פורסם על ידי: vandersister | ינואר 10, 2009

רוצים לקרוא פוסט שלא עוסק, לשם שינוי, במלחמה בעזה?

הנה ההזדמנות שלכם! כלומר, אני מודה ומתוודה מראש שהיה לי מאוד קשה לעשות את המעשה הנואל הזה, כי מדובר בשבירה בוטה של הפרוטוקול בימים האחרונים. אי אפשר לפתוח בימים טרופים אלה את הטלוויזיה, הרדיו, העיתון, האינטרנט, המקרר, הטוסטר או חבילה חדשה של תחתוניות ריחניות בלי לראות ו/או לשמוע איזו זוועה חדשה שנוגעת למבצע "עופרת יצוקה". תחילה יש מבזקים, ואחריהם עדכונים, ואחריהם עדכונים לעדכונים, ושידורים חיים של עדכונים, ועדכוני מבזקים ומבזקי עדכונים ופירשוני פרשנים ובלה בלה בלה בלה בלה: אנחנו אשמים, אנחנו צודקים, אנחנו רוצחים, אנחנו הומניים, אנחנו ריאליים, החמאס רוצחים, החמאס מתים, אנחנו מתים, האירופים כועסים, האמריקאים מצקצקים. תוסיפו לכל זה את העובדה שיש לי אחות ומשפחתה ועוד דודה ומשפחתה בקו האש של הטילים (האלה שנופלים בדרום ועושים "בום" ולפעמים גם פוצעים והורגים אנשים, כן?), ותקבלו שרשרת של התקפי חרדה קטנים שהתלוו אלי בכל מעשיי בשבועיים האחרונים.

אולי עוד אכתוב את דעתי בעניין, אבל אני ממש מפחדת. לא, לא מהחמאס. גם לא מצה"ל. אני מפחדת מבלוגרים אחרים. הם יכולים להיות עם מפחיד ביותר – סובלניים כלפי כל העולם כולו, כולל אנשים שמצהירים בפירוש שהם רוצים שהם ממש, אבל ממש, ימותו ויפה שעה אחת קודם; אבל לא כלפי אנשים שלא מסכימים לדעתם. למרבה החלחלה, כשמאלנית גמורה, הצמחתי בימים האחרונים כמה נוצות של נץ, מה שאומר שאגרור עלי תגובות כעוסות של שמאלנים יותר מוצלחים ממני שיקראו לי רוצחת, ויזכירו לי שילדים מתים בעזה (אני יודעת) ושהתגובה שלנו היא לא פרופורציונלית (אני יודעת) ושאי אפשר להילחם בארגון גרילה (אני יודעת) ושאני פויה. אין לי פתרונות. גם להם אין. גם אני, כמו כולנו, מחזיקה חזק בינתיים, מקווה שייגמר מהר, ומתפללת – לאלוקים, לישו, לזאוס, לעשתורת, לכל מי שרק מוכן לשמוע – שלא ייפול שום דבר על הבית של אנשים שאני אוהבת. כולל קקי של ציפורים.

ולפני שתאשימו אותי בכתיבת פוסט בנושא המלחמה בעורמה – תוך מתן הבטחה ברורה שלא אעשה זאת (תחמנית חסרת בושה שכמותי!) – הנה אנו מגיעים לנושא הפוסט בפועל. אישחביב, שכבר סיפרתי לכם עליו, נתקל במצוקה קשה ממש עקב ימי הגשם שבאו עלינו לברכה, אבל גם לעצבים: כי נעליים אולי קונים מהר וגרביים לא חסר, אבל מטריות טובות, מסתבר שכמעט ואין בנמצא. ובכן, שטח איש חביב את מצוקותיו בפני, וציין כלאחר פה: "רגע, אנשים קוראים ומגיבים בבלוג שלך. אולי מישהו יודע ויוכל לעזור?" – "וואלה, רעיון", השבתי לו, ומיד סחטתי ממנו הבטחה לפוסט אורח. אם כבר, אז כבר. מבלי לגבב מילים מיותרות, הנה לפניכם פוסטו של אישחביב: התוכלו, אנשים טובים, לעזור לאישחביב לעבור את החורף בשלום?

