פורסם על ידי: vandersister | יולי 13, 2011

הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע, שמים חושך לאור ואור לחושך

אומרים לנו ש"חוק החרם" הוא בעצם חוק של אהבה ודאגה. אומרים לנו שכל כולו נובע מהרצון להגן על אחינו האהובים הגרים בשטחים. אומרים לנו שנכמר הלב על הפגיעה בפרנסתם ועל גזילת הלחם מפיהם של ילדיהם הרכים. אומרים לנו שכל ישראל ערבים לזה לזה, ואל לנו לתת יד להחרמת אחינו. אומרים שלא רק שזה לא אנטי דמוקרטי, זה הכי דמוקרטי שיש, להגן על האנשים היקרים לנו. והכל, הכל מאהבת ישראל.

בולשיט.

הנה מקבץ רנדומלי של תגובות מטמקא מהימים האחרונים. כל השגיאות והעילגות במקור:

היום להיות שמאלני זה להיות אנטישמי
יהודי = לא שמאלני

שמאל = מחלת נפש!
להכניס מהר סדרת טיפולים מעוגנת בסל הבריאות ולדרוש מכל אחד המגדיר את עצמו ככזה לעבור אותה.

כל הכבוד להוא שהביא אגרוף ליהודון!
חבל שלא היו שם עוד כמה חבר׳ה עם עגבניות רקובות וביצים לזרוק על השמאלנים האלו.

לעצור את כל פעילי השמאל ולהעבירם יש לעזה
בגל נבלות כאלה נחרב בית ראשון ובית שני. כל מרץ-שרצ וחבריהם

תתבישו לכם כתבי וויי נט אלה פשיסטים שמאלנים פרו פלשתינאצים

***** רק חיסול השמאלנים יביא שלום *****

השמאלנים הישראלים חיים על משכורת מגופים שונאי ישראל . כך הם מקבלים שכר ללא תשלום מיסים וגם סוחטים את הביטוח הלאומי . ואז החיים יפים רוב הזמן יושבים בבתי קפה בשינקין ומדי פעם מפגינים . אחלה חיים .

לבדוק קשר מימוני בין אירגוני שמאל קיצוני בישראל לאיראן. לפתוח את תיבת הפנדורה הזאת ומיד!

להכניס להם מכות רצח בפנים ובכל הגוף. בקשה ממשטרת ישראל
שונא שמאלנים

שוטר יקר אנא תכה כל פעיל שמאל שנתפס בנתבג מכות נמרצות ושבור לו את העצמות על מנת שיראו ויראו!
שמאלנים דוחים

תקנות לשעת חירום שיכניסו לכלא את השמאלנים,זה יעזור לקיומנו. ליברמן,לטיפולך הדחוף

המנהיג היחידי שיודע לחסל אוייבים הוא באשר אסד ,תלמדו ממנו למגר שמאלן יהודי

לו הייתי ראש הממשלה – הייתי מורה על הצעדים הבאים:
1. איסוף כל ה"פעילים" ותומכיהם השמאלנים הרקובים הסרוחים ימ"ש.
2. טבילתם בזפת + נוצות לקישוט.
3. הכנסתם לבור עמוק, כך שכל בית ישראל יוכלו לירוק עליהם ולעשות את צריכהם על הפעילים ותומכיהם מעל.
4. עטיפתם של הפעילים בדגל תורכיה מרוח בצואה.
5. הכנסתם לתא המטען של מטוס של איר-טורקיה
6. יירוט המטוס מעל הים התיכון
7. שריפת שאריות המטוס
8. פיזור האפר במי שתייה של עזה.

יש 3 סוגי אזרחים ארץ – יהודים ערבים וחלאות,המוכרים יותר כשלום עכשיו

השמאלנים הם הסרטן בגוף המדינה חייבים להדבירו לאלתר לפני שיהיה מאוחר

יאללה שמאלנים לקפל ציוד ולחזור לאירופה
הלוואי שיטפלו בכם שם

לא מאהבת מרדכי עבר החוק הזה, אלא משנאת המן. כל דבר שיאפשר לפטריוטים בשנקל להרגיש שהנה, הנה הם הצליחו לזיין את כל השמאלנים המניאקים, יתקבל בתשואות, בין אם הוא פוגע בדמוקרטיה, סותם פיות או מונע חמצן מתושבי גוש דן רבתי. אם הכנסת תחוקק מחר חוק שקובע שכל אזרח ישראלי חייב לתקוע דגל ישראל בתחת שלוש פעמים ביום ולשיר את התקווה תוך הצדעה במועל יד לתמונתו של וולדמורט ליברמן, והשמאלנים יתרעמו על חקיקה הנוגדת זכויות אדם – הפטריוטים בשנקל יתקעו שני דגלים בתחת, ישירו את התקווה פעמיים וגם יוסיפו ריקוד קטן להצדעה, רק בשביל "לדפוק את השמאלנים".

טיפשים קטנים ומסכנים שלי, לפחות שיהיה לכם את האומץ להגיד שהכל כי אתם שונאים אותנו. זה שהשנאה הזו מבוססת על בורות תהומית ואוסף של שקרים שמכרו לכם וליקקתם בתאווה כמו כלבים שוטים, זה כבר סיפור אחר.


