פורסם על ידי: vandersister | יולי 3, 2012

אקדח לראש, או: למה לפלאפון מגיע לאבד את כל לקוחותיהם, עד האחרון

שפחתכם הנאמנה היא מה שנוהגים לכנות "טכנוצילית". הידע שלי בעניינים טכניים הוא כמו, איך נגדיר זאת, הידע של גדעון סער בחינוך. כשמסבירים לי עניינים טכניים שנוגעים למסלולי שירות, חבילות תשלומים, זיכוי-פיצוי-חיפוי-ציפוי וחבילות גלישה במגה-ג'יגה-חאפ-די-פליגה, אני מתחילה לדמיין מול עיני המעונות ברווזים שטים במרץ במעגלים ושרים את "המקהלה העליזה". בקיצור, ציף ציף, שריק שרק, אני ומספרים לא הולכים ביחד.

זו הסיבה שכאשר אני סרה למרכז שירות סלולרי כלשהו, אני מתחננת בפני הנציגים: אנא מכם, תנו לי את השורה התחתונה. כן, אני יודעת שאצלכם החבילות הן "בסיס 50 שקל ואז דמי שירות 100 שקל ואז החזר מכשיר 200 שקל ואז שלמוני שימוש עוד 50 שקל ואז תשלומי יאללה בוא ננסה אולי היא בכל זאת תאכל את זה 80 שקל ותוספת אם היא לא הגיעה ל-200 דקות שיחה בחודש אז בעסה לה כי ניקח ממנה עוד 100 שקל", אבל למען שפיותי: אמרו לי כמה אני משלמת בכל חודש, בסך הכל, ומה אני מקבלת בתמורה. עד לפני מספר חודשים, זה עבד לא רע. כלומר די בטוח שגבו ממני יותר מדי, אבל זה לא היה ממש הרבה יותר מדי, אז לא שמתי לב והמשכתי לי להשתמש במכשיר בבורותי המאושרת.

ואז קרה המקרה ומכשיר הנוקיה E72 הנאמן שלי התקלקל. קורה לטובים שבינינו. ניגשתי למרכז השירות, וביקשתי לתקנו. הנציגה נעצה בי מבט מלוכסן, ואמרה "חכי רגע". על כן חיכיתי רגע. תוך מספר שניות חזרה הנציגה עם נציג נוסף, החוותה לעברו ואמרה "הוא יטפל בך". טוב. אני ילדה ממושמעת, התיישבתי כדי לשמוע מה בפיו של הנציג השני. "תשמעי", כך הנציג, "את יכולה לתקן את המכשיר, אבל למה לך… סתם הוצאה, בלגן. במקום זה, אני מציע לך לשדרג למכשיר אחר. תוכלי אפילו לשפר את החבילה שיש לך כרגע". גם שדרוג וגם שיפור החבילה? כמה יפה מצידם לבוא לקראתי בצורה כזו, חשבתי לעצמי. מדוע לא.

הנציג הציע לי חבילה עם מכשיר אייפון 4. "את תשלמי סכום של שקרכלשהו שקלים לחודש על המכשיר, אבל תקבלי את זה בחזרה כזיכוי במשך 36 חודשים", כך הנציג, "ומלבד זאת תשלמי סכום של שקרכלשהו שקלים על חבילת דקות שיחה, סמסים וגלישה ללא הגבלה. על זה תקבלי זיכוי של…" – "אנא", קטעתי את הנציג, "אני לא מבינה את הסעיפים המורכבים שלכם. כמה אני אשלם לחודש, בסך הכל?" – "300 שקלים", כך הנציג. "על הכל?" הקשיתי. "על הכל", הבטיחני האיש. הלך והדפיס לו חיש קל כתריסר עמודי חוזה מלאים בסעיפים, תתי סעיפים ובני-בנים של סעיפים, ואמר "תחתמי לי רק כאן… וכאן… וכאן… וגם כאן… והנה, כאן". אמת, חשבתי לעיין בסעיפים ביתר תשומת לב, אך: א. חברה טובה חיכתה לי בחוץ עם הרכב ולא רציתי לעכבה יתר על המידה, מה גם שהייתי עצמי באמצע יום עבודה; ו-ב. הנחתי שאם השורה התחתונה היא 300 שקלים לחודש, זה לא ממש חשוב איך פלאפון בוחרים לפרק את זה לסעיפי-סעיפים.

שוטה שבעולם שכמותי.

חלף חודש, והנה חויבתי בתשלום. 414 שקלים, טבין ותקילין. חשכו עיני. צלצלתי חיש למוקד השירות של פלאפון. הנציג שהשיב לי גמגם במשך כרבע שעה ("שנייה, לא עולה לי המחשב" – "שנייה, אני תיכף בודק" – "שנייה, אני רואה שקיבלת זיכוי" – "שנייה, בעצם לא קיבלת זיכוי" – "שנייה, שוב נפל לי המחשב"), ולאחר טרחה מרובה, אמר לי "הסכום גבוה יותר כי את עוד משלמת על המכשירים שלך".

"מכשירים"? ממתי יש לי "מכשירים"? הלא החלפתי מכשיר תקול במכשיר חדש. קוראים לזה, כמדומני, "שדרוג". זו היתה העסקה. ואת הסכום שאני משלמת על המכשיר החדש הייתי אמורה לקבל כזיכוי. "כן", כך הנציג המבולבל, "אני רואה שאת לא מקבלת את הזיכוי". למה? "כי יש לך מכשירים, וזה מה שאת משלמת", היתה התשובה המאוד לא מספקת. בשלב זה, התפוצצתי ממש. "אבל אין לי שום מכשירים!! יש לי מכשיר אחד בלבד, מה פתאום אני צריכה לממן את שני המכשירים במקביל?? זה לא מה שאמר לי הנציג במרכז השירות שלכם!"

או אז שלף הנציג את הטיעון המנצח: "אני לא יודע מה אמר הנציג במרכז השירות, אני יודע מה שמופיע לי פה במחשב". – "אז הנציגים של פלאפון לא טורחים לעדכן את פלאפון במה שהם עושים? כל אחד מציע לי דיל אחר?" רתחתי. "את משלמת על המכשירים", חזר הנציג כתוכי מרוט, "זה מה שכתוב לי כאן…" – "אחראי. אני רוצה לדבר עם אחראי. עכשיו".

תוך מספר דקות נוספות של המתנה על הקו (כל העניין לקח יותר מחצי שעה), הגעתי ל"נציג בכיר" בשם איציק. "מה הבעיה?", שאלני איציק. "ובכן, איציק", השבתי לו רוטטת מזעם, "אני רוצה להבין איך אתם מעזים להציע לי עסקה אחת במרכז שירות ואז לגבות ממני סכום שלא סוכם עליו בגין מכשיר שלא נמצא ברשותי". – "החוזה מונח לפניך?", שאל איציק. "כן", השבתי, "על כל תריסר דפיו". – "לכי לדף 2, איפה שכתוב 'ציוד קצה'". – "אין דבר כזה בדף 2". – "טוב, אז לדף 3". – "גם שם אין". – "טוב, אז באחד הדפים הבאים". המשיכותי לפשפש בין דפי החוזה. מצאתי את הסעיף. "נו?" שאלתי את איציק. "כתוב לך שם שאת משלמת במשך 36 חודשים על המכשיר החדש ומקבלת זיכוי חלקי, אבל את עדיין חייבת לשלם על המכשיר הקודם". בהיתי בסעיף הזעיר, המתחבא בביישנות בין 8000 הסעיפים האחרים. נשמתי עמוקות. ואז התפוצצתי סופית.

