פורסם על ידי: vandersister | מאי 19, 2009

לא יפה לשקר לסבתא

אני שונאת לשקר. לא יפה לשקר לאנשים באופן כללי, אבל זה מה שעשיתי פה אך לפני שני פוסטים. לא התכוונתי לשקר, זה היה יותר בבחינת בלוף קטן-ממדים, ספין זעיר למטרות צניעות, אבל הוא יושב לי על הלב כבר שבועות מספר, אז אני מרגישה צורך להתוודות. סיפרתי כאן על חברה יקרה שחלתה בסרטן השד. אז, הסיפור על סרטן השד הוא נכון, רק שזו לא חברה.

זו אחותי.

בתחילה חשבתי שאולי עדיף לא להזכיר אותה ישירות, כי בכל זאת, זה סוג של חשיפה; אבל מי שמכיר אותה (או אותי) כבר יודע, ומי שלא מכיר, זה לא ממש משנה.

מאז שכתבתי את הדברים, אחותי איבדה כמעט את כל שיערה. כל מה שנשאר הוא כמה איים בודדים של שיער מגולח פה ושם, בין הקרחות המתפשטות. מסתבר שהשיער לא רק נושר, אלא גם משאיר עור רגיש, שורף ומעקצץ. אנחנו גילינו את נפלאות המטפחות הצבעוניות, ואחייניתי בת השנתיים גילתה את נפלאות המשחק הנקרא "הבה נחטוף את המטפחת מראשה של אמא, נשים אותה על הראש ונתרוצץ בכל החדר בצחקוקים עליזים". לפעמים ממש עדיף להיות בת שנתיים. עוד גילינו שכימותרפיה זה מעייף נורא וגורם לשפע תופעות לוואי לא סימפטיות, אבל שפשטידת האטריות והגבינה המפורסמת שלי היא דווקא משהו שקיבתה של אחותי מסוגלת לסבול, ולכן עסקתי במעט אפיית פשטידות בתקופה האחרונה. גילינו עוד דבר אחד עצוב, והוא שסבתא בת 93 עם בעיות זיכרון היא אולי נוחה לשכנוע, אבל קצת קשה לגרום לה להאמין שנכדתה שירדה משמעותית במשקל, קיבלה גוון עור חיוור-צהבהב ואיבדה את כל שערה היא בריאה כשור הבר. ובכן, אנו עוסקים כבר תקופת מה בלשקר לסבתא במצח נחושה, ולהמציא שפע תירוצים למה אחותי לא באה לבקר אותה. אני שונאת לשקר, אבל המחשבה על סבתא נופלת למשכב בגלל הצער והדאגה לשלומה של אחותי מאפשרת לי לעבור את אי הנעימות שכרוכה בזה. אני לא מתלוצצת, אגב, סבתא היא יצור שכולו לב רגיש (ולא ממש בריא), וכבר היו דברים מעולם. היא מסוגלת פשוט להתמוטט מהמחשבה שקרה משהו למישהו מאיתנו. אז אף מילה לואן-דר-סבתא, בסדר? תודה.

אני, לעומת זאת, טובעת בעבודה, וזו הסחת דעת מצוינת. חוסר האונים בכל הנוגע לטיפול במחלה הארורה הזה גורם לי לעשות מעשים נואשים שאני מקווה שיועילו איכשהו, כמו אפיית פשטידות, כפי שכבר ציינתי, או רכישת מיטב הסבונים העדינים לעור רגיש, או ניסיונות משותפים עם אבא ואמא לשעשע את נציגי הדור הצעיר כשאחותי עייפה מדי לשחק איתם. עוד החלטתי, כשמשון הגיבור בשעתו, שמספריים לא יבואו אל שערי עד שאחותי תסתפר גם כן. כלומר, הכרזתי חגיגית בפני אחותי שהפעם הבאה שאלך להסתפר תהיה ביחד איתה – כשהשיער שלה כבר יצמח די הצורך לתספורת. אחותי הרימה גבה: "את יודעת שזה יכול לקחת אפילו שנה". – "יודעת", השבתי, "תזכרי רק שאת לא הולכת להסתפר בלעדי".

מסתבר שזה עוזר, אפילו אם בקצת. אחותי התרגשה מהמחווה, ואני הרגשתי שיש לי סוף סוף חלק קטן בתהליך ההחלמה. ולשתינו יש משהו טוב לצפות לו, בעוד חודשים ארוכים.

אז אם נסכם: אני משקרת לנשים זקנות וגם לקוראי בלוגים, ועמכם הסליחה. אגב, אם תראו בחודשים הקרובים יצור שעיר מתהלך ברחובות שדומה קצת ל- Cousin It ממשפחת אדמס, דעו שזו אני, ושבקרוב אחותי תחלים לגמרי ונלך להסתפר. לא ייתכן אחרת. נכון?


Responses

  1. אפיית פשטידות היא אכן מעשה נואש(ע"ע אודטה).
    כמו גם מענה לשאלות רטוריות באמצע הלילה כשאין משהו מעודד יותר(ו/או חכם) לכתוב –
    נכון, לא ייתכן אחרת.

