פורסם על ידי: vandersister | אוקטובר 26, 2009

הסבון מת מצחוק

לפני יומיים ושלושים ושלוש שנה, כך מספרים לי יודעי דבר, נולדתי ברוב רעש וצלצולים בבית החולים אשר בפתח שמיקווה, למשפחת ואן-דר-גראף. אחותי עיקמה את אפה למראה היצור הצווחני והמוזר שגנב ממנה את תשומת הלב המשפחתית, ואחי הביע שאט נפש על כך ששוב רימו אותו והביאו לו אחות קטנה במקום אח קטן. הרוחות סערו, ואילו אני המשכתי, באומץ לב זערורי, לנעוץ עיניים קטנות ועגולות בעולם האכזר.

 השנים חלפו, ועודני נועצת עיניים עגולות בעולם אכזר לא פחות, ועם אומץ לב זערורי עוד יותר. כמה אנשים מקרב דורשי טובתי סברו שבכל זאת יש מקום לחגוג את קיומי המתמשך, וכך התכנסתי עם משפחתי והזאטוטים לבוצריים חגיגי במסעדה נאה. האחיינים והאחייניות שימחו את ליבנו בפטפוטיהם המשעשעים ("יש לי פיפי" – "גם לי יש פיפי" – "עכשיו יש לי קקי" – "אני רוצה מיץ ענבים" – "אמא, הוא לקח לי את המיץ ענבים" – "יש לי שוב פיפי" וחוזר חלילה), בעוד המלצרית למודת הסבל הגישה לנו מאכלים טעימים לרוב. הואן-דר-אח ומשפחתו הגיעו ראשונים לאירוע, והגישו לי ברוב טקס שקית נאה, ובה חבילה מהודרת עם סבון נוזלי וקרם גוף איכותי של חברה יוקרתית כלשהי. "איזה כיף!", עלצתי בליבי, "אני הרי אוהבת סבונים ודברים כאלה". שניה הגיעה הוואן-דר-אחות, והגישה לי בשם משפחתה שקית נאה ובה אריזה מהודרת. ובתוך האריזה המהודרת נחו סבון נוזלי וקרם גוף איכותי מחברה יוקרתית אחרת. "המממ", אמרתי לעצמי, "איזו הצטרפות מקרים משונה. ובכל זאת, איזה כיף! אני הרי אוהבת סבונים ודברים כאלה".

מקץ כ- 6 חביתות עם סלט, כמה עוגות, גלונים של מיץ ענבים וכ- 2876352 הליכות לשירותים עם פעוטות שונים, תמה המסיבה ושבנו הביתה. בבית פרקתי את השלל הסבוני ואף מיקמתי פריטים נבחרים במקומות מתאימים בבית. בכל זאת, אין דין בית שימוש עם סבון איכותי בניחוח "קיץ מתוק וניל-פצ'ולי-ג'ינג'ר-סבבה-אגוזים" כדין בית שימוש סתם עם סבון "נקה שבע". כתום שיחת טלפון קצרה עם חבריי הטובים א' ו- ג', הוחלט שניפגש בערב כדי לשתות קפה, לאכול עוד קצת דברי שחיתות ולחגוג את יום הולדתי. התכוננתי לאירוע עם מקלחת חגיגית ומפנקת בניחוח תפוז-מנדרינה-ג'ינג'ר-במבה-אדומה עם גרגרי פילינג, וחשתי עצמי כמארי אנטואנט ממש, רק פחות מסריחה ועם ראש עדיין מחובר לכתפיים.

בערב נפגשנו, א', ג' ואנוכי, וישבנו לנו בבית הקפה החביב עלינו שבו המלצרית זוכרת בעל פה את מנותינו, והכיסאות הנוחים להפליא זוכרים את תבניות ישבנינו. א', בחיוך נרגש, הגישה לי את מתנתם של הצמד בשקית נאה. השקית הכילה…

נו, אתם כבר יודעים…

כן, בדיוק כך…

סבון נוזלי וקרם גוף איכותי, הפעם מחברת הסבונים ודברים כאלה שאני הכי הכי אוהבת, כפי שציינתי לא פעם ולא פעמיים בפני א'. "אלים אדירים", אמרתי בבני מעיי, "כלום חבריי ובני משפחתי מנסים לרמוז לי משהו? אני דווקא משתדלת לקרצף מעלי את הג'יפה היומיומית בכל הזדמנות". א' וג', שהם אנשים יקרים מכל יקר, שאלו אותי בעליצות אילו עוד מתנות קיבלתי.

