פורסם על ידי: vandersister | ינואר 4, 2008

הומו בלי כנפיים לא שומע

אולי המקום של הפוסט הזה הוא באתר ה"היתוך הקר", אבל אעלה אותו דווקא כאן משני טעמים: ראשית, ההתייחסות שלי היא הומוריסטית ואווילית כתמיד אבל הנושא רציני ביותר; ושנית, הדבר האחרון שכתבתי ב"היתוך" נוגע לחגורת צניעות לגברים שנראית כמו כיור נירוסטה רק עם חור בתוכעס, וזה נראה לי כמו מספיק טירוף ליום אחד.

ובכן, מאז שמחקרים הוכיחו שאני מאותגרת-איי קיו לעומת אחי הגדול ואמורה להיות טובה בכדורגל לעומת אנשים תכולי-עיניים, הבנתי שסקרים זה לא בשבילי ובשביל שכמותי (ב"שכמותי" אני מתכוונת לקבוצת האנשים שמסתכלים על המחקרים הללו, מקמטים את מצחם ותוהים מי, לכל הרוחות, מממן אותם, לאיזה צורך, והאם יזכו השנה בפרס ה"איג-נובל"). ברם, המחקר שצד את עיני היום ב- Ynet פשוט דורש אזכור ואף ציטוט, בעיקר על שום תרומתו הברוכה והנדיבה לקידומו ולרווחתו של המין האנושי:

"העיתון הבריטי "טלגרף" דיווח הבוקר (יום ו' ) כי במחקר שנערך באוניברסיטת קווין מרי בלונדון עלה שנשים והומואים הם נהגים גרועים. על פי המחקר, גברים הטרוסקסואלים מבצעים טוב יותר משימות שמצריכות ניווט והתמצאות במרחב.

הפסיכולוגים שערכו את המחקר אומרים כי הנהיגה באזורים מסובכים תהיה קשה יותר לנשים והומוסקסואלים מאשר לגברים סטרייטים. גם הנשים וגם ההומוסקסואלים נוטים להסתמך על ציוני דרך מקומיים כשהם נוהגים, ותגובותיהם איטיות יותר. המחקר כלל 140 נבדקים וגילה שנשים, גברים הומוסקסואלים ולסביות הפגינו חולשות דומות בכל הקשור לנהיגה."

כמה תובנות צנועות לגבי המחקר הנ"ל:

1. הומואים, מזל טוב. אחרי שהואשמתם בהפגנת גינונים נשיים ורכרוכיות נשית, כעת קיבלתם גם את הזכות להיות נהגות גרועות, חסרות יכולת התמצאות במרחב וקצת טמבליות באופן כללי. בקרוב תקבלו גם את הזכות ל- PMS ושחלה פוליציסטית ("מחקר חדש קובע: הומואים משתמשים בטמפונים יותר מסטרייטים!").

2. נשים, מזל טוב. לא רק אתן נהגות גרועות, מסתבר, אלא גם ההומואים. כלומר, יש גברים שהם נהגים גרועים בדיוק כמוכם! רגע, אבל אז הם לא נחשבים לגברים אמיתיים. שיט.

3. אם נהג ממין זכר מתנגש ברכב אחר והורג כמה אנשים אחרי שצבר יותר מ – נניח – 30 עבירות תנועה, ומסתבר שהוא סטרייט לחלוטין, האם הוא צריך להתחיל לזיין גברים, ויפה שעה אחת קודם? אם כן, אוכלוסיית ההומוסקסואלים בישראל עומדת לקבל תוספת משמעותית לשורותיה. קולולוש.

4. רגע, אפילו הלסביות הממש ממש בוצ'ות לא יודעות לנהוג??? אבל… אבל… הן לובשות מעילי עור והכל! ומגפיים! עם שפיצים!!

5. לא פלא שכל כך הרבה הומואים לא יוצאים מהארון. הם פשוט לא מצאו את הדרך.

6. עד שלא עושים את המחקר הזה גם על ביסקסואלים, מטרוסקסואלים, טרנסג'נדרים, טרנסווסטיטים, פדופילים (בועלי ילדים לחוד ובועלי ילדות לחוד), נקרופילים וחובבי משכב בהמה, אני לא מסכימה לקבל את המסקנות. אם כבר ערבוב מחונטרש בין נטיות, זהויות, סטיות וסטיגמות, אז עד הסוף.

סופ"ש נפלא שיהיה, ותנהגו בזהירות, הומואים שכמותכם.


Responses

  1. "אם נהג ממין זכר מתנגש ברכב אחר והורג כמה אנשים אחרי שצבר יותר מ – נניח – 30 עבירות תנועה"

    מאיפה בדיוק זה מגיע? ממתי נהג שצבר הרבה עבירות בהכרח יגרום לתאונה (ואפילו קטלנית)? זה טיעון שמתאים לגלעד ארדנים למינהם. את יורדת כאן לרמת הטיעון של קורס הנהיגה מונעת שעברתי לפני חודשיים: נהגים שנוסעים מהר מוגדרים "רוצחים". לא פחות.

    אני לא חושב שיש בעיה עם מחקרים שכאלה. יש הבדל בין נשים וגברים וזה מעניין. השאלה היא מה עושים עם התוצאות.

    וחוצמזה: ברור שהמחקר הזה מופרך והוא היה אמור להתפרסם באחד באפריל- אוניברסיטת קווין מרי !?!?!?! נו באמת. פחחח.