  2. כמו שזה נראה, אחותך מוקפת בצבא קטן של אנשים שדואגים ואוהבים.
    אני לא מצליח לחשוב על תרופה טובה יותר.
    בטח שיהיה בסדר 🙂

  3. רפואה שלמה. כל הכבוד על ההסכם, אלו בדיוק הדברים שיכולים לעשות את ההבדל.

  4. לא ייתכן אחרת.
    רפואה שלמה

  5. רפואה שלמה.

  6. העיקר הכוונה.
    החלמה מהירה.

  7. וואו! אתפלל לרפואה קרובה
    ובינתיים, קבלי חיבוק

  8. רפואה והחלמה שלמה.
    פוסט מרגש.

  9. רק בריאות. לאחותך, לך ולכל מכריך.

  10. אנחנו אוהבים את it. וגם מאחלים רק טוב לסיסטרית של הסיסטר.
    האם את מכירה את הבלוג הנ"ל? יש בו התייחסויות בגוף ראשון למחלה :
    http://www.tapuz.co.il/blog/userblog.asp?foldername=gangi

  11. שתהיה לאחותך רפואה שלמה ומהירה.
    לא הייתי קוראת למה שסיפרת שקר. כמו שכתבת, מי שיודע שזו אחותך יודע ומי שלא, זה לא כל כך משנה מי הדמות, אלא הסיפור עצמו ואיך זה משפיע עליך. אם כבר, אז זה שקר לבן קטן וכאלה מותר לספר, גם לסבתא.
    בכל מקרה, לפחות את כותבת שוב. התגעגעתי.

  12. רפואה שלמה.

  13. מצטרף לאיחולים.
    מה שחשוב זה שיש לה סביבה תומכת.

  14. כשיש למה לצפות, היאוש והסבל נעשים יותר קלים…
    תנסי לייצר עוד כמה כאלו עבורה.
    רפואה שלמה!

  15. לפעמים צריך לשקר לסבתא- זה המקרה.
    החלמה מהירה לאחותך.

  16. תמיד ידעתי שפספסתי ממש הרבה בגלל שאין לי אחות.

    תודה ששיתפת אותנו. רפואה שלמה.

  17. ברור שיהיה בסדר, לא יכול אחרת.
    שתרגישו טוב, שתיכן.

  18. מצטרפת לאיחולי הבריאות לאחותך, ומקווה שהיא ואתם תעברו את התקופה הזאת במינימום כאבים.
    והשקר לסבתא הוא הדבר הכי מתחשב שאפשר לעשות בשבילה, וגם בשבילכם ובשביל אחותך, נראה לי.

  19. הרבה אהבה ותמיכה עושים פלאים. המחווה הקטנה הולכת מרחק רב (אם לעברת בצורה מזעזעת יופי של ביטוי באנגלית ). החלמה מהירה ואמיתית.

  20. הרבה זמן לא נתקלתי במפגן כזה טהור וכנה של אנושיות. סליחה על הפאתוס, אבל ריגשת אותי כמו שרק יצירות אמנות טובות עושות בד"כ.

  21. תודה מעומק הלב לכל המגיבים על האיחולים. אתם אנשים טובים. אני מקווה 😉

  22. היי.. קצת באיחור – אבל בתור מי שמתעדכן ממך על כל זה על בסיס קבוע, אני מבין את הקשיים שאת עוברת בזמן האחרון. אני כל כך מקווה שהכל יהיה בסדר.
    מה שכתבת על סבתא שלך, זה בדיוק מה שאנחנו עוברים עם סבתא שלי מאז המחלה שלי. היא מודעת אליה, כי קשה להסתיר בנאדם שמתקפל מכאבים אצלה בסלון בזמן/אחרי ארוחת צהריים או משהו בסגנון, ועוד במשך 3 שנים. אני כולי תקווה שהיא תצלח גם את הקושי הזה..

    ואל תדאגי לגבי ה"שקרים" – אמנם אני נגד שקרים, גם אם הם לבנים, ואני בהחלט לא אהבתי את העובדה שבהתחלה נאלצתי לשקר גם לסבתי (ההורים שלי תמיד חושבים שעדיף לא לספר לה דברים כאלו על מי מאיתנו), אבל לומדים לחיות עם זה, בהנחה שאתה יודע שזה יגרום לה לסבל פיזי של ממש.

    ואנדר – המון חיבוקים. אני מאמין שלאחותך באמת יש מזל לא נורמלי, שיש לה אותך. יש לך לב ענק ומדהים, ואת האהבה שאת נותנת לכל הסובבים אותך (לאלה שלפחות נשארים כדי להכיר אותך באמת) – זה דבר שלבדו יכול להבריא כל יצור – אדם או חיה.

  23. נשמע שאת היא בדיוק מה שאחותך צריכה. אשר ל"שקר" שלך, אני הנחתי שה"חברה" היא את-עצמך. רפואה שלמה.

  24. גיא – תודה 🙂

    יוסי – זו לא אני, לפחות עדיין לא. יש לי סיכוי לא רע לחלות גם כן, אבל הבה נקווה שזה לא יקרה…

  25. החלמה מהירה ורפואה שלמה ורק בשורות טובות ותספורות משגעות


כתיבת תגובה

קטגוריות