אז סיפרתי להם.

פניהם של האנשים היקרים נפלו מעט. מיהרתי לנחם אותם ולהגיד שקודם כל, אמרתי להם לא פעם ולא פעמיים שאני מאוד אוהבת סבונים, בפרט מאותה רשת, אז זו מתנה נפלאה. רק שאכן, זהו צירוף מקרים הזוי משהו. המשכנו לחגוג עם דברי מתיקה, וכשהגעתי הביתה פרקתי את דברי הסבון הנוספים, ואני שמחה לבשר שכעת אני מצוידת בכמות סבון וקרם גוף שתספיק לי עד שמכבי תזכה שוב באליפות אירופה בכדורסל. במילים אחרות, אנשי נקה שבע יכולים לשכוח ממני. 

אז שוב תודה רבה לכל האנשים ששימחו את ליבי ושלחו ברכות, חיוכים ומתנות! אתם אנשים יקרים. אני מבטיחה לעשות כמיטב יכולתי להדיף ניחוחות נעימים בלבד מעתה ועד יום ההולדת הבא. אז תצטרכו לחדש את אספקת הסבונים ודברים כאלה שלי.


Responses

  1. http://eyalweich.blogli.co.il/archives/23

    ואנדר: 😀

    לפחות זה פליז בניחוח סבוני מרענן?…

  2. רק תיקון קטן: את תמיד מדיפה ריחות כיפיים. ולכן אנחנו מרגישים צורך לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שאת מציבה, ולא מביאים לך נקה שבע למשל, אלא רק סבונים ברמה קצת יותר משובחה (למרות שנקה שבע זה אחלה). מה שכן, אל דאגה, המתנה שבדרך מברלין אינה כולל סבון כלשהו, למרות שאני עדיין יכולה לעשות משהו בנדון, אם תבקשי מאד יפה.

    ובכל מקרה, חיבוק גדול ליום ההולדת!

    ואנדר: סבון ברלינאי? יכול להיות תוספת נאה לאוסף, אבל אם אני אכניס הביתה עוד סבון אחד, אני אאלץ לשכור לי דירה שניה ולהשאיר את הדירה הזו לסבונים כדי שיקימו לעצמם מדינה ריבונית משלהם.

    ותודה מראש – איזה כיף לי שיש עוד מתנה בדרך! 🙂

  3. מזל טוב! זה באמת קצת מחשיד, לקבל כל כך הרבה סבונים. את בטוחה שאת מתקלחת פעם ביום לפחות?

    ואנדר: לא רק שאני מתקלחת בקביעות, אני גם לוקה בתסמונת השטינקופוביה. כלומר, אני מרססת את עצמי בכמויות אדירות של מיני בשמים, כדי לוודא שלא אדיף אף פעם ריח רע. אחותי ראתה פעם כמה בושם אני שמה אחרי מקלחת והתפלצה קלות. מצד שני, אותה המחשבה חלפה גם בראשי… אולי אחלק לחבריי מטהרי אוויר בכל פעם שאני נפגשת איתם, רק כדי להיות בטוחה?

  4. מומולדת שמח יקירה!

    ואנדר: תודה רבה! 🙂

  5. טוב לשמוע ממך שוב – והרבה מזל טוב.

    ואנדר: תודה תודה. טוב להיות כאן.

  6. מזל טוב! ואני גם שמח שאת חברה טובה של ג' וא' (אם אלה מי שאני חושב שהם, ובעצם גם אם לא)

    וזה כבר היומולדת השני שלך שאני מפספס, והפעם אפילו הייתי בארץ… מצד שני בטח הייתי שוכח להביא לך מתנה בכלל, אז אולי עדיף ככה.

