פורסם על ידי: vandersister | יולי 5, 2007

שמישהו יקרא לפראמדיקים

אתמול הייתי בבית החולים בילינסון לצורך צילום CT בטן. אחרי שכבר מגיעים לשם, ההכנות לבדיקה כוללות: א. שתיית ליטרים של נוזל דוחה בצורה לא רגילה שמכיל איזה חומר ניגודי ו- ב. הזרקה של יוד רדיואקטיבי. לא ברור למה, אבל איפשהו באמצע כל חומרי הניגוד, חטפתי סחרחורת איומה, לא יכולתי לנשום והחלפתי את גוון העור הצהבהב-סימפסוני הרגיל שלי לגוון של צמר גפן סטרילי. במצב של חצי התעלפות, נגררתי לחדר הבדיקות, שם הושכבתי ולחץ דמי נמדד בזריזות. הרופא החביב עם החלוק אמר ש"אולי נבהלת מהמחט" (בשביל האינפוזיה של היוד הרדיואקטיבי). שמע חביבי, אמרתי לחלוק, כבר עברתי מספיק בדיקות דם ועירויים בחיים שלי, אני לא נבהלת ממחטים, מקסימום הן נבהלות ממני. סוכם שכפי הנראה הגבתי איכשהו לפיכסה שנתנו לנו לשתות בחוץ – מה שלא ממש מפתיע כי היה לזה טעם של מי שופכין מזוקקים. בקיצור, עברתי את הצילום והמשכתי להרגיש זוועה אל תוך הלילה.

היום אני מרגישה קצת יותר טוב, אבל זקוקה לקצת שעשועים כדי להסיח את דעתי. ובכן: זוכרים את המושג גשטאלט? יכולת התפיסה החושית שלנו, המבוססת על הנטייה לסדר פריטים כשלם בעל משמעות, בפרט כשהמדובר בעצמים ויזואליים? וכך נוצר מצב שבו עצם ויזואלי אחד יכול להיתפס בכמה צורות שונות? לדוגמה – מה אתם רואים כאן – גביע/פמוט נאה?…

Gestalt

 …או שני פרצופים בפרופיל?

מה שמרתק אותי ברעיון של גשטאלט הוא היכולת לראות (או לתפוס) את אותו הדבר בדיוק בצורות שונות. לדוגמה, אני יכולה לומר שהכמעט-התעלפות שלי בבילינסון היתה חוויה מזעזעת, כי הרגשתי ממש זוועה; ולחלופין – בצורה שונה לגמרי – אני יכולה לומר שהכמעט-התעלפות שלי בבילינסון היתה חוויה מזעזעת, כי נורא נבהלתי. הבדל של עולם ומלואו. פלאי הפסיכולוגיה!

ולמה בעצם אני מערבת גשטאלט עם בי"ח בילינסון והחומר הרדיואקטיבי? בעיקר כי אני אווילית להפליא (ואולי גם תחת השפעה של חומרים גרעיניים, אין לדעת). אבל כל הסיפור התחיל מתמונה קטנה, באדיבות אתר Cuteoverload הנאמן. להנאתכם – הרי מבחן קטן. מה אתם רואים בתמונה הבאה?

vanderkitty

א. חתול שנראה כמו היטלר*.

ב. חתול שנראה כמו צ'רלי צ'פלין.

ג. חתול.

ד. עמיר פרץ.

 את התשובות יש לשלוח למערכת ואן-דר-גראף, הזוכה המאושר יקבל יוד רדיואקטיבי לבדיקות CT עתידיות.**

 * יש אתר מקסים וסרקסטי שמציג תמונות רבות של חתולים דמויי-היטלר, ובקיצור – קיטלרים. לעיונכם:  http://www.catsthatlooklikehitler.com

**מחשבה – אולי חלק מהחוויה הזו צריך להיכנס איכשהו לאתר ההיתוך הקר למפגרים?… בכל זאת הפכתי לכור גרעיני מהלך לכמה שעות טובות.


Responses

  1. רואים שזה קיטלר, לא?

  2. אם היטלר היה נראה ככה, הוא היה מצליח בשאיפתו לכבוש את הגלובוס כולו. ואם היה אז אינטרנט – תוך יומיים.
    לגבי החוויה המבהילה, מוכר. אני זוכרת שנתנו לי את המיץ-ספרינגפילד הזה באינפוזיה פעם לקראת בדיקה, ופתאום נפלה עליי בחילה נוראית – אבל ממש נוראית. משהו שלא קרוב בשום צורה להגדרה של בחילה קונבנציונלית. שכבתי על הקרש או מה שזה לא היה וייחלתי למוות מהיר. לא יודעת מה לעזאזל זה היה. מה שבטוח, זה לא היה קשור לזריקה. "אולי נבהלת מהמחט", נו באמת. מה הקטע עם תאוריית הנקבה ההיסטרית, מלמדים אותם את זה בשנה א' או משהו? 😕
    תרגישי טוב, פוי, קחי לך (קרקר, שמעתי שזה טוב לבחילות).

