פורסם על ידי: vandersister | יולי 23, 2010

גברים מיוזעים עם כלים כבדים

הבהרה: הפוסט הזה אינו עוסק בפורנוגרפיה. לצלילי עזיבתם ההמונית של רוב הקוראים, הרשו לי להסביר שמדובר במצב יומיומי בשבילי בשבועיים האחרונים. מאז שהחלפתי את דירתי הקטנה והמקסימה ברחוב השטינקמוביל בדירה יותר קטנה ופחות מקסימה ברחוב החביתוש אשר בעיר פתח שמיקווה, מתגלים מדי יום עוד ועוד בעיות תשתית קלות עד כבדות שיש לטפל בהן. כמעט כל בוקר מתייצב פה איזה אינסטלטור, חשמלטור, טכנאי-מזגנימטור כלשהו ומבצע מעשים מגונים בקירות הבית, צינורותיו, כבליו ואיבריו המוצנעים. כך שאם שמעתם לאחרונה קולות קחחחחחחח או חררררררר או דורדורדורדורדור וכו' בוקעים מכיוון גוש דן, כנראה שמחללים שוב את כבודה האבוד של דירתי הפעוטה.

אחת הדוגמאות המופלאות לבעיה שטרם נפתרה היא האמבטיה. יותר נכון, הדבר המכונה "אמבטיה" אשר שוכן בחדר המיועד לרחצה. מדובר בריבוע שחוק של משהו שפעם היה חרסינה ואמייל, עם מדרגה גבוהה באמצע (מה שנקרא "אמבטיית ישיבה") וקירות גבוהים למדי סביב. כשראיתי את האמבט הזה בפעמים הראשונות, סברתי שאצליח להסתדר איתו איכשהו. ובכן, מסתבר ש"איכשהו" זה ביטוי גמיש מאוד: הקיר הגבוה יחסית של האמבט מכריח אותי לבצע מעין ריקוד קאן-קאן חינני בהילוך איטי כדי להיכנס לתוכו, והמדרגה שבפנים מאלצת אותי לאמץ תנוחת "פאסה" כרקדנית בלט* כדי לבצע פעולות מאתגרות כמו להסתבן או לחפוף ראש. למעשה, התחלתי לפתח תיאוריה לפיה כל תנועות הריקוד ה"מהפכניות" של ליידי גאגא נובעות משימוש באמבט ישיבה קטן מדי. לא שאני רומזת שליידי גאגא עושה דברים כאלה, כמו להשתמש באמבטיה. או לחפוף ראש. חלילה.

בהתחלה, אחרי שהראיתי את הזוועה המתקראת "אמבט" לבעלת הבית, היא ניסתה לטעון שאפשר להתקלח בישיבה. לו היה נותר מעט צבע בפני השטח השחוקים למוות של האמבט האומלל הזה, טענתי, ייתכן שהייתי יכולה לעשות את זה. היות שבכל פעם שאני פותחת את הברז, חדר הרחצה מתמלא בניחוח של צבע רטוב, נראה לי שעדיף לא לשבת על המדרגה האומללה הזו. בעלת הבית אמרה שתעיף את האמבט העתיק לכל הרוחות ותתקין במקומו אגנית ומקלחון רגילים. גל העליצות שאחז בי נמשך פחות מ- 24 שעות, כי בעלת הבית גילתה שהחלפת האמבט תעלה לה בכמה אלפי שקלים; וכידוע, בדירה מושכרת לא משקיעים כי השוכר/ת בדרך כלל יסכים/תסכים לאכול הרבה חרא כדי להמשיך ולהישאר בדירה. היצע הדירות הוא כה אומלל, ושכר הדירה כה מרקיע שחקים, שאין מנוס אלא לבלוע את הצפרדע בשלמותה, מכף רגל ועד זנב.** על כן סיכמנו על פשרה: האמבט ייצבע מחדש, בתקווה שנחדש את נעוריו ואת ציפוי האמייל שלו כקדם. אין מנוס, בחודשים הקרובים אאלץ ללטש את יכולות ביצוע השפגט שלי.

