פורסם על ידי: vandersister | אפריל 12, 2009

שלום, כאן בהמה מגעילה. איך אפשר לעזור?

בממשלת ישראל הנוכחית מכהנים, כמדומני, כ- 300 שרים שונים, ואף לא אחד מהם שר בריאות. מצב לא סימפטי בעליל, ועם זאת, קשה לי להאמין שהיעדר השר כשלעצמו הוא הגורם להיותה של מערכת הבריאות כה מסבירת פנים לאדם הנזקק לטיפול, וכן, אני מדברת בלשון סגי נהור לגמרי. נהור בריבוע, אפילו.

רצה הגורל האכזר, והכירורג שבדק אותי אך לפני שבועיים ביקש שאבצע שלוש בדיקות, ואלה הן: 1. אולטראסאונד; 2. ממוגרפיה; 3. בדיקות דם גנטיות. היות שאני רק בת 32, בעוונותיי הרבים, והסטטיסטיקה החליטה שהסיכון שלי לחלות בסרטן השד מתחת לגיל 35 הוא נמוך מכדי שיהיה שווה להשקיע בי סכומי כסף על בדיקות, קופת החולים הכללית שלי אומרת לי "נה באוזן" ושולחת אותי לעשות בדיקת ממוגרפיה באופן פרטי. ובכן, התקשרתי למוקד הביטוח ה"מושלם" (השם האירוני בתבל) ושם נתבשרתי שאין בעיה – אקבע את התור במוקד המחלקה, אבשר לפקידה שאני הנני בעלת ביטוח מושלם, ואצטרך לשלם רק מחצית הסכום על הבדיקה. ומה לגבי הבדיקות הגנטיות, הקשיתי? אין שום בעיה, כך הנציגה העליזה של הביטוח המושלם; גם על זה יש לך החזר. קבעי לך תור לבדיקות וביום הבדיקה עצמו, תשלמי רק סכום סמלי ולא את כל דמי הבדיקה.

במשך שלושה ימים ניסיתי לתפוס את מחלקת הממוגרפיה באיכילוב ובמקביל, את מחלקת הבדיקות הגנטיות בבילינסון, עד שנעתרו לי האלים וזכיתי במענה אנושי. כלומר, אני קוראת לו "אנושי" כי הוא לא ממוחשב, לא כי גילו כלפי יחס הומני מוגזם. חלילה. הרי לפניכם השיחה הראשונה, עם הגברת הנחמדה ממוקד זימון התורים לבדיקות דם בבילינסון:

(בקול משועמם ומעוצבן) "מוקד זימון תורים שלום, מדברת פיכסה (שם בדוי), איך אפשר לעזור?"

אני (בחשש): "אה, שלום, הפנו אותי אליכם לקביעת תור לבדיקות דם גנטיות, כי יש לי היסטוריה משפחתית של סרטן שד, אז…"

פיכסה: "אי אפשר לבוא סתם לבדיקה. את צריכה ייעוץ ושהרופא יגיד לך אם את בכלל צריכה את הבדיקות דם או לא".

אני: "אני צריכה אותן, כי הכירורג בדק אותי ואמר ש…"

פיכסה: "אין דבר כזה. הוא רופא שלנו? הוא לא רופא שלנו. את צריכה לראות את ד"ר רופא-שלנו-שטיין, רק היא מחליטה מי הולך לבדיקות ומי לא."

אני: "אז למה הכירורג שלח אותי לבדיקה? אני די בטוחה שאני זקוקה לבדיקות האלה, בגלל ההיסטוריה המשפחתית של המחלה. הוא שלח אותי ספציפית ל…"

פיכסה (בחמה שפוכה): "טוב מה את רוצה ממני? ככה זה הנוהל אצלנו, צריך לבוא לייעוץ, אני לא יודעת מי זה הרופא הזה שלך, מה את רוצה שאני אעשה? או שתבואי לייעוץ או שאת לא תוכלי בכלל לעשות את הבדיקה."