תגובות

  1. אני לא אומר שהחוק הזה מוצדק, חלילה, אבל הדרך שבה בחרת להציג אותו מאוד לא מקיפה. יכול להיות, וזה לא מופרך בעליל, שחברי הכנסת העומדים מאחורי הצעת החוק הזו ניסחו אותה מתוך שנאה טהורה לשמאל. אבל אם נתעלם רגע מהחוק עצמו (ומשלל התגובות המטופשות שלא שוות התייחסות), נגיע למשמעות האמיתית של הצעד הזה – יש בעיה. יש חרם על התנחלויות. ואת הבעיה צריך לפתור. אני אל טוען שזו הדרך, אבל זה לפחות מעלה לדיון את הבעיה.
    כולי תקווה שבבג"ץ יבטלו את החוק, ושההצעה המטופשת של ח"כ לוין (להעביר את השופטים שימוע בכנסת טרם מינויים) תיתקל בהתנגדות חריפה, ולא רק של זהבה גלאון ב"עושים צהריים" בגלי צה"ל. אבל אני כן חושב שצריך למצוא פתרון הולם להחרמת ההתנחלויות.

    • ולמה חרם על התנחלויות הוא בעיה? למען הבהירות, למה זו בעיה יותר גדולה מחרם חרדי על תאגיד שאחד מהעסקים שהוא מנהל פתוח בשבת? למה זה בדיוק משהו שבית המחוקקים צריך להתערב בו?
      נגיד למשל שחבורת ילדים עושה חרם על ילד אחר בכיתה, דבר שגורם לו להרגיש רע מאד כמובן, אתה באמת חושב שאם המורה תתערב ותגיד להם לעשות שולם זה יעזור או שזה ישניא אותו עוד יותר על המחרימים?

      • אתה לוקח כמובן מאליו את ההנחה שהפתרון שאני מציע הוא "להכריח לעשות שולם". זה מאוד לא נכון. מן הסתם אי אפשר להכריח אנשים להימנע מחרם על ההתנחלויות, ובדיוק בגלל זה אני נגד(!) חוק החרם. אבל, וזה אבל גדול – המדינה צריכה לפעול להסרת החרם בדרכים יותר קונבנציונליות. אני גם לא טוען שיש לי כרגע הצעה קונקרטית שתפתור את הבעיה, אבל זה התפקיד של חברי הכנסת ולא שלי.
        למה החרם הוא בעיה? אני אסביר. תאר לעצמך אדם – נניח, נגר. הוא עובד קשה, בונה רהיטים ומשקיע מזמנו והונו. ואז, אך ורק בשל דעתו הפוליטית השנויה במחלוקת, מתארגנת קבוצה מסודרת ומגובשת של אנשים בעלי דעה פוליטית שונה וקוראת להחרים אותו ואת פועלו. יש כאן בעיה מוסרית קשה מאוד. משהו קטן שכדאי להזכיר לכולם – באחת הפעמים הקודמות שבהן התעוררה מחלוקת קשה על דעה פוליטית זה נגמר לא נעים ב1995. אני לא משווה את זה לחרם על ההתנחלויות, אבל ללא ספק הרוחות דומות. (ולצורך העניין, זה לא באמת משנה אם זה בא מן הימין או מן השמאל).

      • לא זה לא דומה, חרם על התנחלויות הוא לא חרם על מתנחלים. אלו שלא רצו להציג באריאל לא אמרו שהם יסרבו להציג בתל אביב אם מתנחלים יבואו לראות את ההצגה. באותה מידה החרדים מחרימים עסקים שפתוחים בשבת, הם לא מחרימים (עדיין) עסקים שהבעלים שלהם מחלל שבת באופן פרטי. אני לא ראיתי שהמדינה התערבה לטובת העסקים המוחרמים על ידי חרדים ולא אמרת שאתה חושב שהיא צריכה לעשות את זה.

    • מדוע "צריך לפתור" את "בעיית" החרמת ההתנחלויות?
      אני חושב שההתנחלויות הן סרטן בגוף האומה, וזכותי המלאה (מוסרית, מכיוון שחוקית הזכות הזו נמנעה ממני עכשיו) להחרים אותן כל אימת שארצה. כך אני מביע את מחאתי, וזו מחאה לגיטימית. אם תושבי ההתנחלויות ירצו להחרים את תל אביב (מכיוון שעל פי האגדה שם גרים הסמולנים) לא יעלה על דעתי למנוע זאת מהם. אני אתווכח, אני אצעק, אני אפגין, אבל לעולם לא אעביר חוק שימנע מהם מלהפעיל את זכותם הדמוקרטית למחות. כל מה שאני מבקש הוא שהימין ידע להתייחס אלי באותה הצורה. זה הכל.
      הבעיה האמיתית היא שהימין מעולם לא הבין את האמת הפשוטה שחופש הדעה אין פירושו דעה אחת "נכונה". זו הבעיה שצריך לפתור, ואפשר לפתור אותה רק באמצעות חינוך לדמוקרטיה ולהומניזם. חוקים כמו חוק החרם ושאר פנינים שהכנסת הרעה הזו הוציאה מתחת ידיה לא משרתים את המטרה הזו, בדיוק להפך, ולכן – כמו תמיד – Israel prevails.

    • מה הבעיה בחרם על ההתנחלויות?

      יבוא השמאלן ויגיד שהבעיה היא ההתנחלויות עצמן. האם השמאל העביר חוק לפיו כל מי שמביע תמיכה בהתנחלות מבצע עוולה אזרחית וחשוף לתביעה מבלי צורך להוכיח נזק?

    • אתה יודע, יהיו מי שיגדירו את הבעיה כ"כיבוש" או "משטר מפלה בין אנשים החיים באותו שטח". אם *זו* הבעיה, החרם על ההתנחלויות הוא לא הבעיה, הוא פתרון אפשרי להעלאת מודעות לבעיה.
      ג'אסט סאיינג.

      • ניצן, מה שכולם כאן אמרו. החרם על ההתנחלויות ותוצריהן אינו "בעיה", הוא פעולת מחאה לגיטימית ומתבקשת, בניסיון לעקור מן השורש עוול היסטורי שנעשה בישראל – גם לפלסטינים, וגם לנו. הכיבוש משחית. והוא לב הבעיה.

  2. צר לי, אבל אני מסכים עם כל מילה.

    • שלי? של הטוקבקיסטים? של וולדמורט? 🙂

  3. ניצן, אתה רציני?! "מעלה לדיון את הבעיה"? איך בדיוק זה מעלה אותה לדיון (נוציא לשנייה מהמשוואה את העובדה שבעיני זו ממש לא בעיה), אם עכשיו אסור בתכלית האיסור להכריז חרם? אין פה דיון, אין פה החלפה של דעות, תגובות, השקפות עולם. אסור להחרים – וזהו.

  4. כמו בכל מקום, אני באמת חושב שההשוואה של ליברמן לנאציזם (מועל-יד) היא מיותרת ומצערת. זה מזכיר לי את הפוסטרים של רבין במדי אס-אס.
    אבל לך מותר, הרי. את בעלת גישה שמאלנית, אז ברור שלך מותר להרגיש נרדפת. זהו הרי תפקידך ההיסטורי ? והרי מלכתחילה, אף אחד לא באמת ירצח מישהו "סתם" כי השוו אותו לנאצי, והפכו אותו ללא-אנושי. זה הרי מעולם לא קרה.

    בוטה ככל שיהיה, בחיים לא תכנסי לכלא על הבלוג הזה. בחיים לא יעצרו אותך. את אולי חושבת שאת חיה במדינה פאשיסטית, אבל אף אחד לא יעשה לך כלום על הבעת הדעה הזו. בחיים לא תדעי באילו זכויות התברכת, כי הם מעולם לא ניטלו ממך.
    (ושלא תביני מדברי שכאילו אני מייחל לך שכך יקרה לך. לא, אני סתם מרגיש לא בנוח לקרוא השוואות כפי שעשית. זה מאוד צורם לי.)

    • אגב, משום מה האינסטינקט הראשון של כל מגיב לדברים כאלה שאני אומר (כי שוב, אני נתקל בהשוואות הנוראיות הללו בכל מקום) הוא להתייחס אל דבריי כאילו אני ימני קיצוני, אולי אפילו משיחיסט. אז למען הסר ספק – הדעות הללו רחוקות ממני מרחק שנות-אור. אני באמת מאמין שמדובר בדרך-התבטאות רעה. אינני אומר שגורם חיצוני צריך לנצזר אותך, אני מאמין שיש לך אחריות על הדברים שלך, ושאולי כדאי שכולנו נזכור זאת. הביקורת שלך תהיה עדיין בועטת וקשה גם אם ליברמן לא יהיה נאצי, ולא נאלץ לדמיין את "מחזה האימים" הלא-מציאותי בעליל של הצדעה במועל-יד לליברמן.
      הרחבתי יותר את הדיבור על כך פה : http://shnizi.wordpress.com/2011/01/15/fascism/
      לילה טוב.

      • מר נילי היקר,

        אם אתה קורא את ההסתה הפרועה והקריאה המפורשת לרצח של שמאלנים שיש בפוסט, וכל מה שמפריע לך זה המשל ההומוריסטי על ליברמן והצדעה במועל יד, הרי שאתה באמת לא ראוי לתגובה. אומר רק זאת: סאטירה היא כלי חשוב במאבק דמוקרטי. כל עוד לא סותמים לי את הפה, אמשיך להשתמש בו.

      • יש סטירה ויש להשוות מנהיגים לנאצים. זה לא אותו הדבר.

      • אגב, למה דווקא לתגובה הזו שלך אי אפשר להגיב?

  5. אוף, כל היום נמנעתי מטוקבאקים. ועכשיו הרסת לי 🙂

    • 'צטערת… חשוב היה לי לרכז דוגמה כזו במקום כלשהו, כדי שבפעם הבאה שמישהו ידבר איתי על "השמאלנים הקיצוניים/מסיתים", אשלח אותו לכאן.

  6. מעניין שככל שיש פחות שמאלנים במדינה ככה הימין יותר מתלונן שהמצב נהיה יותר חרא. כל ימני יגיד לך שימי הזוהר של המדינה היו בתקופה כלשהי אי שם לפני 30-40 שנה, רק שבדיקה מדוקדקת של הרכב הכנסת תבהיר שלמפלגות כמו מפ"ם היו 20+ חכים, ובגין היה קוריוז. מאז שבגין עלה לשלטון הימין מתעצם אבל גם בעיני תומכי ימין המצב מתדרדר.