לפני קריאת הקטע הבא, אני מבקשת מאנשים בעלי לב חלש, אף רגיש וטעם אנין להפסיק לקרוא לאלתר. הפסקתם? יופי. מילה אחת: ביוב. שתי מילים: השכן מלמעלה. חברו בין שני האלמנטים הנ"ל, ותקבלו סימפוניה של רעשי גרגור ובקבוק משונים שמשמיעה האסלה שלי בכל פעם שהשכן מוריד את המים. בתחילה חשבתי שזה משעשע, שהאסלה שלי מתחילה לזמר את פזמונה המגרגר בתגובה לתנועת המים הכללית בבניין. אלא מאי? אין אני יודעת מה אכל השכן שלי לארוחת הערב אמש, אך מסתבר שהדבר לא היטיב עם קיבתו. וכיצד אני יודעת זאת, אתם שואלים? כי הוא הוריד את המים. ואז האסלה שרה שיר; ואז התפשטה בכל הדירה צחנה שלא ניתן לטעות במקורה. מזונו של השכן, שעבר אי-אילו תהליכים, הגיע לדירה שלי בנתיבי המים. כן, אתם יכולים להקיא עכשיו, אני כמעט הקאתי.

במקום להקיא, ניסיתי להוריד את המים. אני אומרת "ניסיתי" כי הפעולה הצליחה חלקית: נדרשו עוד כמה שטיפות של הניאגרה עד שה"כבוּדה" הואילה בטובה להמשיך את דרכה אל השפד"ן. מיהרתי כמובן למזער נזקים ולנקות את האסלה האומללה: זקני פתח שמיקווה לא זוכרים מתי בפעם האחרונה נשפכה כמות כזו של אקונומיקה לתוך אחת מאסלות העיר. לו היה לי הידע המקצועי הנדרש בשביל להבעיר את חדר הרחצה כולו באש לצרכי טיהור, הייתי עושה זאת. טלפון בהול לבעל הבית (למעשה יש לי שני בעליבתים, הם זוג נשוי) הניב שיחה מהירה עם אינסטלטור שיתייצב פה בבוקר יום ראשון. עם כלים כבדים, כמובן.

הערה לסיום: זה עתה קראתי מחדש את הפוסט, וגיליתי שהשתמשתי בו במילה "אומלל" כמה וכמה פעמים: אל דאגה, זה לא אומר שום דבר על מצבי הנפשי. עכשיו אם תסלחו לי, אני הולכת לשפשף את עצמי במברשת ברזל ואקונומיקה, לעשות שפגט ולהוריד את עצמי באסלה.

* בערך ככה, רק בצורה הרבה פחות חיננית. ועם הרבה יותר סבון.

** בטח שיש לצפרדעים זנב. קטן כזה.


Responses

  1. בעלי הבתים בגוש דן. ממש"לאהוב" אותם.

    • לחנוק מרוב אהבה, אפילו.

  2. ראשונה שולתתתתת!!!!1

    בעלי בית זה פיכסה.
    ותודה ששמת תמונת הדגמה מה זה "פאסה", כי ימי שיעורי הבלט שלי רחוקים המה (משהו כמו גיל 6-7) ואני זוכרת רק מה זה פלייה. ועמידה ראשונה.

    גם לי יש "אבמט" ישיבה, קטנה מאוד, ואני מתקלחת בה בישיבה. זה דווקא נוח. אבל אצלי היא (פחות או יותר) לבנה, כך שזה מסביר את ההבדל.

    שאי ברכה ושיהיה לך סופשבוע נטול צחנות!