אני (חפויית-ראש): "טוב, למתי יש תור לייעוץ?…"

השיחה השניה, עם הגברת הנחמדה עוד יותר מהמחלקה לממוגרפיה באיכילוב, התנהלה הרבה יותר טוב:

"ממוגרפיה שלום, מדברת איכסה (שם בדוי), איך אפשר לעזור?"

אני: "איכסה שלום, קבעו לי תור אצלכם לממוגרפיה וביקשו ממוקד "מושלם" שאני אתקשר שוב כדי ליידע אתכם שאני בעלת ביטוח "מושלם", כדי שאקבל החזר".

איכסה: "לא צריך להודיע שום דבר, את משלמת מחיר מלא, כי את ממילא עושה גם אולטראסאונד".

אני: "אז זהו, שלא, כי את האולטראסאונד אני מקבלת דרך הקופה, יש רק בעיה עם הממוגרפיה כי הם לא מאשרים ממוגרפיה לנשים מתחת לגיל 35".

איכסה (בחשדנות): "רגע, את בת 35?"

אני: "לא, בת 32. זה בדיוק העניין, שהכירורג שלח אותי לבדיקה באופן פרטי…"

איכסה (בהרמת קול): "אז מה פתאום ממוגרפיה??? אנחנו לא עושים ממוגרפיה בגיל 32, מספיק לך אולטראסאונד."

אני (בעצבים): "לא מספיק לי אולטראסאונד, כי הכירורג עצמו אמר שאני חייבת לעשות ממוגרפיה ושאי אפשר לקחת את הסיכון, כי באולטראסאונד לא רואים מספיק טוב ויכולים להיות גושים קטנים ש…"

איכסה (קוטעת אותי בגסות): "טוב תבואי לפה וכבר נראה באותו יום, מה יעשו לך ומה לא יעשו לך."

אני (בניסיון להציל את שארית כבודי האבוד): "אני חייבת לעשות ממוגרפיה, באופן פרטי, השאלה היחידה היא אם אני אקבל החזר מסוים מהמושלם או לא…"

איכסה (בעקימת-אף): "אני יודעת שלא עושים אצלנו ממוגרפיה לאישה בגיל 32, אבל תעשי מה שאת רוצה. חג שמח." (מנתקת)

אני (לצליל הקו): "חג שמח גם לך".

בקיצור, בפעם הבאה שאני אראה מודעה הקוראת לציבור הרחב לדאוג ל"גילוי מוקדם" של מחלות שונות, אני אעשה "ככחחחחחחווווקקקק!!!!" גדול, וארק על המודעה הזו את הסמוחטה הגדולה ביותר שאצליח לגייס. כי אצלנו במערכת הבריאות לא לוקחים אותך ברצינות כשאת רוצה לוודא שאת לא חולה או מנסה לעשות כל שביכולתך כדי לטפל במחלה כמה שיותר מוקדם, אפילו אם רופא אחר ציווה עליך לעשות זאת. יורקים עליך בקשת עם כל מיני פקידות דרג ז' שמתייחסות אליך בבוז תהומי.

יודעים מה? לא מגיע להם בכלל שר בריאות. שיהיה לכם חג שמח ובריא.


Responses

  1. כשאני רואה דברים כאלה, אני מבין כמה טוב להיות פרסונל…

    ואנדר: אני תוהה אם הפקידות האלה גם נחמדות יותר לפרסונל, או שרק לא עושים לכם בלגן עם התורים. יש סוג מיוחד של נימוס של מזכירות רפואיות ששמור לפרסונל?…

  2. עצה – לסור למרפאה שלך ולבקש מהמזכירות לעזור לך לקבוע את התורים. אצלנו הן ממש נחמדות ויודעות לדבר עם הקולגות.

    ואנדר: צודק. כבר נוכחתי בעבר שיש להן כל מיני מספרי קסמים בטלפון שמשום מה זוכים למענה תמיד… רק פשוטי-עם כמוני נאלצים להתמודד עם "אין תשובה" ו"תפוס" שלושה ימים ברציפות. גרררר.