"תגיד לי", צרחתי על איציק, "זה נשמע לך הגיוני שנציג שלכם במרכז שירות לא יטרח להביא לתשומת לבי את הפרט הזה??? זה נשמע לך הגיוני שתשקרו לי בפנים על סכום העיסקה ואז תתחבאו מאחורי סעיף דפוק בחוזה של מיליון עמודים שאפילו לא היה לי זמן לקרוא עד הסוף כי מיהרו להחתים אותי?? זה נשמע לך הגיוני שבזמן שאתם מפרסמים בתקשורת שיש לכם חבילות בלתי מוגבלות של 100 ש"ח לחודש, אני משלמת פי ארבע מזה???"

איציק ענה, בטון רגוע ומרוצה מעצמו: "טוב, מה את רוצה, אף אחד לא הצמיד לך אקדח לראש והכריח אותך לשדרג".

אני אולי קצת מזוכיסטית, אבל לא עד כדי כך. "איציק", אמרתי לאיש, "היו שלום. הייתי לקוחה של פלאפון במשך 13 שנים. בין הלקוחות הוותיקים ביותר. נשארתי נאמנה עם כל התהפוכות וכל החברות החדשות שקמו והציעו הצעות מפתות. כל מה שביקשתי הוא שתהיו ישרים. שתחייבו אותי בסכום שהובטח לי וסוכם איתי. לא רוצים, לא צריך. אני עוזבת". – "טוב", השיב איציק, "יום טוב שיהיה לך".

השורה התחתונה? הנה היא לפניכם. אם אתם חפצים בחברה שמסמאת את עיני לקוחותיה במצגי שווא, מחתימה אותם על חוזים מפורטים וסבוכים שתיאוריית הקוואנטים היא מתכון לבמבה לידם, מגלגלת את האחריות מנציג אחד למשנהו, מנצלת כל פרצה וכל חריר סיכה בחוק כדי לגבות מכם עוד כסף, ולסיום גם לועגת בפרצופכם בנוסח "אף אחד לא הצמיד לכם אקדח לראש", כך שזו בעצם אשמתכם שאתם כאלה טמבלים וחתמתם על העסקה – אם כך, חברות וחברים, פלאפון היא החברה שלכם. אני אישית הולכת לעבור לחברה אחרת בהזדמנות הראשונה. קריטריון הבחירה: כמה שפחות שקרים.

ואם זה לא יילך, אני חוזרת לתקשר באמצעות גביעי גבינה לבנה קשורים בחוט, כך שאל תתפלאו אם תראו אותי הולכת ברחוב עם אוזניים מרוחות בגבינה. זה עדיין עדיף על הבלופים של פלאפון.


Responses

  1. כן, שירות הלקוחות של פלאפון (מניסיון אישי) הוא פשוט תת-רמה שאין כדוגמתה. גם לי היתה התקלות דומה איתם שסיכמו איתי על חבילה מסויימת ו"שכחו" לזכות אותי על המכשיר ועוד כל מיני 'טריקים' מלוכלכים. בהצלחה בחברה החדשה שתבחרי, מקווה שיהיו קצת יותר ישירים וישרים בכל הנוגע לשירות.

    • יש כדוגמתה בסלקום לצערי

      • למרבה הצער שמעתי על סיפורים דומים גם בסלקום ואורנג', אבל כן, את מנת הגועל נפש האישית שלי קיבלתי מפלאפון. תודה!

    • אני כל כך מזדאה עם הכתבה הזאת: קרה לי בדיוק את אותו הדבר בסניף של גבעת שאול. כמובן שמאז החלפתי חברה.
      אני מאוד מקווה שהמכתב תגרום כמה שיותר אנשים לברוח מהגנבים האלה.

  2. interestingly enough i wrote the exact same post 5yrs ago about cellcom. I will find the link for you as soon as im back from my family vacation and actually have a Hebrew speaking keyboard.

    • תודה! אני אוספת התרשמויות בימים אלה.

  3. סלקום אותו קקי…

    • כך שמעתי. סביר שאבחר באחת החברות החדשות…

      • אני דווקא די מרוצה מסלקום, אבל אצלי זה לא דוגמה, שפר מזלי להיות במסלול מגה צ'ופר של תאגיד גדול.
        המצב דומה בכל החברות, ובשורה התחתונה היו לי התקלויות עם כל אחת ואחת מהן, ובדיוק בנושאי האמינות המדוברים כאן. לא הייתי חושבת שהחברות החדשות יהיו שונות לצערי, אולי אפילו עדיף ללכת על הוט, ככה כולם יודעים מה הם מקבלים.

  4. צודקת במאה אחוז, אני איתך באותה סירה וחודש הבא בשאיפה אני עובר חברה לאחת החדשות בשאיפה שאצלהם זה לא ככה

    (כמובן שעדיין אצטרך לשלם לפלאפון על 4 מכשירים – שלי ושל אשתי – ששניים כבר החזרתי להם, אבל זה יהיה שווה את זה)

    • מה שמדהים הוא שהנוכלים ממשיכים למצוץ מאתנו כסף עד הרגע האחרון. אין לי שום ספק שמחיר המכשירים שנשלם בסוף יהיה גבוה בהרבה ממחיר השוק. חרפה.

      • אני אומרת את זה לטובת הדורות הבאים ולא חלילה מתוך רצון לזרות פצעים על המלח (זוכרת שדיברנו על זה כשהתלבטת): אין שום סיבה שלקוח פרטי ירכוש מכשיר דרך חברת הסלולר לה הוא משוייך. ה"זיכוי" שמקבלים עליו הוא למעשה פריסת תשלומים עם ריבית גבוהה כך ש"החינם" יוצר יקר יותר מאשר לרכוש טלפון בחנות שמוכרת טלפונים (וזה בלי קשר לכך שרכישה בתשלומים באופן טבעי יוצאת יקרה יותר מאשר קנייה בתשלום אחד).
        את שני המכשירים האחרונים קניתי בחנויות ולא בחברת הסלולר פשוט כי אני יוצאת תמיד מאותה נקודת מוצא – סלקום (או כל חברה אחרת, לצורך הענין) לא חברים שלי, לא רוצים להקל עלי והאינטרסים שלנו בהכרח סותרים זה את זה – הם רוצים שאני אשאיר אצלם כמה שיותר כסף, אני רוצה להשאיר אצלם כמה שפחות. כתוצאה מכך, גם הסכם השימוש שלי איתם פשוט וברור (באופן יחסי) כי הוא מתייחס רק לשימוש במכשיר ולא לגורמים נלווים.
        אין מתנות חינם ולמרבה הצער – גם לא שיעורים חינם.

      • עפרונית, את צודקת לגמרי. השאלה הגדולה היא למה אני ממשיכה לשלם על מכשיר שלא נמצא ברשותי. הוא הרי חזר אליהם (המכשיר הראשון), באיזו זכות הם ממשיכים לגבות ממני תשלום עליו?…

  5. מזעזע. לא פלא שהם מאבדים לקוחות בקצב – לא מגיע להם אותך כלקוחה

    במקרה שלי, היות ואני עובדת מהבית, קניתי גלקסי פשוט אך חביב (600 ש"ח) וסים של סלקום עם טוקמן, ושלום על ישראל.

    • בפעם הבאה, רק לקנות מכשיר לבד. בחיי. אמרו לי את זה לפני השדרוג, וסמכתי על פלאפון. מטומטמת שכמותי.