    אני בעד חוק החרם וגם מתנגד לפלפולי בית משפט שיאפשר לנתבעים לצאת זכאים בדין. שנבהיר פעם אחת ולתמיד מי בשלטון ואיך המצב נהיה יותר טוב כשביבי וחבורתו מנהיגים את המדינה. שיעשו חוק חרם, וחוק לחינוך מחדש לשמאלנים, וחוק שמתנחלים לא נושאים בשום אחריות פלילית לעולם (שזה בערך המצב דה-פאקטו, רק שיעגנו את זה כבר בחוק). שכל העניינים שמוסדרים בקריצה יקבלו מעמד חוקי, שכל השופטים שיש להם קצת כבוד עצמי יעזבו את כס המשפט וישאירו את בתי המשפט לוישינסקים למיניהם. שלא יבואו כל השופטים דהים בעוד 20 שנה וישתמשו בטיעון של גולדסטון, שהוא לא אהב את האפרטהייד והשתדל לעשות כמיטב יכולתו במסגרת הקיים, שאם לא כן היה מתמנה שופט שאוהד את האפרטהייד.

    יש נקודה שבה אי אפשר לרקוד טנגו עם השטן בתקווה להיות זה שמוביל בריקוד. שירקוד השטן עם עצמו.

    אני עזבתי הכל ומסתכל עליכם מהניכר. לפני כמעט עשור הבנתי שאין למדינה הזו עתיד עם אוסף הפרזיטים שאני נאלץ לפרנס.

    אני במקום שבו המדינה מעריכה את המיסים שאני משלם, עושה בהם שימוש טוב על פי רוב ולא זורקת אותו על הרפתקאות הזויות ועל אנשים שמבסוטים מהחיים על הפיטמה הציבורית.

    • אבל קוראים לך ליברמן אז אולי יש סיבה אחרת שעזבת…?

      • אין שום קשר. לא שאין במשפחתי המיידית מתנחלים עם דם בעיניים הרבה יותר ממנו, אבל אליו ספציפית אין קשר משפחתי.

    • שמוליק, זו נקודה מאוד נכונה, לגבי הקיטורים של ימנים. השמאל לא בשלטון כבר זמן רב, השמאל הוא לא הרוב, ועדיין מאשימים את השמאל בכל מה שרע. כי צריך שעיר לעזאזל וחייבים להגן על המנהיג בכל מחיר.

  7. ואן – דר יקרה, שימי לב שלא תתדרדרי. האם נכון שבססת פוסט שלם על תגובות של טוקבקיסטים של טמקא?
    את הלא יודעת שאנחנו אוהבים לקרוא אותך כותבת על כמעט כל דבר, אבל על זה?
    חבל.

    • חתולה שחורה יקרה,

      צר לי, אבל לפעמים גם אני עייפה ומיואשת. התוצאות לפניך. את מוזמנת למצוא דרכים לעודד אותי.

  8. הנה תגובה שקיבלתי בקבוצת "השלום מתחיל בפייסבוק":

    Rafa Rafa New לא חגבתי עד עכשיו כי זה טמטום של ממש
    אבל אם את דעתי את מעוניינת לשמוע ליסה "יקירתי", זה המצב
    גם אותך צריך לחסל עם חברייך הערבים
    Tuesday at 10:50pm · Like

    • יאפ. עילגות ואכזריות אופייניות.

  9. יש לי תהיה שמלווה אותי כבר כמה ימים – אם תנובה וטרה יעבירו את מפעליהן לשטחים, זה אומר שיהיה אסור להחרים קוטג' יותר? א-הא! כל חוק החרם הזה הוא בעצם קונספירציה של תעשיית החלב המושחתת!

    • אין לי ספק שגם גורמים אינטרסנטיים שלא קשורים לסכסוך הזה ישמחו לרכב על הגל של האנטי-שמאלניות ואנטי-זכויות אדם. זו הבעיה בחוקים עם אינטרסים צרים 😦

  10. מסכימה עם הפוסט, אבל אי אפשר להתייחס אל החוק מזווית אחרת מלבד טוקבקים בטמקא? הרי ידוע שטוקבקיסטים הם המיץ המצטבר בשקית הזבל האנושית.
    (מתעלמת בהפגנתיות מהאירוניה של לכתוב את זה כאן)

    • טוקבקיסטים הם אכן תחתית החבית של התפוחים הרקובים. אני מסכימה. הבעיה היא שאני עוקבת אחרי תגובות כאלה כבר זמן רב, והן הולכות ומתרבות והולכות והופכות לאלימות ובוטות יותר ויותר – ואפשר לקרוא דברים דומים בכל רשת חברתית, לשמוע אותם בטלוויזיה, לקרוא אותם בעיתונים. אפילו להיתקל בהם ברחוב. כך שהטוקבקים בכל זאת משקפים טרנד כלשהו בדעת הקהל, וחשוב שנהיה מודעים לו ולא נהיה מופתעים בפעם הבאה שמפגינים לזכויות אדם יותקפו על ידי המון נזעם.

  11. מה שבאמת הגיע הזמן לחשוף הוא את השקר הגדול על ה'מעשיות' של הימין. איש הימין הממוצע אוהב לחשוב על עצמו כעל אדם עם שתי רגליים על הקרקע, יודע מהחיים שלו ולא סהרורי והוזה כמו השמאלנים המרחפים האלו. בפועל כל מרכז הליכוד כולו לא מגיע לקמצוץ מהמעשיות והמציאותיות של איזה יוסי ביילין לפלף. כל אלו שמדברים על זה שיהיה פה סדר ביום שבו יהרגו את כל הערבים והשמאלנים הרי לא באמת חושבים בצורה מציאותית. האם הם באמת מדמיינים לעצמם כפרים ערביים חברים כשגופות מתגלגלות ברחובות ולא מבינים שברגע שארה"ב תפסיק לנו את הסיוע (והיא תעשה לפחות את זה) חיל האוויר המהולל שלנו הופך לערימת גרוטאות? האם הם לא מבינים שאם ה'שמאלנים' יברחו מכאן הם יישארו בלי חלק גדול ממה שהופך את המדינה למדינה שראוי לחיות בה (כן, כל הפרופסורים המתפלספים האלו שבלעדיהם לא תהיה לנו אקדמיה) . הם באמת חושבים שנעמוד מול איראן הגדולה אם נהפוך להיות איראן קטנה?
    הכי קל זה לסנן איזה פיתרון מהסוג של 'להרוג את הערבים' זה לא ממש שונה מ'לשלוח את הנשים למטבח' זה נשמע נורא גברי ומעשי כזה אבל פועל מי שמדבר ככה חי לו בעבר והוא סהרורי יותר מכל שמאלני עגול משקפיים שמפגין בעד הדולפינים בשיינקין.
    (ודולפינים זה חשוב, שלא תבינו לא נכון)

    • אז זהו, שהם לא ממש חושבים, לפי כל הסימנים 😦

  12. פעם אחרונה שבדקתי אין צורך להיות חבר כנסת כדי לכתוב טוקבק . לקרוא לימין פשיסטים שמצדיעים במועל יד ( שזה די מגעיל בלי שום קשר לדעות ) ועוד להשליך את זה על חברי הכנסת של הימין לא שונה בהרבה מלהשליך על כל השמאל מטלי פחימה שמגדירה את עצמה פלסטנית .
    תאמיני או אל לימין יש כמה רעיונות שלא קשורים באמת בשנאת שמאלנים . את יכלה לא להסכים איתם אבל בחיאת תני את הכבוד שמגיע לי ואל תאשימי אותי ברדידות כזו .

    • תודה רבה על התגובה הזו. חשוב לי להדגיש: לא קראתי לימין פשיסטים שמצדיעים במועל יד. אמרתי שהצעת החוק הזו, כמו ההנחיה המטופשת של צר החינוך שלנו להכריח ילדים רכים לשנן את התקווה ולהצדיע לדגל כל שבוע, היא הצעה שגורמת לנו להתקרב לשלטון פשיסטי, ושנדמה יותר ויותר שיש המון אנשים שישמחו לאמץ הצעות חוק פשיסטיות רק בשביל "לדפוק את השמאל".

      ברם, אני כן מקבלת את הביקורת שהטוקבקיסטים לא מייצגים את הצד הימני של המפה הפוליטית על כל קשת דעותיו, בפירוש. ואני מתנצלת אם זה הרושם שהתקבל. התכוונתי רק לזרם המתלהם, האלים, האטום והמאוד לא קטן שדעותיו מיוצגות כאן. לשמחתי הגדולה מאוד, בימים האחרונים (בעקבות חוק החרם, מן הסתם), קראתי כמה טוקבקים מאנשים שהצהירו בפירוש שהם ימניים, ומתנגדים לחוק ולסתימת פיות. זה לא יגרום להם לאהוב שמאלנים או לאמץ את דעותיהם, אבל הם רוצים להגן על חופש הביטוי של כולם. זה נפלא בעיני ואני שמחה שיש קולות שרוצים להחזיר את השיח לרמות שפויות.

  13. יש לי פלאשבק עצבני לשנות השמונים הימניות והדמגוגיות ואני כבר שנתיים מחכה שהוא ייגמר. אבל זה נמשך ונמשך.

    חוץ מזה, מצטרפת לאומרים – הפסד שלנו, לקרוא פוסט שלך שרובו ציטוטים.

    • תודה על המחמאה, אבל כפי שכבר אמרתי – המצב כל כך מייאש ומייגע, שלפעמים אפילו לי אין כוח למילים…

  14. בלי שום קשר לחוק, לבסס משהו מהעמדה שלך על טוקבקים זה טיפשי.
    haters gonna hate ובדיוק לשם כך קיים האינטרנט, ויש דברים חשובים יותר להגיד על החוק הזה מאשר "שונאים את השמאלנים"

    • יכול להיות, אבל זה חלק מהדיון שבחרתי לייצג בפוסט הזה והוא לא טפשי בעיני כלל וכלל. לדעתי, זו טעות חמורה לנפנף את הטובקיסטים כלאחר יד ולהגיד שהם מיעוט, "עשבים שוטים". כבר היינו בסרט הזה, והסוף שלו היה רע ומר. אני מעדיפה להדליק את פעמוני האזעקה כבר עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי.

      • תרשי לי לא להסכים. את (ורבים אחרים מבין בלוגרי השמאל) הפכתם את הדיון ל"שונאים את השמאלנים". חבל, יש פה בעיה גדולה מאוד שכולנו צריכים להיות מודאגים בגללה, והבחירה להתרכז בדברי הבלע של טוקבקיסטים, או בשמאל הרדיקלי או ב20 סימפטומים קטנים אחרים של המחלה האמיתית, מרחיקה את כל הנושא מהרוב.

  15. למיטב הבנתי החוק תקף רק במקרים של חרם על בסיס פוליטי – עדיין אפשר לעשות חרם בגלל מחיר יקר מדי או מוצר לא איכותי. זה גם לא חוק ש"מגן על ההתנחלויות" מכיוון שהוא לא מדבר ספציפית על ההתנחלויות אלא על כל גוף ישראלי כלשהו. ומעבר לכך, הוא לא מונע את החרם עצמו אלא רק את הפרסום שלו (בצורה מאוד הגיונית – הם לא יכולים להכריח אנשים לקנות מוצרים שאתם לא רוצים).

    באופן אישי, אני לא חושב שיש השתקת פיות בחוק הזה – אף אחד לא מונע ממישהו להביע את הדעה שלו, פשוט אי אפשר להשתמש בחרם בכדי לפגוע באנשים שלא מחזיקים באותם דעות פוליטיות. לכן למרות שאני בהחלט לא תומך נלהב בחוק, אני לא מוצא אותו בעייתי במיוחד.

    לעומת זאת, אני בהחלט מוצא בעיה בטוקבקיסטים גזעניים (ונראה שיש הרבה מהם בזמן האחרון), ולמרות שאני יותר בכיוון הצד הימני של המפה הפוליטית רוב הטוקבקים ב-"טמקא" גורמים לי להיאנח חרישית. למרות זאת, הם לא הרבה יותר גרועים מהקיצוניים השמאלנים.

    • מישהו אלמונימי יקר: זו היתממות. ברור לחלוטין לכל מי שמעורב בעניין שהחוק נועד להגן על תושבי ההתנחלויות ולעשות מעשה של "ללכת עם, להרגיש בלי": לספח את השטחים למדינה דה-פקטו מבלי להכריז על כך רשמית. לטעון שהחרם הוא בגלל דעותיהם הפוליטיות של תושבי השטחים, זו שטות. אין לי בעיה עם הדעות שלהם. יש לי בעיה עם מה שהם עושים. ומה שהם עושים אינו חוקי, ואני לא רואה שום הצדקה לתמוך בזה.

      אומר זאת שוב בצורה ברורה: ההתנחלויות בשטחים הכבושים אינן חוקיות. החוק הבינלאומי קובע בפירוש שישראל מפרה את החוק. ההתקדמות הזוחלת של המתנחלים וגזל הקרקעות המתמשך גורם להנצחה של העוול. קריאה להחרמת תוצר של אקט לא חוקי שפוגע בזכויות אדם ופוגע במדינת ישראל הם חובתו של כל אדם מוסרי.

  16. כל החוק הזה הוא מעשה בריונות אחד גדול.
    זהו ניסיון פשוט להראות "למי יש יותר גדול", ולצערי – אותם בריונים מצליחים בזה פעם אחר פעם בשנים האחרונות, בעיקר מאז עלתה הממשלה הקיצונית הנוכחית לשלטון (אבל לא רק – זה קרה גם לפניה, אם כי לא באותה עוצמה).

    המדינה הזו מפחידה אותי יותר ויותר.
    רק המחשבה להביא ילד למקום כל כך אלים, שסותם פיות, שמשתמש באלימות גסה ובאגרוף קמוץ בכדי להעביר מסר – מעוררת בי חלחלה.

    אני נמנע כבר הרבה מאוד זמן מקריאת חדשות בפורטלים למיניהם, בצפיה בחדשות בטלוויזיה (כבר יותר מ-16 שנים), ומהקשבה לגועל נפש הזה ברדיו. ועדיין – הגועל נפש הזה רודף אחריי.

    ולמי שחושב שהטוקבקים נשארים שם – כבר לגמרי טועה. הטוקבקים האלו הפכו לחזות של המדינה הזו, של האלימות שבה מתייחסים פה למי שיש לו דעה שונה מזו של הקולקטיב. לפני עידן הטוקבקים, עשו דברים דומים – אבל בכיכר העיר: הלבישו איזה "שמאלן" במדי אס.אס., בכאפייה, הוציאו עליו פסק הלכה של פולסא דנורא, וכולנו יודעים איך זה נגמר.

    זה מבחיל בעיניי. גם העובדה שנותנים לקיצונות הזו פתחון םה באתרים "מכובדים", או כאלה שמתיימרים להיות מכובדים – לא מובנת לי. זכות חופש הביטוי היא זכות. לצערי, יש אנשים שמשתמשים בה בכדי להתקיף ולהשתיק. העיקר שמדברים בטמקא ובדומיה על "סינון תגובות". וזה לא יותר מלעג לרש.

    אין יום שעובר, שבו אינני מרגיש, שגם אם אינני שמאלני מובהק או ימני מובהק – הרי שחיי נמצאים בסכנה, וכן חיי משפחתי, העתיד שלי פה, ושל כל מי שיש לו דעה עצמאית, ששונה מזו של הבריונים. זה מגיע למצב שבו\ כשאני הולך עם הכלב בלילה בשכונה שלי – לא שכונה שנחשבת למסוכנת במיוחד, אני בוחן כל אדם שמתקרב ב-7 עיניים. פעם קראו לזה פאראנויה. היום קוראים לזה מציאות.

  17. כאשר מהטמה גנדי קרא להודים לא לקנות בד בריטי אלא ללבוש בגדים שהכינו בעצמם, שפטו אותו למאסר. מישהו היום זוכר איך קראו לשופט ששפט אותו? לאנשים שחוקקו את החוקים שאיפשרו להם לשפוט אותו? ישראל אם תמשיך בדרכה הנוכחית תמצא את עצמה בצד הלא נכון של ההיסטוריה, כי כאמור אם לא לומדים מההיסטוריה חוזרים עלייה.

    בסופו של דבר הכל חוזר חזרה לולטייר – "אני לא מסכים אם דעותייך, אבל אלחם עד המוות על זכותך להגיד אותם"

    • אז זהו, שהבריטים שפטו את גאנדי למאסר. אנחנו היהודים פשוט מתירים לכל אחד לתבוע את מי שיקרא לחרם ולגרור אותו לבית משפט שוב ושוב ולבזבז את זמנו והונו בתביעות קטנוניות. או כמו שאמר נוצרי מיואש אחד אחרי ביקור בארץ 'אני לא יודע אם באמת צלבתם את ישו אבל בטוח שהוצאתם לו את הנשמה'.

  18. אני לא מבין, כותבת הפוסט איננה מכבדת את חוקי הכנסת. האם לרב ליאור דמנו?

    • כן שחר, יותר מזה, לא יודע לגבי הגברת ואן דר גראף אבל דע לך שאני אישית הולך עם שרוכים בנעליים – בדיוק כמו הנאצים!

      א.סתם קטנוניות מצידי אבל הרב ליאור לא נעצר כי 'לא כיבד את חוקי הכנסת' אלא כי קראו לו לחקירה והוא לא בא. אה כן, להבדיל מהכותבת כאן הרב ליאור מקבל משכורת ממני וממך. לא מזמן פוטרה אחות ערבייה שהפגינה נגד 'עופרת יצוקה' כי כעובדת מדינה התקנון אוסר את זה עליה. למה אף אחד לא פיטר את הרב ליאור מתפקידו הציבורי?
      ב. יכולתי למצוא עוד הבדלים אבל בוא ניגש לעניין, בסופו של דבר כולם מסובבים דברים איך שנוח להם. שנים הימין הצביע על הסרבנים השמאלנים והסביר שזו ההוכחה לכך שהשמאל הוא בוגד מטיבו, עכשיו כשיש גם סרבנים מימין ואנשים שתוקפים את הצבא פתאום זו לא בוגדנות אלא דווקא פטריוטיות. כשכמה אירגוני שמאל מחו"ל באו כדי להשתתף באיזו הפגנה של השמאל , מיד הימין טען שזו ההוכחה שהשמאל הוא לא אותנטי אלא שלוחה של גורמים זרים אבל להם אין בעיה לקבל תרומות מנוצרים אוונגליסטיים.
      אז לא, חוקים כשלעצמם אינם מקודשים וגם אם התקבלו ברוב קולות זה לא הופך אותם לדמוקרטיים. אם מפלגת מר"צ הייתה בעלת רוב בכנסת ומחוקקת חוק שאוסר על תפילה בבית כנסת זה היה חוק אנטי דמוקרטי (ואגב, בניגוד למצע של מר"צ) והייתי מתנגד לו. זה שהכנסת העבירה את החוק הזה בצורה הכי תיקנית עדיין לא משנה את התוכן שלו שמסריח עד לב השמיים.
      ג. כן חוק, לא חוק. בסופו של דבר אלו דברים פורמליים, השורה התחתונה היא מהם הערכים שלך. יש מי שנידון למוות בארה"ב הדמוקרטית כי רצה לשחרר עבדים כושים בכוח הנשק ויש מי שירה למוות במרטין לותר קינג (ונידון למאסר). שניהם אנשים שהפרו את החוק אין ספק, שניהם בחרו בדרכים אלימות. אתה משווה ביניהם? נו, שיהיה לך לבריאות.

  19. בקיצור, כל אחד מאוהב בערכים שלו ומה שנוגד ערכים אלו הוא אנטי דמוקרטי. אין צורך להתעצבן. ברוך השם אתם מיעוט ואנחנו הרוב ועל כן, במדינה דמוקרטית, הרוב קובע. מזל שיש בלוגים ועיתון הארץ כדי שנדע שאתם קיימים 🙂

    • שחר, אתה ומגיבים כמותך מאוהבים בקונספט שמכרו לכם, על פיו "דמוקרטיה היא שלטון הרוב". למרבה הצער, זה פשוט לא נכון. עיקרון הכרעת הרוב הוא אחד העקרונות בדמוקרטיה, אמת; אבל המשמעות האמיתית של דמוקרטיה היא שלטון המיועד לשמור על הזכויות של כל האזרחים, ולהגן גם על המיעוטים שבתוכו. אחרת נוצר מצב שנקרא "עריצות הרוב", וזה מה שיש לנו כאן.

      תאר לך שמחר הכנסת מעבירה חוק, בהליך דמוקרטי לחלוטין, שקובע שצריך להרוג את כל האנשים שקוראים להם "שחר". האם גם אז תוציא לשון נוסח "נה נה נה נה נה, הרוב קובע במדינה דמוקרטית"? מסופקתני.

