פורסם על ידי: vandersister | מרץ 29, 2012

רק אשתו היתה בבית

החל הדבר במקלחת. בעודי חופפת ראש ומזמרת להנאתי את השיר "היה לי חבר, היה לי אח, הכן לי סנדוויץ' במטבח", ראש המקלחת השתעל קלות. ואז השתעל קשות. ואז גמגם. ואז נחנק. ואז מצאתי את עצמי מנסה לשטוף סבון מראשי עם זרזיף צנוע ומבויש שלא היה מספיק כדי לקלח את כפתו השמאלית של אוגר סיבירי שדרך בשלולית בוץ. גם לא בשלולית מיץ גויאבות.

הרמתי חיש טלפון לשרברבאי, וסיכמנו שהאיש יגיע למחרת בבוקר כדי לבדוק את מצב הצנרת. למחרת בערב הגיע השרברבאי, וטען משהו כמו "גיברת תראי הצטברה לך המון אבנית בראש של המקלחת בואי נחליף ראש זה בטח יפתור את הבעיה מאה אחוז אני מיד מביא מהאוטו למטה". ככה, בלי סימני פיסוק, בצורה זורמת, כיאה לשרברבאי מומחה. הראש הוחלף, והשרברבאי פתח את הברז. הזרם היה חלוש אך לפחות קונסיסטנטי. "זה המקסימום שיכול להיות לך פה גיברת זה קומה חמישית אין הרבה לחץ זה לדעתי פתר את הבעיה אמרתי לך שהצטברה הרבה אבנית מאה אחוז זה זה". שילמתי לאיש 400 שקלים חדשים, ונפרדנו כידידים.

שעה קלה אחר כך, הסבון בכה מאוד כשגילה שהזרזיף העלוב מראש המקלחת החדש ונטול-האבנית לא רוצה בו עוד, או לפחות לא מוכן לשטוף אותו לעולם שכולו ביוב. היתה זו המקלחת הקשה בתולדותי. נסו לדמיין שאתם מתקלחים עם משפך קטן כזה, כמו של ילדים בחוף הים, רק ש-90% מהחורים שלו סתומים. והמים קרים, והימים ימי חורף. אם אינני טועה, ישבני הקפוא הגיש קובלנה רשמית למועצת זכויות האדם של האו"ם בגין התעללות. כן, אני יודעת שמועצת זכויות האדם של האו"ם לא מעניינת את אביגדור ליברמן, אבל מסתבר שהיא בהחלט מעניינת לי את התחת.

שיחת טלפון נזעמת לשרברבאי העלתה שהאיש עסוק: "בואי נסכם שאני אבוא אליך ביום שלישי מותק אין לי אפשרות לבוא מחר יש עומס אבל יום שלישי אני מגיע מאה אחוז". ביום שלישי, פעמיים כי טוב למות בעד ארצנו, חיכיתי וחיכיתי. השרברבאי לא בא. הרמתי טלפון. הבטיח שיתקשר בחזרה. הרמתי שוב טלפון. הבטיח שוב שיתקשר בחזרה. אחרי הפעם השלישית או הרביעית, החילותי לחשוד שהאיש אולי לא יגיע ביום שלישי כמובטח. חברה טובת לב פתחה בפני את ביתה ואת מקלחתה, והרגשתי קצת כמו הומלסית, רק עם דירה. ובלי שרברב.

יום אחרי זה, השרברבאי התנצל מלוא הפה: "היה לי בניין שלם לחבר למים את יודעת מה זה לחבר בניין שלם למים זה סיפור לא נורמלי שעות אני אומר לך שעות לא היה לי זמן לנשום ביום חמישי אני בא לבדוק את הצנרת מותק מאה אחוז". להפתעתי האינסופית, האיש אכן הגיע ביום חמישי כמובטח, והפעם טען כי האשמה היא לא באבנית, אלא בדודה קורוזיה: "את רואה מה הבעיה פה מותק הכל חלוד זה שחוק לגמרי כשהכל מלא קורוזיה אי אפשר שהדוד יקבל מים אז חייבים להחליף את זה קודם כל זה יפתור את הבעיה מאה אחוז". החליף האיש את המה-שמו החלוד, נכנסנו שוב לדירה, פתחנו ברז, ו…. זרזיף.

"תשמעי מותק,", הוסיף השברברבאי בפעם הראשונה פסיק אחרי דבריו, "כנראה שזה בכל זאת לא הברז היה צריך להחליף אותו כי הוא היה חלוד וזה לא עסק אבל הבעיה פה אחרת צריך להרים את הבלטות ולחפש איפה הצינור התפוצץ זה יפתור את הבעיה מאה אחוז". החלטתי שהסיפור הוא מעבר לכוחותי, והתקשרתי לבעלת הבית כדי לעדכן אותה בנעשה. "אבל אולי זו בכלל בעיה של הוועד בית?" תהתה בעלת הבית באוזני, "חכי, אני אדבר עם משה מקומה שלישית".