    • דאם! מחטף לאור היום של שליתתי!!!!1

      • עכשיו יש לי צחנה של אמבטיה צבועה, אבל לפחות האמבט חזר לצבעו הלבן המקורי. גם משהו. מה זה הרעלת טרפנטין קטנה לעומת משטח לבן 😛

  3. דווקא בפוסט הזה פתיתים היו משתלבים נהדר, ודווקא מהפוסט הזה הם נעדרים (כמובן, אני לא מתעלם מהאפשרות שהדיאטה של השכן שלך מלמעלה היא על טהרת הפתיתים. ואני גם לא מתעלם שהביטוי "טוהר הנשק" הוא אוקסימורון שהסתירה הפנימית שבו קטנה לאין ערוך מזו שבביטוי "טהרת הפתיתים").
    לסיכום, תנחומיי.

    • תשמע, כבר הקדשתי לך אזכורי פתיתים בשני פוסטים, אני חושבת שזה הישג נאה. חוץ מזה, נתת לי רעיון לסטארטאפ – שימוש בפתיתים כנשק. נניח, רובה שיורה פתיתים או פצצת מצרר של פתיתים. יש לזה פוטנציאל

  4. כן, אמבט ישיבה. טוב לילדים עד גיל 5 לכל היותר.
    יש לי כזה בדירה. אני מתקלח כשגבי שעון על הקיר, רגל ימין במדרגה התחתונה ורגל שמאל על המדרגה העליונה.

    נוסף עוד דבר שצריך לבדוק בדירות להשכרה – שאין אמבט ישיבה (או אמבט בכלל).

    • מוות לאמבטיות הישיבה! לפחות למדתי את הלקח שלי להבא. גם משהו.

  5. מי לעזאזל גר בפ"ת ?

    • אני. וגם עוד כמה אנשים, אבל בעיקר אני.

  6. תנחומיי.
    לאמבטיות יש גם כל מיני ציפויי פלסטיק\גומי שמתלבשים עליהן בחתיכה אחת, אולי שווה לבדוק גם פתרון כזה.

    • בינתיים, כאמור, האמבט נצבע מחדש. אני מקווה שזה יחזיק עד שאמצא מקום טוב יותר ואשאיר את הבעלבתים עם האמבט הדפוק שלהם וכל יתר הקלקולים.

  7. הו, האימה.
    פוסט מבעית ונהדר.

  8. צחקתי ובכיתי בו זמנית 🙂 רק את יכולה להאיר רגעים קטנים ואומללים בחיי כולנו באופן כ"כ שנון וכ"כ קולע למטרה. תבורכי!

    • תבורכי אף את 🙂 תגובות כאלה עוד ישכנעו אותי ש, נו, כיף לכם לקרוא את הפוסטים…

  9. למה אקונומיקה, למה? קיבלת אוכל? יאללה אישה, להתחיל לבשל… (-: (אולי השכן שוב רעב?)

    • אייייייייייייייייייייייככככככככככככככככככככסססססססססססססססססס

      מתה עליך 😀

  10. ועד יום ראשון?

    טוב הוא כבר כמעט מגיע.

    ומסקנה: גברים מיוזעים עם כלים כבדים יודעים לקדוח אבל לא לעמוד בפרץ.

    היה שווה לקרוא כדי לדעת שהאומללות שלי קצת מתגמדת ליד זו שלך.

    שיהיה לך שבוע טוב .

    • ברשותך, אני מאמצת את המשפט "גברים מיוזעים עם כלים כבדים יודעים לקדוח אבל לא לעמוד בפרץ". נראה לי שהוא הולם לסיטואציות שונות 😉

  11. ממש לא נעים, מקווה שהסיפור ייפתר בקרוב…

    אצל ההורים שלי יש אמבט ישיבה, והתקרה מעליו מונמכת כי מעליו יושב הדוד. אנשים גבוהים ממני לא יכולים להתקלח שם. אבל זה היה נחמד כשהיינו ילדים, אמבט זעיר שבו אפשר להתרחץ וגם לשבת בלי לבזבז יותר מדי מים…

    • אין לי כוונות, עדיין, לנסות ולשבת באמבט הזה, כי אני חוששת שיצטרכו להגיע מכבי אש בשביל לחלץ אותי משם…

    • דוד שלך ישב על האמבט, קצת מביך כשאימא שלך היתה מתקלחת לא?

      • זה היה יכול להיות באמת מטריד, כי אז זה היה מעניק לדודי (שמתגורר בסיאטל) כוחות טלפורטציה או לפחות טלקינטיקה, וגם מאלץ אותו (אדם מגודל למדי) לשבת בחלל שבקושי יכול לאכלס ילד בן חמש.

  12. תברחי משם! דירה שמתחילה ככה לא תמשיך בטוב. ראי הוזהרת. וגרגורים מכיוון הצנרת זה הדבר הכי מפחיד בעולם. תמיד זה נגמר בהצפה של הביוב .

    • אני מאוד מקווה שלא. בינתיים, הקלקולים תוקנו, אני מקווה שזה יחזיק מעמד. אבל אם אני אראה שזה נמשך באותה צורה – it's back to Yad2.

  13. האימה.
    מחזק את ידייך, ומאחל לך שתחזקנה ידי שרברבייך לסדר את צינורות ביובייך, אמבטיות ישבנייך וברזי כיורייך בעזרתו של חתול התקרה יתברך.
    כמו כן, סגולה נאמנה (סגול חציל) לדירה מושכרת חפה מבעיות היא לומר ג' פעמים ביום את תפילת השוכר כפי שהיא מובאת כאן, תפילה שנכתבה על ידי הרב שר"ב זצוק"ל:
    יהי רצון מלפניך חתולנו אשר בתקרה ומלפנייך מפלצת הספגטי אשר בבולוניה שבזו המעון לא יבוא סרחון, בצנרת הדירה לא תבוא עצירה, בזה הפתח לא יבוא מקדח. תנו אומץ, בינה ותושיה בידיהם החסונות של מיני אינסטעלטורים והרבו תשמישי עבודה יעילים בידיהם, למען ישכינו שלום ושלווה בין קירות הבתים. חתולו של תקרה ישמור את תקרתנו יבשה ומפלצת הספגטי תשמור את מטבחנו רענן, ולא יעלוזו בני אסלות וירבו מים טובים במקלחת.

    חזקי ואמצי, העם מאחורייך (אז בזהירות כשאת מסתובבת באמבט הישיבה).

    • וגם: האם הקקי של השכן באמת ירוק יותר?

      • יקירי, פספסת קריירה מצליחה בתור כוהן גדול של הוד אטריותו. אני שוקלת להדפיס את הברכה על קלף מעוטר ולתלות אותה על קיר הדירה. לכל הפחות בעלי המלאכה השונים יוכלו לצחוק מעט תוך כדי עבודה.

        לגבי מרכולתו של השכן, הרשה לי לומר שאני לא מתחייבת על הצבע, אבל הוא בהחלט מסריח יותר. הרבה יותר.

  14. טיירא ואן דב שועסטר!

    הוב גליבט , די שרייבסט אזוי ווי א קינסטלאר.

    מקווה שאייתי נכון ,נסמך על כך שציינת שאת מקללת באידיש ובהונגרית.

    הנאה צרופה,

    שמעון

    • פיל דאנק, טיירא פרוינד 🙂 האמת היא שהידע שלי ביידיש מתמצה בקללות בנוסח "גיי קאקן אופן ים" ו"דרעק מיט לעבער", וכמובן "שמיר זי מיט פוטער, שמיר זי מיט הוניג, שטינגט זי מיט דרעק". אבל אני לא מדברת את השפה ממש, ובכן ואן-דר-אמא פיענחה בשבילי את מה שכתבת. לכבוד ולעונג רב הוא לי, שמחה שנהנית.

  15. היה שווה לשמור את האימייל הזה הזה כמה ימים. איזה תענוג לקרוא אותך!

  16. לא הייתי עומדת בזה, אלא בורחת כל עוד נפשי בי. אז קבלי ח"ח על אומץ לב.
    ושיסתיימו הצרות האומללות במהרה 🙂

  17. […] של "אמבטיה" ו"מקלחת", כמובן. רלוונטי במיוחד לזוועה הנוכחית שאני מתרחצת בה מדי […]


להשאיר תגובה

קטגוריות