  3. גם השותף שלי עבר CT בטן, והוא תיאר את זה כחוויה הכי קשה שהיתה לו באשפוז, ואולי בחיים בכלל. הזהירו אותו מראש שזה זוועה, והקצו לו שעתיים לשתות את זה. כמובן שייבשו אותו במשך 4 שעות עד הבדיקה. איכילוב זה רע!
    ברור שזה קיטלר. אני פגשתי אחד כזה בתל אביב. הסיפור כאן.

  4. CrazyVet וגם יוחאי – צודקים!! התכוונתי להכניס את הכתובת של אתר הקיטלרים… יתוקן מיד. ואגב, נתתי אופציות אחרות כי מג (Meg), מנהלת אתר קיוט אוברלוד, טענה שהפצפון הזה מתוק מדי בשביל להיות קיטלר אמיתי ולא נראה מספיק מרושע, אז מבחינתה הוא דומה יותר לצ'רלי צ'פלין… הנה דוגמה לאחד מרושע ממש:

    http://www.catsthatlooklikehitler.com/cgi-bin/seigboard.pl?220

    ההיא – אין לך מושג כמה התעצבנתי מהשטות הזו עם המחט 😕 הוא גם אמר את זה בנעימה כזו של "לא נורא מותק, אז נבהלת קצת מהמחט הגדולה והמפחידה, קורה". כמעט הוסיף טפיחה מרגיעה על ראשי. הבהרתי לו שעברתי שני ניתוחי כליה ואשפוז בגלל DVT, אז מחט זה לא דבר חדש לי… הוא נאלץ לפתח תיאוריה אחרת. המממ, בואי נחשוב לרגע: האם דקירה קלה של מחט היא שגרמה לי לראות כוכבים ולהרגיש שאני אוטוטו מתפגרת? או שמא זו העובדה שזה עתה בלעתי ים של פסולת גרעין נוזלית? 👿

  5. יוחאי – קראתי את הפוסט שלך לגבי היידישע-קיטלר… הוא ממש חמוד! 🙂 החתול הזה נראה ידידותי להפליא…
    אותי לפחות האתר הזה מצחיק לגמרי. וכן, גם אני דור שלישי לניצולי שואה… ואני דווקא בעד לעשות צחוק מהיטלר. כמה שיותר.

  6. אה. בריום.
    הנוזל הזה הדהים אותי מחדש בכל פעם. גם אם סותמים את האף הוא לא נעשה מגעיל פחות. אולי אפילו יותר, אם זה אפשרי, כאילו רצה לנקום בקורבנו שחשב שיוכל להערים עליו.
    אבל, את הרי מבוגרת אחראית. את יכולה פשוט להגיד שכבר שתית בבית.

  7. תודה! שלחתי את החתול שאני צילמתי לאתר המפורסם, אבל לר ממש עקבתי. אם הוא חמוד מדי, אז הוא כנראה לא התקבל…

  8. יניב – רגע, הבריום יכול לגרום לתגובה של כמעט-התעלפות?… אנשים אחרים אמרו לי (וגם כתבו פה) שזה באמת גורם לתגובה קשה… עדיף כבר לשתות שמן קיק…

    יוחאי – דווקא יכול להיות שכן התקבל! שווה לבדוק…

  9. באופן כללי עושה רושם שהתאוריות של אנשי צוות רפואיים למיניהם לגבי הפציינטים (ועוד יותר הפציינטיות) שלהם נוטות להיות בכיוון של היפוכונדריה/היסטריה/הגזמה פראית/נודניקיות כרונית. אחרי שעוברים על הצ'ק-ליסט הזה אפשר להמשיך הלאה לדברים מופרכים כמו בעיה לגיטימית. אין לי מושג אם זה בגלל שבאמת אחוז הנודניקים כה גדול (אבל מי לא נודניק כשהוא מרגיש רע? it's our god-given right), או בגלל שיותר קל להיות שמוק.
    מעניין אם אתר הקיטלרים מקבל מועמדים גם על סמך אופי, כי אני מכירה חתול אחד שאוחז באישיות לגמרי הולמת, חסר רק המוסטאש.

  10. ממה ששמעתי היטלר דווקא אהב כלבים. חוץ מזה הוא היה צמחוני. ממש יפה נפש.

  11. ההיא – את צריכה לפתוח אתר בשם "חתוליםשלאנראיםכמוהיטלראבלמתנהגיםכמוהו.קום" :mrgreen:

    חזי – נכון. ודווקא החתולים הם שלועגים לו… אח, האירוניה!

  12. איכשהו, אני לא לגמרי אופתע אם אני אגלה שיש כבר דומיין כזה, שמנוהל על ידי בעל חתול עם רטייה ושריטות עמוקות. 😉

  13. אוי מותק, תנחומיי.. מדי פעם גם אני ציכה לשתות את החרא הזה וזה בעעע

  14. שירה – מעבר לבעעע, היתה לך פעם תגובה כזו (סחרחורת, התעלפות וכולי) או שהיית עדה לתגובה כזאת אצל מישהו אחר? או שאני פשוט רגישה לחומר?… זה מדאיג במקצת.


כתיבת תגובה

קטגוריות