משה מקומה שלישית טען שהיתה פעם בעיה עם המשאבות של הבניין על הגג, ועכשיו יש גם בעיה של לחץ מים בחלק מהדירות אבל היה אינסטלטור שפתר לחלק מהדירות את הבעיה ואולי זו גם הבעיה אצלי, ואולי גם לא, ושכמו כן מרקיורי בנסיגה ואין ספק שזה משפיע על מפלס המים באזור פתח שמיקווה רבתי. "חכי עם זה", סיכמה בעלת הבית, "אני אבוא מחר עם חבר שמבין באינסטלציה ונבדוק מה קורה". מה שקורה, הערתי לה בעדינות, הוא שכבר שבוע אני מתקלחת אצל חברה. ואגב, גם אני מבינה באינסטלציה: אני מבינה שבא אינסטלטור, מקרקש קצת במברגים וצינורים, או מברגות וצינורות, לא פותר את הבעיה, ולוקח הרבה כסף. "כן, הבנתי", כך בעלת הבית בסימפטיה, "אבל אני רוצה לעשות קצת בירורים קודם. אדבר עם בעלי, עם הביטוח, עם משה מקומה שלישית, עם האפיפיור, עם מועצת זכויות האדם של האו"ם (!) ועם יושב ראש ההתאחדות לקליפות בננה במוזמביק, ואחזור אליך עם תשובה".

ובכן, הנני כאן בדירתי המזרזפת, יושבת ומחכה לתשובה. ומקלחת אין. דווקא לא נורא, הזבובים האלה שמסתובבים מסביב למה שפעם היה השיער שלי, אפשר להתרגל. חייבים תמיד לשטוף כל דבר? לא חייבים. הגיינה, אפשר לחשוב. קצת לכלוך, קצת טינופת, זה מחשל. יאללה, אני הולכת להכין לי קפה. הוא מאוד טעים עם קצת אבנית וקורזיה, תנסו פעם.


Responses

  1. כעקרון בעלת הבית אמורה להחזיר לך את הכסף שהוצאת על השרברברן אבל בגלל שלא הודעת לה קודם היא יכולה להיאחז בזה ולהגיד שזו הוצאה שהיא לא אישרה. ככלל, כל תיקון קבוע בבית (כמו ראש מקלחת למשל) הוא באחריות בעל הבית. כך גם הזיפות השנתי על הגג או הוצאות וועד שאינן שוטפות אלא משמשות לשמירת ערך הדירה. להבדיל מנקיון חדר מדרגות שמהווה תחזוקה שוטפת.

  2. נשמע כמו בעיה בצינורות עצמם – משהו נסתם או מישהו סובב איפשהו את הברז וסגר לך את המים (עשיתי את זה פעם בטעות לשכנים – כי התפוצץ אצלנו צינור) או משהו התפוצץ איפשהו.
    לי אישית נשמע שעלית על שרברבאי רמאי.

    בהצלחה עם פיתרון הבעיה במים. נשמע ממש נורא מה שקורה אצלך.

    • זה באמת נשמע כך – לא אבנית ולא קורוזיה גורמות לשיעולים בברז מתפקד, בעיצומה של התקלחות. שתי הבעיות האלה מתחילות לאט-לאט ומתגנבות על המתקלח עם השבועות/חודשים.

      שווה לבדוק את הברז המרכזי של הדירה – just to make sure…

  3. אני מחכה לאיציק האינסטלטור מתשע, עכשיו כבר אחתעשרה וחצי, השכן למטה משתולל מזעם. יש לי נזילה סמויה ואצלו יש כתם רטיבות בתקרה.
    הוא לא יבוא.

  4. צחוק הגורל, אצלנו קוראים לו איציק האינסטלטור והוא אמר שיבוא מוקדם (9-10)

  5. נסי לקנות אקדוח.

  6. ואגב, לכל מי שלא מודע לקישור בכותרת הפוסט, תוכן הפוסט והתגובה שלי –

    http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=6967&msgid=23902562

    • מקסים!!!

  7. נפלת על אינסטלטור דביל. או רמאי. או שניהם.
    כמה טיפים מעשיים במקרה כזה:
    1. לסגור את כל הברזים בבית, לצאת החוצה ולבדוק את שעון המים של הדירה. אם ה-"פרפר" מסתובב, יש נזילה. אם לא, אין נזילה.
    2. אם יש זרם חזק של מים קרים אבל אין זרם של מים חמים, הבעיה בדוד. אינסטלטורים רגילים לא יודעים לטפל בזה, צריך דודאים (רצוי לקרוא לשרות של יצרן הדודים – בעלת הבית אמורה לדעת מי היצרן).
    3. לא לחכות לשרברב יותר מכמה שעות. אם הוא לא יכול לבוא "היום" – אומרים יפה שלום ומזמינים שרברב אחר.

