פורסם על ידי: vandersister | אוגוסט 28, 2007

הצילו! חומוס!

אשר יגורתי. אך לפני יומיים כתבתי כאן פוסט על יצירה מוסיקלית מפתיעה, שניתן לפרש אותה כאמירה צינית מושחזת היטב על תרבות צריכת הג'אנק פוד במאה ה- 21; אך סביר יותר להניח, שמדובר פשוט בפזמון הזוי ודפקטיבי שנכתב בשתיים וחצי דקות, הוקלט בארבע דקות והגיע בדרך תמוהה כלשהי לראש מצעד הלהיטים בגרמניה ואוסטריה. מדובר, כמובן, ב- "Burger Dance" מאת המוסיקאי הדגול די-ג'יי אוצי (DJ Ötzi). מילות השיר, אגב, הן יצירת מופת בפני עצמה:

The Pizza Hut, the Pizza Hut, Kentucky fried chicken in the Pizza Hut, the
Pizza Hut, the Pizza Hut, Kentucky fried chicken in the Pizza Hut,
McDonald's, McDonald's, Kentucky fried chicken in the Pizza Hut, McDonald's,
McDonald's, Kentucky fried chicken in the Pizza Hut
Wow!

ידידתי הגרמניה ינינה היא ששלחה לי את הזוועה הזו, כשהיא מוסיפה בנימה מיואשת: "כנראה שיש פה אנשים ששותים המון אלכוהול ואז הם מוכנים לקנות דיסקים עם שירים כאלה, אחרת אין לי הסבר למה זה הפך ללהיט". הרגעתי את האומללה והבטחתי לה שגם בישראל יש אנשים שקונים שירים כאלה, לפעמים אפילו בלי לשתות לשוכרה לפני זה, כך שניתן לומר שמצבנו אפילו יותר גרוע מזה של הגרמנים והאוסטרים. הנה למשל, הסברתי לה, היה פעם מישהו שכתב שיר בשם "חומוס מטמטם", שהיה אווילי לא פחות מהפיצה המרקדת של די ג'יי אוצי, והשיר הפך ללהיט שכבש את המצעדים בסערה.

למרבה הפאדיחה, תוך זמן קצר קיבלתי מייל תשובה מינינה, ובו היא מביעה עניין רב בשיר החומוס ומבקשת לשמוע אותו במו אוזניה. כפי הנראה רוצה אותה עלובית להיווכח שאכן, גם במדינות אחרות, ולא רק אצלם בדויטשלאנד, יש אנשים שרוצים לשמוע שירים של אנשים שאוהבים אוכל מסוגים שונים אבל לא ממש יודעים לכתוב, להלחין או לשיר. הבעיה: אין לי מושג איפה להשיג את השיר הזה! היא אפילו שאלה אם יש בשבילו קליפ ב- YouTube. אין סיכוי שאצליח להשיג קליפ של החומוס, מטמטם ככל שיהיה, אבל… אנשים טובים, אולי מישהו יכול לעזור לי למצוא את השיר המקורי? אפילו רק קטע ממנו, למען אוכל לייצג את ישראל בכבוד (?) בפני ידידתי האירופאית אנינת-הטעם? מי שיצליח למצוא עותק של השיר, יקבל צלחת חומוס עם מקדונלדס בפיצה האט וקנטאקי פרייד צ'יקן, בסולם רה מז'ור. וכדורים נגד צרבת. הצילו!


Responses

  1. אולי יש משהו בטענה שלה. גרמניה היא המדינה השלישית בעולם בצריכת בירה לראש, 116 ליטר לאדם לשנה. אוסטריה חמישית — 108 ליטר לאדם לשנה. לנו, לעומת זאת, אין את התירוץ הזה. אצלנו הממוצע הוא 14 (כן, 14) ליטר לאדם לשנה. אני בטוח שיש כאן איזה משמעות עמוקה.

    ואנדר: אני מפחדת לשאול מי המדינה הראשונה במדד הזה… בריטניה?

  2. אני לא יכול לעזור לך בעניין החומוס, אבל כן יש באפשרותי לשלוח אותך לשיר גרמני שטוף־אלכוהול אחר: "פוגו בטוגו".
    "שפורטפרוינדה שטילר", למען הסר ספק, הם להקה לגיטימית ומוכרת: האלבום האחרון שלהם הגיע לראש טבלת המכירות בגרמניה, שני קודמיו למקום השני.

    ואנדר: כנראה שינינה היא באמת עוף מוזר. היא טוענת בתוקף שהיא לא אוהבת אלכוהול. אולי היא מאומצת או משהו?… הגנים הגרמניים לא היו מאפשרים זאת…

  3. אני מניחה ששוקי וקוראי בלוג החומוס (או מישהו בפורומים שלהם) יוכלו לסייע בידך. לא סתם הם בלוג החומוס הראשון בעולם!

    ואנדר: תודה! שלחתי תחינה (וטחינה) לאנשי החומוס. כך נוכל להפיץ את בשורת החומוס בעולם!

  4. איך את יכולה להגיד ששיר הלל לחומוס הוא אווילי?חומוס הוא אכן מ-ט-מ-ט-ם 🙂
    אגב, אני ומיטב חבריי פועלים ללא הרף(מסביב לשעון בימים מסויימים) להעלות את כמות ממוצע צריכת הבירה בישראל. עם קצת תמיכה ציבורית- נגיע גם לגרמנים!!

    ואנדר: עלו והצליחו במשימתכם הנעלה והראויה 😉 רק תזכרו – אם שותים חומוס, לא נוהגים!

  5. קובץ mp3 יעזור לך, או שאת חייבת קליפ?

  6. רמי – mp3 יהיה מעולה! אני מניחה שאין בכלל קליפ לשיר הזה, לא?…

  7. שלחתי לך את ה-mp3. אם את רוצה לראות את האדמור בפעולה (אבל בשיר הזוי אחר), אפשר כאן: http://www.youtube.com/watch?v=aoqW6mwz1Ug

  8. אופס. http://www.youtube.com/watch?v=aoqW6mwz1Ug

  9. אני זוכר שקראתי על גרמניה במקום שלישי. השניים הראשונים היו אירלנד וצ'כיה, אבל אני לא זוכר מה היה הסדר. כנראה בגלל שאני שותה כמו גרמני ממוצע (:

  10. צ'כיה. ואחרי אירלנד.

  11. יש כאן רשימה של 35 המדינות המובילות בעולם בצריכת בירה, הנתון בקשר לישראל מכאן (0.04‎*365).

  12. אולי גם זה יעזור:

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A1_%D7%9E%D7%98%D7%9E%D7%98%D7%9D

    (מי האמין שיהיה כתוב עליו בויקיפדיה?)

  13. נייג'ל האדמו"ר! הוא נחשב לנביא הראפ בישראל 🙂

  14. בוריס – נביא הראפ בישראל? האמנם? אבוי 😯 ואני הטלתי דופי באיש שהביא לנו את סאבלימינל והצל…


כתיבת תגובה

קטגוריות