    ואנדר: אבים, נראה לי שלא הבנתי אותי. הרי חדשות לבקרים אנו פותחים עיתון ורואים שנהג פלוני שפגע במכוניתו ברכב אחר והרג כך וכך אנשים, מסתבר שהיו לו לפני כן כך וכך עבירות תנועה קודמות ו/או שלילת רישיון. מדובר בתיאור של מצב קיים, לא בנבואה גלעד-ארדנית שלי. הבעיה שלי כאן היא עם ההגדרה של "נהג גרוע", או "נהגת גרועה". האם מי שמהסס קצת יותר על הכביש ורוצה קצת יותר ציוני דרך כדי להתקדם הוא נהג גרוע? או דווקא מי שמרגיש ביטחון עצמי מופרז ולא זקוק להכוונה, ונמצא בסיכון רב יותר (סטטיסטית!) להתנגש ברכב אחר?

    כך שכמוני כמוך, אני מכירה בזה שיש ככל הנראה הבדלים בצורות ההתייחסות של נשים וגברים לנהיגה, אולי אפילו בין אלה של בעלי נטיות מיניות שונות; אבל מכאן ועד ליומרה של להגדיר בצורה גורפת את כל מי שאיננו גבר סטרייט כ"נהג גרוע", הדרך ארוכה. ולא קלה היא, כמובן.

  2. גם אני נתקלתי בידיעה שדיווחה על המחקר המרתק והמעמיק (ב-SCIENCE DAILY, או באחד האחרים, לא בלמהנט) ופשוט החלטתי להמשיך הלאה. לא כל שטות שהוגה אידיוט עם אישיות מיזוגנית והומופובית ראוייה להתחייסות.

    ואנדר: צודקת  😦   ואני משתדלת לא לשים לב, אבל לפעמים ה"מחקרים" הללו בכל זאת מצליחים לקומם אותי. *נכלמת*

  3. ואנדר – לול מקרקרות

    אבים – נראה לי שכדאי שתלך לשתות כוס מים :+)

    ואנדר: בוק בוק בוווק! תודה 🙂

  4. אני תוהה על החלטת היושב ב YNET לפרסם את המחקר הזה..
    How low?

  5. הא?המחקר הזה(בניגוד לכותרת המטעית) לא מדבר על איכות נהיגה כמעט בכלל:הוא מדבר על התמצאות *ממוצעת* במרחב ע"פ מגדר והעדפה מינית.אז חלק יותר גדול מהנשים צריכות להשתמש במפה גם בפעם השלישית שהן נוסעות במסלול מסוים, לא בלגן גדול ובכלל לא בטוח שקשור למספר תאונות גדול יותר.למעשה הייתי מסתכן ומנחש שנתונים שיראו מתאם יותר גבוה למספר התאונות הם תגובה מוטורית איטית ,נטייה לחרדה ותוקפנות.אני לא בטוח לגבי שתי הראשונות אבל אאז"נ גברים ניחנו, בממוצע, במנת יתר מזו האחרונה יחסית לנשים לפחות במהלך 26-27 ימים בחודש.

  6. לא מצאו את הדרך…
    קרעת אותי, אחותו :). כבר יש סטטיסטיקות לגבי תאונות קורקינט? מה לגבי רוכבי סגוואי? מה לגבי הולכי רגל? זכות הציבור לדעת, וזכות הדוקטורנטים למדעי החברה- או המשהו- להתפרנס בכבוד.

  7. מכיוון שנהג גרוע הוא לא פרמטר מדעי יש לי ספק שהמחקר אכן עסק בשעלה הזואת . במיוחד כאשר מחקרים שכן הגדירו פרמטרים לנהיגה טובה מצאו באופן עקבי שנשים ,עקב היותן חוששות ולאכן זהירות יותר על הכביש , נוהגות דה פקטו יותר טוב מגברים .

    נירהא לי שהמחקר בחר לבדוק את היחס בין תכותו גבריות לנשיות ביחס לנטיה המינית . תאוריה של פמיניזציה של המח בהומוסקסואלים שכבר זכתה לחיזוק בקרב כבשים ואכברושים . האופציה הנישה לבדוק את זה , חוץ מבדק סטטיסי של תכונות גבריות של המח הנבחן , הינה פריסת המח לחתיכות ממש קטנות וספיקת הניורונים בין ההמספרות . דבר שעד כמה שהחוקרים אל יהוי הומופובים נראה שהם העדיפו להימנע ממנו .
    למה מחקרים כלאה טובים ?
    בעיקר לנסיון יש קשר בין םמיניזציה של המח להומוסקסואליות אצל זכרים (נראה שכן ) והאם יש קשר בין מח גברי מהמהוצע ללסביות אצל נשים ( נראה שלא ) .
    פה יש כבר עולם שלהם של משמעויות אפשריות . לדוגמה שלסביות והמוסקסואלים אינן ביולוגית זכרים ונקבות בעלי אותו סוג של הטיה של מנגנון הבחירה המינית . לדוגמה שניראה שבבמוצא יותר בני אדם מסתובבים עם מבנה מוחי ניקבי מזכרי (מה שעושה תכונות גבריות כמו יכלת מתמטית נדירות עוד יותר ולאכן מתוגמלות יותר בשוק העבודה ) . ועד דברים כאלה
    לא כל יצוג לא נכון של מחקר הוא הומופוביה\שוביניזם מצד החוקר


כתיבת תגובה

קטגוריות

