פורסם על ידי: vandersister | נובמבר 15, 2014

התחת של קים קרדשיאן יהרוג את כולנו

לפני שלושה שבועות ציינתי ביחד עם קבוצת חברות וחברים את העובדה שאני מצליחה לא להתפגר כבר 38 שנים רצופות. מודה ומתוודה, היו רגעים שבהם חשבתי שלא אגיע לציון הדרך הזה. בנות הגורל רצו אחרת, וכך מצאתי את עצמי שותה כוס לחיים לקול מצהלות אנשים נחמדים ושפויים במידה כזו או אחרת, שמסיבה לא ברורה די הצורך כנראה שמחבבותים אותי, לפי כל הסימנים.

ולא רק שמחבבותים, אלא אף יוצאות ויוצאים מגדרם לעתים כדי להוכיח לי זאת, למשל בהזדמנות המיוחדת של יום הולדתי. כמה חברות יקרות החליטו לארגן לי חגיגת יום הולדת כהלכתה כולל מגבית קטנה לאיסוף ממון לצורך מתנה, והתרגשתי כדבעי. ב"דבעי" אני מתכוונת ל"כשניתנה לי המתנה הנדיבה, ישבתי ופערתי פה כדג מלוח בהלם מוחלט". כן, בוודאי שדג מלוח יכול לפעור את פיו. במיוחד כשהוא נדהם. כמו בשיר: "העץ הוא גבוה / העץ הוא ירוק / הדג הוא מלוח / הדג הוא בשוק".

מה שאני רוצה לומר, בסך הכל, הוא תודה גדולה מכל הלב. אתם נפלאים ושימחתם את לבי עד מאוד, במיוחד בסוף השנה הזו, שהיתה אחת הקשות בחיי, פיזית ומנטלית. אני מבטיחה לעשות שימוש טוב במתנות, ולהמשיך במלחמתי בטחנות הרוח בתקווה שייצא מזה משהו מועיל, לפחות מדי פעם. הקדוש חתול הוא יגמול לכם בכדורי צמר ורודים לרוב, עם נצנצים.

אם יש מישהי או מישהו שמאוכזבות שפספסו את חגיגת יום ההולדת, ומעוניינות לשמח את לבי הקשיש, תוכלו להשאיר ברכה כאן בתגובות! או אפילו, לתרום כמה מעות לצורך הפרויקט החשוב כל כך לי ולכולנו, "מכתבים לבריאות". גם תרומה של 10 או 20 שקלים תעזור בהחלט. הידעתן, למשל, שחבילה של 100 מעטפות מבוילות עולה כמעט 200 ש"ח? אכן כן. זה חשוב בפרט אם אנחנו רוצות ורוצים להרחיב את פעילות הפרויקט, למשל לפצוח בקמפיין פרסומי כלשהו שיביא את הבשורה ליותר אנשים או יגייס אנשי ציבור להשגת המטרה.

העניין הוא, חברות וחברים, שהפרויקט הזה התברג אחר כבוד ברשימת "3 הדברים המובילים שמכסיפים את שערותיי בטרם עת". אחרי חודשים רבים של הפעלתו ושיתוף סיפורים נוגעים ללב שנשלחו אלינו מאנשות ואנשים נפלאים; ואחרי פרסום טורים בנושא ב"כלכליסט", "המקום הכי חם בגיהינום", "הטלוויזיה החברתית" וכתבה על הפרויקט במוסף הבריאות של "ידיעות אחרונות"; ואחרי שהצלחנו לקבל תגובות, גם אם חלקיות ולקוניות, ממשרד הבריאות ומשרד האוצר – עדיין אין מספיק תהודה לנושא המשבר במערכת הבריאות. מסקנות ועדת גרמן, שהיו ברוכות ונכונות ובעיתוי הנכון, מתמסמסות בימים אלה ממש כתוצאה מהסחר-מכר הרגיל בזמן דיוני התקציב, נדרסות על ידי עסקאות פוליטיות מבחילות, וסופן שלא יתממשו – או שיתממשו בצורה חלקית וזעומה, שלא תיטיב עם אף אחת ואחד מאיתנו. במילים אחרות: מסתמן שכרגע, הסיכוי היחיד להצלחה של קמפיין להצלת הרפואה הציבורית הוא אם נדפיס אותו על התחת של קים קרדשיאן.

