פורסם על ידי: vandersister | אוקטובר 8, 2007

אני לא מכורה. אני יכולה להפסיק מתי שאני רוצה

כל הסיפור החל, כמו כל הדברים ההזויים באמת, בגלל ערוץ AXN. כבר זמן מה שהערוץ משדר פרומואים לסידרה חדשה בשם "קשרים אפלים", שמבטיחה למלא את החלל הערפדי שנוצר בעקבות מותם המצער של "באפי" ו"אנג'ל", פי השאול ייקום דמם. נו באמת, נחרתי בבוז למראה הפרומואים, הם לעולם לא יצליחו לשחזר את תפארת סאנידייל עם הסידרה המגוחכת הזאת. אין סיכוי שאצפה בה. אולי רק בפרק אחד, בשביל שיהיה לי בסיס לומר שבאמת לא שווה לצפות בה. וגם בגלל שיש לי משהו לערפדים. קורה. נו, מה יותר טוב, להסניף גז מזגנים? יש אנשים שאוהבים ערפדים, ויש אנשים ששותים מיץ פסיפלורה. כל אחד והשגעונות שלו.

על כל פנים, כך קרה שמצאתי את עצמי ערב אחד מתכרבלת עם במבה ופפריקה (החתולה, לא התבלין) מול ערוץ AXN הנאמן, וצופה ב"קשרים אפלים". השם המקורי של הסדרה הוא "Blood Ties", ופה ציפתה לי הפתעה נעימה: התרגום של שם הסידרה הוא לא רע בכלל. הם היו יכולים באותה קלות להרוס הכל ולקרוא לה "נשיכה קטלנית" או "הערפד שתקע אותי". אבל "קשרים אפלים" זה בהחלט סביר. העלילה, לעומת זאת, צפויה עד בחילה: זהו סיפורה של חוקרת פרטית כישרונית ונמרצת שהיא גם כוסית-על וגם מומחית לאמנויות לחימה (כמובן), שמשתפת פעולה עם ערפד יפה-תואר ושרמנטי, שהוא אכזרי ומרושע אך גם טוב לב ואצילי, כלומר קורע אנשים לגזרים ושותה את דמם אבל רק אם ממש מגיע להם. בכל זאת, ערפדים צריכים לחיות ממשהו.

בפרק השני (אני יודעת שהבטחתי שאצפה רק בפרק אחד, אבל יש הבטחות ויש ערפדים יפי-תואר בבגדים קרועים ושיער סתור אך פוטוגני) כבר הבנתי איך העסק עובד, פחות או יותר. כל העניין בסדרות הללו, בדומה ל"באפי" ז"ל, הוא המתח שבין הדמויות, הבדיחות הפנימיות והשנינויות שמבוססות על אזכורים תרבותיים שונים. העלילה שולית לגמרי. פרק טיפוסי יתנהל בערך כך: השד המצרי חתשוספ (או שם אחר שנשמע אקזוטי) מנסה להרוג ילדה קטנה וחפה מפשע, והחוקרת הפרטית נקראת לדגל כדי להביס את השד ולהציל את הילדה. אלא מאי? בעזרתו של הערפד וכישופיו האפלים אך הסקסיים, היא מגלה שהילדה הקטנה והחפה מפשע-לכאורה היא למעשה השד הקלטי מק'לכאלכאלגן שעטה על עצמו תחפושת בשביל להרוג את השד המצרי חתשוספ, שמתגלה שהוא-הוא האיש החף מפשע. גיבורינו נלחמים בשד לפי מיטב מסורת הקונג-פו ומבריחים אותו, תוך שחולצתו של הערפד נקרעת מעל גופו (זה תמיד קורה בסצינות לחימה. תמיד. אני חושבת שערפדים לא מסוגלים להילחם עם חולצות או משהו), ומנסים למצוא דרך להשמיד את השד סופית. הם כמעט ומתייאשים, אך בשלב זה, מישהו מדמויות המשנה אומר משהו כמו "מצאתי בספר העתיק-לאללה הזה את הדרך להרוג אותו! צריך למרוח לו אבקת סוכר על השפם!" וברגע האחרון, הערפד – במאמץ עליון כמובן, ותוך איבוד החולצה השביעית במספר לפרק זה – יצליח למרוח את האבקה על שפמו של השד. השד יחזור לגיהינום תוך צווחות נקמה נמרצות, וגיבורינו ייפטרו ממנו אחת ולתמיד, כלומר עד לפרק סיום העונה, כי צריך אותו בשביל הסוף המותח.

