פורסם על ידי: vandersister | יוני 17, 2010

אל נא תאמר הנה דרכי האחרונה

רגשנית אנוכי, וכזו הייתי מאז ומעולם. לפני כמעט 11 שנים גויסתי לשורות המחלקה למכשירים קטנים שעושים ציף, והיום הגיע יום המעבר שבו חברי המחלקה למכשירים גדולים שעושים ביפ אורזים את פקלאותיהם, איש ואישה ומחשבם ומקלדתם וניירותיהם ומחזיק הפלאפון הדבילי מפלסטיק שאף אחד לא ממש משתמש בו שלהם, ועוברים לחברה אחרת. אודה ולא אבוש: דמעות עומדות בעיני. זה לא כל כך נעים לראות את החברה שהפכה לך לסוג של בית – מעצבן לעיתים, מייגע, מחרפן, אך בכל זאת סוג של בית – קוטעת מעליה באבחת סכין מושחזת מחצית מליבה, ומוסרת אותו לאלוהי הקפיטליזם. זו דרכו של עולם, אני יודעת. רק קשה לי לשכנע בזה את בלוטות הדמעות שלי.

אנשי המחלקה למכשירים גדולים שעושים ביפ עושים מאמצים שונים ומשונים לשמור מזכרת מהמקום. חלק מהם צילמו תמונות למזכרת של העובדים ושל החדרים. חלק לוקחים תמונות מהקירות, או מקבלים צעצוע כזה או אחר לשולחן מעמיתים. חלק התארגנו ויצאו לארוחת צהריים אחרונה משותפת, נהנו בפעם האחרונה ביחד מהאוכל השמנוני והדלוח אצל "המה-שמו שליד הרחוב ההוא עם הזהו", וקיטרו בצוותא בפעם האחרונה על הצרבת שעשה להם החומוס, או הצ'יפס, או האנטי-פריז המזוקק שמגישים באותו מקום תחת השם "קפה שחור". ואילו חלק מהם, שצודקים ובכל זאת אני כועסת עליהם קצת בדקות אלה, אמרו לי ש"צריך לשמור על פרופורציות" ו"זה לא סוף העולם".

נכון, זה בהחלט לא סוף העולם. יש דברים הרבה יותר גרועים שמתרחשים בעולם כרגע, ואני לא מדברת בכלל על המדמנה הקטנה והפרטית שלנו (שצרות לא חסרות לה). למשל, כתם נפט בגודל חסר תקדים חונק ומשמיד בדקות אלה ממש את מפרץ מקסיקו, ועוד לא יודעים בכלל עד כמה מרים ואיומים יהיו ממדי האסון בסופו של דבר. למשל, רצח עם בזעיר אנפין מתחולל בקירגיזיסטן, שבו הרוב הקירגיזי רודף עד חורמה את המיעוט האוזבקי וגרם להרג של מאות ולמנוסה של עשרות אלפים מביתם. למשל, בעוד שנה צפוי לצאת לאקרנים סרט באורך מלא המבוסס על הסידרה "הדרדסים" באנימציית תלת מימד. כך שאין ספק, אסונות לא חסרים לנו. עם זאת, האסון הקטן והפרטי שלי כרגע די מקשה עלי.

גורמים שונים ומשונים מבטיחים לי שיהיה בסדר. אני אישית רוצה את זה בכתב, בשלושה עותקים ורצוי גם עם אישור נוטריוני. בינתיים אני מתנחמת בקצת מוסיקה (פיליפ גלאס, ברור שפיליפ גלאס) ובמחשבות מסיחות-דעת, כמו למשל התהייה אם אפשר יהיה לספוג את כל הנפט שנשפך במפרץ מקסיקו אם נזרוק לתוך הים את כל הדרדסים התלת-ממדיים. והיות שלא בוכים על דרדס שנשפך, אני בכל זאת יושבת ועוצרת את הדמעות. בשביל לבכות יש את סוף השבוע, לא?


Responses

  1. וואו, את כותבת טוב.. סססאמק (כן, יש לי הצתה מאוחרת, אני יודעת. או שזה העולם שמהיר מדי)

  2. עצוב אבל דחיל רבאק… פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    פיליפ גלאס?
    מי יכול להאזין לפיליפ גלאס?

    • התשובה:
      אני 🙂
      אני 🙂
      אני 🙂
      אני 🙂
      אני 🙂
      אני 🙂
      אני 🙂
      אני 🙂
      אני 🙂
      ויפה לך, עיקרון החזרתיות 😉

  3. מתה על פיליפ גלאס, אבל בחייך, להתנחם בו?

    התנחמות: you're doing it wrong.

    עדיף משהו יותר מעוף-הוולקירי או לכל הפחות עוד-טו-ג'וי, לא?

    • אז זהו, שלא חיפשתי להתנחם כי אם לדשדש קצת בנפתולי הדכדוך. ולצורך העניין הזה, Koyaanisqatsi מתאים בדיוק.

      • הו כן – אם כי יש שיאמרו כי עדיף פשוט לסובב את החרב שבלב קצת ימינה-שמאלה לאותה מטרה.

        אבל אם דכדוך הוא היעד, פיליפ גלאס הוא אכן האיש הנכון בזמן הנכון.

      • Pawakatsi FTW!

      • בחיים לא שמעתי על הסרט הזה, תודה!

  4. פויה, את קוראת לעבודה סוג של בית? הקפיטליזם הפך אותך לעבד נרצע!

    • ואיך מקסי היה קורא לאוהל הקירקס ? טוב האמת היא שבסוף הוא מצא בית קטן לעצמו לעלמה הקטנה אבל זה רק בספר השני.

  5. היי, למה עצבות שכזו? הרי האנשים של הביפ לא מתים, הם רק זזים למיקום פיזי אחר. רוחנית הם ישארו איתך לעד (ואם תתעקשי יש מצב גם לאכול איתם צהריים מידי פעם). לכי תדעי, אולי הציף שלך יתעצם ויתעלה בעקבות הסתלקות הביפ? הכל לטובה, אחות. הכל לטובה.

  6. בבקשה, לא את חתחתול!!!!!!!!!!!!!

  7. פעם אחרי פעם אני צוחקת בקול רם מול המחשב מה"המחלקה למכשירים קטנים שעושים ציף". איזה כיף זה לצחוק! תעבדי אצלי, זה בחינם.


כתיבת תגובה

קטגוריות