      • פלאפון הם הנוכלים – זה שאת, בתור אישה עסוקה, סמכת על חברה גדולה זה מובן לחלוטין.

  6. סיפור מזעזע, לצערי אני שומע יותר ויותר כאלה בזמן האחרון.
    אני ממליץ לך לעבור לאחת החברות הצעירות, מסיבה פשוטה: הם *לא יכולים* להגיע לרמת השקרים והקומבינות של חברות הסלולר הקיימות. החברות הצעירות בנויות על מודל עסקי שמכריח אותן לצמצם הוצאות על כל מה שאפשר, בין היתר הן חסכו סכומי עתק על מערכות בילינג וקנו תוכנות פשוטות יותר, אלה מערכות שאפילו לא מתעדכנות בכמות שיחות הטלפון שאת עושה – מתוך הנחה שכולם משלמים מחיר קבוע.
    אני לא יכול להבטיח לך שהשרות שלהם יהיה מוצלח, אבל הם תקועים עם מערכות בילינג פשוטות להרבה מאוד זמן – מה שאומר שהם לא יוכלו לשגע לך את החשבון.

    • יאיר, זה מאוד מעודד, מה שאתה אומר. כלומר, שאין להם ברירה אלה לפעול בצורה פשוטה וישירה יותר. תודה!

  7. אני בטוחה שתמצאי חבילה סבבה באחת החברות החדשות, ולמרות שתצטרכי להמשיך לשלם לפלאפון על המכשירים, זה ייצא איכשהו יותר זול. תכל'ס כל החברות הגדולות בכל התחומים מציגות את אותו סוג של נוכלות – בגלל זה שווה גם לשקול לעבור לספקים קטנים איפה שאפשר.

    הצרה שלנו, הישראלים, זה שאנחנו לא צרכנים נבונים. לקח לי שנים להבין את זה. חברים יקרים – מכשירים סלולרים לא קונים בחברות הסלולר, רק אצל משווקים פרטיים או באיביי. לא משנה איך תהפכו את זה, בסוף אתם משלמים פי 3 על המכשיר, גם בגלל שאתם ממשיכים לשלם עליו סכומי כסף מופרכים גם אם שדרגתם.

    וכמו כן – תשלומים זו הרעה החולה האיומה ביותר. תפסיקו עם זה. באמת.

    • רויטל, אני זוכרת שהזהרת אותי לפני השדרוג, ויש לך את מלוא הזכות להגיד "אמרתי לך" 😦 הייתי צריכה להקשיב. מה שכן, אשמח להדרכה כלשהי בהתמודדות האחרונה עם המעבר, כי אני כאמור גרועה בדברים האלה. אני חייבת תוכנית פעולה כלשהי – למצוא את הקומבינציה המשתלמת ביותר מבחינת סגירת החשבונות על המכשירים ומעבר לתוכנית שפויה יותר. עצות יתקבלו בברכה (והפעם אעשה כדבריך, למדתי את הלקח…)

      • בשמחה רבה. צרכנות נבונה היא שמי השלישי. את יודעת איפה למצוא אותי (נא לא להפריע בשעות ה-7 קיטנס, כן?!).

      • חלילה וחס 😉

  8. המלצה חמה לכולן וכולם: קנו את המכשיר הנייד מחוץ לחברה. יש חנות מקסימה באלנבי בין רוטשילד ליהודה הלוי, מחירים הוגנים וכל המכשירים. קניתי בלי להתחייב לפלאפון לשום מכשיר. באופן כללי, גם סלקום כמובן זה אותו קקה ואני משערת שכל החברות עושות שטויות ברמה זו או אחרת. אז אל תשלמו להם על מכשירים בנוסף לכל.

  9. והכי חשוב ששכחתי לכתוב: שולחת את כל האמפתיה שבעולם, זה באמת מעצבן ומרגיז ומכעיס ומבאס.

    • רוני, תודה, וזה נכון לגמרי. בפעם הבאה – לא קונה מכשיר דרך חברה. יש גבול.

  10. לא רוצה להשמע משוחד אך אין ברירה- החברה היחידה שאין לה אותיות קטנות בחוזה, אין מאחוריה טייקונים שמחכים למצוץ את כספכם עם חוזים מורכבים וזו שחברות הסלולר מתות להרוג ואז הן יוכלו לחזור לסורן היא גולן טלקום. חברה עם מנטליות אירופאית. אם גולן טלקום לא תחזיק מעמד, תקבלו את המחירים הישנים בחזרה.

    • הם ורמי לוי נמצאים בראש הרשימה שלי כרגע.

      • רמי לוי יושבים על הרשת של פלאפון ועל מערכת הבילינג שלהם, אם אני לא טועה. זו המשמעות של מפעיל וירטואלי. וגם חייבים מכשיר מתקדם בשבילם, והם גם מממנים ארגוני ימין (לפי השמועות, לא נכנסתי לספרי החשבונות שלהם). עדיף גולן לדעתי.

  11. קרה לי דבר דומה (סלקום), אם כי הם יותר שירותיים.
    הנציג הראשון תמיד אומר משהו ששקול ל'זדייני', ואז אני דורשת לדבר עם מנהל ואם הוא לא עוזר אז מדברים עם המנהל שלו, ואם הם מסבירים שהמנהל לא יכול לעשות משהו אז אני מסבירה שאני בטוחה שמנכ"ל סלקום ישמח לעזור אם אף אחד מהדרגים שמתחתיו לא מסוגל, אבל מישהו בשרשרת הפיקוד הסתומה בסוף תמיד עוזר.
    חוץ מאצל הוט. הם פשוט סתם רקובים ואנטי-שירותיים.

    • המנהל הראשון שהגעתי אליו נשמע כל כך זחוח ומזלזל, שלא טרחתי להמשיך להתווכח. גם ככה בזבזתי עליהם מספיק זמן ועצבים.

  12. אזמנו, כשלא היו מגבלות לקנסות יציאה, בעלי גילה שיבולת הגלישה שהוא התחבר אליה כי "מה אכפת לך, זה חינם" אמנם חינם, אבל קנס היציאה ממנהנפרד, וגבוה פי 3 מזה של המסלול עצמו.

    אחרי10 שנים הלקוחות שנינו עזבנו בעצבים. אניבהוט מובייל והוא באורנג'.

    • צר לי. כולם עם סיפורים עצובים כאלה 😦

  13. בשעתו, לפני כמה חודשים, החבילה הטובה שלי עם אורנג' (שהיו ממש בסדר, למרבה ההפתעה) עמדה לפוג. החלטתי לבדוק מה יש לחברות האחרות להציע. האתרים היו חסרי מידע בצורה מבהילה. לראות חוזה כתוב – לא היה על מה לדבר. התקשרתי, התחננתי שישלחו לי בצורה זו או אחרת מידע כתוב מפורט, שאוכל לעיין בו בזמני החופשי. בסוף אחת החברות (לא פלאפון דווקא) שלחה אלי לבית מישהו עם חומר כתוב – וציפייה שאחתום בו במקום, תוך שהוא עומד לי על הראש.

    סוף דבר – החברות נופנפו לכל עבר ועברתי לגולן טלקום. לא שאצלם אין חוזה ארוך ומפורט, חלילה, אבל אצלם לפחות הוא זמין לכל באתר, במקום גלוי:

    https://www.golantelecom.co.il/gui_lib/docs/terms_of_use.pdf

    • ברור שהם לא רוצים להעמיד לרשותנו חוזה ברור. כל השיטה שלהם מבוססת על בלבול וחוסר ידע של הלקוחות. פויה.