=============================================================================================

דרושה מטריית הגנה (לא גרעינית)
 
מדי שנה, בתחילת החורף, אני מוצא את עצמי עומד / הולך / רץ בגשם זלעפות, כשאני נרטב עד לשד עצמותיי ומקלל את עצמי על זה שאני בוחר לא להסתובב עם מטרייה עד שכבר נהיה מאוחר מדי. אבל לא בגלל זה אני מבלבל לכם את המוח.
הבעיה היא שגם כשאני כבר משכיל להסתובב עם מטריה צמודה, מדובר בדרך כלל במטריה לא איכותית, שלא מספקת לי את ההגנה הדרושה [הכניסו כאן בדיחה על תחבושות היגייניות].
כל שנה אני קונה מטריה חדשה, בסכום שלא עולה על 50 ש"ח, עובר איתה גשם או שניים, ואז כשמגיע גשם שחברה אליו גם רוח, המטריה מתקפלת / נשברת / מתמוטטת / מתעקמת. נמאס!
אני מעדיף להשקיע פעם אחת במטריה איכותית, כזאת שעמידה יותר ממטרייה של קוקטיילים, אפילו אם זה אומר שהיא תעלה 200 ש"ח.
ופה אני זקוק לעזרתכם / עצתכם. איפה אפשר לקנות בארצנו מטריות איכותיות? הכי חשוב שתהיה חזקה ועמידה. האסתטיקה חשובה, אבל פחות.
בכל חנות שביקרתי היו רק מטריות זולות ומעפנות, ולטוס ללונדון בשביל לרכוש מטריה זה קצת מוגזם.
 
תודה מראש על העצות / המלצות.

================================================================================================

זהו זה. עצות תתקבלנה בברכה, בשמי ובשם אישחביב. עכשיו אם תסלחו לי, אני הולכת להתפלל לחתול התקרה ולמפלצת הספגטי המעופפת.


Responses

  1. עלית כאן על נקודה בעייתית: אין דבר כזה מטריה טובה. מטריה, כמו תוכנות של מיקרוסופט, היא מוצר ששוחרר לשוק לפני שהתכנון שלו הסתיים. היא משמשת פתרון חלקי ועלוב, ובעצם יעילה רק כנגד גשם חלש שיורד בדיוק אנכית אליך.
    כלומר, גם אם נניח שתמצא מטריה שלא נשברת מכל משב רוח קל, עדיין אותה רוח תעיף את טיפות הגשם באלכסון (ובמקרים קשים אפילו הצידה), אל רוב גופך שאינו מכוסה על ידי המטריה. בעצם, גם אם הגשם יורד בדיוק אנכית אליך, ואם אתה לא הולך עם מגפי גומי כמו של ילדים, אז רגליך יטבעו בשלוליות לרוב (אני לא חושב שיש אפילו עיר אחת בישראל עם מערכת ניקוז גשמים ראויה לשמה) וירטבו קשות.
    לסיכום: גשם זה בעיה.

  2. אני די בטוח שסיבוב קצר בכיכר המדינה יספק את מאווייך למטריה איכותית.

  3. מה שאתה צריך זה המטריות הבריטיות האיכותיות, השחורות הרומנטיות. הן רובסטיות ויקרות, וגם לא מתקפלות בתיק בשום צורה, מסורבלות לסחיבה, ולפיכך מקיימות את הבדיחה על ההודי עם "מוצר פלאי שאם אתה לוקח אותו איתך לעולם, אבל לעולם לא ירד גשם."

    בגלל זה אני מעדיפה מעיל גשם טוב (גם בריטי ורומנטי, קיים בשני אורכים, עד הברכיים ועד הקרסוליים) עם צווארון שאפשר לקפל כלפי מעלה. למראה השלם (והגנת הקרקפת) צרף כובע רחב שוליים…

    ובכל אופן, עדיף ללכת בגשם ולא לרוץ. נרטבים ככה פחות.

  4. אין ברירה – המפתח הוא ללמוד איך לכוון את המטריה מול הרוח ככה שהיא לא תישבר ועדיין תחסום את טיפות הגשם מלהגיע אליך.

    וכן, זה דורש להפנות אותה לכיוונים אנכיים למדי. כשמתאמנים על זה אפשר להחזיק חורף שלם עם אותה מטריה בעשרה שקלים, בלי להירטב יותר מדי.

    בהצלחה.

