פורסם על ידי: vandersister | אוגוסט 30, 2007

אתם בסדר, אתם – או: מה שתמיד רציתם לדעת על גרמנים, אוסטרים, ישראלים, צ'כים, יפנים, בירה וחומוס, ולא העזתם לשאול

תשמעו. כנראה שמצוקת החומוס שדיווחתי עליה בפוסט שעבר נגעה לליבם של הרבה קוראים, ואני אסירת תודה (בלי שום ציניות) לאנשים הטובים שעזרו, אם בעצות, אם באנקדוטות משעשעות ואם בשליחת השיר עצמו. ברכות על ראשכם! תשעה קבין של חומוס ירדו לעולם, ואתם מבחינתי זכיתם בכולם. עם קצת צנובר, שמן זית וחריף.

שיר החומוס נשלח חגיגית לידידתי הגרמניה ינינה, ועד שתתקבל ממנה תגובה (בתקווה שאכן תתקבל תגובה, והיא לא תחליט שהיא לא רוצה שום קשר עם בני העם שהגו את היצירה הזו), חשבתי שנוכל לערוך סיכום קצר של מה שלמדנו מסאגת החומוס:

1. לגרמנים יש את די-ג'יי אוצי ששר על המבורגר, פיצה ועוף מטוגן. לנו יש את נייג'ל האדמו"ר ששר על חומוס, מוסקה, מטבוחה, מג'דרה, שקשוקה, קוסה מחשי ועוד שלל מאכלים מזרחיים שאת שמותיהם אינני זוכרת (פולניה שכמותי).

2. הגרמנים שותים המון בירה. אנחנו לא.

3. לעומת זאת, אנחנו אוכלים הרבה חומוס. הגרמנים לא.

4. הצ'כים שותים יותר בירה מהגרמנים, אבל אין להם את די-ג'יי אוצי.

5. די-ג'יי אוצי הוא בכלל אוסטרי ולא גרמני.

6. נייג'ל האדמו"ר הוא בכלל לא אדמו"ר וגם לא קוראים לו נייג'ל. קוראים לו יהושע סופר. אני אפילו לא בטוחה שהוא אוהב חומוס.

7. לשיר "חומוס מטמטם" יש ערך משלו בוויקיפדיה. דבר לא יפתיעני עוד.

8. גם לדי ג'יי אוצי יש ערך משלו בוויקיפדיה, ומסתבר ששמו האמיתי הוא גרהרד פרידלה. אני בספק אם הוא אוהב חומוס.

9. לגבי השיר "Burger Dance", טוען הערך בוויקיפדיה כי: "The radio stations didn't want to play the song because of its very bad quality."

10. מסתבר שטעם טוב לחוד והצלחה לחוד: ב- 2006 להיט נוסף של גרהרד/אוצי הגיע למקום הראשון במצעדים ביפן. דבר לא יפתיעני עוד 2.

11. האם נצליח לשכנע את היפנים שחומוס זה דבר נפלא אם נעצב אותו בצורת "הלו קיטי"?

ושוב תודה 🙂


Responses

  1. אותי דבר לא מפתיע בקשר ליפנים כבר שנים. ותמיד אני מספר את האנקדוטה הבאה: אבא שלי ביקר ביפן והוא סיפר לי שהוא ביקר בחנות אלקטרוניקה שבה מוכרים שבבים ושאר מוצרי אלקטרוניקה מה-bleeding edge לפי משקל. ואיך עורכים את החשבון? ברו—ר. בחשבוניה (באמת!).

    ואנדר: כן, אבל האם החשבוניה היתה בצורת הלו קיטי? 😉

  2. ברור שאין מה שיפתיע יותר אצל היפנים..! הם יפנים!!
    אני חושבת שכל מי ששמע שיר יפני אחד וראה סרט הנטאי אחד יודע את זה.. 😛

    מה שכן, לחומוס יש ערך בויקי? זהו. סוגרים את הבאסטה.. אין מה לחפש פה יותר אם זה הערך שאנחנו מביאים לאנציקלופדיה (ד"א אחרי הפוסט הקודם ישר הורדתי את השיר, ובשמחה וששון רציתי להגיב שהנה נמצאה האבידה, ואז ראיתי שכבר מצא אותה מישהו לפני.. קשה. כמובן שהשיר נמחק מיידית, שהמחשב לא יתעצבן שאני שמה עליו זבל).

    ועוד המלצה יפנית – להוריד שירים ידועים בגרסה יפנית – פשוט נהדר. מחייה את הגוף ואת הנפש (הנה פרגנתי גם לגרמנים). מומלץ בחום – So Happy Together הישן והידוע.

  3. ושוב סליחה, רק רציתי להודיע מראש שעם כל יוזמת ה BlogDay אני זוממת להכניסך שם לרשימה שלי.
    That is all
    יום טוב 8)

    ואנדר: תודה רבה! כמובן שעם כל יתר הדברים שאני מזניחה בזמן האחרון (כמו קניות, כביסה ולשתות מים), הצלחתי לפספס בצורה מופלאה את יום הבלוגים… בכל מקרה, רוב תודות 🙂

  4. The radio stations didn’t want to play the song because of its very bad quality
    אבל בארץ שידרו את חומוס מטמטם. טוב, בגרמניה ואוסטריה: אס גיבט קולטור! אונט היר, קיין קולטור.

    ואנדר: אם זה לא מספיק, ינינה דיווחה (בשמחה לאיד) שיש להיט צרפתי בשם Mange du kebab, או "eat the kebab", שהוא שיר הלל לקבאבים בצרפתית צחה. הצעתי לה שנעשה את מצעד עשרת שירי האוכל הדפוקים ביותר עלי אדמות. עכשיו רק חסר שיר מטופש על סושי.

  5. מעניין שברחבי אירופה המילה קבאב לא מתארת את מה שאנחנו קוראים לו בישראל קבאב, אלא דווקא את מה שמוכר לנו כשווארמה. אם אני זוכר נכון קבאב זה מילה נרדפת לבשר בטורקית. מאיזה סיבה לא ברורה המהגרים הטורקים באירופה בימינו לא מתואמים עם אחיהם מפלסטינה בשלהי תקופת האימפריה העותומנית לגבי השימוש הנכון במילה הזו.


כתיבת תגובה

קטגוריות

