פורסם על ידי: vandersister | יולי 31, 2007

שימו לב: הציף הזה עשוי להציל את חייכם

התנצלותי הכנה. בחיי שרציתי לעדכן את הבלוג כבר מזמן, אבל לא הסתדר, העניין. פשוט, המוח שלי ריק ונבוב מרעיונות כבר ימים ארוכים, הלחץ בעבודה הולך ומחריף, האולקוס שוב מציק והכלב אכל לי את המחברת, ולכן לא היו פוסטים חדשים. טוב, בעצם זה שקר וכזב. אין לי כלב, יש לי רק חתולה. וגם היא לא אוכלת מחברות. אבל הנקודה היא שפשוט התעייפתי להפליא והרגשתי שאני הולכת ונטחנת בלחץ העבודה וכל יתר הצרות, והתוצאה היתה כמה ימים קשים ביותר.

והנה הערב, בעוד השטינקמוביל מטרטר לו בכיוון פתח שמיקווה, שקעתי בהרהורים קיומיים כבדים. חלפנו כבכל יום ליד בית החולים בילינסון (המוכר גם בשם "הי, זה המקום ההוא שכמעט התעלפתי בו בזמן בדיקת CT"), ובעודי בוהה בבנייני המחלקות השונות, קול קטן אך מושחז היטב באחורי ראשי אמר בעוקצנות: "את רואה? שם, בבית החולים, עובדים אנשים שעושים דברים חשובים באמת. כמו למשל, לחבוש פצעים, לטפל במקרי חירום, להציל חיים, להפחיד פציינטים עם מחטים וצינורות בגדלים שונים. זו עבודה אמיתית! ואת, מה את עושה? כלום בריבוע. מתי הצלת לאחרונה חיים של מישהו, מתי עשית משהו באמת חשוב, פקאצה טכנוצילית* שכמותך??"

נכלמתי. הקול העוקצני צודק בהחלט, הכל אמת לאמיתה. את המקצוע שלי אפשר לתאר במקרה הטוב כ"עובדת זוטרה במחלקה למכשירים קטנים שעושים ציף", וגם זה נשמע מעניין יותר ממה שאני עושה. למעשה, אני לא מייצרת את המכשירים שעושים ציף. אני אפילו לא מייצרת את הציף עצמו. אפשר לומר, באופן מטאפורי, שאני זו שמדביקה את הציף למכשיר אם מישהו אומר לי שהמכשיר צריך ציף. זהו. אז מה, הציף שלי משנה משהו בעולם הגדול? אני תורמת בציף הצנוע שלי משהו מהותי לכלכלה הגלובלית? לביטחון המדינה? לאיכות החיים של תושבי פתח שמיקווה רבתי? לא ממש.

אבל, מה לעשות, חייבים להתפרנס ממשהו. נכון שאני לא מצילה חיים על בסיס יומיומי, ואף אחד לא ייתן לי מדליה או תעודת כבוד על ביצוע מטלותיי השגרתיות, ועדיין – אולי בכל זאת יש כמה אנשים בעולם שאוהבים מכשירים קטנים שעושים ציף? או שהציף משמח את ליבם, או סתם מוסיף משהו קטן לשגרת חייהם? חוץ מזה, מה עדיף – לעבוד במחלקה למכשירים קטנים שעושים ציף, או במחלקה למכונות גדולות שעושות בום, וגורמות להרבה הרס וחורבן? אני אישית מעדיפה את הציף. קטן, אווילי וחסר חשיבות, אבל זה הציף שלי, ואין לי סיבה להתבייש בו. הלא כן?…

אם אתם סבורים שהפוסט הזה היה הזוי מדי, אשמח להציע לכם ציף על חשבון הבית בתור פיצוי. או לפחות להלוות לכם את הכלב שלי, כדי שיאכל לכם כמה מחברות.

* כל הזכויות שמורות לרותי/מורין על הביטוי הנאה הנ"ל, שאומץ בחום על-ידי כותבת שורות אלה


Responses

  1. מדברי הענווה האלה אפשר להבין שאת ממעיטה בערכה של "the machine that goes BING". להזכירך, זו המכונה החשובה ביותר בכל חדר ניתוח.

    ואנדר: צודק. אמנם הציף הספציפי שלי לא הולך לחדרי ניתוח, ובכל זאת, כבודו במקומו מונח! ואני אפילו מקבלת על זה משכורת.