  5. מטריה ענקית שחורה כזאת ב"ברוריה תמרוקים" בסנטר עולה 25 שקלים ומצליחה לרוב להחזיק לפחות חורף שלם ולפעמים אפילו יותר.

  6. ובכל אופן, עדיף ללכת בגשם ולא לרוץ. נרטבים ככה פחות.

    לא נכון.

  7. עזוב מטריות, מה אתה נמס במים?

    אם אתה מתעקש לקנות משהו שישאיר את הבגדים שלך יבשים, קנה גלימה.
    אחר-כך, קנה גם מסכה של באטמן שבאה איתה באותו סט.

  8. מיהו חתול התקרה, והאם הוא פסטפאריי (או שמא פסטגנוסטי, שלא לומר אמונה מתחרה, תשמרנו השם)?

  9. אני כבר מזמן ויתרתי על מטריות בחורף. כל שנה הייתי משקיעה 10-15 שקלים על מטריה חדשה שתוך יומיים נהרסת או הולכת לאיבוד (אני אלופה בלשכוח את המטריות באוטובוס/ עבודה/ אצל חברים/ הכניסו-כל-מקום-אחר), אז זהו, נמאס. בתור חובבת חורף לא אכפת לי כל כך ללכת בגשם, מה גם שכמו שכתבת, כשיש גשם חזק עם רוח המטריה גם ככה מתקפלת ואין איך להתגונן. אני מעדיפה פשוט לקבל את הגשם ולהנות ממנו. מה שכן, כמו שכתבו לפני, יש את המטריות השחורות הגדולות האלה שהן אמנם די קלאמזי, אבל מחזיקות מעמד טוב למדי. לחבר שלי לשעבר היתה כזאת שהחזיקה מעמד יפה כמה חורפים עד שהוא איבד אותה… בכל מקרה שיהיה בהצלחה וחורף נעים וחמים 🙂

  10. אני עם ליזי בעניין הזה.
    גשם הוא דבר מבורך ביותר. אם יש משהו שאני אוהב, מכל כך הרבה בחינות, זה ללכת בגשם. זה גם פרקטי וגם רומנטי.
    אבל כשמדובר בסערה של ממש, אני מניח שלכולנו מתחיל הרצון למצוא איזה כיסוי טוב, למען הלפטופ/הגרביים/הסנדוויץ' (השלם כאן כל דבר שלא הולך טוב עם מים) שעלולים להיספג באקלים הלח..

    לגבי המטריה – תראה, לי יש כבר שלוש שנים את אותה המטרייה. היא בעיקר נשארת ברכב, אבל גם לי יש שימושים בה מפעם לפעם. זו ממש מטריה גדולה ודגולה, כזו שבהחלט לא מתקפלת בשום צורה שהיא, בצבעי איזה קלאן סקוטי מסורתי, ועד היום, טפו-טפו, דווקא ברגעים הקשים, היא עוזרת לי רבות.

    אני אנסה להיזכר היכן קנו לי אותה, כי אני לא ממש זוכר שקניתי אותה בעצמי. אני רק יודע שיש עליה כבוד.

  11. הייתם מצפים מכלי כה עתיק, שסו"ס מישהו ישכלל אותו להליכה בסופה וברוח. אז הייתם. *

    יש לי מטריה מאסיבית (דווקא אדומה, לא שחורה) עם ידית מעץ, שמחזיקה טפו טפו טפו בזיליקום שמיר, כבר כמה שנים טובות. החיסרון היחיד שלה הוא שצריך לסחוב אותה ביד, גם אם היא רטובה. היא לא מתקפלת ולא נכנסת לתיק, כי היא מאוד גדולה. אפשר להכניס אותה לסל הירוק של הסופר, אבל גם אז ראשה מבצבץ.

    לחלופין, אפשר לקנות מטריה מתקפלת בסופרמרקט ב-19.99 ש"ח (זה גם מה שאני עשיתי) ולקוות שהיא תחזיק חודש במקרה הרע, או כל החורף במקרה הניסי יותר.

    * הידעתם? התגלו עדויות לשמשיות מהעת העתיקה ששימשו מלכים מפני השמש. נשים החלו להשתמש במטריות ב-1730 בצרפת. בתקופה ההיא לא היה מכובד לגבר לשאת מטריה.
    בתקופה הוויקטוריאנית מטריות היו עשויות ממשי על עצמות לווייתן או על עץ. רק ב-1852 החלו לייצר מטריות בייצור המוני. המטריה המתקפלת הומצאה רק ב-1930 בגרמניה. ותודה לוויקי.

