פורסם על ידי: vandersister | פברואר 15, 2010

כל הנעלבים שווים, אך יש נעלבים השווים יותר

לידיעת בדרני התוכנית "שבוע סוף": בצומת גיהה ולאורך ציר ז'בוטינסקי באזור פרדס כץ, אתם לא חוקיים. באמת, במו עיניי המשתאות ראיתי: שלטי חוצות שהציגו לראווה את משתתפי תוכניתכם כוסו ביד מלאת-חימה בפוסטרים עם אותיות אדומות הזועקות השמיימה "פרסומת לא חוקית". כן כן, כך ממש. לא חוקית. לא, זה לא בגלל שמציגים אתכם עוברים החוק – שודדים, גונבים, אונסים, רוצחים, מועלים, משליכים סיגריה בוערת מחלון הרכב. זה בגלל שיש ביניכם – אבוי לבושה – נשים. האלה עם הציצים, נו. בחורות. כי בחורות אסור להציג בראש חוצות. כלומר מותר, אבל הדתיים נעלבים מזה, אז אסור. נשים, וסתם בני אדם בעלי שכל ישר, איבדו את היכולת להיעלב במדינה הזו כבר מזמן.

כשהייתי קטנה ותמימה, סיפרו לי שכל בני האדם שווים. לכולם מגיעות זכויות, לכולם יש רשות ללכת ברחוב ולא להתבייש, לכולם מותר לדבר ולשמוע, לראות ולהיראות. אפילו לנסוע באוטובוס מותר לכולם, ולשבת איפה שרוצים. מה ששכחו לספר לי זה שיש שוויון, ויש פוליטיקה. יש שוויון ויש לוביסטים בכנסת. יש חוק מדינה שתקף לגבי כולם, ויש סייגים לחוק שתקפים רק לגבי מי שצועק וצווח, רצוי תוך שימוש במילים כמו "צוררים", "נאצים", "משטרים חשוכים" וכל יתר הביטויים מ"המדריך השלם לדמגוגיה זולה".

רק השבוע קראתי בטמקא שקיבלנו ציון לשבח מאת בריג'יט בארדו בכבודה ובעצמה, פעילה נמרצת למען זכויות בעלי חיים, על כך שיש כוונות להעביר בכנסת חוק האוסר על ייבוא פרוות מסין. צר לי עלייך, אחותי בריג'יט. איש לא גילה לך שפה, בארץ הקודש, יש זכויות בעלי חיים ויש אנשים שמותר להם להשתין בקשת לא רק על זכויות בעלי החיים, אלא גם על חוקי המדינה. כי מה שאסור לסתם בני אדם מן השורה, מותר לחרדים שאינם מוכנים לוותר על אותו פריט שאין שני לו בקדושה ובאדיקות, זולת אולי אבני הכותל בכבודן ובעצמן: השטריימל.

אז נכון שבשביל לייצר כובע פרווה גדול, מפואר ומיותר לחלוטין באקלים של הארץ, צריך לתחוב מוט ברזל מלובן בתחת של כלב או חתול או שועל, וזה כואב להם בדיוק כמו ייצור של מעיל פרווה גם למי שאיננו אברך; ונכון שהכובעים המפוארים הללו היו לבוש מקובל בקרב האצולה הפולנית והרוסית במאות קודמות, ושהם חפץ יוהרה וגאוותנות שאין שני לו, המעיד על כמות הכסף ועל רום המעמד של החובש ולא על שפע ידיעותיו בתלמוד תורה; ונכון שאין שום קשר בין הזוועה השעירה והמסריחה הזו לבין דברי אלוהים חיים או מתים. כל זה לא משנה. מה שמשנה הוא שהחרדים רוצים להמשיך ולחבוש שועלים וכלבים מתים על הראש. אי לכך, הציעו חברי הכנסת החרדים להכניס סייג בחוק, לפיו – כל ייבוא הפרווה אסור, אך ייבוא פרווה לצורכי שטריימלים מותר גם מותר. כי אחרת, החרדים ייעלבו נורא. ג'ורג' אורוול היה גאה בכנסת ישראל.

