פורסם על ידי: vandersister | אוקטובר 15, 2008

סלח לי, אתה נושך את מפשעתי

אל הווריד הפמורלי וחברו הטוב, הווריד הפופליטאלי*, התוודעתי כשהשניים החליטו בצוותא להיסתם לי ברגל שמאל אי שם בתחילת שנת 2004. או-אז אושפזתי בקול ששון וקול שמחה עקב "פקקת ורידים עמוקים", ובלעז DVT Deep Vain Thrombosis. אומר זאת כך: מי שלא בילה את ערב פסח במיטת בית חולים עם רגל נפוחה בגוון תכלכל-דרדסי, פחד אימים וכאבי תופת, הוא כנראה מישהו אחר ולא אני, כי אני דווקא כן נאלצתי להחמיץ את ליל הסדר ובמקום זאת לקבל זריקות של חומר מדלל דם לתוך הבטן (כן כן, לתוך הבטן. ככה מזריקים. אושר גדול) ולייבב מרה עד שהקריש הואיל לו להתפורר קמעה. תוך פרק זמן קצר פיתחתי יחסי אהבה-שנאה קשים עם כל מה שקשור לדם, המטולוגיה, קרישים ודברים אדומים דביקים, כולל קציפת תות שדה ודובדבנים מסוכרים. אם כי למען האמת, דובדבנים מסוכרים לא אהבתי עוד לפני שהוורידים שלי החליטו להפוך את עצמם לילד ההולנדי עם האצבע בסכר.  

ולמה אהבה-שנאה? כי סדרות טלוויזיה שעוסקות בערפדים, דהיינו גברים סקסיים מוצצי דם, ארוכי-ניבים, בעלי נטיות רצחניות אבל טובי-לב להפליא (בטח שטובי לב. הם אף פעם לא רוצחים את הגיבורה) אני דווקא כן מחבבת. במיוחד עקב העובדה שהערפדונים נוטים משום מה לאבד את בגדיהם על בסיס קבוע, עם או בלי קשר לעלילה. וערפדים, כידוע, ניזונים מדם, רצוי של כוסיות; ורצוי עוד יותר, של כוסיות שממש מתות לשכב איתם אבל נמנעות מזה במשך, נניח, 5 פרקים לפחות, שזו תקופת החיזור המקובלת בקרב ערפדים.

רצה המקרה וכמה אנשים המליצו לי על סדרה ערפדית חדשה בשם האופייני True Blood. הסידרה טרם הגיעה למחוזותינו, אבל כבר היום ניתן לצפות בה באינטרנט (בחינם! באמת! רשת HBO מרשה!) ולהתרשם. מאז שגזלו ממני ברוע לב ובאכזריות את "קשרים אפלים", אני צמאה לקצת מעשיות ערפדים, ובכן צפיתי לי בפרקים הראשונים של הסדרה. אני חייבת להודות, שלקיתי בהלם קל בעקבות הצפיה. יוצרי הסידרה, כך מסתבר, לא הסתפקו בשבלונה הרגילה של כוסית מפוחדת אך אמיצה + ערפד אכזרי אך טוב לב, כמובן, ונטול-חולצה, ועוד כמה מפלצות משונות שהשניים משלבים כוחות כדי ללחום בהן; הם רצו להוסיף כמה דברים ממש מיוחדים. כמו למשל…**

– סקס. המון סקס. לא מרומז ולא בכאילו. על גבול הפורנוגרפיה. הדבר היחיד שלא רואים במפורש, הוא עירום גברי פרונטלי מלא. כל השאר פחות או יותר יש. תחשבו "הכי גאים שיש" (Queer as Folk הישן והטוב), רק עם ערפדים.

– אלמנט חדש לחלוטין – דם סינתטי שהוא פרי המצאה יפנית,*** שמספק לערפדים את צרכי התזונה שלהם כך שהם לא חייבים בעצם לשתות את דמם של עוברי אורח תמימים. הם עדיין עושים את זה, כמובן, ובשפע, כי דם בבקבוק זה משעמם ולעומת זאת סימני נשיכה במפשעה זה פוטוגני.

