פורסם על ידי: vandersister | מאי 23, 2010

למה כורי פחם אף פעם לא מוצאים יהלומים

אם הייתי צריכה לתאר בקווים כלליים את המקום שבו אני עובדת כרגע, הייתי אומרת שהחברה מתחלקת לשלושה חלקים: המחלקה למכשירים קטנים שעושים ציף, המחלקה למכשירים גדולים שעושים ביפ, ומחלקת התמיכה במכשירים שעושים ציף או ביפ. אני משתייכת, כאמור, לחטיבת הציף. אנשים נחמדים עובדים כאן, מי בציף ומי בביפ ומי בתמיכה, ולמרות שזו חברה קטנה למדי, נוצרה תחושת משפחתיות ואינטימיות נעימה.

אך לפני ימים מספר, אסף הואן-דר-ביג-בוס את אנשי המחלקה למכשירים קטנים שעושים ציף אל חדר הישיבות, ובישר לנו בשורה מעניינת. לדברי הודב"ב, המחלקה למכשירים גדולים שעושים ביפ נמכרה לחברה גדולה המונה כמה מאות עובדים, היות שפעילות המחלקה מתרחבת והם זקוקים לכוח אדם נוסף על מנת להוציא לפועל את הפרוייקטים. פעילות המחלקה למכשירים קטנים שעושים ציף אמורה להמשיך ולהתנהל כסדרה, ללא שינויים יוצאי דופן. כלומר, כשהודב"ב אומר "ללא שינויים יוצאי דופן", הוא מתכוון לזה שבמקום כמה עשרות אנשים, נישאר כעשרה איש בלבד בחברה, ולכן ייתכן שיעבירו אותנו למשרד אחר, קטן יותר; ייתכן שצורת הניהול של המחלקה שלנו תשתנה; ייתכן שהפעילות שלנו תתרחב, תצטמק או תחליף צבעים מדי 20 שניות; וייתכן שיחליטו למכור גם אותנו לחברה אחרת,  למכרה פחם או לקרן קיימת לישראל, אבל לא יגידו לנו דבר עד, נניח, שבוע לאחר המכירה בפועל, מה שייתן לנו שפע של זמן להסתגל לשינויים.

היות שכולנו הוכינו בהלם קל, איש לא שאל את הודב"ב באותו מעמד מה יקרה למחלקת התמיכה שלנו, ולעובדים בעלי התפקידים הכלליים: אנשי תפעול, הנהח"ש, מזכירות וכן הלאה. שיחה עם אותם אנשים בימים האחרונים מעלה שגם להם אין מושג אם הם הולכים, נשארים או נמכרים לשייח' סעודי תמורת כמה ארגזים של  רחת-לוקום. בינתיים חולקו שוקולדים לאנשי מחלקת הביפ, כנראה בתור פרס ניחומים על כך שהם נמכרו למרבה במחיר. שקלתי להציע לודב"ב להדפיס באותה הזדמנות חולצות לכולם, לאמור: "My boss sold my ass to another company and all I got was this lousy shirt", אבל לא נראה לי שזה יהיה צעד נבון במיוחד בשלב זה של העלילה.

בינתיים, אני כאן. עם אותו הקפה הדלוח ואותו ציף מוכר. עם זאת, אם תשמעו בימים הקרובים שעובדי מחלקה קטנה בחברת הייטק נמכרו בתור רקדניות בטן אקזוטיות לנסיך של איזושהי אמירות סעודית, יש מצב שאני משקשקת ברגעים אלה ממש את עכוזי לצלילי אום כולתום כדי להתכונן לקריירה החדשה שלי. אגב, אף חזיר קפיטליסטי לא נפגע במהלך כתיבת פוסט זה.


Responses

  1. […] המשך הפוסט בבלוג החדש! בואו בהמוניכם וכו'. […]

  2. ציף…

  3. את יודעת, לפעמים אני סבור שכל הצמחונות ששורה על הבלוגוספירה הישראלית היא עניין שאינו במקומו. מה הגאווה הגדולה על כך שאף חזיר קפיטליסטי לא נפגע במהלך כתיבת הפוסט?

    ואנדר: יש צדק בדבריך. תזכיר לי להעביר לך בהזדמנות מתכון לצלעות חזיר קפיטליסטי ברוטב חמאת בוטנים.

  4. אולי באמת מוטב לפגוע בכמה חזירים קפיטליסטים במהלך כתיבת פוסט.

