פורסם על ידי: vandersister | יוני 24, 2007

כאילו דה? או בה? או גה?…

עיתון "מעריב" של היום מגלה לנו כי על פי מחקר ענק שנערך בנורווגיה, לילדים בכורים במשפחה יש איי-קיו גבוה יותר מאחיהם הצעירים. אני האחות הצעירה ביותר מבין שלושה ילדים במשפחתינו. הייתי מגיבה על זה, אבל לא נראה לי שמנת המשכל שלי מספיקה בשביל לכתוב תגובה הולמת. כאילו דה?…

באותו עניין, עמיתי לעבודה (שיש לו איי-קיו כמעט כמו של אח בכור!), הציע פעם לפרסם מחקר תחת הכותרת: "מחקר חדש קובע – בני נוער שמתאבדים נוטים למות יותר מבני נוער שאינם מתאבדים". האם כבר ציינתי שאחי הבכור נכשל בפיזיקה בתיכון?…


Responses

  1. הסקר זה רק ממוצע, מיינד יו. זה לא בהכרח נכון. מלבד זאת, הם תולים את הירידה (שאינה משמעותית – 2-3 נקודות) בהשקעה של ההורים. נראה לי שאחים קרובים בגיל מספקים הרבה יותר גירויים מהורים. היה כדאי לבדוק, למשל, אם זה לא קשור בהתדרדרות מצב הביציות והזרע של ההורים, בהנחה שהילד הנורבגי הבכור נולד להורים בני 30-35 והצעיר לבני 35-40.

  2. לדעתי הם פשוט אוכלים יותר מדי דגי סלמון. הייתי חוקרת את השפעת דגי הסלמון על נשים וגברים נורווגים שהחליטו ללדת ילד שני ושלישי: עד שהם מגיעים לילד השני ואילך, כמות דגי הסלמון שאוכלים ההורים במצטבר גדולה יותר מכמות הדגים שהם צרכו רק עד לילד הראשון. מסקנה: אכילת יתר של דגי סלמון פוגעת באיי-קיו של ילדים שאינם בכורים. טה-דה! :mrgreen:

  3. את קוראת מעריב. אשמתך.

  4. עידו – צודק. צודק לחלוטין. אין ספק 😯

    אני מאשימה את האיי-קיו הנמוך שלי בשיקול הדעת המוטעה.

  5. אין מה לעשות… אנחנו חכמים יותר ועכשיו יש לנו הוכחה! תתמודדו!!

  6. אני נאלץ להסכים עם שירה. לגמרי אובייקטיבי, אנחנו פשוט מוצלחים יותר…
    אגב המחקר על המתאבדים, מזכיר לי סיקור התעמלות קרקע ע"י משה גרטל שאמר: "דבר מעניין עם המתעמלות המזרח אירופאיות, ככל שהן צעירות יותר, כך אנו יודעים פחות על עברן… "

  7. אלמוסט – ענק 😀 😀

  8. כמעט30- גדול! :mrgreen:

    ולכל הבכורים החכמים, כאמור, הייתי מגיבה אבל אני עפר לרגליכם האינטליגנטיות 😛


להשאיר תגובה

קטגוריות