– שמעתם נכון – סימני נשיכה במפשעה, ולא רק בצוואר, מה שגם מחבר אותנו לאלמנט הראשון. כלומר, בסידרה הזו מסתבר שסקס עם ערפדים זה הסקס הכי שווה שיש, וכולם רוצים לעשות את זה, נשים וגברים כאחד. וגם להינשך. במפשעה.

– יש גם אנשים ששותים דם של ערפדים, יענו תרגיל היפוך של יחסי המוצץ-נמצץ המסורתיים. לדם של ערפדים יש תכונות קסם שונות ומשונות, ואנשים צורכים אותו כסם לא חוקי. בעיקר כי הוא משפר להם את חיי המין. האם כבר ציינתי שיש המון סקס בסידרה הזו?

והנה עוד כמה מוזרויות שמאפיינות את הסידרה, שאני עדיין לא בטוחה איך לעכל אותן:

– לערפד הראשי בסידרה קוראים "ביל". כלומר, "ביל". ביל הערפד. לאיזה ערפד שמכבד את עצמו קוראים ביל, לכל הרוחות?…

– הסבתא של הגיבורה הראשית מחבבת מאוד את הערפד ורואה בו שידוך נאה לנכדתה. איפה יצחק קדמן כשצריכים אותו?

– לגיבורה הראשית קוראים "סוקי". מה הקטע עם השמות בסידרה הזאת?

– סוקי שומעת מה אנשים אחרים חושבים. היא דווקא לא שומעת מה ערפדים חושבים. ואולי טוב שכך, כי כל הערפדים מגלים עניין רב בוורידים הפמורליים שלה, והמבין יבין.

 – המעסיק של סוקי, שהוא בעל הפאב המקומי, מאוהב בסוקי, וגם נוהג להפוך לכלב בזמנו הפנוי. 

– אחיה של סוקי, ג'ייסון, מזיין כל דבר שזז ממין נקבה, והנשים שאיתן הוא שוכב נוטות למות בנסיבות מפתיעות. הוא גם מכור לדם ערפדים. וכנראה שאין לו בעיה עם עירום מלא, והמבין יבין 2.

– היות שכל העלילה מתרחשת בדרום אדום-הצוואר של ארצות הברית, כולם מדברים במבטא דרומי מצחיק, כולל הערפדים. זה משעשע במיוחד בהתחשב בעובדה שהשחקנית הראשית היא ניו-זילנדית לשעבר, השחקן שמגלם את אחיה הוא אוסטרלי והשחקן שמשחק את ביל הערפד הוא אנגלי. אללה ירחמו.

עד עתה, הסצינה ההזויה ביותר שראיתי היתה זו: שוטר תנועה שמנמן עוצר את סוקי וביל שניה לפני שהשניים פוצחים בנשיקה לוהטת. השוטר חושד בפעילות ערפדית אסורה, והוא מבקש להאיר בפנסו על צווארה של סוקי ולחפש סימני נשיכה. ביל, הערפד המסוקס, מתעצבן כהוגן ומציע לשוטר להאיר גם בין הרגליים של סוקי – ומוסיף הסבר כמעט קליני אודות הזרימה המשופרת בכלי הדם המפשעתיים, שמקלים על הערפד במלאכתו כי אז הוא לא נאלץ להתאמץ כל כך כדי למצוץ את הדם.

חתולו של תקרה, הרהרתי באנחה כבדה, מה קרה לנשיכה הצווארית הישנה והטובה? לערפדים של היום זה כבר לא מספיק, והם מעדיפים לברור להם כלי דם ידידותיים יותר למשתמש, עם זרימת דם נדיבה יותר? האם פסה הרומנטיקה ממחוזותינו? ומה שעוד יותר גרוע – האם זה אומר שאני, עם רגלי השמאלית הפקוקה-חלקית, מהווה סחורה פגומה לצריכה ערפדית? הרי אפילו ורידים בזרוע לבדיקות דם קשה למצוא אצלי, האחות נאלצת לפעמים להצליף קלות באמת-ידי במשך דקות ארוכות (זה ממש לא מפתה כמו שזה נשמע) עד שווריד אחד מבויש מעז להרים את ראשו לבדיקה. האם זה אומר שלעולם לא אצליח למצוא לי בן-זוג ערפד חביב מבית טוב, כמו שכולם רוצים? או שאצליח למצוא, אבל האומלל ייאלץ למצוץ ורידים פמורליים של כל מיני נשים זרות כדי להתקיים, פן יגווע ברעב?