  3. להקליט את השיחות ולפרסם בפורום צרכנות
    מילה שלי אנשי השיווק/בקרת נזקים להם כבר ידאגו לך לכל מה שאת רותה

    ואנדר: או שיתנקמו בי ולא יקבעו לי תורים יותר לעולם ועד…

  4. כוס אמא שלהן.
    זהו, אין לי שום דבר להוסיף.. כוס אמא שלהן.

    אה, לפחות יצא לך אחלה פוסט..שזו חצי נחמה..ואולי גם לא.. לא משנה..
    קיצר, כוס אמא שלהן.

    כוס אמא שלהן כבר אמרתי? 👿

    ואנדר: אכן, תגובה הולמת 😉

  5. להמשיך להילחם איתן מתוך הידיעה שלך זה הרבה יותר חשוב מאשר להן, שעבורן זה טלפונים בין הקפה להפסקת סיגריה. אני תמיד משתמש בתערובת של חברותיות ותזכורת מצד שני שאני יותר חשוב מהן כי אני יודע יותר / יכול להתלונן עליהן / מכיר את הרופא הבכיר / סתם מתנשא ולא ברור למה.
    בכל אופן – רק בריאות (אישית, לא משרדית) לך, וגם חג שמח. למה לא?

    ואנדר: אני תמיד מנסה להיות נחמדה לנציגי שירות למיניהם, וגיליתי שככל שנחמדים אליהם יותר, כך הם נחמדים פחות. אולי בפעם הבאה אני אתחיל לצעוק כבר מהרגע הראשון. או לבכות, מה שיעבוד יותר טוב.

  6. אני במקומך הייתי עושה קודם כל את הבדיקה הגנטית, ורק במידה שאת באמת בסיכון שווה להתחרפן על הממוגרפיה והאולטרסאונד. אם לא חבל על הכסף והעצבים.

    ואנדר: למרבה הצער, אני באמת בסיכון. הכירורג די התעקש שאני אעבור את כל הבדיקות. אולי צריך להעביר חוק שהרופא ששולח לבדיקה גם יסדר את התור? זה יחסוך למטופלים הרבה עצבים וכאב ראש…

  7. אמא שלי עברה את תהליך סרטן השד לפני כמה שנים, אני עברתי אותו איתה, בתור השחקן המשני העיקרי, והאיש שמושך בחוטים מאחורי הקלעים. אחרי הטיפולים היה כימו גרוע ומסובך, עם התפתחויות שליליות, ובעיות קשות.
    מה שגיליתי הוא שמערכות הבריאות השונות יוצרות מצב כמעט בלתי אפשרי שבו אנשים שאמורים להיות חולים אמורים בעצם להתרוצץ בין המוני משרדים שונים, להיות בטלפון רוב היום, לצעוק ולצרוח כדי לקבל יחס וטיפול, וגם שיהיה להם הון קטן בצד (הביטוח איננו חבר על ההתחלה, וגם אז מנסה להתנער).

    מה שאני מנסה להגיד זה:
    א) תהיי בריאה, בבקשה.
    ב) תנסי לראות את הסרט SICKO
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sicko

    ואנדר: אכן, אני משתדלת להיות בריאה; ובאמת תכננתי לראות את הסרט. אולי הגיע הזמן…

    לגבי טרטור החולים, התיאוריה האישית שלי היא שמערכת הבריאות מנסה לראות מי ישרוד את כל הטרטורים והצעקות והבלגנים, ורק מי שחזק מספיק יזכה לקבל טיפולים. מן "חוק הטבע" בגירסה מעוותת.

  8. זונות.

    בהצלחה. ולבריאות.

    וכמה שאני שונא את שירותי הבריאות כאן באוסטרליה, גועל נפש כזה אין פה

    ואנדר: אני לא מכירה את שירותי הבריאות באוסטרליה, אבל לפחות לפי אופרות הסבון שלהם, הרופאים ממש נחמדים 😉

  9. וואו, כל כך מרגיז אותי בעיקר שכל אחד אומר דברים אחרת, שצריך להכין רשימת שאלות, אחרת סתם יטרטרו ממקום למקום בלי פתרונות והרבה בזבוז זמן!