    ואנדר: תודה על הנכונות, בכל מקרה 🙂  מתישהו עוד נזכה להיפגש ולהחליף דברי נימוסין וסבונים.

  7. קודם כל – מזל טוב.
    השמועות מספרות שכך גם מרגישה כלה לעתיד בערב החינה שלה, שכן זו מתנה מאוד מקובלת להביא לאירוע שכזה. לפחות את קיבלת רק שלוש ולא 100…
    עד לרחוקות מריחים את הפ'צולי.

    ואנדר: באמת? וואו, חידשת לי. יפה, אם אי פעם אוזמן לערב חינה, אדע מה לא להביא…

  8. מזל טוב וואנדר!ואומץ הלב שלך בהחלט לא זערורי:)

  9. מזל טוב! ברכות וצהלולים וכו' ליומולדת.

    לחברה שלי קרה בדיוק אותו דבר – כל האנשים בעבודה והחברים שלה הביאו את אותו סוג מתנה, כשאצלה הסבונים והקרמים היו אפילו מאותה הרשת.

  10. בכל ארוחה משפחתית אצל דודים מסויימים, אשתי היקרה ואחותה זוכות לקבל מתנה מהדודה.
    המתנה הקבועה היא – כן כן, סט של סבון נוזלי וקרם גוף. כל פעם בריח אחר, והם עדיין לא חזרו על עצמם…

  11. מזל טוף. 😀
    *הולכת לחפש חנות לסבונים וירטואליים*

  12. א' ו-ג'. אהבתי.
    לא חשבתי שאי פעם יהיה לי כינו שב"כ. לא יכולת לחשוב להטעות את האויב עם איזה ט' או אות אחרת..? אני מניח שהייתי מזהה את עצמי גם כך… 🙂

    וואנדרית – אין כמוך, יקירתי.
    אינ חייב לציין, ש-א' הרגישה בעיקר את חוסר הנעימות, כהרגלה. אני דווקא חשבתי שזה ממש משעשע.. לפחות הבאנו לך את הסבונים של החברה שאת הכי אוהבת! אני ממש-ממש שמח שהיה לי העונג לחגוג איתך, ואני מקווה שיבואו עוד הרבה כאלה.

    אני שמח שלפחות אנחנו מעוררים אותך לכתיבת עוד פוסט. באמת הגיע הזמן. אם יש משהו שאני מתגעגע אליו זה הכתיבה שלך. המון איחולי אהבה, חיבוקים ונשיקות!

  13. סבבה אגוזים?
    חשבתי שזה ניב מקומי של אח שלי וחבריו מלפני עשור!
    (באמת היתה להם שליחות להכניס את זה כביטוי תקני, הייתכן שהצליחו?)

  14. מזל טוב!
    עקרבים שולתתים!!!1

    גם לך קורה שאת נכנסת לחדר האמבטיה ונדמה לך שאת במטבח, עם כל הסבון בריח לימון, סבון רחצה בריח פרסיפלורה ומנגו ושמפו עם אגוזי מקדמיה ויוגורט?

  15. שוב תודה לכולם 🙂

    חמוטל – נראה לי שהצליחו, שמעתי את זה כבר בכמה מקומות. שאפו!

    מיס קיטי: אויש, אני כל כך מכירה את זה. אני לא יודעת אם להתרחץ עם הסבון או להכין ממנו מרק או רוטב לסלט מוקפץ.

  16. אוי, בניגוד לאשתקד, פספסתי. כמובן, עוד לא מאוחר מדי לאחל מזל טובים ולחפש עוד ספר על היסטוריה אלטרנטיבית. 🙂

  17. […] אחרונה, לכל שוחרי טובתי: מי שזוכר את פוסט יום ההולדת שלי מלפני שנתיים יודע כי אני חובבת סבונים ידועה. אם במקרה מתחשק למישהו […]


להשאיר תגובה

קטגוריות