מצד שני, סביר להניח שסבתא שלי, בניגוד לסבתא של סוקי, לא תשמח לשידוך ממין ערפדי, בעיקר כי ערפדים נוטים להיות נוצריים להכעיס. מישהו מכיר אולי ערפד יהודי טוב-לב, בלי מבטא דרומי ובלי פיקסציה על ורידים פמורליים?****…

* שני כלי דם עיקריים ברגל: האחד זורם מהמפשעה ואל הירך הפנימית, והשני זורם מאחורי הברך. ערפדים, כאמור, מעדיפים את הפמורלי (במפשעה). לקרישי דם אין העדפות מיוחדות.

** זהירות!! ספוילרים! הצילו!! אההאהההאהאהא!!!!111!

*** מתאים ליפנים להמציא דבר כזה, הלא כן? בקרוב: בקבוקי דם סינתטי עם לוגו של הלו קיטי.

****וואו, "דער יידישע ערפעד" יכול להיות הלהיט הבא בתחום סדרות הערפדים. הרי אנחנו כבר ממילא מכינים מצות עם דם של ילדים נוצריים או משהו, לא?…


Responses

  1. ביהדות יש נטיה חזקה יותר לכיוון גלמים מאשר לערפדים.

    ואנדר: אני לא יודעת אם התכוונת לזה, אבל אני אקבל את הערתך כתרתי-משמע :mrgreen:

  2. LOL
    פשוט אין מילים !

    ואנדר: תודה 🙂  שמחתי לבדר.

  3. כמה ה PT שלך?

    ואנדר: אוהו, אתה מזכיר לי נשכחות, מן התקופה שבה הייתי חייבת לבדוק PT ו- INR כל שלושה ימים… אז הייתי חייבת להיות בין 2 ל- 2.5 כל הזמן. היום חזרתי לנורמלי, אבל לוקחת אספירין. מה שבטוח בטוח.

  4. היה באחד הגליונות הראשונים של חלומות באספמיה סיפור שכלל ערפד יהודי מה שעזר לו להתחמק מכל מיני מנגנוני הגנה של צלבים ומים קדושים שאמורים היו לעצור את בני מינו.

    ואנדר: זה נשמע לי כמו יתרון של ממש. מפליא משהו שכותבי הסדרות האמריקאיות עוד לא השתמשו בזה, מה?

  5. חשבתי לחכות עם זה קצת אבל עכשיו שוכנעתי – אני הולכת לראות. ביל האוסטרלי במבטא דרומי לפחות נראה טוב בלי בגדים?

    ואנדר: ביל הוא דווקא אנגלי במבטא דרומי, האוסטרלי הוא ג'ייסון. על אף בוקיותו, ג'ייסון נראה ממש ממש טוב (אם את אוהבת בחורים צעירים ושריריים), ואילו ביל נראה, אהמ, מחוספס ובלתי מגולח למדי. תלוי בטעם האישי שלך, אני מניחה 😉  אה! יש שם גם ערפד אחד ממוצא סקנדינבי כלשהו, אבל הוא עדיין לא הוריד שום פריט לבוש, למרבה הצער. האגדה מספרת שהוא יעשה את זה בפרקים הבאים. יש למה לצפות :mrgreen:

  6. הא, נהדר!
    אני חייבת לראות את הדבר הזה… :mrgreen:

    נשמע כמו סרט ממש רע (עם אליסה מילאנו בכל זאת ) שראיתי פעם…

    ואנדר: אני פשוט מתקשה להחליט אם זו סדרה מסוגננת להפליא אבל מחורבנת למדי, או סדרת קאלט היסטרית שנושקת ל"טווין פיקס" מבחינת האיכויות שלה. אאלץ לצפות כנראה בעוד כמה פרקים לפני שאחליט 😛

  7. דבר ראשון – וולקאם בק וואנדר.
    דבר שני – אני עם אלמה – נשמע כמו אחלה סדרה. נראה לי שאני אתחיל לבדוק את אפשרויות ההורדה. אני יודע, חוקי זה יותר נחמד ואפילו זה ככה בשבילי בדר"כ, אבל אני לא אוהב לחכות הרבה זמן בין פרק לפרק. ושובע זה הרבה זמן. הרבה יותר כיף לראות מרתונים של עונה שלמה, או של כמה פרקים ברצף לפחות.