    ואנדר: נכון! פויה קופת חולים!

  10. העצה היחידה שאני יכול לתת לך זה לעבור לכל קופה אחרת חוץ מהכללית.
    אני עובד עם מאוחדת, וזוגתי עם מכבי, ואנו מרוצים כמעט מכל מה ששתי הקופות האלה מציעות.
    זה לא אומר שאין שם זונות לגמרי, וזה לא אומר שלפעמים אין ויכוחים – אבל בדר"כ הם לא על דברים כאלה משמעותיים.
    ואנדר, תעיפי את הכללית מכל המדרגות. יותר מדי פעמים לאחרונה אני נתקל ברופאים מסריחים של הכללית, שסוחבים חולים עם בירוקרטיה וחוסר אכפתיות מינימלית. תעיפי אותם.

    או כמו שמודי אמר: זונות.

    ואנדר: יש לנו קטע של נאמנות משפחתית ל"כללית", אבל יותר ויותר אנשים אומרים לי לעבור לקופה אחרת. אני תוהה אם עושים ב"כללית" איזשהם מאמצי שימור למי שמאיים לעזוב…

  11. להקליט שיחות. להעלות שיחות לאינטרנט ולבקש תגובה מהדוברים. לציין שם מלא של המדברים בשיחות. כשילד של הפקידה יעשה עבודת שורשים בבית הספר ויגגל את אמא, היא תבין שאולי היא צריכה לשמור יותר על הפה.

    ואנדר: סליחה על הבורות, אבל איך מקליטים שיחות?… אני באמת לא יודעת. להצמיד מכשיר הקלטה לשפופרת? שאלה נוספת – זה לא קצת לא חוקי, להקליט אנשים ללא ידיעתם?

  12. אכן, זונות.
    מה שאני מציע לך, כדי לזרז את העניינים:
    בדיקות גנטיקה – הרופא צריך לתת לך הפנייה לבדיקה ספציפית (או סט של בדיקות ספציפיות). לכל בדיקה צריך לבדוק איפה לוקחים דם, בדרך כלל אפשר בסניף קופ"ח ומשם שולחים את זה לבית החולים המתאים. במכבי זה רק בסניפים מסויימים ובימים מסויימים (והחארות גם לוקחים על זה יותר כסף). יש בדיקות שלגביהן אין ברירה וצריך ללכת ישר לבית החולים, עדיף לך להתקשר ישר למחלקה הרלוונטית (לא למעבדת הבדיקות, ובוודאי שלא למוקד זימון התורים) שם יודעים לטפל קצת יותר טוב.

    לגבי החזר כספי – בכל מה שקשור ל-"מושלם", "משלים" וכל יתר החארטה הזה – קודם לעשות את הבדיקה ולשלם, אח"כ לגשת לקופ"ח עם הקבלה ולבקש החזר. לא צריך להודיע כלום מראש.

    ובאמת, תהיי בריאה…

    ואנדר: אני מקווה שאתה צודק לגבי ההחזר בדיעבד, כי לפי מה שאמרה לי הבחורה במוקד ה"מושלם", יש דברים שמקבלים עליהם את ההנחה במקום, ויש כאלה שמקבלים עליהם החזר כעבור כמה שבועות וצריך לשלוח קבלה מקורית וכל היתר. למה לא לטרטר עוד קצת את המטופלים אם אפשר… איזו מערכת בריאות נהדרת יש לנו, מה? 

  13. שני דברים קצרים על ציצים, דווקא, ולא על הזנות שהוא מזכירות רפואיות (כבר אמרתי מספיק פעמים תודה לאלוהים על זימון תורים באינטרנט? לא. כנראה שלא. תודה, תודה.):

    1. הכירורגית של אמא שלי אמרה לה את הדבר (החשוב) הבא על הבדיקה הגנטית – זה שיצא חיובי לא אומר שיהיה לך סרטן, וזה שיצא שלילי לא אומר שלא יהיה. צריך להיות במעקב צמוד, ולא לעשות בדיקה שאחר כך תוביל אותך לזוועות כמו כריתת שד מונעת מתוך לחץ.

