פורסם על ידי: vandersister | יולי 18, 2007

הכיסא נמוך מדי, מוך מדי, מוך מי מוך מי

פרסומת ב- Ynet: "תחרות מלכת היופי של ישראל 2008 יוצאת לדרך!" אכן, כבר שנה שלמה שאנו מחכים ומצפים ועוצרים את נשימתנו ומייחלים לרגע הזה, והנה הוא כאן. מיטב בנות ישראל נושאות עיניים עורגות לתואר הנכסף, ורוצות בכל נימי נפשן להיות ההיא, ברת המזל, שצועדת על נעלי עקב אנטי-אורתופדיות בשמלה מעוצבת להפליא משברי זכוכיות וקרעי אלומיניום עם קצת פאייטים, עם כתר של חוטי-תיל לראשה, וכולם מוחאים לה כפיים בטירוף ושוזפים עיניים בתמונתה המתנוססת בשער האחורי של העיתון ושוכחים מי זו אחרי יומיים וחצי. לא שווה את המאמץ, הדמעות, היזע, הקרסול הנקוע ודלקת העיניים החריפה עקב עודף מסקרה? כמובן ששווה.

לא אכביר במילים על הקשר שבין חיפצון (אובייקטיביזציה) של נשים לבין תחרויות מהסוג הזה. בוודאי שזה נכון. ברם, לגבי דידי, כל אישה ברת דעת שבוחרת להפוך את עצמה לבובת ברבי מהלכת, בוחרת ככל הנראה מרצונה החופשי לאמץ גם את העומק האינטלקטואלי של בובת ברבי, ואין לי כוונות לנסות ולשכנע אף אחד שמתחת לכל הפלסטיק הזה יש בנאדם עם מחשבות ורגשות ורצונות וכל היתר. אם היא ויתרה על החומר האנושי שלה לטובת יהלומי הכתר המזויפים, יבושם לה. בשביל זה, ככל הנראה, נלחמו הסופרג'יסטיות על זכות הבחירה לנשים: כדי שאישה תוכל לבחור לעמוד מול פני האומה בביקיני ולענות על השאלה הקבועה בנוסח "מה היית עושה כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר" (תשובה: "מגדילה את הציצים שלי ככל האפשר למען שלום עולמי").

נעזוב גם את השאלה של איך לעזאזל קובעים פרמטרים של יופי. הרי ידוע מעל לכל ספק שהאישה היפה בתבל היא סבתא שלי. באמת. תוכיחו שלא. אבל מה שהטריד אותי במודעה לקראת התחרות הזו היה חלק מהקריטריונים להשתתפות בתחרות. במודעה נאמר:

"שימו לב, הקריטריונים להגשת מועמדות הם:

* גיל: 18 עד 24

*גובה: 1.70 ומעלה

* רווקה

*בעלת אזרחות ישראלית"

עם האזרחות הישראלית אין לי ויכוח – בכל זאת, מלכת היופי של ישראל לא יכולה להיות בעלת אזרחות סינית בלבד (אם כי זה היה מאפשר לה להגדיל את הציצים שלה למען השלום העולמי בסינית שוטפת, שזה יתרון). רווקה – מן המפורסמות הוא שנשים מתכערות באופן אוטומטי לאחר החתונה. גיל – גם עם זה אין לי ויכוח. אין ספק שהקריטריון הזה מבוסס על לוגיקה צרופה: נשים בנות 25, או 26, למשל, פשוט לא יכולות להיות מלכות יופי עקב היותן בנות יותר מ- 24. מה לא ברור פה?

מה שהרים את גבתי במקרה דנן, היה דווקא סעיף הגובה. מדוע נשים מתחת ל- 1.70 מטר לא יכולות להיות יפות? מה יש, אי אפשר לבזבז מספיק בד על השמלות המעוצבות שלהן בשביל להצדיק את ההשקעה? המנחה תיאלץ להתכופף קצת יותר עם המיקרופון בשלב השאלות (שלום עולמי וכו'), והמחוך שלה לא מאפשר קשת כזו של תנועה? ואולי ההסבר הוא לא פונקציונלי אלא פיזיקלי – אולי לאנשים נמוכים יש פחות מסת גוף ולכן הם יכולים לספוג פחות רייטינג?

תהא הסיבה אשר תהא, קייט מוס הישראלית כבר לא תיבחר למלכת יופי. כלומר, אם את פצצה עולמית (לפי הקריטריונים של תחרויות מסוג זה) אבל לא גבוהה במיוחד, את יכולה לנהל קריירת דוגמנות-על מצליחה, להרוויח מיליונים ולהפוך למותג בינלאומי, אבל לא תוכלי לעולם לשבת על כס המלכות של הכוסית מס' 1 בישראל. טוב, לא נורא, אם היית יושבת שם ממילא הרגליים שלך לא היו מגיעות לרצפה.