    ואנדר: אוקיי, לא רק מתכון אחד, אלא ספר מתכונים שלם 🙂

  5. יש מצב שתשתכרי הרבה יותר כרקדנית של שייח' באיחוד האמירויות.

    I'm just saying 😛

    ואנדר: יא-חביבי יא-עיני! *טם-טם* יא-עיני יא-רוחי! *טם-טם*

  6. אכן, סיפורים כאלה (כולל כאלה שהייתי שותף להם בגוף ראשון) מוכיחים וממחישים שוב שכל ה"משפחתיות", ה"אכפתיות" ולפעמים אפילו, רחמנה ליצלן, ה"אהבה" שבאמצעותם מנהלים כאלה ואחרים מנסים לתת לנו הרגשה שאנחנו באמת חייבים להם משהו מעבר לעבודה פרופר הם לא יותר משקרים – שקרים תמימים למדי, אבל בכל זאת שקרים, שמטרתם רק להשיא את הרווח לבעלי המניות ואין להם כל קשר לטובתנו האישית.

    קצת עצוב, אבל כמו הרבה דברים בחיים – ככה זה בינתיים (כלומר – עד המהפכה). צריך לקבל ולהמשיך הלאה.

    בצד החיוב – מכירה כזאת ממחישה את ההתעוררות הכלכלית, ואת העובדה שתמיד תוכלי למצוא מחלקות, קטנות או גדולות, שמייצרות מכשירים, קטנים או גדולים, שעושים ציפ או ביפ, ולזכות בעזרתן למעט תחושה של משפחתיות זמנית וכמה ג'ובות כדי להמשיך לחיות וב"ה גם לבלגג (נניח שזה to blog בעברית).

    ואנדר: אכן, ואני נצמדת לתקווה שהכל יתגלה כהזדמנות להתקדם קדימה, בסופו של דבר. "אופטימיות זהירה", כפי שאומרים במקומותינו.

    • ואני דווקא חושבת שבצד החיובי, סיפורים כאלה מזכירים *לנו* שאנחנו לא משפחה, ושיחסי עובד-מעביד הם בדיוק זה – יחסי עובד מעביד, ולא יחסי הורה-צאצא, חברה-חבר, גננת-תלמיד. וזו *לא* המשפחה שלנו. אנחנו צריכים לעבוד כמו שצריך, אנחנו לא צריכים להקריב מעצמנו בשביל העבודה ולא לשכוח את הגבולות. אנחנו חשובים למעביד במסגרת האינטרסים שלו (וזה לגיטימי לחלוטין), חשוב שנזכור שהמעביד (והעבודה) צריכים להיות חשובים עד גבול האינטרסים *שלנו*. הרבה יותר בריא ככה.

  7. למה שימצאו?

    ואנדר: לא שאני מומחית לכימיה, אבל יהלום הוא בסך הכל פחמן דחוס, נכון? אז הגיוני שאם כורים פחם בבטן האדמה, מתישהו ימצאו איזה גוש פחם יותר דחוס מהאחרים, לא?…

    • לא. הפועלים במכרה תמיד נשארים עם הפחם.
      זה ענין של גורל

  8. לאחות,
    נקווה שישבנך ימשיך לשבת על מכונו
    ובלי נצנצים מיותרים…
    ולמייקל, למה אתה אומר שקרים תמימים?
    אין שום דבר תמים בשקרים של הקפיטליזם
    וחזירים קפיטליסטים דינם שחיטה.
    (זו מטאפורה ואין מדובר בחזירים שהם חיה נחמדה)
    ציפ, ביפ, אוינק…

    ואנדר: חזירונים הם יצורים חמודים להפליא. בייב לנצח! 🙂

  9. mooncatom, אני חולק עלייך. חזירים זה עסק מאוד טעים.

  10. האם אנשי המחלקה למכשירים גדולים שעושים ביפ ("מלגש"פ") נהנים מאיזשהן אופציות, בונוס או נתחון אחר מעיסקת המכירה, או ששוב עובדי מלגש"פ עשו את שלהם, עובדי מלגש"פ יכולים ללכת?

    ואנדר: עובדי הביפ נהנים, לפי כל הסימנים עד עתה, מפיטורין סימליים ומקופסת שוקולדים סימלית עוד יותר. אני מנחשת שבהמשך הם יקבלו אצבע משולשת מהודרת ואף חבילה נאה של אפס בריבוע. אבל יכול להיות שאני סתם צינית.