    2. מפעל המכונות שעושות ציף לא מספק לך סוג של ביטוח פרטי? כי אלה משלמים על הכל, הכל. נניח, על הבדיקות שלי שהן פלוס-מינוס עשור לפני הגיל המומלץ להתחיל להיבדק.

    (ועוד מילה: הדבר של גיא מרוז על סרטן המעי הגס מראה שגם ברמות גבוהות הרבה יותר מהמזכירה הזונה אף אחד לא באמת מעוניין בגילוי מוקדם. שזה מוזר, כי אז הרוב היהודי הגם ככה לא קיים הולך וגוסס לו…)

  14. יארג, למה סוגריים הופכים לסמיילי?!

  15. כמה מענות והגיגים:
    א. הקלטה היא חוקית כאשר אחד הצדדים מאשר אותה. הקלטה היא לא חוקית רק כאשר שני הצדדים אינם מודעים לה. למשל, כאשר המשטרה מאזינה לשיחה בין שני אנשים שונים, ללא צו, זו עבירה על החוק. אבל מאחר ואת לא מאזינה לשיחה, אלא את חלק פעיל בה, אין שום בעיה להקליט. זה חוקי לגמרי. היום יש כל מיני מכשירי הקלטה להצמדה למכשירי טלפון, והם אפילו לא ממש יקרים. מעולם עוד לא ניסיתי דבר כזה, אבל אני חייב לומר שזה מתחיל להיות מפתה מיום ליום. אחרי כל ההפרות האלה של "הבטחות בעל פה", מתחיל להמאס כבר.

    ב. לפי שיחות שכבר היו לי עם מודי בעניין הרפואה באוסטרליה, הסיבה שאת רואה רופאים נחמדים בסדרות טלוויזיה, היא כי רק שם הם באמת מתקיימים. מתברר, שגם כשיש לך ביטוח "מושלם"/"משלים" או כל דבר דומה, את עדיין צריכה לנסוע שעתיים לפחות לרופא המומחה הקרוב ביותר. חוצמזה, כל ביקור, גם עם הביטוח הזה, וגם אצל רופא משפחה, מחייב אותך ב-20$. הרופאים אפילו לא נאלצים להיות נחמדים, כי אנשים בלי כסף לא מגיעים אליהם. תחי קופת חולים הכללית….

    ג. לגבי "קטע משפחתי" עם הכללית – פאק איט. אני לא מבין – מה יעשו לך ההורים שלך – קצת פרצופים? בכל מקרה – אחרי כל סיפורי הזוועה שאני שומע עליהם לאחרונה, אני הייתי עוזב את הקופה הזו כהרף עין. עניין מאמצי השימור משעשע אותי מצד אחד (אני אוהב את הסרקזם שלך.. – אבל את כבר יודעת את זה), ומעצבן אותי מצד שני. כמו אצל ספקי אינטרנט למיניהם, דבר ראשון נוטים לדפוק אותך, ואחרי זה, רק כשאתה מנסה לנתק אותם ממכונת היניקה ששמה כרטיס האשראי שלך, הם מנסים לתת לך את אותם מאמצי שימור, שהם לא היו צריכים להפעיל מלכתחילה, אם הם היו נותנים שירות נורמלי. לא יודע אם זה רק במדינת ישראל, אבל האמת היא שזה גם לא ממש מעניין אותי מה קורה בחו"ל. גם אם זה קורה "שם" – במדינה נורמלית זה לא צריך לקרות (הכנסתי איזה אוקסימורון קטן שם..).