זה פשוט מגוחך, אמרתי לעצמי בעודי מחלצת את אפה של החתולה משקית הבמבה, תוך צפייה בפרק הרביעי ששודר בשבוע שעבר. כבר שלושה פרקים שלמים שהם עם אותו שטיק עלילתי, ושום דבר לא זז. המתח המיני בין החוקרת הפרטית לערפדון כבר שובר כל שיא אפשרי ועדיין לא היתה סצינת מיטה ביניהם. איזו מן סידרה זו, לעזאזל??? זה אקשן זה?? כלומר, זה ממש נחמד שהערפד מוצא כל הזמן דרכים יצירתיות להיפטר מפריטי לבוש שונים בשלל תאונות ביזאריות וחסרות כל הצדקה מבחינת התסריט, ושהם מצילים זה את חייה של זו ולהיפך על ימין ועל שמאל, אבל מה שווה כל הטררם הזה בלי סיום ראוי? אפילו פעם אחת הוא לא נשך את הצוואר שלה. איזה מן ערפד זה? חרפה. הערב משודר הפרק החמישי, ובי נשבעתי שאם לא יהיה סוף סוף קצת אקשן בין הדמויות, אני מפסיקה לצפות בסידרה הזו. כלומר רק כשהעונה תסתיים. או כשהערפד ימצא דרך למנוע את קריעת החולצות שלו בסצינות הלחימה, מה שיבוא קודם.


Responses

  1. הפתרון המקובל הוא, כמובן, ללבוש בגדי עור. המממ.
    יש דיבורים שהתחליף הנוכחי לבאפי (לא יכול להיות תחליף לעולם!!! חוץ מורוניקה מארס) הוא הסדרה Reaper, המשודרת כעת באימיול הקרוב לביתך. עוד לא ראיתי. לעומתה, הסדרה Moonlight (בלש-ערפד בלוס אנג'לס!! חוצפה!) נרשמת ככישלון מוחץ. אפילו להעתיק מאנג'ל הם לא יודעים.

    ואנדר: ואפילו קראו לסדרה הזו Moonlight? על משקל Moonlighting הישנה והטובה (או "בלשים בלילה", עוד אחד מהתרגומים המופלאים של שמות סדרות)? שיתביישו. פטוי!!

  2. 😆 😆 😆 צריך לתת לך משרה מלאה בביקורת טלויזיה, לעזאזל. גדול.
    אני לא מכורה לבלוג הזה. אני יכולה להפסיק מתי שאני רוצה.
    *מתנודדת קדימה ואחורה בפינת החדר ומתגרדת בפראות*

    ואנדר: ביקורת טלוויזיה? לא לא, בשביל זה יש את אריאנה מלמד. ליד הטורים הנשכניים שלה, נשיכת ערפד נראית כמו ליטוף קליל. אבל תודה! 😀
    במחשבה שניה, אם את בכל זאת מכירה מישהו… 😉

  3. בטח לא מכורה. גם אני לא. אני סתם רואה חמש שעות טלוויזיה כל יום. זה לא קשור לכלום.
    ואם כבר ערפדים סקסיים בלי חולצה, למה לא תחזרי למקורות? גם החולצות של ספייק לא היו אף פעם עמידות במיוחד…

    ואנדר: הו, לספייק היו כמה מהסצינות האנטי-חולצתיות הטובות ביותר. מחלקת ההלבשה בסדרות על ערפדים עובדת, כפי הנראה, מסביב לשעון…

  4. בתור מישהי שלא יכלה להפסיק לצפות ב"האנטומיה של גריי", אחת הסדרות הכי אוויליות בטלוויזיה האמריקאית, קל לי להזדהות.
    יש משהו מנחם בסידרה צפויה ובנאלית – לפחות את יודעת שיותר מדי הפתעות לא יהיו (ובימינו גם זה משהו).
    😛

    ואנדר: אמת. אחרי יום עבודה קשה ומפרך, אין כמו לחזור הביתה ולנחש בדיוק מה יקרה בהמשך העלילה של הסדרה האווילית החביבה עליך 🙂 (ולקוות שזה יהיה כרוך בהתערטלות כלשהי)
    (כלומר של אחת הדמויות)
    (או כמה מהן, בעצם. המממ)
    (אני צריכה לישון)


כתיבת תגובה

קטגוריות