  11. בתור-חזיר-סוציאליסטי-שעושה-ביפ שקנה בשבוע שעבר מכשירון ללא תמיכה (שעושה קוואק), הרשי לי להציע לך כתף תומכת ומילה טובה על כך שיש פעמים שבהן גבינה זזה וזה רק לטובתך. לא יודע מה יקרה אבל אני מאחל לך שזה יביא לשיפור חייך (גם אם במחיר של החלפה לביגבוס 2.0 משופר). החזיקי מעמד, יקירה!

    • אה, והרי הצעה לגבי מנהגך הבעייתי לענות בתוך תשובותיהם של אחרים – חדלי! יש לך עכשיו אפשרות לענות תשובה משורשרת (הנה כך), ואנחנו, שמנויים על המנויים לתגובות, אף נקבל על כך התראה מדוורת ונחזור לחקור בדבר!

      • הי, אתה צודק! לא חשבתי על זה… בבלוגלי לא היתה אפשרות כזו!

        A whole new world, la la la la ♫

      • You are not in Kansas anymore 🙂

  12. את רואה? יש לך הרבה דברים חדשים להתחדש בהם בזמן האחרון.
    אני רק מקווה שלא תסתחררי מכל האפשרויות האלה..

    לגבי המעבר וטבעו – רק בסימסטר שעבר סיימנו קורס, וחלק ממנו דיבר על ניהול השמועות בארגון ע"י ההנהלה. איך לומר בעדינות..? ככה *לא* עושים את זה..
    כשהנהלת הארגון לא נותנת פידבק אמיתי לעובדים שלה על מה שקורה בחברה בזמן אמת, או עדיף – לפני כן – המוטיבציה לעבוד יורדת פלאים, ובכל ההנהלה יורה לעצמה ברגל. לצערי, מה שאת מתארת הם דברים שחוויתי מספר פעמים בעבר, כמה וכמה חברות היי טק, גדולות יותר או פחות. אין ספק שמדובר במנהלים גרועים. הלוואי שילמדו כבר איך לנהל, לעזאזל..

    • גיא, אם מישהו צריך קורס בשביל לדעת שככה לא מתנהגים, לא פלא שככה אנשים (ולצורך העניין, אנשים שהם בוסים) מתנהגים

  13. ואנדר- ביום שאני אממש את האיום רב השנים שלי ואגבש קבוצה של אנשים שלא אוהבים לעבוד כדי לעבור לחיות באי בודד, לאכול בננות ולהתנדנד בערסל- אני אזמין גם אותך. עד אז- מה זה משנה מה את עושה, רוקדת או עושה ציף, עבודה זה עבודה, הכל מצער במידה שווה.

  14. רוזה היקרה:
    הריני משביע אותך,בשם מקס, בשם פרופסור פון יוקוס, בשם חתולו של תקרה (וחתולים רבים וחשובים אחרים) וכןבשם כדור הספגטי המעופף – אל תשכחי לרשום אותי בין הראשונים לקבוצה הזאת.
    בחייך, אל תשכחי.
    ולואנדר היקרה, אנו, לעובדי ועבדי ההייטק והמקומות הדומים צריכים לפתח עור עבה ויכולת לשדרג אסון לנסיון, וסיכונים לסיכויים. מחזיקים לך אצבעות.
    טוב. לא את שלך, את שלנו.

  15. היי,

    אני מאוד אשמח אם תוכלי לקנפג את הבלוג כך שפיד ה-RSS יכיל את הפוסטים במלואם, כפי שהיה בבלוגלי, ולא רק את הפסקה הראשונה. אפשר?

    המון תודה,
    עפרה.

    • אההה, עכשיו הבנתי. מה שראיתי בעצם היה הפיד מהבלוג הישן. עכשיו שהגעתי לפוסט מהפיד של הבלוג החדש הבנתי זאת. אז לא משנה.

  16. זה היסטרי. אני חושב שדאגלס אדמס משמין מנחת בקבר.

  17. […] ההיי טק – ואן דר גראף אחותך מספרת באירוניה מושחזת כדרכה, מה קורה כשחברת הייטק קטנה […]

  18. […] 11 שנים גויסתי לשורות המחלקה למכשירים קטנים שעושים ציף, והיום הגיע יום המעבר שבו חברי המחלקה למכשירים גדולים שעושים ביפ אורזים את […]

  19. […] הקודמים של הסאגה התעסוקתית שלי, התברר שמנכ"לינו, הלא הוא הואן-דר-ביג-בוס, מכר את […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