  16. ניסית אולי לכתוב למיכאל איתן, השר לשיפור השירות לאזרח? 😯

  17. לחדד את מה שגיא אמר: מותר לצד שהוא שותף אקטיבי בשיחה להקליט אותה. נקודה. הוא לא צריך ליידע אף אחד (רוב השיחות שלך למוקדי שירות מוקלטות. מעטים מוקדי השירות שמיידעים), הוא לא צריך לקבל אישור, הוא פשוט מקליט. מותר גם למשתתף לא אקטיבי בשיחה להקליט אותה, ובלבד שקיבל את אישורו של משתתף אקטיבי אחד בשיחה. יותר מזה, אני גיליתי שנותני שירות נוטים להיות על הצד האדיב יותר שלהם אם במהלך השיחה, כשמתגלעת בעיה, מסברים את אוזנם שהשיחה מוקלטת. אני מקליט את רוב השיחות שלי עם נציגי שירות, בעיקר בנושאים פיננסיים, וזה הציל אותי אי-אלו פעמים. הפעם האחרונה הייתה כשגיליתי שחברה סלולרית מגעילה בסגול החליטה לחייב אותי על ביטוח לטלפון על דעת עצמה. התקשרתי לבטל. אמרו "אין בעיה". חשבתי שאין בעיה. חודשיים אחר כך אני רואה עוד חיוב על ביטוח. התקשרתי. אמרו לי "לא דיברת איתנו, בעיה שלך שלא בדקת את החשבונית, לא מזכים אחורה". שמתי את הנציגה על ספיקר והשמעתי לה את ההקלטה של השיחה שלי מחודשיים לפני זה. שאלתי אותה אם לצרף את ההקלטות של שתי השיחות באימייל למערכות העיתונים, או שאנחנו יכולים לסגור את זה יפה. ביקשה לחזור אליי. חזר אליי סוג של אובר-בוס שלהם, שהתנצל נורא על ה"טעות" והציע פיצוי שהיה מוסכם על כל הצדדים.
    אבל לנושא שלשמו נתכנסנו. מדברים על מקרים של רשלנות רפואית כאילו זה רק מקרים של רופאים שמתרשלים בתפקידם. קדחת. פקידות כאלה זו רשלנות רפואית מדרגה ראשונה. ויש מה לעשות: אמנם לא הקלטת את השיחות, אבל זה הזמן לשבת ולכתוב מכתב אחד שמתאר את כל הסיפור – כולל כל השמות שאת זוכרת – ולשלוח אותו בתפוצת נאט"ו: מנהלי בתי החולים המדוברים, מנהלי המחלקות המדוברות (הבוסים של האנטיפתיות), מנהל השירות ומנכ"ל קופת החולים, אנשים במשרד הבריאות – מי שזה לא יהיה שמתעסק שם עם רפואה מונעת, טיפול בבתי חולים וקופות חולים, כלי תקשורת. לרשום את כל המכותבים במכתב – עצם הנוכחות של מכותבים ברמות הגבוהות ובתקשורת תזיז את האנשים שצריכים לזוז. יש מין רתיעה טבעית מדברים כאלה – כאילו, מה אני הקטן אתחיל לתזז עכשיו את כל הקודקודים, אבל צריך לזכור שני דברים. האחד, אני הקטן משלם את המשכורת של הקודקודים האלה; השני, מדובר פה בעניין של חיים ומוות ממש – ולא לבן אדם אחד, אלא גם לכל אלה כמוך שיבואו אחרייך.
    כתבתי אי אלו מכתבים כאלה בחיי, ותמיד הייתה להם השפעה כמעט מיידית. כשמנהל מחלקת השירות באותה החברה הסלולרית ממש קיבל ממני מכתב תלונה על היחס לנציגי השירות באחד המרכזים שלו (עבדתי בחברה הזו פעם) שהיה בלתי חוקי בעליל, וברשימת ההעתקים של המכתב הוא גילה את המנכ"ל שלו, את הממונה על הסלולר במשרד התקשורת, כמה וכמה פקידים במשרד העבודה ואת כל מערכות העיתונים בארץ, קיבלתי ממנו טלפון בו ביום, והאדמה רעדה באותו מרכז שירות שבוע אחר כך, כולל העפה של מי שהיה צריך לעוף.