כל זה גורם לי לרצון עז לתלוש את שערותי המכסיפות מרוב תסכול: אנשות ואנשים, יום אחד גם אתם תהיו במצב של מחלה, פציעה, סכנת חיים שלכם או של אדם אהוב, ותגיעו למערכת שבה הצוות הרפואי שחוק, עייף ועמוס מדי, המיטות מעטות מדי, התורים ארוכים מדי והחיים שלכם לא מעניינים את האנשים שמקבלים משכורת כדי לשמור על חייכם, ומקדישים את זמנם לחלוקת מיליונים ומיליארדים של שקלים לפה ולשם משיקולים פוליטיים ולא ענייניים. הבה ואספר לכם סיפור:

לאחר פניות חוזרות ונשנות שלי אל לשכת ראש הממשלה במטרה לקבל תגובה לפרויקט "מכתבים לבריאות", סוף סוף חזרה אלי מישהי בשם סיגל מאגף פניות הציבור. סיגל הסבירה לי בנועם שהמכתבים אמנם התקבלו, אבל "היות ששלחתם אותם גם לשרת הבריאות, מבחינת ראש הממשלה משרד הבריאות מטפל בזה". – "אבל שלחנו אותם לשלושה נמענים", השבתי, "ראש הממשלה, שר האוצר ושרת הבריאות, ששלושתם חייבים לפעול יחד כדי לפתור את המשבר". – "ראש הממשלה לא מתערב בתפקוד של משרדים אחרים", השיבה סיגל נחרצות. "באמת?" עניתי, "כי הוא מתערב בתפקוד של משרד הביטחון ללא הרף".

רגע של שתיקה.

"אמממ, כן…" השיבה סיגל, "אבל גם זה לא כל הזמן. יש דברים שבהם הוא כן מתערב, ויש כאלה שלא". – "אז בעניין הזה, ובמשרד הזה, אנחנו חושבים שהוא בהחלט חייב להתערב כי החיים של כולנו תלויים בזה", אמרתי. סיגל הבינה שנדרשת פעולה תקיפה יותר: "אבל בכלל לא חתמתם על המכתבים!" אמרה לי. "מה זאת אומרת? חתמנו בשם צוות הפרויקט", השבתי לה. "אין שם ספציפי על המכתבים. זה לא מכובד", התעקשה נציגת פניות הציבור. "לא מכובד?" הרמתי גבה, "רגע, ואם הייתי חותמת רק בשם שלי, ושולחת את המכתבים לראש הממשלה כנמען ראשי, הם היו זוכים לתגובה?"

שוב שתיקה.

"אני לא יודעת. תנסי."

ובכן, החלטנו לנסות, כי ממש אין לנו מה להפסיד. ביום שלישי הקרוב נדפיס חוברת מהודרת שמכילה את 100 הסיפורים הראשונים שנשלחו אלינו, שמהווה מבחינתנו מעין דוח או תמונת מצב של מערכת הבריאות הציבורית בישראל 2014. החוברת הזו תישלח אחר כבוד אל ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, בדואר רשום, בלוויית מכתב המפציר בו לקחת ברצינות את תושבי ישראל הסובלים, כואבים ומתים כתוצאה מזוטות כגון צפיפות בבתי החולים, אי-קבלת טיפול בזמן ושחיקת משאבים וצוותים – ולא, נניח, כתוצאה מפעילות טרור. ואבהיר: אני לא מזלזלת בנפגעים מפעילות טרור או בצורך לשמור על ביטחון האזרחים מפני פעילות כזו. אני רק לא מבינה את הזלזול התהומי, המתמשך, השערורייתי, הפושע, בחיים של תושבי ישראל בכל מה שקשור לבריאות הציבור. האמינו לי: קראתי די והותר סיפורים בחודשים האחרונים בשביל להבין היטב שמוות של אדם יקר תמיד כואב ומייסר, לא משנה מה הנסיבות של מותו. על אחת כמה וכמה כשמדובר במוות שניתן היה למנוע, לו רק העומס בבתי החולים ובקופות החולים לא היה כל כך גדול.

