פורסם על ידי: vandersister | אוקטובר 15, 2007

אני עדיין מקווה שהדיווחים היו שגויים, אבל…

נו, ראיתם את התחקיר אמש ב"כלבודרעק"? הכל אודות "טיב טעם" והחתולים הזוללים להנאתם בשר במחסנים? כלי התקשורת רעשו וגעשו עוד הרבה לפני שידור התוכנית, והבוקר היה נדמה לרגע שמדובר בהצלחה מסחררת למשופמים: "החתולים של כלבוטק ניצחו אתמול את בית"ר ירושלים", בישרו בעליזות מדדי הרייטינג; "קומנדו מיצי", גיחכה אריאנה מלמד בתגובתה לשידור התחקיר הנועז, והוסיפה:

"המעקב אחרי משטח אחד של בשר נגוע בלסתות חתולים ובג'יפה שמין הסתם יוצאת משם, לא היה שלם. המעקב הזה לא התייחס כלל לאחריות של השירותים הוטרינריים לנעשה בחצר המפעל של "טיב טעם". רק כבדרך אגב נחשפה גם רשלנות הבדיקה של הרשויות למשאית הבשר. לא נערך עימות עם הוטרינרים האחראים לפשלה הזאת, לא נלקחה דגימה של עוף מן המשטח הזה עצמו לבדיקת מעבדה כדי לאמת את הקשר הסיבתי בין נוכחות החתולים לבין הממצאים החמורים כשלעצמם שנחשפו בתוכנית בבדיקות של מוצרי עוף אחרים. כל זה צריך היה לקרות, ואולי גם קרה במהלך העבודה המאומצת וההגונה שנעשתה ב"כלבוטק", אבל איננו יודעים שזה קרה.

במקום דרמה, במקום צילומי אילוסטרציה מבוימים של תחקירנינו הנועזים בעורף האויב, כולל כובעי גרב שחורים – מין קומנדו-מיצי שכזה – הייתי שמחה לקבל קצת מידע על נוהלי אחסון העופות של מתחרי "טיב טעם", רק לצורך איזון התמונה והשכלת הצרכן. אבל רפי גינת, האיש שעד היום נישא על תהילת הקוליפורמים בחומוס, יודע היטב שלצרכן אין סבלנות לכל התמונה, ושלהקת חתולים אחת מצטלמת טוב יותר מכל אחראי על בריאות הציבור, פוטוגני ככל שיהיה. הוא יודע גם שתחקיר טוב הוא רק תחילת העבודה: לצורכי רייטינג, נחוצים גיבור ונבל. אתמול הוא הצטייר כגיבור. נוכחותם של נבלים נוספים לא הוזכרה."

אני מנחשת שבזמן כתיבת השורות לעיל, אריאנה מלמד לא העלתה על דעתה שהצגת החתולים כ"פושעים" בכל סיפור הרשלנות של "טיב טעם" תילקח ברצינות על-ידי אי-מישהו שקצת שכל בקודקודו. ברם, כנראה שהיה בכל זאת מי שסבר שצריך להעניש את החתולים במלוא החומרה על חוצפתם. אני חברה בקומונה וירטואלית למען בעלי חיים, ובין היתר שותפות בה כמה מדמויות המפתח בארגונים למען בעלי חיים בישראל. בשרשור קצר ועצוב בנושא התוכנית אמש, הועבר דיווח מאתי אלטמן וענת רפואה (מ"תנו לחיות לחיות" ) לפיו החתולים ש"כיכבו" בכתבה בטלוויזיה כבר נלכדו וחוסלו. את החדשות קיבלה אלטמן, לפי מה שהבנתי, מהווטרינר העירוני.

והרי סיפור קצר: אחייני בן השנתיים וחצי הוא יצור חמוד ונמרץ ביותר. לפני כמה שבועות, תוך כדי התרוצצות עליזה בסלון בבית סבא וסבתא, נתקל המסכנון בשולחן ונפל. התיישב לו העלובי ארצה ופרץ בבכי מר. "אל תבכה, חמודי", אמרה לו סבתא, "השולחן הרביץ לך? תרביץ לו בחזרה!" הפצפון התעודד, קם על רגליו, חבט בשולחן ביד שמנמנה וצווח "פויה שולחן! פויה!" ומיד יבשו הדמעות והכל בא על מקומו בשלום.

להערכתי? ייקח משהו כמו חצי יום עד שהמקום יתמלא שוב בחתולים או גרוע מזה – בעכברושים (עם כל חיבתי למכרסמים, אין להכחיש שעכברושים יכולים לשאת מחלות מסוכנות ביותר לבני אדם, בניגוד לחתולים). כל עוד המזון חשוף ואין הקפדה מתאימה על כללי העבודה במקום, יהיו מי שיגיעו אליו ויסעדו להנאתם. בעלי חיים עושים את מה שהם אמורים לעשות, כלומר למצוא מזון ולאכול אותו. בדיוק כפי שהשולחן עשה את מה שהיה אמור לעשות ועמד באמצע החדר כדי שאחייני הקט, שעוד לא למד להיזהר, ייתקל בו. האם ל"טיב טעם" יש מנטליות של ילד בן שנתיים וחצי בכל הקשור לטיפול בתקלות חמורות בייצור? כמובן. תמשיכו להרביץ לשולחן, "טיב טעם". פויה חתולים! פויה!