  14. השיטה: להודיע להם שהם שקרנים ושאת עוברת לחברה אחרת. לפתע פתאום נמצאים המסמכים החסרים, זיכויים חוזרים, וניתנות הנחות. הם לא נאמנים אלייך אז אין שום סיבה שתהיי נאמנה להם.

    • כבר עשיתי את זה. איש לא בא לקראתי. הבנתי את המסר…

      • שאפו על היוזמה, מקווה שיפשטו את הרגל יום אחד. בהקשר לנ"ל: הויכוח שלי עם פלאפון היה בנוגע לחוסר שקיפות לגבי כמות הדקות שעשיתי בחודש ואם כל שיחה בתשלום נכללת או לא. קיצר, דיברתי עם נציגה אחת בלבד ואיימתי להתנתק. אחרי 3 ימי עסקים הקו פשוט נותק. אף אחד לא התקדר לוודא שזה רצוני בכלל. ועוד תיעדו במערכות שדיברו איתי והציעו לי מסלול אחר… שקרנים… ע"מ לחבר את הקו מחדש הם אילצו אותי לשלוח פקס עם בקשה. שיא החוצפה!

  15. אחות יקרה, אני לא ממאמיני הקארמה-באשר-היא אבל לעיתים המציאות עולה על כל דמיון: ממש במקביל אלייך פרסמתי אמש בבלוג שלי את הסאגה שבעקבותיה החלטתי לעזוב את פרטנר תקשורת הידועה יותר כאורנג'. ממש כמוך עשיתי זאת לאחר 13 שנים של נאמנות סלולרית חסרת פשרות, ולאחר חודשים רבים בהם שילמתי מדי חודש 412 ש"ח על מכשיר נוקיה E72 ועוד כמה תופינים…
    את הסיפור המלא (כולל תמונות בלעדיות מאתר האסון + מוסיקת רקע) תמצאי כאן:
    http://tinyurl.com/dx3osn3

    דומני שהתובנות המרכזיות ברורות:
    1. לעבור בזריזות לאחת הספקיות החדשות.
    2. את המכשירים והאביזרים – לקנות רק בחו"ל או בחנויות עצמאיות.
    3. לקוות שאם למרות הכל יש קארמה בעולם – שתבוא ותתהפך על ראשם…

    • מסכימה עם כל המסקנות, אחת לאחת… שלא נדע עוד עוגמת נפש!

  16. אבא שלי, שהוא איש חכם שמבין במספרים, נתן את העצה הבאה – לעבור למפעילים החדשים, אפילו אם הם קצת יותר יקרים מההצעות הנוכחיות של החברות הוותיקות.
    הסיבה – רק בגלל המפעילים החדשים (בעיקר גולן והוט, השאר הם וירטואליים ומשלמים כסף לחברות הוותיקות בשביל השימוש בתשתית שלהן) החברות הוותיקות הנמיכו מחירים. כרגע החברות הוותיקות מנמיכות למינימום כי הן עשירות יותר, והמטרה שלהן היא לשבור את החברות החדשות, כדי שעוד שנה הן יוכלו שוב לסחוט לכולנו מהכיס סכומים לא הגיוניים. הדרך היחידה למנוע את זה היא להיות נאמנים למי שהתחיל את מהפכת המחירים – החברות החדשות (אלא אם כן הן יתחילו להתחזר גם כן, קשה לדעת מה יהיה בעתיד).

    • צודק אבא. גם אני מהמרת על החדשות.

  17. אכן סיפור מצער (בלשון המעטה). אבל היי, היה יכול להיות גרוע יותר – הם היו יכולים להיות כמו הוט ולאיים עליך בתביעה, תוך כדי שליחת בריונים צעקניים לביתך.

    • גם הוט הם קופה של שרצים בפני עצמה. לא ייאמן, חלק מהסיפורים שאני שומעת עליהם.

  18. אני עזבתי את פלאפון הגנבים כבר לפני עשור.
    עד היום הם ממשיכים לשלוח חשבוניות על סך אפס ש"ח כאילואני עדיין מנוי שלהם. לא עזרו מכתבים רשומים כולל איומים שלי בהגשת תביעה על הטרדה.
    בהצלחה.

    • יש פתרון – תפסיק לאיים ותתבע. הגרוע שיכול להיות זה שתהיה פשרה שתסתכם בזה שלא תקבל יותר מכתבים וזהו. הכי טוב? לך תדע – אולי השופט יחליט להכיל את חוק הספרם ולפסוק לך 1000 ש"ח פיצוי ללא הוכחת נזק… עבור כל מאורע של הטרדה – כלומר, על כל מכתבים – כמה מכתבים כאלה יש לך?

      • אולי באמת הגיע הזמן לתבוע בפועל? יש גבול להתעללות בך. שילמדו לקח.

  19. למה לזלזל ככה בבמבה?

    • התכוונתי ל"מתכון" בנוסח "1. גש לארון. 2. קח שקית במבה. 3. פתח שקית במבה. 4. התחל ללעוס".

  20. אני פשוט מסרב לכל הצעות הזיכויים-שדרוגים למיניהם. אל דאגה, סלקום עושה עלי קופה יפה מכיווני אויר אחרים שלא סגרתי.

    • אני מתחילה לחשוב שאולי כדאי לסגור את הפינה הזו בחקיקה. פשוט לאסור על חוזים מורכבים כאלה, שהם בבחינת הונאה.

  21. אולי אנשים יכולים פשוט להפסיק לחתום על חוזים בלי לקרוא אותם? אם אתם לא מסוגלים אל תלכו לבד לחנות פלאפון , תקחו חבר\הורה אחראי , מפתיע אותי מחדש שחותמים על חוזים ואז מופתעים מהתוצאות.
    נ.ב כל מי ש"מציקים לו" בחברות הפלאפונים – שלחו פקס , תשמרו את הקבלה של הפקס ; לפי חוק הם חייבים להגיב תוך 30 יום לפקס בצורה רשמית או שהם פגיעים לתביעה – אין צורך לעורך דין.

    • קריאת החוזה הזה והבנתו על בוריו תיקח יום שלם. לאדם הממוצע אין ימים שלמים של עבודה לזרוק לצורך זה.

      • יותר מזה – מנכ"לית אמון הציבור שהתראיינה לא מזמן בעניין דומה ל"יהיה בסדר" (גלצ) הסבירה שאין כל חובה על הצרכן להתמצא בכל הפרטים, מוזר ככל שישמע, ובעיקרון אסור לחברות לעוור אותנו עם כל מיני סעיפים המופיעים באותיות קטנות ובשפה לא ברורה. חוזה אמור להיות מנוסח בצורה ברורה ופשוטה ואמור להיות מובן. החובה החוקית להסביר את כל התנאים חלה על נותן השירות. אין לזה אפילו קשר לתקנת האותיות הקטנות שלאחרונה נכנסה ואסרה על גודל פיזי מסוים של אותיות, אלא ישירות לדיני חוזים.

  22. השטות הזאת הגיעה לי לוול אז אני כבר אגיב גם פה.
    תאאאאאכלס? כל הבעיה שלך התחילה בזה שביקשת "שורה תחתונה" ולא קראת את ההסכם במלואו. זהו. את משלמת על משהו? תדעי על מה את משלמת…ואם את ממהרת אל תחתמי על דברים. נגמר הסיפור :/

    • תודה על התגובה הזו. השימוש המופרז באות א' מילא את לבי באושר אין קץ.