      יש דבר כזה שנקרא חקיקה אנטי חוקתית – היות שאין חוקה מסודרת במדינה ישראל, חוקי היסוד משמשים לנו כחוקה. על כן, חוקים שנוגדים, נניח, את "חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", הם אנטי-חוקתיים, אנטי-דמוקרטיים, ואסור לקבל אותם.

      האמירה "אתם מיעוט ואנחנו הרוב" היא אמירה אומללה. היא לא מוכיחה שאתם צודקים. היא פשוט מוכיחה שיש הרבה כמוכם. וגם קבוצות גדולות של אנשים יכולות לטעות.

  20. ולא פיטרו את הרב ליאור מתפקידו הציבורי מאותה הסיבה שלא פיטרו את יוסי ביילין כשעבר על החוק והלך להיפגש עם מחבלים או כאשר חנין זועבי החליטה לתמוך בחמאס ובארגוני הטרור במשט לעזה. אין להקיש כי אי הגעה לחקירה, אשר הינה עבירה על החוק, לכל הדעות, ומפגש עם סוכני אויב איננו עבירה על החוק.

    • אה זה מאד פשוט, יוסי ביילין היה ח"כ באותו זמן? כי אם כן חסינותו עמדה לו, גם זו של זועבי וגם של ח"כים מהימין שנכחו בעמונה.

  21. לאלאמור, כבד את כל החוקים. אל תכבד רק את מה שאתה מאמין בו. אתה חי במדינה דמוקרטית. אם הכנסת העבירה חוק שאסור להחרים, אז אסור להחרים. אתה לא מאמין בזה, תצביע למועמד שתומך בדעותיך ואולי החוק ישנה. בינתיים, החרמת מוצרים של יהודים בישראל היא עבירה על החוק ומי שתומך בחרם הוא לא יותר טוב מהרב ליאור או מכל עבריין אחר. גם הרב ליאור, אגב, עבר על החוק בשם אידיאולוגיה.

    • טעות בידך, שחר. החרמת מוצרים אינה נוגדת את החוק. קריאה לחרם, לעומת זאת, כן.

  22. צודקת. 🙂

    • נכון שחר, כל אחד מאוהב בערכים של עצמו. הכושים האלו והמשת"פים הלבנים שלהם חושבים שזה בסדר לקחת נשק ולהילחם נגד העבדות למרות שזה היה החוק באותו זמן במדינת ארה"ב אבל כשמישהו מהמחנה השני לוקח נשק ליד ויורה במרטין לותר קינג הוא בעיניהם פושע וצריך למצות איתו את הדין. צבועים, אין מה להגיד.
      כן שחר, מה שנוגד את הערכים שציינתי הוא אנטי דמוקרטי כי דמוקרטיה היא לא טכניקה של שלטון אלא תפישת עולם.
      אני שוב אביא את הדוגמה של חבורת פושעים שיש להם בן ערובה קשור במרתף, הם דנים בשאלה מה לעשות בו: האם להרוג אותו כפי שמציע הקיצוני ביותר, לחתוך לו אצבע ולשלוח להורים שלא משלמים או שמא לשחרר אותו כפי שמציע השמאלני הלפלף, לא צריך להתלהם, בואו נשמע את כולם ואז נחליט בצורה דמוקרטית – הרוב קובע נכון?
      לא, מדינת ישראל היא לא דמוקרטיה כבר 44 שנים כי היא שולטת בכוח הצבא על ציבור אחר שלא רוצה בשלטונה וזאת מבלי לתת לאותו ציבור זכויות אזרח מלאות.
      גם אם נקבל 'באופן דמוקרטי' החלטה להפלות את כל הערבים הישראלים, או את כל האתיופים או שיוצאי רומניה ישלמו יותר כסף בתחבורה הציבורית זאת לא תהיה החלטה 'דמוקרטית' רק משום שהתקבלה ברוב קולות. על אחת כמה וכמה כשהציבור שבו מדובר בכלל לא שותף להצבעה כמו אותו בן ערובה שנתון לחסדי הפושעים.
      אז החוק הוא לא דמוקרטי, אני לא מציית לו ואני מבטיח לך שאם מר"צ הייתה בשלטון והייתה אוסרת על חבישת כיפה בציבור (כאמור היא לא הייתה עושה את זה כי זה נגד המצע של מר"צ) הייתי מתחיל ללכת עם כיפה על הראש למרות שזהו חוק 'דמוקרטי' שעבר את כל השלבים הפורמליים בכנסת.

  23. את צודקת. רק לשמאל מותר לשנוא את הימין ולקרוא להם נאצים, אוכלי ערבים. לקרוא לגירוש המתנחלים, לשרוף את ההתנחלויות, המתנחלים הם תמצית הרוע. דם המתנחלים הוא רע. זה ממש תרבותי להיות שמאלני בימים אלה.

    וחוץ מזה חוק החרם הוא חוק נגד החרם.

    • הטעות הראשונה שלך היא התפיסה שמתנחל = ימני קיצוני. אחרי שתבחיני בהבדל אני מציעה לך לעבור על הפוסט המגוחך הזה ולנסות להבין את שאר הטעויות בתפיסה המעוותת שלך. רמז להמשך: ממש קל להשוות אותך לאותם אנשים שטרחת לצטט בכזאת דייקנות


כתיבת תגובה

קטגוריות