כנראה שבאמת לא חסרות להם שם נבלות.


Responses

  1. את יודעת, ככל שצפיתי (בקוצר רוח הולך וגובר) במשדר הזה ושמעתי את הביטוי החוזר ונשנה "משטח הבשר החתולי" (וואט דה פאק?!), מעבר לאי הנוחות הכללית מכל הסיפור, התחלתי להרגיש איזו כוונת וירטואלית ננעלת על החיות האומללות האלה.
    בכל פעם ששמעתי כמה החתולים שמנים!!!!!1 טורפים לשובע!!!!1 וכך הלאה, קפץ לי אותו שריר קטן ועצבני מתחת לעין שבד"כ מפגין נוכחות כשאני צופה בתכניות תחקיר כאלה, על הקריינות מלאת ההשראה שלהן והקרדיט הרב שהן נותנות לצופה. 🙄
    אבל אמרתי לעצמי, בחיאת, אף אחד הרי לא באמת יסיק מהכתבה הזו שהבעיה היא שיש חתולי רחוב באותה שכונה, נכון? זה בערך כמו להחליט שצריך להתחיל לפעול לכיבויה של השמש כי אם משהו עומד בחוץ הוא מתחמם. לאנשים יש לפחות קצת הגיון בסיסי. הם לא יסיקו שהפאנץ' ליין של כתבה כזו היא קיומם הזדוני והאפלולי של כמה חתולים רעבים (סליחה: שמנים! מבסוטים! חסרי בושה! באסטרדוס!).
    אז התרגזתי לי בשקט, וציפיתי להתקל בכמה טוקבקים הזויים בימים הקרובים על כמה החתולים הם בעייתה הגדולה ביותר של האנושות. לא יותר מזה.

    לעזאזל.

    ואנדר: אכן  😦 באיזו רשות באמת השמנמנים חסרי הבושה האלה זוללים בשר שמונח לפניהם?… כל הכבוד לכלבוטק על חשיפת הפושעים הזדוניים הללו. 

     ועדכון אחרון: נמסרה הודעה לעיתונות בעניין מטעם תל"ל ופורום חתולים ב"תפוז", ואתי אלטמן מקיימת דיונים עם מנכ"ל "טיב טעם" במטרה לסגור את המתחם ההוא כמו שצריך ולארגן לכידה, סירוס ועיקור של החתולים וכן פינות האכלה מסודרות. אני ממש מקווה שזה ייצא לפועל.

  2. גם מקס הזועם כתב משהו על זה. משעשע. .

  3. אופס. הלינק יצא בלי טקסט. אבל הוא שם, אחרי "משעשע"

     ואנדר: באמת משעשע, תודה  🙂  בני אדם הם בעלי חיים מטופשים למדי, אין ספק. לא היה שווה לביית אותנו  😛

  4. אני נקרעתי מצחוק. האיש הגדול הזה עם קול הבס שמזהיר כל הזמן ותמונות חתולים אוכלים מנגד. סאטירה. מי אמר שנגמרה בטלויזיה?
    טיב טעם הולכים לנצח פה בנקודות מפני שכלבוטק רשלנים. הסיפור מינורי. אין כאן קייס ל"חשיפה הגדולה" שהבטיחו.

    הבהרה: הח"מ מדי פעם נוהג לבקר בסניף "טיב טעם" הקרוב למקום מגוריו (והומג גם בתחקיר המסעיר) כדי לפקוד את המסעדה התאילנדית ולפעמים את ההמבורגריה. הח"מ מעולם לא הרגיש טעם "חתולי" באוכל שהוגש לו. מצד שני, הוא גם לא ניסה (באופן מודע) חתול מימיו.

    ואנדר: בשמחה הייתי מקבלת את זה כסאטירה, אלמלא החליטו להרוג את החתולים בסופו של כל הסיפור. אבל אני מסכימה שכלבוטק הפסידו בנקודות. הבטיחו רעידת אדמה וסיפקו כמה חתולים זוללים. לא משהו.

  5. נו, למי שלא הבין מה זה הומג… מ' יושבת ליד צ'. לפעמים האצבע מחליקה. זו לא מקלדת שאני מקליד עליה באופן קבוע. והרצפה עקומה. קאפיש?

  6. >תחילת מחאה/סוף מחאה

  7. אני לא רואה טלויזיה, אבל שמעתי שטיב טעם טוענים שהתחקיר בוים על ידי עובדים בחברה.
    גם רפי גינת, העורך לשעבר של ידיעות ומקורבו של אולמרט, וגם טיב טעם אינם צדיקים גדולים. אני ממש לא יודע למי להאמין…

    ואנדר: יוחאי, אני מוכנה לקבל שזה בוים או לפחות נערך בצורה שמעוותת את תמונת המציאות. שמעתי גם שגינת מקורב לרשת "שופרסל", ושכל הסיפור הוא בגלל המלחמה בין הרשתות. הנקודה היא שלא החתולים הם האשמים… לא? גינת ירק בקשת על כללי האתיקה המקצועית, ו"טיב טעם" לא הקפידו במידה זו או אחרת, מבוימת או לא, על כללי הגיינה – אבל למה החתולים הם שמוצגים כפושעים? כל התחקיר הזה בשביל שאפשר יהיה להוציא להורג את מיצי הפושע?…

  8. סליחה, אבל במקרה דוד שלי מנהל סניף של "טיב טעם" בראשל"צ (אם איני טועה), ובמפגש משפחתי לרגל יום-הולדתו של בנו, בן-דודי, דיברנו על התחקיר.

    כולבוטק לא הציגו את התמונה המלאה, ואני לא יודע אם תגובת "טיב טעם" שהמשטח המדובר היה מיועד להשמדה נכונה או לא – אך אני יודע שהסטנדרטים של "טיב טעם" גבוהים ביותר מאז התחקיר הראשון של כולבוטק בנושא הבשר המטובל (שמאז כבר הפסיקו למוכרו בסניפי הרשת).

    הנה הדברים שאני זוכר מהשיחה עם דודי:
    – ידעת שלפני שהבשר יוצא מהמשאית המגיעה לסניף כלשהו ומגיע למחסן בודקים את הטמפרטורה במשאית? לא באופן "חפיפניקי" כמו בשירות הוטינרי של באר-שבע. אם הטמפרטורה גדולה מ- 4 מעלות צלזיוס, הבשר לא יוכנס לתוך המחסן ויישלך חזרה.
    – משטח העבודה עליו עובדים העובדים החותכים את הבשר מכוסה קרח, והטמפרטורה בחדר העבודה היא 0 מעלות צלזיוס. משום מה, קשה לי להאמין שמישהו מהחברות המתחרות דורש סטנדרטים כאלו בנושא הבשר.

    זה שהתחקיר שודר בכלבוטק לא אומר שהכל אמת, והתחקיר הזה גרם לי לחשוב האם היו עוד מקרים כאלו, של הגזמות וחצאי-אמיתות עם עסקים ואנשים אחרים, קטנים הרבה יותר מ"טיב טעם", שרפי גינת הרס להם את הקריירה. נכון, רפי הביא אין-ספור פושעים קטנים כגדולים לדין צדק, או עצר עוולות מלהתבצע – אבל זה לא אומר שיש להאמין לכל מה שהוא אומר.

    גורם לי לחשוב, האם האופנוע שהוא קיבל במתנה ובכך גרם להשעייתו מוועד ערוץ 2, הגיע מאחת ממתחרותיה של "טיב טעם"… ואולי זאת הפעם השנייה שהיא רוצה תחקיר הורס-תדמית שכזה.

    ואנדר: קונטי – שוב, אין לי ויכוח עם הטענות האלה. אין לי ספק שרפי גינת במקרה הטוב רק "כופף" כמה כללים, ובמקרה היותר סביר נהג בחוסר הגינות משווע כלפי הרשת בכל מה שקשור לשמירה על יושרה עיתונאית והקפדה על תחקיר הולם. זו לא הבעיה שלי וזה גם לא נושא הפוסט. הנושא הוא ההתמקדות המיותרת, המטופשת והאכזרית של שני הצדדים הניצים בוויכוח הזה בחתולים, שהם היצורים היחידים בכל המהומה שעשו בדיוק את מה שמצופה מהם. הבעיה שלי היא שבמקום להוכיח באמצעות מסמכים או תחקיר-נגד שרפי גינת ותוכניתו הוליכו את הציבור שולל, הם (כלומר "טיב טעם") המשיכו בקו האווילי של גינת, ובחרו בפתרון מיידי וקצר-רואי שהוא "להעניש" את החתולים. זה מה שמקומם אותי. "טיב טעם" רוצים להוכיח שהתחקיר מבוים ושקרי? מצוין. אני בעד. אבל החתולים הם לא הכתובת ולא מהם צריך לדרוש את המחיר למחדלים האלה.

    אגב, עד אתמול הייתי בעצמי לקוחה מרוצה של "טיב טעם". ברצינות גמורה. אני מצפה מהם שיגיבו לעניין החתולים, ואיתי כמה פורומים לבעלי חיים שעוקבים בדאגה אחרי הסיפור.

  9. הממם, נעלמה לי התגובה? הייתכן?

  10. העלמה עפרונית – את מתכוונת לתגובה שתוכנה הוא "תחילת מחאה/סוף מחאה"? זה כל מה שהופיע לי בדשבורד. שלחי שוב?…

  11. זהו, שבמקור הייתה שם מחאה אמיתית.
    (אלק, אמיתית. סתם מרמור על החתולים אוכלי החינם שמשתרכים לי בגינה ולא עושים שום דבר בשביל לדאוג לזה שלא יהיו חולדות אצלי בבית ועל הקשר בינם לבין ההשערה שיש קשר בין חתולים לעכברושים).
    זו בטח לא הייתה תגובה ששווה לשלוח שוב.


להשאיר תגובה

קטגוריות