      • אוו. זה מה שיש לך להגיד?
        וול צר לי שלא אוכל להזדהות עם כאבך. אולי להבא תדעי להיות צרכנית נבונה.

      • כן, זה מה שיש לי להגיד למי שבוחרת להתנהג כטרולית ובאה לכאן רק כדי לשמוח לאיד ולומר לי "אונה לך ואונה לך". זו תעודת עניות לך, לא לי.

    • אתה בטח גם קורא הסכמי הצטרפות לאתרים.

      • בחורה כפרה. ועל הצטרפות לאתרים אני לא משלמת

      • גל, התגובות הבאות שלך ברוח דומה יימחקו. יש גבול.

    • אני קראתי (מה לעשות, נודניק טרחן). ברגע שתגיע לסעיפים המציינים כי התנאים פתוחים לשינוי ללא הודעה מראש, תראה את ראשי התיבות ת.ל.ח. וכיוצא בהללו, תבין כי החוזה הוא אות מתה.

  23. היתה לי הזדמנות לעבור לפלאפון בתוכנית עסקית יחסית זולה. התוכנית נשמעה נחמדה ויותר זולה ממה ששילמתי בזמנו כלקוח פרטי, אז הלכתי לחתום על החוזה.

    סירבו להראות לי את החוזה. הם הודיעו לי שמכיוון שזה חוזה עסקי, הוא סודי בינם לבין החברה שבה אני עובד, ואסור לי לראות אותו, ועל כן אני אמור רק לחתום להם על הרשאה לחיוב חשבוני (לא מוגבל כמובן).

    קמתי והלכתי.

    • כל הכבוד. בכנות. כל הכבוד לך.

  24. לי יש טלפון שהמעסיקה שלי קנתה מחברת פלאפון, ובטובה אפילו משלמת עליו. ואפילו בזה הצליחו לחלוב ממני כמה שקלים כל חודש באיזו ערמומיות משונה עד שעליתי על זה.
    אני בעד גולן טלקום. כי העם עם הגולן, וגם כי צריך לשמור עליהם שיפחידו את החברות הותיקות.
    (וכשהוט יחזירו לבן שלי את מה שגבו ממנו בכזב כלשהו, אשקול אולי לחשוב עליהם).

    • זו גם הבחירה שלי נכון לעכשיו. אני מאוד מקווה שהם יצדיקו את האמון.

  25. אני מוצאת את הפוסט (והתגובות) אופטימי. כן כן.
    אנשים – יש לנו אלטרנטיבה! זה לא היה קיים עד ממש לא מזמן. החולרות נשארו אבל לנו אין סיבה להישאר איתם! 🙂

  26. כמות ההודעות שיש כאן בעד "גולן טלקום" מעלה רושם של פירסומת לא-סמויה…

    אני ברמי לוי, בתוכנית לשתקנים, ואני במיוחד אוהבת את זה שהשירות שלהם ניתן בתוך הסופרמרקט. מרכזי שירות הלקוחות של סלקום/אורנג'/פלאפון מאורגנים בצורה מעצבנת במיוחד. הם כולם צריכים ללכת למשרד הפנים לראות איך מארגנים תור כמו שצריך (בלי ציניות, במשרד הפנים השירות הרבה יותר טוב)

    • אני מצהיר בזאת שאני לא מקבל כסף מגולן טלקום אלא ההפך – משלם להם כל חודש (החל מהחודש) ועדיין אני מדבר כאן בעדם. נראה לי שרוב (אם לא כל) הדוברים בעדם כאן הם כמוני (לפחות עד שגם הם יתחילו לאכזב).

      לרמי לוי אני לא שוכח את העניין הזה:
      http://www.srugim.co.il/21674-%D7%91%D7%A8%D7%9E%D7%99-%D7%9C%D7%95%D7%99-%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%93%D7%95-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%96%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%91

      • אני לגמרי איתך.
        אחרי שנים של עושק מצד אורנג', החלטנו כמשפחה לעבור לאחד המפעילים החדשים. אני הטלתי וטו על רמי לוי, גם מהסיבה שציינת, גם כי הם יושבים על הרשת והשירות של פלאפון (ששמעתי עליהם דברים איומים) וגם כי המעבר אליהם כרוך בשידרוג לסמארטפון, שבו אני ממש לא מעוניינת. עברנו בהתחלה להום-סלולר (שהיו בסדר גמור, והרבה יותר זולים מאורנג'), ועם שוך הבלאגן החלטנו לנסות את גולן. זה עדיין מאוד טרי, אבל בינתיים זה נראה מבטיח, וכל מי שאני מכירה שעבר אליהם מרוצה. לכן אני אופטימית לגביהם. במקרה הכי גרוע, אם הם יאכזבו – אפשר לעבור למתחרים ללא קנסות יציאה. זה כל היופי במהפכה התקשורתית הזו.
        עכשיו נותר רק שהשר כחלון יעשה מהפכה גם בתחום ההתחברות לאינטרנט – גם בזק וגם הוט דפקו אותי והתחזרו כלפיי כל כך הרבה פעמים, שאני רק מחכה לרגע שבו לא אזדקק להם.

      • גדי, ניסיתי להכנס ללינק שנתת וקיבלתי את ההודעה המצויינת "אתר סרוגים סגור לגלישה בשבתות וחגי ישראל".
        עם קצת ריענונים הצלחתי להציץ ולראות שאתה מתכוון לסיפור ההפרדה בין קופאיות יהודיות למחסנאים ערבים? אני לא יודעת מה באמת קרה באותו סיפור, אבל בסניף "שלנו" יש הרבה עובדים ועובדות ערבים (כולל קופאיות), ואפילו חלק מהערביות בלי כיסוי ראש! בשנים האחרונות לראות מוסלמית בלי כיסוי ראש זאת ממש סיבה למסיבה, הן נהיו כל כך נדירות 😦

      • יולי. מדובר בסניף של אלון שבות. כמובן שלרמי לוי לא אכפת כל עוד הלקוחות לא עושים בעיות. אז הוא לא גזען בעצמו (ערבים זה זול) אבל מתכופף בפני הגזענים כשזה מפריע לעסקים במקום לשחוח אותם לעזאזל.

      • עידו: כמו שכתבתי, אני לא יודעת מה באמת היה הסיפור באותו מקום, ואני מנחשת שגם אתה לא יודע.
        באופן אישי אנחנו לא קונים קבוע ברמי לוי אלא מפזרים את הקניות בין הרבה חנויות קרובות, וככה קונים יותר בזול בסך הכל.

  27. אוי מוכר, טוב שיש אלטרנטיבה.

    אני הייתי בסלקום, שאחרי הרבה חיובים גבוהים שלא הבנתי למה הם מגיעים לי עברתי למסלול טוקמן, בו פשוט שילמתי מראש על דקות שיחה וככה יכולתי לעקוב בדיוק על כמה כסף אני מוציאה. הבעיה הייתה שזה עלה מלא כסף ושכל מיני עמלות ומבצעים היו מסודרים ככה שהקשר בין הכסף ששילמתי למספר הדקות שדיברתי עדין היה שרירותי משהו.

    אבל מה ששבר אותי, ואני מודעת לזה שזה קצת קטנוני, היה אסאמאס שהייתי מקבלת מידי פעם בנוסח: "לקוח יקר, זה שוב קורה! קבלת 3 שח מתנה.
    ההטבה ניתנת למימוש בשיחה הבאה שלאחר הוצאת דקת שיחה אחת בתשלום ממכשירך. תהנה. סלקום,"

    מה שוב קורה? מה הטבה? למה זה כל כך אקראי? איך אני אמורה לא להעלב מזה?