רבותיי חברי הכנסת הנכבדים, קוראי בלוג יקרים ובריג'יט בארדו, הנה כמה הצעות ייעול שלי לספר החוקים של מדינת ישראל שאני סבורה שיביאו לשיוויון זכויות אמיתי:  

          אסור לגנוב, אלא אם נורא נורא בא לי לענוד שרשראות, טבעות ויהלומים בעשרות אלפי שקלים. גם קרובי משפחתי בפולין שלפני השואה היו עשירים, אז מה, תהיו כמו הנאצים ותקחו ממני את הזכות הבסיסית ללכת בלבוש אבותיי??? מה עם המורשת???

          אסור לרצוח, אלא אם מישהו ממש ממש מעצבן אותי. מה אתם, צוררים?? אתם רוצים שאנשים יהיו רעים אלי, כמו הנאצים???

          כל מודעה בראש חוצות שתציג פרצוף, יד, כתף, בטן, נחיריים או תוספתן של גבר תכוסה מיד בספריי שחור או במודעה לאמור "הודעה זו אינה חוקית". נו מה איתכם, אתם לא יודעים שנשים מתחרמנות לאללה מנחיריים של גברים??? זימה ופריצות, זה מה שאתם רוצים? נאצים שכמותכם?? 

לחלופין, אפשר שאנו החילונים (קרי: שפויים) במדינה הזו נחליט שמה שיורד עלינו מלמעלה, בצבע צהוב, זה לא גשם, ונחליט שיש חוק אחד לכולם. אם אסור אז אסור, ואם מותר אז מותר. אם גם אנחנו חרדים –  לגורל המדינה הזו ולתרבות שבה אנו חיים – אסור לנו להמשיך ולשתוק כששלטון החוק הופך לחוכא ואיטלולא בעבור כובע. יידע זאת העם היושב בציון, יידעו זאת חברי הכנסת, תדע זאת בריג'יט בארדו.

והשטריימלים? שייקחו חברינו החרדים כלבים חיים וישימו על הראש. גם פחות אכזרי, גם יותר חמוד. ואז גם אולי הם יבינו סוף סוף איך זה מרגיש כשמישהו משתין עליך.


Responses

  1. כזה פוסט מצוין ולעניין מזמן מזמן לא קראתי! :mrgreen:

    לו רק אפשר היה לקחת אותו כמו שהוא ולפרסם בידיעות ומעריב, וכל שאר הכאילו עיתונים
    אולי היה סיכוי שדברים יתחילו להשתנות.
    אבל לא, כל עוד קיימים ח"כים שמפחדים על הכסא שלהם אין הרבה סיכוי שמשהו ישתנה. 😕 😡

    ואנדר: תודה רבה! אין לי התנגדות לפרסם את הפוסט בעיתונים. רק שלא נראה לי שמישהו רוצה לפרסם את מה שאני כותבת 😛

  2. ורק נשאלת השאלה:
    1) למי הצבעת בבחירות האחרונות?
    2) למי תצביעי בבאות?

    ואנדר: זו שאלה יפה, שמוליק. באופן ספציפי, הצבעתי למרצ. אין סיבה שלא אעשה את זה שוב בבחירות הבאות. רק שצריך עוד אנשים.

  3. היא חזרה !! ובגדול !! הואנדרית שוב מבריקה. כנראה שמישהו צריך לעצבן אותה בשביל זה. חבל.

    אבל טוב לפגוש אותך שוב, עם הקצף על המקלדת.

    ואנדר: הי, מעולם לא הלכתי לשום מקום! לא כל הפוסטים שלי הם אש וגופרית ועשן באוזניים… מותר לי לכתוב גם דברים אחרים, לא?