    כל כך הרבה פעמים בעבר התחפשתי לערפד בפורים, שחברים שלי כבר ניחשו למה אני אתחפש בשנה הבאה. אפילו הריצו על זה בדיחות לרוב. נראה שבקרוב אני אצטרך להוציא מחדש את הגלימה הישנה והטובה, הא? איזה כיף!

    ואנדר: נו, ואני צחקתי בעניין ה"יידישע ערפעד". מסתבר שיש כזה, והוא הולך בתוכנו!

  8. וואו, לא יכולתי להביע את זה במילים יותר טובות.
    מה שהכי אהבתי בסדרה, זה שהם לא נותנים להעדר העלילה להפריע להם בסצינות הסקס הרבות.
    **ספויילר***
    החברה של סוקי: "אני לא רוצה להיות לבד, רוצה להזדיין?"
    הבוס של סוקי: "אההה….טוב, בסדר".

    בהתחלה חשבתי שזה קצת כמו רומא, ועכשיו אני מבינה שהסדרה על סף סצנה לסבית רכה אחת מ"יומני הנעל האדומה". ובלי מארק אנטוני!

    נ.ב.
    ביל? מעולם לא עלה בי יותר חשק לפחפח:
    פחחחח.

    נ.ב.ב.
    אני מהמרת על סצנה לסבית בין סוקי לחברה שלה.

    ואנדר: פחפחי להנאתך 🙂  לדעתי, או סצינה לסבית כמו זו שתיארת, או רומן סוער בין ג'ייסון הטמבל לבין לאפייט, שהוא הדמות החביבה עלי כרגע (לפחות יש לו אופי). אני מקווה שלא יהרגו גם אותו בפרקים הבאים!

  9. אני לא מצליחה להפסיק לדמיין את סוקי מבנות גילמור בסיצנות ערפדיות מפשעתיות. מי קורה לכוסית חובבת ערפדים סוקי? נו באמת.

    יעל- מארק אנטוני היה ביומני הנעל האדומה? אני מבולבלת…

    ואנדר: זו סוקי אחרת לגמרי, בחיי. אין קשר בין סוקי הגילמורית לסוקי חובבת-הערפדים. וטוב שכך, כנראה *תמונה מנטלית ממש לא מוצלחת* *gulp*

  10. אני עם יעל – ביל הזה הוא פשוט נחנח חיוור ומשעמם, וחסר סקס אפיל בשיט.
    הדבר היחידי שאני אוהבת אצלו זה איך שהוא אומר "סוקאייייייי" במבטא דרומי גרוע.

    וג'ייסון הזה הוא פשוט אתנחתא קומית מטורפת. כאילו בחייאת רבקום.

    (ואגב, אני לא יודעת מה בנוגע לכולכן, אבל בניגוד לסוקאייייי, אני לא הולכת לישון בכותונת לילה לבנה ומתנפנפת שנראית כמו שמלת ריקודי עם)

    ואנדר: נו ברור. נשים תמיד הולכות לישון בכותונת לבנה וריקודי עם וכל זה. חוץ מזה, היי, היא לא לבשה את הכותונת הזו בשביל לישון – היא לבשה אותה בשביל לרוץ לצלילי מוסיקה רומנטית אל תוך זרועותיו של ביל, הנחנח הנשכני. ערפדים אוהבים כותנות של ריקודי עם, כנראה.

  11. בואי נודה בזה: the L word, tell me you love me ועכשיו ענייני הערפדים האלה. עלילה זה הדבר המיותר הזה בין סצנות הסקס החג*-פעמיות-לראשונה-בטלוויזיה-איזה-מגניבים-אנחנו-ודיסני-לא.
    ואגב, ב-L WORD לקחו את זה הכי רחוק שאפשר בכל הנוגע למיותרות הדרמתית:
    http://gawker.com/5034501/the-l-words-way-to-play-for-pay
    כדי לחסוך לכם את הלינק: לראשונה הם פחות או יותר מציעים למפרסמים לשלב בצורה יצירתית מותגים כבר בשלב התסריט כשהאחריות למכירה עברה ממחלקת הפרסום לכותבים עצמם. נשמע מבטיח. לא.

    בקיצור, פוסט מלבב. רשימת הקבצים ממתינים להורדה התארכה עוד קצת.
    _______
    * – זה דווקא שיבוש מוצלח.

    ואנדר: אכן שיבוש מוצלח! אימצתי 😀

  12. אה נו, פשוט היית צריך רק לכתוב שיש סקס, המון סקס. כל השאר מתגמד.

    ואנדר: הכוונה היתה ל"היית צריכה", כן?… אני עדיין ממין נקבה, עם או בלי ה- DVT.

  13. קראתי רק את הפסקה הראשונה והשנייה (אלה עם הקרישים והערפדים) מחשש לספוילרים. בינתיים הורדתי רק את הפרק הראשון וגם קובץ תרגום, כי מה, נראה לך שאני הולכת להתאמץ על טראש? אבל בינתיים חסר לי משהו פעוט כמו דיסקים לצריבה.
    קלטתי את העניין עם הסקס, מיינד יו, וזה שימח אותי מאוד, לאור החוק החדש ששוקלים להעביר בסנאט האמריקאי שנוגע למחיקת סצינות סקס גלויות ו/או מרומזות מכל הספרים, הסרטים והסדרות. עם כל עידן שרה פיילין וזה, את יודעת.
    אני קוראת עכשיו את השני של אניטה בלייק ולא רק שאין שם סקס, אבל ס אין שם. אפילו הדיבורים הם פרווה. עגמת נפש.
    עם סדרת "דמדומים" אני עוד מבינה. נערות בגיל 17 עוד ייכנסו להריון בעקבות הספר רחמנא ליצלן, והרי הפלה אסור. השלכות השלכות השלכות.
    אני אשתדל לדווח על התרשמותי כשאתחיל לצפות, אי שם במעלה 2010.
    (בינתיים אני צופה ב- Moonlight והיא מענגת להפליא)

    נ.ב. ואנדר, שוב מזל טוב לכך וכך סתווים. אני נכנסת מיד לאחר החג לכלא ולפיכך לא אוכל להשתתף בשמחתך. תאכלו פרוסת עוגה גם בשבילי, הקלוריות עליי.

    ואנדר: לכלא?? אבוי 😦  מה קרה?…

  14. ואנדר, הטעות נעשתה בתום לב!
    אני כבר קורא כאן עשרות שנים ואני יודע מי את ומה את…בסדר בסדר, בערך יודע.

  15. כמה התרבות היפנית משפיעה בסדרה?כי "סוקי דה יו" זה משהו בסגנון "אני ממש מחבב אותך", והוא הדבר הכי קרוב בשפה היפנית להצהרות בסגנון "אני אוהב אותך לנצח!" וכאלה לפי מה ששמעתי.

  16. דרך אגב, כדי להרגיע – אני בטוח שתוכלי למצוא ערפד נחמד מבית טוב. DVT היא פקקת בורידים וידוע שערפדים דווקא מחבבים עורקים. אל דאגה.

  17. בתור קוראת סמויה בבלוגך הייתי חייבת לצאת מהארון רק בשביל לכתוב לך שאמש ערכתי מרתון על ששת פרקי הסדרה הראשונים (השביעי בדרך). היה שווה, למרות שאני די זומבית היום בעבודה. מקווה שזה רק ממחסור בשעות שינה :).

     ואנדר: הי, כמה מידידי הטובים ביותר הם זומבים 😉

    ברוכה היוצאת מהארון! נעים להכיר 🙂

  18. זה אני או שכל הנשים בסידרה הזאת מאבדות IQ מפרק לפרק?

    ואנדר: יש בזה. לא שהיה להן יותר מדי מלכתחילה, אבל בהחלט יש מצב שאתה צודק.

  19. טוב, אז אפשר כבר לסכם את העונה הראשונה? 

     ואנדר: לך על זה! אני עדיין מתאוששת ממותה של הסבתא בפרק השני….

  20. […] אני מתכוונת בירך, במקום שבו עובר הוריד הפמורלי (ותודה לואנדר ול"דם אמיתי" על המידע החשוב הזה). עכשיו, אם הייתי […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