  12. ההולנדים כמעט ולא הולכים עם מטריות, משתי סיבות:
    1. זה לא נוח לרכב על אופניים עם יד שמחזיקה מטריה (בימי גשם סוחף משתמשים במטרו, עם האופניים)
    2. הרוח כל כך חזקה לפעמים, שצריך מטרייה ממש מסיבית כדי להתנגד לה.

  13. לטוס ללונדון זה לא מוגזם

  14. קניתי מטריה אחת באמסטרדם בחנות שצמודה למגדל-המטבעה (אמצע-אמצע-אמצע העיר), ועוד אחת בארה"ב בחנות של סמסונייט. שתיהן מעולות, עם בד עבה שלא נקרע, תורן מרכזי עמיד ויציב, תפרים שלא נפרמים אחרי הפתיחה השלישית וכו'.
    כלומר, הקריטריונים הם: 1. תקנה בחו"ל, 2. תשקיע $10, 3. שים לב לעובי הבד וטיב הגימור.
    בהצלחה 🙂

  15. טיסה ללונדון זה אף פעם לא מוגזם.
    השילוב שלי לחורף (הירושלמי) כולל מעיל צמר ארוך (בל יקל הדבר בעיניכם: אני מטר שמונים וחמש בלי נעליים, הייתי צריך להרחיק עד ונקובר כדי למצוא כזה נורמלי) ומטריה מתקפלת מופלאה שמצאתי בלונדון ומחזיקה אצלי כבר חורף שלישי (עוד אחד, והיא מחזירה את ההשקעה בה). מה שמופלא בה הוא שהיא זעירת מימדים כדי כך שאפשר בקלות להכניס אותה לכיס המעיל. אך אל תטעו בה: היא נפתחת בלחיצת כפתור לתערובת אימתנית של מתכת ובד שיכולים לכל רוח (ירושלמית) קפואה וחזקה.

  16. אכן אישחביב. אפרופו לונדון… לא צריך להגיע עד לשם כדי לקנות, אפשר לנסות כאן:
    http://www.aspinaloflondon.com/eshop-catalogue/mens-collection/gents-umbrellas
    או כאן:
    http://www.james-smith.co.uk/acatalog/default.htm
    ובמידה שהם לא שולחים לאזורנו, אז אפשר לנסות את אמזון. בדקתי, יש להם מטריות.

  17. באופן כללי, מטריות מתקפלות נוטות לעוף יותר מאשר מטריות-לא-מתקפלות. הבעיה? הן לא מתקפלות, לא נכנסות לתיק והסיכוי לאבד אותן גדל. היתרון? הן מתפקדות.
    חוץ מזה, המטריות *הכי* טובות, את מטריות-הפטריות של הילדים. נראה לי שאף פעם לא ראיתי אחת מאלה מתקפלות לכיוון ההפוך (והן גם מגיעות בדרך כלל בדוגמאות מגניבות עד מגניבות פלוס)

    (הא, ואנדר? לגבי הפיסקה השנייה שלך? את לא לבד)

  18. אני מעדיף לרכוש מספר מטריות בעשרה שקלים המטריה באלנבי, ולראות אותן נהרסות.
    בסך הכל החורף בארץ ממש לא רציני.

  19. (אני מתביישת להודות שקטע הפתיחה הצחיק אותי מאוד.)

    בקשר למטריות: אני ממליצה להמנע. מעיל ארוך, כובע צמר שמכסה את האוזנים וצעיף, זה כל מה שצריך. המטריה רק מסרבלת הכל וגם כשעולים לאוטובוס לא יודעים מה לעשות איתה.

  20. הי לך, יש לי תגובה קצת לא קשורה לפוסט….
    קראתי כמה פוסטים יותר ישנים שלך.
    וראיתי את השם של המחליק על הקרח האהוב עלי בעיברית. והתפלאתי שיש אנשים שכותבים עליו גם בעיברית. . (אני מתכוונת לג'וני וויר, כמובן)
    אני אשמח להיות איתך בקשר. 🙂

    אלינה.
    linushi1@walla.com מסן.


להשאיר תגובה

קטגוריות