  4. ואנדר, מזל שאת מצליחה לכתוב על המצב מעורר החימה הזה בכזו שנינות והומור, כי המציאות כל כך עגומה שאפשר רק לבכות עליה (או לקום ולעשות משהו, אבל נראה לי שרוב האוכלוסיה תבחר באופציית הבכי על פני העשיה). ואם כבר בהצעות לעשייה עסקינן, מה דעתך על הרעיון הזה: לזרוק צבע אדום על חובשי שטריימלים? ואם כבר, רצוי שיהיה מעורב בדם נידה, כך ה"טומאה" שהם מייחסים לנשים תדבק בשיקוץ הזה שהם מכשירים למרות שהוא טמא אף יותר מכל תהליך אנושית-פיזיולוגית שמתרחש באופן טבעי.

    ואנדר: קרייזי, למרבה הצער, אם אני לא אשתמש בציניות (במנות גדושות), אני אצא מדעתי 😦 

    אני לגמרי בעד שימוש בדם הווסת! אגב, הייתי מורחת אותו גם על השלטים והפוסטרים של "הנה הנה משיח בא" ו"קמע הישועות של הצדיק מטשקנט". מה יש, רק להם מותר לטנף שלטי חוצות?

  5. אנחנו רפובליקת בננות. לא האמנתי בזה עד שפגשתי את האיש שמסדר את הבננות יפה על המדפים, כדי שייראה ישר וחוקי.
    לו היתה ח"כ תירוש רוצה לאסור על ייבוא פרווה מסין, היה עליה למצוא פתרון לחרדים – למשל ע"י מתן הקלות במס למפעלים אשר ייצרו שטריימלים מפרווה סינתטית, או (יותר פשוט) ע"י תשלום כמה זוזים לכיסיהם של רבנים אשר יצאו בפומבי נגד חבישת כובעי הפרווה. כל לוביסט מתחיל היה יכול לפתור לה את הבעיה בקלות.
    פשקוויל אחד על קירות בני-ברק ובו "זעקה מפי גדולי תורתנו!!! איסור חמור על תמיכה מכל סוג בבועלי-הנידות הסינים רחמנא-ליצלן אשר מייצרים שטריימעל כשר מבעלי חיים טמאים, כל החובש יבוא כרת על ראשו!!!" – היה משתיק את העניין. 100-110 מיליון שקל והענין סגור.

    למה צריך לשלם להם על זה? כי הם יודעים לעשות רעש כקולקטיב, ויש להם כוח פוליטי אדיר. יותר נכון לשאול – למה שהם יסכימו לוותר על אותם מיליונים, כשברור להם שיוכלו לקבל אותם בקלות?

    שלטון החוק הישראלי הוא מזמן חוכא ואטלולא. ותרשי לי לצטט את קורט וונגוט, מתוך Cat's Cradle ("סבתא סורגת" היה יכול להיות תרגום טוב לשם הספר):

    So I said good-bye to government
    And I gave my reason:
    That a really good religion
    Is a form of treason.

    ואנדר: יאיר, כל מילה בסלע. זה מה שכל כך מרגיז: הבלוף הנפוח הזה, שמדובר בשמירה על ערכת דת או מסורת כלשהם, בזמן שמדובר בסחטנות פשוטה. רפובליקת בננות רקובות.

  6. ומה קורה עם "מי שנעלב שיעלב בחוץ"?

    וכל מילה בסלע. חבל שרק הוירטואלי. צריך להפיץ אותך בעולם.

    ואנדר: תודה, גוטגליק. כאמור, אשמח להיות מופצת, רק שלא נראה לי שיש מי שרוצה אותו חוץ מ"בלוגלי" 😉

  7. 😯
    וואו

    ואנדר: וואו טוב? וואו רע? סתם וואו?…

  8. תודה לך על השפיות!! 😉

    ואנדר: תודה לך על התגובה 🙂  ברוכה הבאה, מכשפה!

  9. את נפלאה.

    ואנדר: *מסמיקה* תודה.

  10. כרגיל, פוסט מושחז ומעולה!
    אני חייב לציין שבמיוחד מצא חן בעיניי הציטוט בלינק שנתת, של ח"כ מוזס: "אנחנו לא בימי הביניים, עת אסרו על שימוש בסממנים יהודיים מובהקים; יש להכניס תיקון בחוק".