  8. אישי, השיפוצניק, אומר ככה:
    ההחלטות של האינסטלטור עד עכשיו היו הגיוניות, אבל הוא דילג על שלב-שניים שיכולים לחסוך הרבה כסף.
    אם החליפו את הברז, הדבר הבא בתור לפני הרמת בלטות, זה לבדוק את הדוד. לפעמים חלקי חלודה שזורמים עם המים בצנרת מהדוד נתקעים לפני הברז ויוצרים סתימה.
    הרמת בלטות והחלפת צנרת זה פתרון אחרון ויקר.
    בהצלחה!
    (אם את רוצה את מוזמנת לקבל ייעוץ דרך האתר שלו:
    http://handyman-jerusalem.com/)

  9. נשמע כמו שרברבאי לא אמין בעליל. בעל מקצוע שלא מודיע לי שהוא לא מגיע או מגיע באיחור רציני מועבר הלאה אחר כבוד ואני מוצא בעל מקצוע אחר שלפחות יודע להשתמש במכשיר הפלאפון שהוא מקבל עליו החזר מס.

  10. אולי הוא חשפן שמחלטר כשרברבאי? 🙂

  11. מזכיר לי ימים דומים בדירה הקודמת בתל אביב… גם כן הלכתי להתקלח אצל אחרים כמו הומלסית. אין לי אלא לומר – החזיקי מעמד, זה עובר 🙂

    • ניסית לבדוק את המזוזות?

  12. אין לי שום עצה פרקטית, לצערי, אבל הי, תראי:

    (אותי לפחות זה עודד בכמה רגעים מאוד קשים)

    • את מציעה לעבור דירה? המובילים שאני הייתי צריך להתעסק איתם היו הרבה פחות חמודים אם כי שעירים באותה מידה.

  13. חזק. מזכיר לי את סיפור אינסטלטור של קישון.

  14. חחח הרגע שמתי לב לכותרת. שפו.

  15. לי יש שרברבן מקצוען, כזה אמיתי, שלא מחרטט והגון מאוד בתשלום. אם את רוצה שהוא יפתור את הבעיה – במייל, כמובן. הכל לטובת מקלחת ראויה בימים חמים אלו.

  16. ונדר, אם הסיפור אמיתי ולא הומאז' לשטוקס וקישון:
    (1) הסיפור שלך לא חשף שאלה בסיסית וחשובה: האם יש בעיית לחץ בכל הדירה, או שרק במקלחת. אם זה רק במקלחת הבעיה היא או בדוד, או בצנרת שמובילה מהדוד אל הטוש. להחליף את הטוש לפני שבודקים את הלחץ בצינור כשמפרקים את הטוש זו שרלטנות או חובבנות. אם הבעיה היא בכל הדירה אז כמובן שאין סיבה להיטפל דווקא לטוש או לדוד.
    (2) זה נכון שבדומה למוסכניק, לאזרח חסר-הישע אין שום אפשרות לדעת מה הגיוני במה שאיש המקצוע מקשקש, אבל כולנו צריכים לדעת להגיד "תחזיר את זה בבקשה למה שהיה קודם ותחזיר לי את הכסף, כי זה הרי לא פתר את הבעיה". ואם זה לא עוזר – יש בית-משפט לתביעות קטנות.
    (3) בפעם הבאה לפנות ישר לאינסטלטור של בעלת הבית/ועד הבית. אין טעם להביא מישהו שלא מכיר את הבניין, אינסטלציה היא בהרבה מקרים ארכיאולוגיה, ומי שלא מכיר את הפרטים הקטנים יכול להרוויח הרבה כסף מהחלפת ציוד עתיר קורוזיה שהיה יכול לתפקד היטב גם עוד 20 שנה, וזה יועיל ללחץ המים כמו כוסות רוח. חוץ מזה, כשמגיעים לבעל הבית עם בעיה שהתבשלה כבר כמה ימים, אז זה אולי נעים לצפות שהוא ישר יפתור אותה אבל לא הגיוני. כמו שהאינסטלטור שלך שיחק איתך בשקטוסיאדה כמה ימים, האינסטלטור שלה ישחק איתה גם כן….

    אגב, אם הסיפור הוא רק מחווה, אז סחטיין. הוא היה מאוד משכנע, אבל היה חסר הקטע עם המילואים והיריות. יהיה המשך ?

  17. עדכון שטוקס: מסתבר שבבניין המשונה שבו אני מתגוררת, זרם המים מגיע מהעירייה לקומה השלישית, משם הוא עולה לגג, ומשם יורד בחזרה למטה לקומה החמישית (בה שוכנת מקלחתי מוכת הגורל). פעם היו משאבות על גג הבניין, ואלה הוצאו מכלל שימוש עקב עצבים של השכנה בקומה השישית על הרעש שהן עושות (!). שוכני קומה 6 ו-4 ביצעו מעקף שרברבי כלשהו של הזרם, וע"י כך פגעו בזרם לקומה רביעית. ובכן, השכנים שמולי הביאו שרברבאי משלהם, ותמורת הסכום הנאה של 1000 ש"ח, הלה חיבר אותנו למעקף משלנו, והמים חזרו לזרום. מסקנה: טוב לדבר מדי פעם עם השכנים כדי לגלות שהם גונבים לכם את כל המים.

    תודה לכולן/ם על העצות והתמיכה! 🙂

  18. קשה להתרחץ בלי ראש מקלחת


להשאיר תגובה

קטגוריות