Responses

  1. נו. בוודאי. אם את מתחת למטר שבעים את לא יכולה להיות דוגמנייה. ואז ברור שאת לא נחשבת ליפה.

    ואנדר: אהבתי את המילה "דוגמנייה" – זה מתקשר לי ל"סופגנייה", באורח אירוני משהו  P:

  2. אה. אין מניעה מגברים רווקים בגילאי 18-24 שגבוהים מ-1.70 מ' בעלי אזרחות ישראלית להיות מלכת היופי של ישראל? איפה, איפה נרשמים?

     ואנדר: איתי – לך על זה! הקול שלי מובטח לך 🙂

  3. שרון: "דוגמנייה".. חחח…

    ואנדר: חוץ מהכותרת, הפוסט הזה מצויין, כמו שאר הבלוג.
    לעולם אל תפסיקי לכתוב פוסטים מטרידים באורכם 😀

    תגובת המערכת: תודה רבה! לשירותך תמיד. כלומר, בהנחה שזו לא היתה אמירה צינית לגבי האורך *גבה מורמת*

     רק לעניין הכותרת – טכנית, דני סנדרסון כתב את זה, ולא אני. אז זה באשמתו!

  4. כמישהו שאוהב בחורות יחסית נמוכות, אני מוחה 😛

    שרון ואחות – מלכת יופי ודוגמנית לא חד הן. מלכות יופי לא אמורות להיראות כמו קולבים. קייט מוס לעולם לא היתה נבחרת למלכת יופי גם אם לא היה את הכלל הטיפשי הזה.

  5. איש — אני יודע שאני לא מעורה במיוחד בענייני הפנים של ממלכת היופי, אבל מה בדיוק ההבדל בין מלכת יופי לדוגמנית?

  6. דוגמנית אמורה* להיות עור ועצמות, בעוד מלכת יופי אמורה להיות "מלאה במקומות הנכונים" (90-60-90 הקלאסי וכד').

    * לפי דעתי זה באמת גועל נפש.

  7. עידו, איש – אני חייבת לומר שזה לא נכון. איש, ראית את טקס מלכת היופי בשנים האחרונות? מדובר בסנאדות מהלכות, לא פחות מכל דוגמנית סטנדרטית/אנורקטית אחרת. נשים "מלאות במקומות הנכונים" יש רק בסרטים הוליוודיים של שנות ה- 50, לא כולל את אודרי הפבורן. היום "מלאות במקומות הנכונים" פירושו "אני מקל בלי ציצים ובלי תחת אבל השתלתי סיליקון פה ושם אז זה איכשהו עוד נראה נורמלי".

  8. ואנדר – אני חייב להגיד שזה פשוט מגעיל ברמות. אחותי הקטנה אומרת שזה כל כך יפה כשרואים את עצמות האגן של בחורה שמבצבצות מהג'ינס שלה ואני נגעל כל פעם מחדש.

    ואני פשוט לא רואה תחרויות מלכות יופי או את ערוץ האופנה. זה פשוט בזבוז של הזמן שלי.

  9. איזה פוסט נהדר. אוהבת לקרוא אותך..

  10. אני מתפלאת דווקא מהעובדה שאין דרישת משקל מקסימלית.

  11. איש – מסכימה איתך, גם לגבי עצמות האגן וגם לגבי בזבוז הזמן.

    שירה – תודה… כיף לראות אותך פה 🙂

    נעה – שאלה יפה. לא חשבתי על זה. אני מניחה שזה לא PC לכתוב דרישת משקל – אם כי סביר להניח שכל אישה ששוקלת יותר מ- 45 קילו וחמישים גרם תידחה על הסף…

  12. נהניתי לקרוא והעלית לי חיוך על הפנים..
    אולי כי אני נמוכה.. [?]
    בכל מקרה, גם אני חושבת שצריך לפסול את סעיף הגובה 😉

  13. מי אתן חושבת שתזכה?

  14. עירית – לדעתי תזכה זו שהיא נקבה רווקה בגיל 18 עד 24, בגובה 1.70 ומעלה ובעלת אזרחות ישראלית. אבל זה רק ניחוש.

  15. דודה שלי 1.65 וקיבלו אותתתתתתתתתתתתההההה !!! להלהלהלה 😛 🙂 😆 😆 😆 😛 😈

  16. לדעתי צריך לעשות טקס נסיכת היופי ח.ח. כי יש כל כך הרבה ילדות/ נערות ( 12-18) .. מהממות וזה בזבוז…

    כמוני למשל

    5-5-5

    קיצר… תשובה בקשה..

    מהיפהה 😀 😀 😛 😛


להשאיר תגובה

קטגוריות