    אז זהו, עברתי לפני חודש לאחת החברות החדשות ובינתיים אני לגמרי מרוצה. נקווה שזה ישאר ככה ואני ממליצה גם לך.

  28. נכון, נכון ועוד פעם נכון! הסיבה היחידה שאני לא אכתוב כאן מה באמת אני חושב על פלאפון ונציגי השירות שלהם היא שאני עלול למצוא את עצמי במאסר על ניבול פה שאין הנייר-האינטרנט-האוויר-ו/או-כל-מצע-אחר יכול לסבול.
    רק נאמר שהם שקרנים, חסרי יכולת, מניפולטיביים, אטומים ושמערכת העברת המידע בין הנציגים השונים שווה לחלק האחורי הנמוך של הגב שלי.
    ועכשיו אני בפרטנר ונראה מתי התספורת של הבעלבית תגיע גם למרכזי השירות שלהם…

    • צר לי להיות נושא הבשורה המרה עבורך, אבל מצבה של פרטנר שווה למצב האג"חים של אקס בעל הבית (בקיצור: בזבל). קצת חוויות אישיות עדכניות ממרכז השירות שלהם בחיפה תמצא כאן:
      http://tinyurl.com/dx3osn3
      אישית, החלטתי גם אני לעבור לאחד המפעילים הקטנים החדשים, כנראה לגולן או להוט מובייל, מאחר והחברות החדשות האחרות הינן וירטואליות וסמוכות מדי לשולחנן של הגדולות הותיקות, וצפויות להיות מושפעות מה-DNA המשפחתי…

      בהצלחה לכולנו

  29. עם כל הסימפטיה ויש הרבה כי החברות האלה זונות כולן, בכל זאת, הן בונות על כך שהלקוחות הם עצלים ולא באים אליהם אחרי שבדקו והשוו והתכוננו. לכן המבט האלכסוני, באת לתקן ואפשר לתפוס אותך לעסקת שדרוג (קנייה, במלים אחרות) כשאת בלחץ ואין לך פנאי לבדוק ולהשוות.

    הייתי לקוחה של פלאפון, המכשיר הישן שלי גמגם, הלכתי לקבל הצעה לשדרוג, היא היתה יקרה ואמרתי להם את זה, התייעצו והציעו לי הצעה יותר טובה. אמרתי שזה עדיין יקר לי. הנציג הלך להתייעץ עם הרב-אחראי וחזר עם ״הצעה מדהימה וחד פעמית רק בשבילך ורק לעכשיו״ שאלתי מה יקרה אם אבוא מחר אחרי שחשבתי על זה לילה, ענה שההצעה היא רק לרגע זה. שאלתי, אתה בטוח שמחר לא אוכל לקבל את התנאים שאתה מציע לי עכשיו? אמר בטוח. ואין סימן טוב מזה שעובדים עלי. אין דבר כזה הצעה רק בשבילי רק להיום. יש מבצעים מוגבלים בזמן שחברות תמיד מפרסמות בענק ונדיר שזה ליום אחד. או שהמסלול משתלם להם או שלא. זה סתם אמצעי לחץ מסריח. אז אמרתי יפה תודה ושלום ועברתי למפעיל אחר. אחר כך בדקתי כמה עולה בחוץ המכשיר שפלאפון הציעו לי באלף שקל מחיר מבצע חד פעמי ומדהים רק היום- ומצאתי דומה מאוד ב400. עברתי לרמי לוי ואני מתכננת לעבור שוב בקרוב כי לגולן טלקום יש משהו שנשמע לי יותר זול לצרכים הספציפיים שלי.

    מסקנה אחת ברורה יש לי והיא חוזרת בכל טור עצות על איך לחסוך בסלולר: *לא לקנות מכשיר מחברת הסלולר!* הן שוחטות על המכשירים בלי בושה.

    מסקנה שנייה, בכל זאת את אדם בוגר וזה חשבון די פשוט: 36 חודשים של 300 שקל בחודש הם 10800 שקל. זה מופרז ברמות. לקנות אייפון מחו״ל עולה נניח כ3500 שקל. יש היום חברות שמציעות לך חבילה שכוללת הכל ב90 עד 120 שקל לחודש. זה יוצא בין 3200 ל4300 ל36 חודש (לא כולל את האופציה שהחבילות יוזלו עוד בעתיד). זה אומר שפלאפון הציעו לשחוט אותך בכ3000 עד 5000 שקל על כל העסקה. אני בטוחה שזה לא סכום שמיותר לך. הן חברות מסחריות, לתפישתן, תפקידן ומטרתן לחלוב אותך כמה שהן יכולות. יש גם עניין של להיות צרכנית שבודקת ומשווה וצורכת חכם. ומה לעשות, לטעמי חלק מהאחריות בסיפור הזה מוטל גם עליך. בעולם מושלם תפקיד החברה לספק לך שירות טוב במחיר הוגן. עולמנו לא מושלם וישראל היא בכלל סוג של גיהנום צרכני מיוחד. ואם את ממש גרועה בזה, לכי עם חברה שיותר טובה בזה. 

  30. אוי לא, עזבת אותם!
    אז זהו, שזה ממש אוי לא. הם תיאמו ביניהם, הבינו שהמסלול הסיבובי הזה, בו מישהו עוזב את חברה X ועובר ל Y, קורה בכל הכיוונים, פחות או יותר במידה שווה, והבינו שאין להם שום תועלת להילחם בזה. עדיף להם להמשיך לתת שירות גרוע לכולם.
    זו הסיבה שאף חברה לא מציעה שירות פרמיום בתשלום. כשהן תתחלנה להתחרות על שירות, זה יהיה הסוף שלהן.

    • זה היה נכון כשפלאפון וסלקום היו השחקניות החידות בשוק, ובמידה מסוים גם כשפרטנר הצטרפה, אבל אחרחי כניסתה של גולן טלקום לשוק זה כבר בבירור לא המצב, לאור הפער הגדול באיכות השירות בינה לבין שלושת השחקניות המוכרות. אבל כן, אם שלושה אלה לא יבינו שהשירות שלהן עצמו עומד בפני תחרות, הן לא ישרדו זמן רב.

  31. משהו גורף על כל הביקורות המופיעות כאן בענין "ייזהר הקונה" – כפי שרמזתי קודם, יש למפעילים הסלולריים שיטות לא פחות יעילות להוציא כסף גם מאנשים סקפטיים כמוני שמסרבים בתוקף לכל הצעה, באמצעות ברירות מחדל שהן שוד לא פחות גדול מהחלופות המוצעות, ואפילו ללא כיסוי ת*ת של איש מכירות חלקלק, החשבונית מגיעה בסוף החודש וזהו.

  32. הערה לאנשי "אבל היית צריכה לקרוא את ההסכם!!!!11".
    נכון, צריך לקרוא הסכמים. ונכון, אם הזהירו אותך שלא לקנות מכשיר באמצעות חברת הסלולר ועדיין עשית את זה, זו במידה מסוימת אחריותך. אבל, וזה אבל גדול, שני הדברים הלאה לא מסירים את האחריות מחברות הסלולר.
    אני דווקא כן קוראת הסכמים שאני חותמת עליהם. בין השאר כי אני מקפידה להשתמש בתוכניות פשוטות ככל האפשר. רק מה? אחרי שסיימתי שיחה לא-מאד-ארוכה ודווקא לא-ממש-מפרכת עם נציגת שירות באחת-משלושת-הוותיקות, נשלח אלי במייל ההסכם. ככה זה עורכות דין משועממות. אנחנו רוצות לקרוא את ההסכמים שאנחנו חותמות עליהן. לרבה הפליאה ההסכם סתר במפורש עניין שהסכמתי עליו עם הנציגה. פניתי אליה בשנית וביקשתי הבהרה. "זה כמו שאמרתי לך", היא השיבה, "זה פשוט מנוסח ככה כי זה סעיף קבוע". "ובכן, אני מבקשת שתשני את זה כדי שהדברים יתאימו למה שסיכמנו". "אבל אי אפשר, זה סעיף קבוע". אחרי פינגפונג ארוך ומשעמם נמאס לי להתווכח. הסעיף לא נראה לי קריטי במיוחד, התוכנית בסך הכל התאימה למה שאני מחפשת, תעדתי את מספר השיחה ומקסימום פרטים לגביה, ובאופן עקרוני *נראה לי* שיהיה בסדר.
    צרכנות נבונה ואחריות אישית זה דבר חשוב, כשעומדים מול תאגידים מהסוג הזה, זה פשוט לא מספיק.

  33. כמו שסרטי אימה תמיד מתחילים בטיול נחמד לבקתה מבודדת ביער, כך גם סיפורי שירות לקוחות מתחילים בהצעה תמימה לשדרג את המכשיר ו/או החבילה. ושניהם תמיד נגמרים באותה צורה: צרחות וכריתת איברים.

    אני אומר את זה בכל הזדמנות שיש לי, והנה שוב: כשמציעים לכם מכשיר חדש או חבילה חדשה, אתם תמשיכו לשלם גם על המכשיר והחבילה הקודמים. אני יודע שהנציג אומר שלא, אבל הוא טועה או משקר. אתם תשלמו. הם יודעים שאנשים לא קוראים את החוזה, ואם הם כן קוראים הם לא מבינים, ואם במקרה הם כן קוראים וכן מבינים אז עדיין אין בעיה להכחיש הכל כי ממילא אין להם סיכוי למצוא את הנציג שאיתו הם סיכמו.

  34. לפני שבוע צלצלה אלי נציגה של פלאפון, ושאלה אותי כמה אני משלם על החשבון החודשי שלי באורנג'.
    אמרתי לה שאני לא מעוניין לספר לה כמה אני משלם, אבל שאם היא רוצה להציע לי הצעה אני אשמח לשמוע.
    היא אמרה שהיא תשמח להציע לי הצעה "שמתאימה לי", אבל בשביל "להתאים" לי את ההצעה היא צריכה לדעת כמה אני משלם היום.
    אמרתי לה שאני לא מעוניין לומר לה כמה אני משלם היום, ושאם הייתי במקומה הייתי מנסה להציע הצעה ממש טובה כדי להגדיל את הסיכוי שאקבל אותה.
    היא אמרה שהיא לא יכולה להציע הצעה בלי שהיא יודעת כמה אני משלם כיום.

    החלטתי לשנות כיוון – שאלתי אותה האם באופן כללי המסלולים של פלאפון הם כדאיים?
    היא אמרה שכן.
    אמרתי לה שאני מבטיח לה שאכנס לאתר האינטרנט שלהם, ואבדוק שם מה המסלול שהכי מתאים לי, ואם הוא יותר טוב מהתכנית הנוכחית שלי באורנג'.
    היא אמרה שכדאי לי לדבר עם נציג כי נציג יכול לתת לי תכנית יותר טובה מזו שיש באתר.

    ניצחון.

    אמרתי לה שאני לא מעוניין להיות לקוח של חברה שמפרסמת מחירים שאינם קשורים למחירים האמיתיים שהיא גובה מלקוחות, ושאני לא מעוניין להתווכח עם נציגים פעם בתקופה. אם הם רוצים אותי בתור לקוח – הם יכולים לפרסם באתר מחירים שינצחו את המתחרים, ולשלוח לי לינק.

  35. כלקוחה ממורמרת לשעבר של פלאפון (סליחה, איזה לשעבר, נשארה עוד שנה לשלם על המכשיר שגנבו לי כבר לפני שנה וחצי), אני חייבת לברר משהו:
    יש כאן במקרה עוד אנשים שהיו אמורים לקבל זיכוי על מכשיר שקנו מחוץ לחברה (לפי חוק ניתוק זיקה), ואחרי החודש הראשון הבינו שהם משלמים מחיר מלא, ואז התקשרו ושמעו את ההיתממות "לא מגיע לך זיכוי", ואחר כך את השקר שמסמכי הזיכוי "אבדו"? כי יש לי הרגשה שנהוגה בפלאפון שיטת מצליח בנושא הזה.
    לקח לי אולי שלושה נציגים לשכנע אותם שמסמכי הזיכוי לא הלכו לשום מקום אלא נשלחו אליהם יחד עם מסמכי חבילת השדרוג שהתפתיתי לחתום עליה (ושבאורח פלא נקלטו במחשב ללא בעיות ולא "אבדו").
    לקח עוד כמה נציגים ונפנוף במכתבים למשרד התקשורת לשכנע אותם שאת הזיכוי המגיע לי הם לא יתחילו לי מעכשיו (כעבור שלושה חודשים מיום השדרוג – הזמן שלקח להם להסכים שבכלל מגיע לי הזיכוי!), אלא יחזירו לי גם *בדיעבד*, עד השקל האחרון.
    וידאתי שקיבלתי את הזיכוי עד השקל האחרון – ולמחרת עזבתי.

  36. סיפור מסלקום: בסוף ינואר האחרון התקשרה אלי נציגה להודיע לי שאני "חורגת מהחבילה שלי" ולהציע לי חבילה יותר מתאימה, כך שאשלם פחות. סוכם שעל ה-כ-ל הסכום אמור לצאת 310 ש"ח (ממש בדומה לסיפור שלך).
    עברו חודשיים ואני רואה שבמקום לשלם פחות מבדרך כלל, סכומי החיוב עוברים את ה-400 ש"ח- WTF?
    התקשרתי ודיברתי עם נציגה נחמדה שאמרה שבכלל אין כזו חבילה שמגיעה ל-310 ש"ח (כי זה סכום שמישהו ימציא…?), וכמו כן, שהיא רואה במחשב שמהחבילה הקודמת שלי כלל לא חרגתי (כלומר, הנציגה הפרו-אקטיבית הקודמת שיקרה). לא ידעתי איך לאכול כמעט כל חלק מהפרשה הזו, אבל סוכם שהיא תחזיר אותי לחבילה הקודמת ותזכה אותי על שני החודשים שעברו, וכמו כן- כיוון שזה ייכנס לתוקף רק בסוף החודש ובינתיים תיסגר עוד חשבונית- היא תעשה פולואו אפ בסוף החודש לזכות אותי על חשבונית שלישית.
    נהדר.
    אז את הזיכוי הראשון קיבלתי, אך החשבונית האחרונה שוב נסגרה לה על קרוב ל-400 ש"ח. התקשרתי לבדוק מה קורה עם זה, ונאמר לי "אין כזה דבר לזכות על שלוש חשבוניות. יש פה גם אחריות מצידך."
    אמרתי "אבל הנציגה אמרה ש…"
    נקטעתי באמצע המשפט עם המשך החרטטת.
    אמרתי "רגע, אבל הנציגה אמרה ש…"
    נקטעתי שוב, ונאמר לי "אין צורך לחזור פעמיים." (!)
    מיותר לציין שבמפתיע אין שום תיעוד לכל מה שהבטיחה לי הנציגה הקודמת, והתחושה היא שבכל פעם שמתקשרים הנהלים משתנים כליל ואין בעצם שום דרך להיות "צרכן נבון"- פשוט חוסר אונים מוחלט.
    לבסוף הגענו למצב שבו הכי טוב שיש לה להציע לי זה תכנית של 159 ש"ח, אך היא מבטלת את הזיכוי על המכשיר (כן, גם אני מאלה שניסו לחסוך כאב ראש על ידי קנית המכשיר מחברת הסלולר), כך שבשורה התחתונה- 259 ש"ח. מילא. עדיין יותר זול מלפני כן, אמרתי לה שתעביר אותי לזה.
    אממה, אם כבר בחרתי לוותר על הזיכוי של המכשיר, ובעצם באקט הזה "שחררתי" את הדבר היחיד שבשבילו כביכול שווה היה להישאר בסלקום, אז למה להישאר?
    השיחה הבאה שעשיתי היתה להוט מובייל ופשוט עברתי עוד באותו היום.

    אפילוג:
    יומיים לאחר מכן התקשרה במפתיע נציגה מסלקום להציע לי תכנית ב-99 ש"ח. מסתבר שכן יש מה להציע, אבל למה שהם יציעו אותו כל עוד לא הוכחת שאת רצינית בקשר לעזיבה? לא לקחתי. המשכתי בשלווה בהליכי העזיבה (שלקחו שניה).

    שבוע לאחר מכן, הושארה לי הודעה בתא הקולי מנציגה מסלקום, ש"אתקשר אליה, כי יש לה הצעה טובה לחזור אליהם"

    והאמת?
    זין.
    אחרי שירות כל כך מעליב (ועוד בעידן של תחרות בו כ"כ קל לנייד את המספר- מילא אם זה היה מתרחש לפני 5-6 שנים) לא אחזור אליהם גם אם הם יהיו הזולים ביותר בשוק.

  37. ואנדר היקרה, לצערי הסיכוי שלך למצוא חברה הוגנת, ישרה או שלא תעלה בך תהיות איך זה שעוד לא הוציאו אותה מהחוק קלושים. אם זאת, ישנו אור קלוש בקצה המנהרה והוא שעכשיו לפחות יש לך סמארטפון. הכיצד זה אור? פשוט, שמארטפונים יודעים להקליט הכל.
    המלצתי מניסיון כואב ועקוב משקל, תקליטי. תקליטי שיחות עם נציגי שירות, שיחות עם שירות לקוחות, הכל! ועם כולם. ספק סלולר, אינטרנט, כבלים או לוויין, כולם. זה מציק בהתחלה, אבל מתרגלים להפעיל הקלטה. ואז אין יותר "אני לא יודע מה אמר לך…".
    בהצלחה.

  38. החלק המעצבן בכל מה שקורה עם שוק הסלולר הוא שמבטיחים הבטחות וממציאים טריפלים למיניהם, ובסוף יוצא שאת משלמת הרבה יותר מהסכום הקורץ שבמבצע. זה לא סעיף אחד שמתחבא, אלה ה-מ-ו-ן סעיפים…

  39. למי ששוקל את HOT, כדאי לקרוא את זה:
    http://theshingimel.wordpress.com/2012/06/18/not-so-hot/

  40. קרה לי בדיוק מה שאת מתארת, הגעתי כחודש לאחר לידה לפלאפון להתלונן על הנייד שרכשתי ולא הייתי מרוצה ממנו כלל, שכנעו אותי לשדרג. וגם אני כמוך התעקשתי על שורה תחתונה שתתאר לי מה הסכומים אותם אצטרך להוציא ואפילו ביקשתי מנציג המכירות שיביא לי דף לבן ושיכתוב לי עליו מה פירוט התשלומים שאצטרך לשלם. בשום מקום לא היה כתוב שאני צריכה לשלם על המכשיר הישן. יותר מזה התנתי את השדרוג במקסימום סכום לתשלום שלא אחרוג ממנו, כמובן שהמוכרן היה כל כך נדיב וחביב שהבטיח לי שבעיסקה שאני לוקחת לא אעבור את הסכום שנקבתי – בשורה התחתונה. לא היה לי זמן לקרוא את החוזה. ויש לי עדיין את הדף הזה בבית וכמובן שהמציאות שונה לגמרי ממה שמצויר באופטימיות על הדף הלבן.
    מדוע לא לתבוע או להגיש תלונה במועצה לצרכנות? כמובן שהתאכזבתי לראות את החשבוניות הגבוהות מאוד ממחיר היעד שהוצב להם והתקשרתי לפלאפון וכעסתי אבל כלום לא עזר. לצערי לא היה לי זמן להתעסק איתם כי הייתי אחרי לידה וגם הבריאות שלי הייתה רופפת לגמרי.
    כעת אני משלמת סכומי עתק לחברה, וכבולה בתשלומים על המכשיר הישן והחדש.
    איך אני מתנתקת מהם ועוברת לגולן מבלי להמשיך לשלם את הסכומים האסטרונומים?

    • אילנה, אני התנתקתי ועברתי לגולן טלקום ואני ממשיכה לשלם על המכשירים. יודעת מה? זה עדיין יותר זול מהחבילות שפלאפון הציעו לי, אז זה יותר משתלם. במקביל, אני שוקלת להגיש נגדם תביעה. מקווה שאמצא זמן וכוח (גם נפשי) לצורך העניין.

      • אני מצאתי שהגשת תלונה במועצה לצרכנות עוזרת, שבוע שעבר קיבלתי אישור מחברת 012 – שיחות לחו"ל שהם מזכים אותי בכמעט 2000 ש"ח על חיובי יתר על תקופה של 5 שנים אחורנית, וזאת לאחר שבשיחות אינסופיות לשירות הלקוחות שלהם הזיכוי האוטומטי שלהם היה מזערי ולא מייצג.
        בחישוב שלי זה לא יהיה זול יותר לעבור לגולן, מאחר ואני משלמת 200 ש"ח כל חודש לפלאפון על העסקה החדשה, ועוד כ120 ש"ח על המכשיר הישן, ואני עדיין אצטרך להמשיך לשלם להם אם אעבור. תחושת הגניבה, הניצול פשוט שוד לאור היום, ממשיכה לזעזע אותי. בכל פעם שאני נזכרת במוכרן ההוא אני מתעצבנת.
        אבל העברתי כמעט את כל משפחתי המורחבת מפלאפון לגולן, (משפחה מזרחית – הנקמה המתוקה) מנויים שהיו לקוחות של פלאפון כמעט מיום ההקמה. ושאלמלא הלחץ שלי להעביר אותם הם לא היו עוברים על דעת עצמם.
        אני לא מבינה מדוע לחברה גדולה ברמה הזו לרמות, אני הייתי מוכנה לשלם 200 ש"ח בכל חודש מבלי לפצות פה, יצא שאני משלמת במינימום 320 ש"ח, וזה לא כולל את התעריפים היקרים באם אני חורגת מהחבילה.
        אני חושבת ששוב אין לי מה להפסיד, אלא רק להרוויח וגם הפעם אפנה למועצה לצרכנות, כי הישיבה בשקט ואכילת החרא שלהם לא מועילה לא לחשבון הבנק שלי ולא לרמת הלחץ דם שלי כשאני חושבת על זה. 120 ש"ח בחודש… כמה טיטולים הייתי יכולה לקנות בזה….???


כתיבת תגובה

קטגוריות