    אולי זה רק אני – אבל לא אלה מר מוזס וחבריו, שמנסים להחזיר אותנו לימי הביניים? ממש יצאתי מבולבל מכל העסק הזה. אני צריך פה את הרב עובדיה שיעשה קצת סדר בדברים. לפחות הוא יודע להתבטא!

    ועוד משהו קטן: זה שהרוב החילוני לא מתפקד, זה לא דבר חדש. אנחנו טובים בלצקצק בלשון. אנחנו טובים בלתת למישהו אחר לעשות את הדברים עבורינו. בפעם ההיא, שחשבתי שאני יכול לשנות משהו, יחד עם עוד אי-אילו סטודנטים, במאבק של 1998, דאגו להבהיר לי טוב-טוב, שאני אזרח סוג ב' פה. לצערי, אנחנו באמת טובים בלצחוק על החרדים על ה"שטויות" שהם עושים. רק שאנחנו רחוקים מלהבין, שבעוד כמה שנים, כשדרעי יהיה פה ראש ממשלה (ולצערי – שלא יהיה לך ספק – זה יקרה), אנחנו כבר לא נוכל לצחוק. זה פשוט יהיה מאוחר מדי..

    ובנימה יותר אישית – לגבי הרצון של העם לקרוא את הדיעות שלך – יש לי חדשות בשבילך.. אה, בעצם לא – אלה ישנות, כי כבר חודשים על גבי חודשים שאני מציע לך ללכת על הכיוון של כתיבה עיתונאית. ואנדר – תתחילי לכתוב באופן מקצועי, ואני מאמין שלא משנה באיזה עיתון זה יהיה – "ידיעות" או "ישראל היום" ("מעריב" עוד קיים בכלל??) – זה יגדיל את כמות החשיפה והמנויים בעשרות אחוזים!

    את כותבת יותר טוב מהרבה אנשים שאני מכיר, יקירתי. גו גו ואנדר, וכאלה!!

    ואנדר: כתיבה עיתונאית דורשת כל מיני דברים כמו "תחקיר" ו"אתיקה" ושאר ירקות, ומעולם לא למדתי עיתונאות כראוי. אני אשמח לכתוב בעיתון שאין לו בעיה לפרסם הגיגים ודעות של אדם אנונימי שאינו סלב, אבל נראה לי שהדעות של "רוני סופרסטאר" וכדומה יותר נחשבות בעיני הצהרונים היומיומיים שלנו. לפחות כאן, בפינתי הקטנה באינטרנט, אני חופשייה להגיד מה שאני רוצה 🙂

  11. דמוקרטיות מתחילות להתפורר כשהן מסייגות חוקים ברורים וקאטגוריים בסייגים שאינם עולים בקנה אחד עם מטרות החוק. מעמד-העל שדמוקרטיות נותנות לדת צריך להדאיג כל אדם חושב, באמת.
    אהבתי מאוד את הגיבוב על ימי הביניים וסממנים יהודים. חרדים הולכים בלבוש המלא המקובל של אציל פולני בן המאה ה-17. השועל הוא לא איזה ארטיפקט יהודי נוסל החנוכיה או התפילין (ש, אגב, עשויים עור), הוא ארטיפקט אופנה פולני. יחסית למי שאמונים על הצניעות, מפתיע שהחרדים ונציגיהם בשלטון מעסיקים עצמם בקיבוע זכותם לגנדרנות בחוק. אני זוכר איך לפני כמה שנים, כשאחד מייבואני השועלים הללו רצה להעלות את מחירם, הרב יצחק מאיר אלתר, הידוע יותר בתור האדמו"ר מגור, אסר על חבישתם של ספודיקים מפרווה אמיתית (טכנית, הגורניקים חובשים ספודיק, לא שטריימל, אבל העקרון זהה). ממש סממן יהודי מובהק – גור, כידוע, היא החסידות הגדולה בישראל.