  18. מכשיר שיקליט את שיחות הטלפון לא יעלה יותר מדי כסף, אבל אם במקרה יש לך מודם ישן (מאלה שהיו מתחברים לרשת דרך קו הטלפון), אפשר למצוא תוכנה שתתעשה את זה בחינם. תחפשי modem recorder, או free modem recorder.

  19. אני חושב שאי אפשר להכליל על רופאים של קופה ספציפית, ויש להניח שמה שלא מכוסה באחת, לרוב גם לא מכוסה באחרות (עדיין, זה מוזר לאללה).

    אותם רופאים לפעמים עובדים עם יותר מקופה אחת, האם תטענו שהם נותנים (בפקודה מלמעלה) יחס שונה למחזיקי כרטיסי קופה שונים? האם אתם טוענים שכל נותני השירות הגרועים הולכים רק לכללית או שמה הכללית מבריחה את הטובים ושוכרת רק נבזיים? קשה לי להאמין…

    ולוונדר וומן: לי יש עכשיו סרט מוזר בין רופאת המשפחה לאורתופד, לפיזיותרפיסטית. מה את אומרת, שאעשה מזה פוסט גם כן? 🙂

  20. אתמול יצא לי לדבר עם וואנדר על זה בדיוק.
    היא בהחלט הית בעד! לך על פוסט..

  21. עירא: כן. כן. הם יודעים מאיזו קופה הגעת אליהם. גם בבית חולים ישאלו אותך מעת לעת מאיזו קופת חולים באת, בין אם כי יש הבדל בכיסוי, או כי מקופה X הם יקבלו יותר כסף עלייך.

  22. מקסימונת,

    לצערי אין לי שום עצה מועילה לתת כאן, אני מאחלת לך עזרה "מלמעלה" כמו שאומרים הדתיים. אוהבת אותך מאוד. מעריצה את הכתיבה שלך ולא שבעה ממנה…

  23. קפצתי לבקר, כי מזמן לא שמעתי חדשות מכאן, ואני תוהה – איך יצאו התוצאות? מצטער לנדנד אבל עכשיו כשכולנו שותפים לחויות אז אותי למשל זה מטריד, מה יצא בסוף? אני מקווה שבסדר, כמובן..

  24. באיחור של כמה חודשים אבל אולי בכל זאת: בדרך כלל אין שום טעם בבדיקת ממוגרפיה בגיל 32 באישה עם שחלות מתפקדות כי מרקם השד סמיך מכדי לאפשר הערכה. כלומר אפשר למעוך ולצלם אבל זה לא יעזור לגלות סרטן כי מקבלים פשוט כתמים לבנים שמסתירים את הגושים.

    ואנדר: ג, תודה על האינפורמציה. אני שמחה שהכירורג המומחה ששלח אותי לבדיקה הזו הלך לבית ספר לרפואה לפני ששלח אותי למעוך את השדיים שלי כדי לראות כתמים לבנים.

  25. כמו כל דבר ברפואה, זה עניין של הסתברות.
    זה לא שבכל 100% של הנשים הצעירות ממוגרפיה היא לא אבחנתית אלא רק ברובן המכריע.
    שאלה: אז איך אפשר לדעת מי נמצאת ברוב המכריע ומי לא? תשובה: אי אפשר באמת לדעת.
    שאלה: אז איך אפשר לשער מי נמצאת ברוב המכריע? תשובה: מנסים להעריך את ההסתברות לפי הסיכון.
    אישה צעירה רגילה בת 32 – אין טעם לצלם.
    אישה צעירה בת 32 עם מעט גורמי סיכון – עדיין אין טעם לצלם.
    אישה צעירה בת 32 עם גורמי סיכון משמעותיים – מתחיל להיות טעם לצלם.
    שאלה: מה נחשב גורם סיכון משמעותי ומה לא? תשובה: או. זה בדיוק מה שאמור לדעת, ובדרך כלל גם יודע, הכירורג המומחה!

  26. הכי פשוט: קובעים דרך האינטרנט!
    הרופא יכול לעמוד בפחות מ200 ש"ח לחודש ולנו זה חוסך שיחות מעצבנות!


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

קטגוריות

%d בלוגרים אהבו את זה: