פורסם על ידי: vandersister | נובמבר 22, 2015

טכנוצילית ואום-טכנוצילית

ואן-דר-אמא יקרה,

הבטחתי שאדווח מדי פעם בבלוג על הקורות אותי, והנה לפניך הדיווח הראשון.

אחרי כמעט 24 שעות של טיסות והתרוצצויות בשדות תעופה, נחתתי בסיאטל ומשם נאספתי על ידי מארחיי ונסענו למקום זעיר במונחים מקומיים, מלא בבתים בסגנון ויקטוריאני – או מה שהאמריקאים סבורים שהוא ויקטוריאני – ואנשים נחמדים להפליא. בלילות תאורת הרחוב כל כך נמוכה שאפשר לראות בקלות את גרמי השמיים, על כן החלטתי לקרוא למקום בשם החיבה "נווה כוכבים". באותה מידה יכולתי גם לקרוא לו "עין כלבים" על שום הכלבים הרבים שמתרוצצים בו, או "רמות קפאין" על שום הקפה החזק להפליא שמגישים בבית הקפה המקומי, אבל "נווה כוכבים" הוא האפשרות האלגנטית ביותר, כמדומני.

נכון שזה לא היה זול במיוחד, אבל הבחירה במחלקת עסקים היתה נבונה ביותר מטעמים מדיצינליים. הגעתי עם כאבי גב, לא בגלל הטיסות אלא בגלל העמידה הממושכת בבידוקים הביטחוניים השונים (להוריד נעליים – לחייך למצלמה – להרים ידיים – לרוקן כיסים – למחוא כפיים במקצב הסלסה וכו'), ואם לא הייתי יושבת או שוכבת בנוחות בשעות הרבות של הטיסה, מארחיי הנכבדים היו מקבלים בשדה התעופה בייגלה כאוב, במקום ברווזונת קצת צולעת. היום אני עדיין ברווזונת אבל לא צולעת, וכבר טיילנו כמה פעמים ברחובות העיירה. היום היה שם שוק איכרים קטן וחביב, ורכשנו שם ירקות שונים ומאפים נחמדים.

בית הקפה המקומי, אגב, הוא בית קפה. כלומר אצלנו בתי קפה הם מסעדות עם קצת קפה בצד. בבית הקפה הזה מגישים קפה, מעט עוגיות וסקונס, ובמקרים נדירים גם בייגל עם גבינה וסלמון. זהו. אין סלטים או קישים או חביתות או אוכל מסוג אחר – אנשים באים לשתות קפה ולכרסם משהו קטן, ולדבר עם אנשים אחרים. וגם ללטף את הכלבים, כי לבעלת בית הקפה יש מדיניות ידידותית ביותר לכלבים. גולדי היתה נהנית שם מאוד.

ואפרופו כרסומים: את הרי מכירה אותי היטב, ויודעת שמבחינתי רבע כפית פלפל שחור בסיר מרק שלם זה בגדר "חריף". מארחיי התפלאו מאוד על חוסר היכולת שלי להתקרב לכל דבר שאפילו מזכיר חריפות. הם נוטים יותר לטעמי החמוץ והחריף, ואני לטעמי המלוח והמתוק. "במילים אחרות", אמרו לי, "את אוהבת לאכול דברים בלי טעם". ממש יכולתי לראות בעיני רוחי את אבא מניד בראשו לאמור "זה חריף לך?? זה בכלל לא חריף!" בעוד סלסולי עשן עולים מאוזניו. הוא היה נהנה פה מאוד, בלי שום ספק. בסוף הגענו לעמק השווה ואני אוכל לי את ה"דברים בלי טעם" שלי ואתרחק מצנצנות החמוצים-חריפים.

רק היום הראש שלי קצת חזר לעצמו מבחינת ג'טלג וסחרחורת שאחרי טיסה. זה לא מפתיע במיוחד, היתה לי תחושה שזה יקרה, וחתולי הבית דווקא שמחים מאוד שאני תופסת תנומות קצרות באמצע היום כי זה אומר שהם יכולים להתכרבל לצידי. או עלי.

בשבוע הבא נטייל קצת ברחוב הראשי של העיירה – שהוא "רחוב ראשי" במונחים של נווה כוכבים, כלומר לא בדיוק דיזינגוף או אלנבי. אבל נראה מה אפשר לעשות שם. אני מקווה לבקר בקרוב בדיינר אמריקאי כלשהו, כדי שאוכל לדווח לך בדיוק כמה עתירת כולסטרול הארוחה שם, ומה הדבר המטוגן המוזר ביותר שאכלתי (אמריקאים יכולים גם לטגן חמאה בשמן עמוק, אז יכול בהחלט להיות שאשבור שיא של טיגונים. שתלתם טיגונים בי, אמי ואבי).

אני מקווה שאתם בסדר ולא קוראים או רואים יותר מדי חדשות. תבלו הרבה, ותמסרו לי הודעות באימייל או דרך ואן-דר-אח!

נשיקות,

בתך הצעירה

נ.ב. – קל מאוד להוסיף תגובות פה וגם לשלוח לי אימייל. בקשי מאבא שיפתח לך חלון ופשוט הקלידי.

נ.ב.2 – האוכל במטוס היה ממש טעים! מסתבר שבמחלקת ביזנס מגישים דברים אכילים. קיבלנו אפילו גלידה לקינוח פעם אחת!

נ.ב.3 – אני יודעת שאמרת לי לא לקנות מתנות וכל זה, אבל ברור שאעשה את זה בכל זאת. 🙂


Responses

  1. אויש, אני יושב כאן אכול קינאה…
    היום בלילה אטוס לנסיעת עבודה, בה לא תהיה לי יותר מדי מנוחה – לא הייתי מתנגד לחופשה בנווה כוכבים או כל מקום זעיר ופסטורלי אחר.

    (סליחה על ההפרעה בשיחה הפרטית בינך לואן-דר-אמא)

  2. סיאטל 3>

  3. פכים קטנים מן העולם הגדול

  4. דבר שעזר לי מאד בטיסה ארוכה – אפשר לבקש "Wheelchair assistance" כשמזמינים את הכרטיס. לא צריך להצהיר על סיבה, ומקבלים ליווי צמוד וכיסא גלגלים בכל שדה התעופה, כולל שלל הבידוקים.

  5. הואן-דר הפכה ל וונדרר Der Wanderer

  6. הי ואן דה גראף בתי היקרה

    שמחנו מאד לקרוא את בלוגך היום. המשיכי להעביר לנו את רשמייך ואת כל העובר עלייך שם, רחוק
    אצלנו הכול כשורה היינו בדירתך וגם שם הכול בסדר
    נשיקות אמא ואבא


להשאיר תגובה

קטגוריות