  2. הציף של התזכורות בסלולרי שלי מציל את חיי יום אחרי יום.

    ואנדר: אבוי. מה עשית בתקופה שלפני הסלולריים?… יומני פגישות מנייר לא מצפצפים…

  3. אהבתי את הפסט ההזוי. גם אני עושה כל מיני תוכנות שרק מתי מעט בתוך הקונגלומרט בו אני עובד מעריכים אותו. למעשה הם מקללים אותי יום יום. עדיף ציף קטן מבום גדול…

     ואנדר: תודה 🙂  טכנית אני לא עוסקת בתוכנות, והציף הוא מטאפורי בלבד, אבל התחושה מוכרת…

  4. מאוד אהבתי את הפוסט!
    אגב, אפשר לקבל ציף to go ?

     ואנדר: אפילו שניים 🙂  תרצה להגדיל בשקל תשעים? 

  5. בין שני הקצוות, של הצלת חיים או לקיחתם, רובנו יושבים באמצע ולא עושים אף אחד. וזה סבבה. צריך גם ציפים ובינגים ופסיקים (נו, זה מה שאני עושה).
    עקרונית, אם כולם היו תורמים שעתיים מזמנם כל שבוע ליד שרה או לפליטי דארפור בארץ או לנשים מוכות, זה היה די והותר. ואת מאכילה חתולים. ככה שאין לך שום סיבה להרגיש רע, גם אם את לא מנתחת הרואית (במשכורת של 7 בחודש) או מחנכת דגולה (במשכורת של 3,000 בחודש). בארץ, זו מותרות לעסוק במקצועות ההרואיים באמת. הכסף הטוב נמצא בבומים הגדולים. 😕

    ואנדר: את יודעת מי מרוויח הכי הרבה? כלומר, חוץ מחברי כנסת והקומבינטורים שלהם? עובדי תברואה. ליתר דיוק, עובדים באוטו זבל. הם מקבלים סכומים גבוהים וצריך פרוטקציה לא נורמלית בשביל לקבל את הג'וב הזה. ה"גיבורים" אצלנו מקבלים משכורת עלובה, והזבלנים מתוגמלים ביד נדיבה…

  6. ממה שלמדתי בצבא, הציף הקטן יכול להרוג אותך, והבום הגדול יכול להרוג את האויב שלך.

    ואנדר: מה שמעלה את השאלה, מה עושה הציף הגדול, או הבום הקטן?… 😉  

  7. שווה קריאה,האזנה,צפיה- מה שתרצו…

    מס' הגיגים מטיילים לי בראש ומפריעים לי, וכל אחד בנפרד לא ממש מצדיק פוסט ולכן אסופת שטויות…וכמה המלצות קטנטנות-
    יש שיר נוראי שקודח לי ב…

  8. משום מה הזכרת לי את השיר
    things that make you go hmmmmmm

     ואנדר: Things that make you go "tzif"‎ 🙂

  9. זה לא מדויק. אתר הלמ"ס מפרסם את הדו"ח הזה. השכר הממוצע של עובד זבל (למעשה – סילוק שפכים ואשפה ושירותי תברואה, עמודה 90) הוא 8-9 בברוטו – כלומר, 6-7 בנטו. זה כמו רופא – אבל הממוצע כולל גם מנהלים בתחום. כלומר, השכר אולי גבוה יחסית (ואילו לא היה גבוה, מי היה מסכים לעבוד בזבל?) ובמיוחד למשרה שאינה דורשת השכלה, אבל יש לקחת בחשבון גם את התנאים של העבודה (מסריח, חליפות הגנה וכפפות באמצע הקיץ) ואת העובדה שזה ממוצע ארצי. אפילו בתוך אותה הטבלה (שכר ממוצע של עובדי מדינה ורשויות מקומיות) יש שכר גבוה יותר: מינהל, שירותי בריאות (כנראה וטרינריה עירונית ורופאים, שהם עובדי מדינה. גם כאן: עובדי שירותי הבריאות כוללים גם מנהלי בתי חולים ופקידי קופ"ח, כמו גם אחראי וטרינרי מחוזי).
    לסיכום: חבל שאין בטבלה את השכר החציוני, ועדיין עדיף להיות רופא מפועל פינוי זבל או ביוב.


להשאיר תגובה

קטגוריות

