פורסם על ידי: vandersister | אפריל 18, 2012

קופצת דרך חישוקים

פוסטאורח מאת אחותי הפרטית ביותר, המוכרת לחלקכם כ- @MayBeGold בטוויטר. לגזור ולשמור לפעם הבאה שסוכן כלשהו ינסה לשכנע אתכם שאתם פשוט חייבים ביטוח בריאות.

=================================================================

היום בבוקר בכיתי.

בכי גדול, עם הרבה דמעות וכאב לב.

אני לא בכיינית.

אני לוחמת. אני מגייסת כוחות. אני אופטימית. אני לא בוכה.

אז מה בכל זאת גרם לי לבכות?

ביטוח.

ביטוח בריאות. (מצחיק אותי אפילו לכתוב את זה… אי אפשר לבטח את הבריאות…אף אחד לא מבטיח לך בריאות…)

יש לי ביטוח בריאות פרטי.

נשמע טוב, לא?

תחושה של "מוגנות". אשליה של בטחון.

ובכן – במסגרת מלחמתי הצודקת בסרטן העקשן, התחלתי לקחת זריקות מסוימות, שלא נמצאות בסל הבריאות.

המחקרים חד-משמעיים: הזריקות יעילות יותר ממה שקיים היום בסל.

אז אני משלמת כ-2700 ש"ח בחודש, מתוך אמונה שזה הדבר הכי נכון עבורי.

לפני כמה חודשים תבעתי את ביטוח הבריאות שלי, שאמור לממן לי תרופות מחוץ לסל.

במשך כמה חודשים, אני ממלאת טפסים, מביאה מכתבים והמלצות, והמלצות על ההמלצות.

בקיצור – אני קופצת דרך כל חישוק שהם מציבים בדרכי, מתוך אמונה שאם רק לא אשבר מההליך הבירוקרטי – אזכה במימון המיוחל.

ובכן – היום בבוקר צלצלו לבשר לי שהם לא מוכנים לממן לי את התרופה.

ואז בכיתי. הרבה.

זה לא הכסף – בחיי!

זו התחושה הזאת שהביטוחים האלה גורמים לי להרגיש – כמו קבצנית, שמחזרת אחרי הפתחים בתקוה שמישהו יזרוק לי איזה עצם.

זו ההשפלה שבלקפוץ דרך כל החישוקים שלהם, להנאתם.

אני חושבת שמה שיהרוג אותי בסוף זה לא המחלה הארורה. זאת התחושה הזאת.

אני חושבת על כל הכסף שאני משלמת מדי חודש.

אני חושבת שהיה עדיף שאקח את הכסף הזה, ואקפל אותו קטן-קטן, ואדחוף אותו בכותל. יש מצב שזה היה עוזר לי יותר…

אני חושבת על זה, שבעצם המטרה של הביטוח היא להרוג אותי כמה שיותר מהר.

כל עוד אני חיה – זה גוזר עליהם הוצאות.

יש פה ניגוד אינטרסים מובנה.

אני שונאת אנשי ביטוח.

הם חיים על הפחדים של אנשים, וכשהפחדים האלה מתממשים – הם שותים לך את הדם לאט לאט.

אבל אני אוהבת את החיים.

הנקמה המתוקה שלי, היא לחיות עוד הרבה הרבה שנים…


Responses

  1. מה שם חברת הביטוח קרת הלב הזו? באמת, אני רוצה לדעת, כדי שלעולם, אני ובני משפחתי, נדע שלא להסתמך על שירותיהם של טכנוקרטים רעים שכאלה שיזנחו אותנו ברגע הקשה בו נזדקק להם.

    • לא רצינו להיכנס לסכסוך מול החברה, על כן לא נוכל כלל להגיד מה שם החברה. כלל וכלל לא. יהיה זה כלל לא חכם, כמדומני. *אהמ*

      • בוכה מצחוק…

      • חזק. +1

    • הבעיה היא שזה לא החברה הזאת רק. כולן עושות זאת החל מזאת ששמה מתחרז עם תרבית ועד זו ששמה נשמע קצת כמו OMG

  2. להיפך, ואן-דר-אחות-גדולה, להיפך. אני מאחלת לך שתנקמי בהם את הנקמה המתוקה ביותר ותרחפי עוד עשרות שנים מעל ספרי החשבונות שלהם כהוצאה-שעלולה-להתגשם (או במלים אחרות: שתהייה בריאה ותישארי בריאה ושהם כל הזמן יפחדו שהם יהיו חייבים מתישהו להוציא עלייך את הפרמיות.)

  3. :-@
    אין מלים. מעורר דאגות לגבי העתיד הפרטי שלי ושל יקיריי. מאחל לך נקמה מתוקה שנים רבות!

  4. עבדתי 9 שנים בחברת "מגדל" ושם למדתי חלק (קטן) מהטריקים של סוכני וחברות הביטוח.
    למשל, ייתכן שהציעו לכם פעם ביטוח משלים למשלים. כזה שמכסה את ההפרש בין מה שקופת חולים מציעה בביטוח המשלים שלה (מכבי מגן, כללית מושלם) למה שאולי תצטרך.
    בולשיט! הביטוח המשלים הוא תקנון ולא חוזה. במילים אחרות קופת החולים יכולה להזיז תרופה או ניתוח שהיו בביטוח ביום שהצטרפת אל מחוץ לכיסוי. הפוליסה שהציעו לך היא חוזה ולכן מה שהיא מכסה לא יכול להשתנות. ונניח שדווקא את התרופה הזו שקופת החולים הוציאה מהמשלים אתה דווקא צריך?

    • והערה אופרטיבית. תנסי את 'ווריאטי' אני יודע שהם עוזרים לילדים חולים, אין לי מושג אם גם למבוגרים אבל מקסימום תקבלי עוד סירוב אחד.

  5. פוסט חזק מאוד, תודה. שערורייה הנושא הזה. מאחל בריאות ארוכת טווח.

  6. מנסיון משפחתי ממליץ לנסות את קרן דולב http://www.dolevfoundation.org
    לפעמים קופות חולים/חברות ביטוח רק צריכים לקבל נביחת אזהרה בצורת מכתב מנוסח מעורך דין והם מתחילים להבין עניין.

    בהצלחה ובריאות

  7. ראשית אני מאחל רק בריאות.
    שנית – אמרו את זה בחומות של תקווה על עורכי דין, אבל זה כולל עוד מקצועות – "Bunch of ball-washing basterds".

    • בסרט 'קח את הכסף וברח' וודי אלן מגלם שודד שמנסה לברוח מהכלא. הוא נתפס ומקבל עונש – שלושה ימים בצינוק עם סוכן ביטוח.

  8. מה עם ועדת חריגים? אני לא מבינה בזה כלום, אבל כתבו על זה היום בטמקא: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3843836,00.html

    וגם – מחזיקה לך אצבעות.

  9. כל כך מרגיז!
    חוסר המסוגלות וחוסר האונים הוא שהביא אותי להכרה שאני חייבת להבין בדיוק מה יש לי ומה אין לי ומה הן בדיוק האותיות הקטנות.

    זו הסיבה שהקמתי את הבלוג שלי כאן, ואולי הוא יעצים אותך ואחרים כמוך.http://economydummy.wordpress.com/

  10. ראשית, הלב נקרע כאשר אני קורא על אשה צעירה וחולה, ונקרע עוד יותר כאשר אני שומע על מנוולים המוכנים לגזור עליה כיליון מחמת תאוות בצע.
    איני מעז לייעץ לכן כיצד לנהוג, אך סבור עם זאת כי תשקלו אם to name and shame אינה הדרך לאלץ את חברת הביטוח המרושעת לחזור בה, או להרתיע אחרים מלקשור עצמם בהתחייבות איתה. כל זאת בתנאי שתשובתה השלילית של החברה היא סופית. אני מאחל לכן הצלחה במאבק – והחלמה מלאה.

  11. אכן זו הנקמה המתוקה ביותר. מאחלת לך אריכות ימים ואיכות ימים, ושאנשי הביטוחים יקפצו.

  12. את צריכה לבדוק אם התרופה מותווית למחלה שלך באחת ממדינות המערב או בישראל. אם כן- הם חייבים לפי הפוליסה לספק לך את התרופה. גם אם הם אומרים שהיא לא מותווית למחלה (כמו שאמרו לי – אל תאמיני להם- תבדקי בעצמך. אני בדקתי והם שלמו לי עבור התרופה ועוד 4000 ש״ח שתבעתי מהם עבור חיפוש במאגרי מידע…

    • איפה אפשר לבדוק את זה?

    • אודי – המון תודה.
      מצאתי את שתי התרופות במאגרים.

      • שמחתי לעזור . אם יש לך עוד שאלות- אל תהססי. תמסרי לאחותך שאני נהנה כל פעם מחדש מהבלוג שלה.
        המון בריאות!!

      • שמחתי לעזור. אם יש לך עוד שאלות – אל תהססי.
        מסרי לאחותך שאני נהנה כל פעם מהבלוג שלה.
        והמון בריאות!!

  13. בתקופה שסבתא שלי גססה עברנו משהו דומה – לה ולסבא שלי היה ביטוח יקר מאוד כלשהו של "דקלה", כזה שכל חודש משלמים עליו המון, אבל איכשהו היא אף פעם לא עמדה בתנאים: בהתחלה היא לא היתה מספיק גוססת בשבילם (אישה בת שמונים עם סרטן שחלות מתקדם וסופני על כמויות אטומיות של מורפיום), וכשהיא כבר היתה מספיק גוססת בשבילם, הם טעני שצריך לחכות חודש בגלל איזשהם טפסים ובירוקרטיה, ובחודש הזה היא מתה, כמובן.
    במשך שנים הם שאבו ממנה כספים בלי שום בעיה, אבל כשהיא הגיעה למצב שבו כל עזרה אפשרית היא קריטית, הם שמו עלינו קצוץ. ואפשר לחשוב מה ביקשנו – שבחודשים האחרונים לחייה היא טיפה פחות תסבול.
    (אגב, עם ביטוח לאומי, שכולנו מחויבים לו, זה לא יותר טוב. לפעמים אפילו יותר גרוע.)

  14. תודה ענקית מכל הלב לכל המגיבות והמגיבים, ועל התובנות והעצות. התמיכה הזו, ערכה לא יסולא בפז, ואני לא צינית בכלל. תודה.

  15. חברות ביטוח הם נבלות.
    אם אפשר לשאול – מסיבות אישיות – איזו תרופה זו?

  16. ואנדר,
    שלחתי את הבלוג ל"סטטוסים מצייצים" והם רוצים את רשותך לפרסם את זה.

  17. הזכרת לי את כל התלאות הבירוקרטיות שעברנו בזמן שאמא היתה חולה בסרטן. היא תמיד אמרה שהבירוקרטיה זה מה שיהרוג אותה ולא המחלה. למרבה הצער, הבירוקרטיה ניסתה להרוג גם אותי, ואני בכלל הייתי המטפלת. ביטוח לאומי שאישרו לה סוף סוף מטפלת מסביב לשעון שבועיים לפני מותה, הרשיון למריחואנה שהגיע חצי שנה אחרי שהגשנו בקשה כשהיא כבר גססה, העובדות הסוציאליות של קופת החולים שגרמו לה לבכות – כל אלה והאחראים להם ראוים להשרף בגהינום מיוחד ששמור לאלה ששמים מכשולים בדרכם של אנשים חולים להבריא.

  18. […] הללו בלבד, הם אלו שגורמים לדחיית הבקשות למימון. כאשר אומרים לחולה סרטן שבקשתו לסיוע נדחתה, אתם מתחילים לתהות על מה ולמה אתם משלמים כסף לחברת […]

  19. שמחה לבשר לכולם, שהביטוח הסכים לממן את התרופה.
    תודה על התמיכה, העצות, והמילים החמות.
    עד העונג הבא…

    • עש\ית לי את היום!!

    • ישששששש!!!

  20. לא יודע אם זה קשור, אך אתמול פורסם הפוסט שלך ב"סטטוסים מצייצים", וכאלף אנשים הביעו את זעמם.
    בכל מקרה – ספרי לסטטוסים מצייצים על התפנית! כאלף איש ישמו לשמוע…
    רפואה שלמה 🙂

  21. אני מאחל לך הרבה בריאות,
    תוכלי לפרט מדוע חברת הביטוח מסרבת לשלם?
    ( גילוי נאות, אני סוכן ביטוח)

  22. איזה כיף לקרוא שהסכימו לממן, המון הצלחה!


כתיבת תגובה

קטגוריות

