פורסם על ידי: vandersister | מאי 4, 2013

הר החורבן האפל של האבדון, או כפי שקוראים לזה אצלנו: פתח תקווה

אני מפסיקה לרגע את רצף הפוסטים האישי-חברתי-פוליטי-פמיניסטי הרגיל בבלוג, כדי לספק לכם אתנחתא קומית קלה. המטרה היא להביא לתשומת לבכם הפקה יצירתית ומשעשעת ביותר שייתכן שכלל אינכם מודעים לה, כי כזו אני: נדיבה, אלטרואיסטית, ותומכת ביצירה ישראלית מקורית. חוץ מזה, הבטיחו לי מאפינס.
—————————————————————————————————————–
לא בכל יום בחור תכול-עיניים בכובע קש צועק עלי בשוודית שהכנסתי את החתולה שלו להיריון, אבל זה בדיוק מה שקרה לי ביום שישי שעבר. מתי שהוא, ברגע של אי שפיות רגעית, התנדבתי לשמש כגיבורה בלא פחות מארבע עלילות שונות של הצגה תחת אותו נושא. מהרגע שדרכה כף רגלי על הבמה המאולתרת, מצאתי את עצמי מתמודדת עם חייזרים קטלניים, קנטאורים היפסטרים, פיות פסיכוטיות, רובוטים מבולבלים וגם תמנון ענק אחד. וכאמור, בגלל בחירה לא נכונה שביצעתי בשלב כלשהו, זכיתי גם לקיתון של גידופים בשוודית. לא רע בשביל יום שישי אחד.

החל הדבר כאשר חבורת אנשים כשרוניים ומעט מטורפים (אוהבת את כולכם! באמת! אבל אתם פסיכים) החליטו להעלות הפקת מקור בכנס "עולמות" האחרון למדע בדיוני ולפנטסיה. התוצאה היתה ההצגה "המסע אל הר החורבן האפל (של האבדון)", שמתרחשת בארבעה קווי עלילה אפשריים: פנטסיה נוסחתית, סטימפאנק, מדע בדיוני וסיפור פיות, ומבוססת על סגנון "אתה הגיבור". כלומר, בכל הצגה נבחרים מתנדבות/ים מהקהל שמשמשים כגיבור/ה של הסיפור, ובכל פעם עליהם לבחור מתוך 4 אפשרויות כיצד להתקדם בעלילה. ראיתי את ההפקה בארבע גירסאותיה ב"עולמות", ונהניתי מאוד. כך שכשהיו צריכים מתנדבת לחזרות, שמחתי לעזור.

אגב, האם יצא לכן/ם לבקר לאחרונה בכנס מד"ב-פנטסיה? מדובר במקומות מופלאים עד מאוד, שבהם מתקיימות הרצאות מרתקות להפליא בנושאים בלתי סבירים בעליל, אנשים יושבים ומתווכחים על כל נושא החל ממכאניקת קוואנטים ומסעות לחלל וכלה בסגולותיה של הבמבה האדומה והדרך הטובה ביותר להתגונן מפני מתקפת זומבים, ומדי פעם תתקלו בקוספליירים בתחפושת של ספיידרמן, מלאכית בוכה או החייזר מ"הנוסע השמיני". לפעמים כמות הילדים בכנסים ובהפקות גורמת לי להרגיש זקנה, אבל זה מצוין שהם נמצאים שם, כי הם דור העתיד של הגיקים. וגיקים, כידוע, זה דבר טוב. מדוע?

כי גיקים הם צרכני תרבות, מבקרי תרבות ויוצרי תרבות. הם אוהבים לשאול שאלות, לבחון אפשרויות, להטיל ספק. הם קוראים תגר לא רק על הסדר החברתי, אלא גם על חוקי הפיזיקה הבסיסיים, אם יש צורך בכך. מהאנשים האלה יצמחו ההתפתחויות המדעיות החדשות, התרופות פורצות הדרך, והמעבורת שתיסע במיוחד לחלל בטיסה מסחרית בשביל להביא לכם סבון ריחני שמבוסס על חול ממאדים*. אלה הם אנשים שאוהבים לחשוב, להתווכח, וליצור. נכון, לפעמים זה מגיע לרמות קיצוניות – למשל, יש להימנע בכל מחיר מוויכוח בין חובבי דוקטור הו העשירי לדוקטור הו האחד עשר**, או מוויכוח בנושא מי יותר מוצלחת, קומנדר שפרד מ"מאס אפקט" או לוטננט איבנובה מ"בבילון 5" – אבל גם לומדים מזה. לא מעט המצאות שהחלו בסיפור פנטסיה ומדע בדיוני הפכו למציאות. אז כן, אני בהחלט בעד.

בקיצור, היות שלא מעט אנשים בכנס הקודם לא הצליחו להשיג כרטיסים להפקת המקור, החבורה החביבה שהעלתה אותו מעלה אותו שוב, ב- 8-9 במאי, וכולם מוזמנים להצטרף. בכל ערב יוצגו שני קווי עלילה שונים. אני כבר הזמנתי כרטיסים כי למען האמת, זה פשוט כיף, ואני זקוקה למעט כיף בזמן האחרון. מקווה לראותכם שם!

ואם בחור בכובע קש ינסה לצעוק עליכם בשוודית, שלחו אותו אלי. יש לי פה אקדח לייזר עם השם שלו עליו. *צחקוק זדוני*

*שיחה טיפוסית בין גיקים: "זה לא הגיוני, איך אפשר לייצר סבון מחול?" – "היא אמרה 'מבוסס על', כלומר לא רק חול, גם חומרים אחרים" – "אבל למה שיהיה חול בסבון?" – "מה אם זה סבון פילינג?" – "וואלה. יש מצב. יש חול גם בשבתאי? כי אפשר להתחיל מזה קו מוצרים קוסמטי-קוסמי שלם"
** ברור שהעשירי, דא. דיוויד טננט שולתתת! ***
*** מעריצי הדוקטור התשיעי, סתם צחקתי! כריסטופר אקלסטון הוא הגדול מכולם! הניחו בבקשה את הקלשונים והלפידים!****
**** מעריצי מאט סמית', תתעלמו בבקשה מהכתוב למעלה! הדוקטור האחד עשר הוא המשיח!


Responses

  1. בודאי לא יפתיע אותך לשמוע שזה כיף גדול לקבל פוסט משעשע ושנון שלך, כמו שהרגלת אותנו פעם. אז כן, זה כיף.
    אגב, ארבעה קוי עלילה.

  2. לא הבנתי, את דוברת שוודית?

    • ממש לא. אבל נאמר לי על ידי יודעי דבר חובשי כובע קש שזו המשמעות.

  3. אקלסטון! רק אקלסטון! כוכביות לא יצילוך מצליבה!
    וטוב שאת מקבלת את הילדים בחיבה. חלקם שלי. גם אני מחבבת אותם.
    והכנסים האלה הם פשוט מנת אושר מרוכז. מכורה.

    • 😀

      אפרופו אקלסטון, הידעת שהוא משחק בתפקיד מלאקיט (הרשע) בת'ור 2, שייצא מתישהו בעוד מספר חודשים?

      • לא ידעתי! איזה כיף. אני חולה על האיש הזה.

  4. כפירה! אין יתרונות לבמבה אדומה.

    • אני מכירה לפחות שני אנשים שלא יסכימו איתך. ואף יסקלוך בבמבות אדומות במקרה הצורך.

  5. אני יותר נוטה לדייוויד טננט, אבל נהנתי גם מאקלסטון ואני נהנית גם ממאט סמית'.
    אני בעיקר מעריכה את העובדה שמצד אחד מקפידים שלכל דוקטור יהיו מאפיינים משלו, ומצד שני יש בניהם קשר עלילתי ורגשי מאוד ברור.

    ואני רק אניח את זה פה:
    http://bigballofwibblywobbly.wordpress.com/
    באמת שזה קשור – למי שרוצה להכיר לאט לאט גם את הדוקטורים הראשונים.

    וחוץ מזה, הכרטיסים כבר הוזמנו.
    לא הייתי כשזה היה בעולמות (היה לי כרטיס ליום השני, אבל נרדמתי בעמידה פחות או יותר, אז נתתי אותו לאדם ראנדומאלי בכניסה)

    • מה שעומד לעוכרו של הדוקטור ה-11 הוא שהתסריטים בזמן האחרון התדרדרו פלאים. מאט סמית' ודמותו דווקא נפלאים. שרק יתנו להם עלילה ראויה לשם שינוי.
      צריך להיזהר עם משאלותיך. אם חשבנו שהגעת מופאט תביא לנו עונות שלמות של "בלינק", אז מצמצנו, והקסם בחלקו נעלם.

    • מסכימה שלכל אחד מהם היה קסם משלו, אבל התאהבתי בטננט, מה לעשות. משהו בעיניים החמות האלה פשוט שבה אותי. *מבט מצועף*

  6. פרטווי! פרטווי! פרטווי!

    (נו, אז אני צופה בדיליי של כמה שנים. אז מה?)

  7. הגעתי לבלוג הזה לפני כשבועיים, ומאז אני בולעת בשקיקה את הפוסטים שלך, ולעתים מזומנות אף צוחקת בקול רם. לגלות שגם את פוקדת את כנסי-הגיקים המופלאים לעיל, זוהי תוספת מרנינה במיוחד 🙂 you go girl!

  8. בהחלט העשירי. (במקרה שמישהו שאל).

  9. א. לבמבה אדומה אין שום סגולות, והקשר בינה לבין במבה הוא מקרי בהחלט.
    ב. אקסלקטון הוא שחקן דרמטי נהדר. ראיתי אותו לפני כמה שנים בסוחט דמעות בריטי, שבו הוא גילם מישהו שמחפש את ההורים הביולוגיים שלו ומגלה שאמו מפגרת.
    מאט סמית הוא קל דעת וא-מיני.
    מבחינתי, טננט הוא הדוקטור האולטימטיבי מכיוון שהוא משלב הן את האפלה והן את השנינות של הדוקטור, בעוד שאקסלקטון יותר אפל וסמית הוא סתם מוזר…
    ג. פעם בגדנ"ע לימדו אותנו שבשטח אפשר לשפשף ידיים בבוץ. מסתבר שבוץ מנקה שומן.

  10. אז איך היה?

    • אדיר,אדיר,אדיר,אדיר,אדיר.
      זו דעתי הפרטית והמנומקת כצופה מהקהל (הייתי בשני הימים).


להשאיר תגובה

קטגוריות