אלא שאנחנו עסוקות ועסוקים מדי בתחת של קים קרדשיאן או ניקי מינאז' או חנטריש סנסציוני כזה או אחר, וממש לא רוצים לחשוב על היום שבו נשכב גם אנחנו בשלולית של קיא או שתן או דם, ואיש לא יבוא לעזרתנו כי בכל המחלקה יש רק שתי אחיות שעסוקות בהתרוצצות בין מקרי חירום. בדף של "מכתבים לבריאות" בפייסבוק קיבלנו עד עתה 566 לייקים. לשם השוואה, הדף "אני לקבל יכול פלאפל" (שהוא דף הומוריסטי מצוין ואין לי טענות נגדו) קיבל כמעט פי 10 מזה. הרבה יותר נחמד להתפלש בבדיחות מאשר להתפלש בחרא שהוא מערכת הבריאות הציבורית, אבל יקרות ויקרים שלי, אם אתם עדיין חיים באשליה שזה לא יגיע אליכם, צר לי לנפץ את הבועה. אם לא נלמד ללכד שורות, לעמוד כגוף אחד מול הממשלה ולדרוש שינוי בסדר העדיפויות כך שחיינו וחיי קרובינו לא יימצאו בסיכון על בסיס יומיומי, בקרוב יהיו שתי מערכות בריאות: לעשירים שידם משגת לשלם מחיר יקר בעד טיפול, ולעניים שמוזמנים להוציא את נשמתם בשקט בפינה כלשהי במסדרון, כי לממשלה דחוף יותר להעביר כמה מאות מיליונים למטרה כלשהי שלאזרח אפילו לא ידוע מהי ובלבד שהקואליציה לא תתפרק, מאשר כדי להציל את החיים שלנו.

כך שלסיכום: בשבוע הבא תצא הודעה לעיתונות מטעם פרויקט "מכתבים לבריאות" על הדוח המיוחד שהכנו לראש הממשלה. אם תרצו לעזור, אנא הפיצו את הבשורה לכמה שיותר אנשים. המשיכו לשלוח לנו סיפורים, עזרו לנו להשאיר את נושא המשבר במערכת הבריאות בכותרות. זה לא סקסי, זה לא מצחיק, זה לא תחת, זה פשוט חשוב. אנחנו יכולים לגרום לזה שיקשיבו לנו. רק צריך שנרצה את זה מספיק.

ואולי יותר מכל, זה לא קמפיין פוליטי ולא ניסיון להפלת הממשלה הספציפית הזו. זכותנו וחובתנו היא לדרוש מהממשלה – כל ממשלה – לעשות את תפקידה. זה לא עניין של ימין ושמאל. זה עניין של חיים ומוות.

או שאולי אתם מעדיפים להיות דג מלוח?

————————————————————————————————————————————

תוספת מאוחרת וחשובה: תודה מכל הלב לתכנית של גיא זוהר ב"רדיו ללא הפסקה", ולמפיק רועי ווסט, שמלווים את הפרויקט כמעט מתחילתו, ומאפשרים לנו להציג מדי שבוע סיפור ממערכת הבריאות הקורסת שלנו. תודה!

————————————————————————————————————————————

18.11.14 – עדכון

עקב האירועים הקשים של הבוקר, מן הסתם לא נוכל לפרסם את ההודעה לעיתונות היום. זה יחכה כמה ימים.

החוברות כבר הודפסו ויישלחו בכל מקרה. בתקווה לימים שקטים ורגועים יותר – הילה.


Responses

  1. מזל טוב!

  2. מזל טוב ויומולדת מצוין
    שתהיי לראש ולא לישבן
    של קים קרדשיאן
    (שבאמא שלי, גם לו היתה עומדת לי מול האף לא הייתי יודעת מי זו)

    • 😀
      יופי של שיר. תודה!

  3. כדורי צמר ורודים עם נצנצים? זה מה שהוא יודע לעשות הקב"ה? מסביר הרבה דברים.

    • זה לא הקב"ה, זה הקח"ה. אתה לא שם לב…

  4. אוי תראו מה מצאתי:
    http://sixtyone.co.il/articles/189
    נראה לי שאני מתחיל להבין למה הפרוייקט שלך זוכה להתעלמות כזאת.

    • תודה רבה על הקישור. כן, זו גם האינפורמציה שהגיעה אלי. זה מרתיח.

  5. מזל טוב! הרבה בריאות ושמחה, רגעים יפים ושקט. ותודה, בכל פעם שאני קורא את הבלוג שלך אני שמח. גם הפעם, ולו מהידיעה שיש מי שעושה וטורח למען הכלל.
    יום הולדת שמח, מלוא הטנא איחולים!

  6. מזל טוב! כמו כן, את צודקת, ליקקתי ותרמתי. איך עוד אפשר לסייע?

    • תודה רבה רבה! חוץ מזה, חשוב להמשיך לשלוח לנו סיפורים על בעיות במערכת, כדי שנוכל להמשיך את הפרויקט כמה שיותר זמן… תודה 🙂

  7. לפני הכל, כמובן – מזל טוב. מקווה שתהיה לך שנה קלה יותר.

    מבחינת מערכת הבריאות, יש לי סיפורים מפה ועד הודעה חדשה. לא כולם איומים ונוראיים, אבל עדיין יש יותר מדי שנופלים תחת הקטגוריה של 'סיפורי אימה'. את המערכת הזו יצא לי לראות מקרוב בשנים האחרונות, הרבה יותר ממה שהייתי רוצה.

    עם זאת חשוב לי לציין, עם כל הטרוניות, שלא הכל גרוע. קופת החולים שלי (מאוחדת) עוזרת לי מאוד ואני כמעט שלא נתקל בבעיות ביורוקרטיות מולה. מרפאות החוץ בשיבא עובדות טוב יחסית, ואם אתה לא בא בגישה שהכל מגיע לך, אפשר גם לקבל שירות טוב.

    המחלות הכי גדולות של הרפואה הציבורית בארץ, הן מחסור במיטות ושר"פ. השר"פ חייב לעוף מבתי החולים הציבוריים. העומסים, היחס של הרופאים והאחיות – כולם מגיעים מתוך שתי הבעיות האלו.

    ולסיום, בקשה קטנה מסרבן פייסבוק עקשן: האם קיים סיכוי שתעדכני גם בגוגל פלוס, או לפחות כאן בבלוג, כשההודעה לעיתונות תצא באופן רשמי? אני מעוניין לשתף את זה גם במעגלים החברתיים שלי.

    תודה, ושוב – מזל טוב!

    • גיא – תודה!
      לגבי הסיפורים, כל סיפור שתוכל לשלוח לנו שמעיד על בעיות כאלה במערכת (עומס, צפיפות, חוסר במיטות, תורים וכו'), יתקבל בשמחה.
      לגבי "לא הכל גרוע" – ברור שלא. יש לנו אנשי צוות רפואי מסורים ונפלאים. העניין הוא שאנחנו רוצות ורוצים להתריע *לפני* שהמצב יהיה כל כך גרוע, שכבר אי אפשר יהיה לתקן. ואם אתה קורא חלק מהסיפורים, אנחנו מתקרבותים לשם בצעדי ענק…

      אעדכן כאן כאשר תצא ההודעה לעיתונות.

  8. המון מזלטובים ורק בריאות!

    אם מותר להציע – עותק או שניים של החוברת יכולים להשלח גם אל מבקר המדינה ומבקר משרד הבריאות?

  9. מזל טוב. מאחלת לך הרבה בריאות!!!

  10. מילים כדורבנות!
    ומזל טוב כמובן

  11. אז התחת של קים קרדשיאן יציל אותנו! מהר לתפוס אותה ולהדפיס לה על התחת את הקמפיין. יש מספיק מקום גם לפרט על הפרויקט בהרחבה. כמו שאומרים, מטראש יצא מתוק. או משהו. 😉

    ועכשיו ברצינות: תמיד יש מקום לשיפור, תמיד יש מי שנופל בין הכיסאות או דווקא לאחת מהקטגוריות שהמערכת לא נותנת להן מענה ו/או מימון. אבל המצב של הרפואה הציבורית בארץ הוא באמת יחסית טוב, ואני אומרת את זה מתוך היכרות די קרובה (לצערי) עם המערכת הזאת. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה!

  12. מזל טוב!
    והרבה בהצלחה עם הפרוייקט


להשאיר תגובה

קטגוריות