    ואנדר: מה יש לך נגד אופנה פולנית, מה?… 😉

    וברצינות – אני מקווה שיש גם אנשים בקרב העדות החרדיות למיניהן, שרואים איך הרהבתנות והרברבנות הולכות ומשתלטות על ערכים חשובים יותר, והדבר רע בעיניהם. אולי יחליטו לקום ולעשות מעשה.

  12. נתקלתי באחד השלטים המדוברים בדרכי לעבודה, ובעקבות הרשומה המצויינת שלך החלטתי לעשות מעשה.

    תודה.

    ואנדר: ראיתי את התיאור בבלוג שלך. אני מסירה בפנייך את הכובע, יישר כוח!!  כל הכבוד על התעוזה.

  13. (ואנדר, ברשותך: אנא הימנעי מהביטוי "כל מילה בסלע". סלע זה מטבע, והפתגם המלא הוא "מילה בסלע ושתיקה בשניים" – כלומר שעדיף לשתוק. תודה…)

    ואנדר: נו, למדתי משהו. אפשר "כל מילה מלמיליאן"?

  14. הללויה!
    כלומר, לא אותו יה שהם מתיימרים לייצג, אלא יה אחר, נו, אתם מבינים?

    ואנדר: יה יה, אנחנו מבינים…

  15. ואנדר יקירה, כרגיל פוסט מעולה.
    אני בדעתו של גיא. בטמקא מתפרסמים הרבה פעמים גם טורי דעה על נושאים שונים. אני מציעה שתשלחי להם את הפוסט הנוכחי (כמובן שתצטרכי להעביר אותו ל-וורד. כי הם לא יודעים שם איך להכנס ללינקים). במקרה הגרוע, יגידו לך תודה, אבל לא תודה. במקרה הטוב, הטור יתפרסם ואולי ישפיע גם על אנשים נוספים.
    זה נכון שהחילונים ממעטים מאוד להתאגד ולהפגין, בעיקר כי חסרה הנהגה אמיתית וחזקה של הקהילה (פרדוקסלי משהו, אבל נכון), לעומת הדתיים שיעשו כל מה שהרב אומר להם. ועם זאת, מדי פעם מצליחים לארגן מחאה גדולה על חוסר צדק. דוגמא מצויינת לכך היתה במאבק האופנוענים, שלמרות שהמאבק לא צלח בסוף, ומחירי הביטוח עלו, לפחות הם לא נכנעו ללא קרב. אני אישית הייתי מאוד גאה בהם.
    לכי תדעי, אולי גם הפעם עוד אפשר לעשות משהו וזה מתחיל בקטן. נסי לפרסם את הפוסט בתפוצה רחבה יותר. לדעתי זה נושא מספיק חשוב ואם יקום מאבק, או תהיה הפגנה, אני אצטרף מיד.

    ואנדר: שלחתי לך מייל בעניין. אמנם כולנו עייפים מהמלחמה בממסד האטום, אבל אני אשמח אם אפשר יהיה לעודד מאבק יותר אינטנסיבי בנושא.

  16. וואו.
    אני לא אהיה שונה משאר המגיבים כאן, אבל כזה פוסט מדהים לא קראתי זמן רב.

    תודה!

    ואנדר: תודה בחזרה 🙂

  17. וואו גם טוב וגם רע.
    טוב על הביצוע
    רע על הסיטואציה

  18. ישר לחופש. וזה מה שעשיתי. הם אולי עובדים קצת באיחור אבל אני חושב שבעוד כמה ימים קהל הקוראים של הרשומה הזאת יתרחב קצת.

    ועוד משהו מנושא לנושא באותו נושא אחר: http://lolgod.blogspot.com/2010/02/10-reasons-why-gay-marriage-should-be.html

  19. הומור זה טוב

  20. לכל אחד יש זכות לפרסם שלטי חוצות בכל מקום שהוא רוצה


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

קטגוריות

%d בלוגרים אהבו את זה: