פורסם על ידי: vandersister | יוני 18, 2007

יש אלוהים, איפה הרוטב?

הבוקר שוחחתי עם חברה טובה שאת שמה לא אזכיר מטעמי שמירה על חשאיות, אומר רק שהוא מתחרז עם "אדר" (כלומר, החודש שבו מרבין בשמחה ומרעישים רש-רש-רש). אני התלוננתי על הווירוס הבן-זומא שלא מרפה ממני ומהסינוסים שלי כבר חמישה ימים, והיא התלוננה על זה שלא כתבתי פוסט כבר הרבה זמן וגם על זה שגאידמק לקח לנו את הבייקון מ"טיב טעם". ובכן, הנה, בחסדי שמיים והבורסה לניירות ערך, נקרתה לי ההזדמנות המופלאה לשלב בין השניים.

וכך מדווח לנו ממש בשעות האחרונות אתר Ynet: "התפוצצה עסקת גאידמק – טיב טעם; גאידמק הבין לאחר חתימת ההסכם שהפיכת רשת טיב טעם ומפעל מזרע לכשרים היא בפועל בלתי אפשרית. זאת, כיוון שמרבית לקוחותיה של הרשת קונים בה דווקא בגלל חוסר הכשרות. לגבי מזרע התברר לגאידמק כי למפעל יש חוזה מול טיב טעם שאינו מאפשר לרשת לשנות את אופיו של המפעל ולחייב אותו למכור בשר עוף במקום חזיר".

מאז שפורסמה הידיעה המקורית לפיה ארקדי קשישא מתכוון לקנות את רשת "טיב טעם" בשלמונים מרובים, לסגור את חנויותיה בשבת ולהגלות ממנה כל שמץ של בשר "אחר", עלתה השמיימה שוועתו של ציבור חילוני גדול, לאמור: "רשתות סופרמרקטים יש הרבה, וטיב טעם רק אחד ויחיד! לבדו ניצב בפני כל יתר הרשתות, גלמוד אך גאה, ונושא את נס המרד הקולינרי! אלוקים שבשמיים, מדוע לא חסת על כבשת הרש, על חזיר הדלפון, ולא הותרת לנו ולו מקום אחד בארץ הקודש בו נוכל לשבור את רעבינו בסנדוויץ' עם שינקן, רצוי בלחם מלא או שבעה דגנים?? וקצת מיונז וחרדל תוצרת חוץ?? הסר נא מעלינו את הגזרה ברחמייך הרבים, אלוהי צבאות, דחיל רבאק, כולה נקניק, מה יש??"

וכמו בכל פרק ראוי לשמו בתנ"ך – שמע הקב"ה את זעקת עמו, והמיט אסון על העמלק הגאידמק הזומם לחמוס את אומצותיו ופסטרמותיו ושרימפסיו, והכה אותו בכל מיני חוזים משפטיים שלפיהם אסור להכריח אנשים לעשות משהו שהם לא רוצים ולהרוס להם מפעל חיים ולגרום לפשיטת רגל של רשת שלמה רק בגלל שמישהו עם הרבה מאוד כסף רוצה לצפצף על החוק וללקק לדתיים. ותשקוט הארץ למשהו כמו ארבעים דקות, עד למשבר הבא.

עכשיו, לפי ההיגיון האלוקי, מה אנו למדין מן הפרשה הזו? או שהשם יתברך עסוק בדברים קצת יותר חשובים מתכולת הכריכים שלנו, או שהוא שונא את גאידמק עוד יותר משהוא שונא את ידידנו השמנים והגרגרנים המתפלשים בבוץ ובטינופת. לא, לא התכוונתי לחברי הכנסת, התכוונתי לחזירים. כלומר לחזירים שהם לא חברי כנסת. על כל פנים, אני לא דואגת למר גאידמק, כי לא חסרות דרכים לזכות בחסדו של הציבור הקדוש, ככתוב בכתובים ובפנקס הצ'קים. יאללה, מי בא לעשות על האש אחרי כניסת השבת*?

*לכל המתקיפים הפוטנציאליים: כן כן ,שערוריה, פרובוקציה, למה לעשות דווקא יאדה יאדה. תפנימו: התנגדות לכפייה דתית היא לא פרובוקציה. אני לא מכריחה אתכם לאכול חזיר, אל תכריחו אותי לאכול בולשיט. תודה.


Responses

  1. אהבתי את המשפט האחרון. גדול.

  2. את גדולה !
    רציתי להתקשר ולהודיע לך על התפנית המפתיעה אך הנחתי שאת נמה את שנת היופי שלך 🙂
    השם יתברך שמו הציל את ארוחות הבוקר הקדושות. מהי ביצה מקושקשת ללא בייקון פריך ועסיסי בצידה? אני אומר לך מהי – זו היא תועבה !!!

    הידד לעוד שנה שתבוא עלינו לטובה בטיב טעם הבנויה 🙂
    ובנוגע לשבת, אני באה אם תבטיחי שיהיה רוטב שמנת פטריות בשביל הפילה….
    נשיקות חמות

  3. CrazyVet – תודה, ותבורכי 🙂

    הדר – איזה צירוף מקרים, הא?… זה רק בזכותך, נראה לי – משמיים שמעו את תחינתך לקצת בשר טרף לארוחת הבוקר… 😉

  4. נדמה לי שזה דווקא להיפך – כלומר תרגיל מצידו של גאידמק. הוא הודיע על צעדים דרמטיים, קיבל המון כותרות, ובסוף נסוג מהרכישה; שימו לב שהכותרות "שקטות" בהרבה. הקנס שהוא משלם על ביטול העסקה הוא נמוך למדי, בוודאי לעומת יחסי הציבור שרכש.

  5. דרור – המממ… יודע מה, יש בזה משהו. כך הוא קיבל כמה נקודות זכות אצל הדתיים, ולעומת זאת לא הרגיז יותר מדי את החילונים (בפרט את עולי חבר העמים, שמרבים לקנות בטיב טעם)… נראה שיש לו בכל זאת אינסטינקטים של פוליטיקאי. אוי ואבוי לכולנו.

  6. לגבי "מרבים לקנות בטיב טעם" – ראי אצל ולדי ב"רייטינג רמזורים" הוא טוען שדווקא העולים מושפעים פחות מהמהלך הזה. אולי הוא אפילו צודק. הפרישה של "טיב טעם" לא כל כך מרשימה כיום (מבחינת מספר סניפים), ולפחות ממה שאני רואה בפריפריה הצפונית, המעדניות המקומיות אכן נפוצות למדי.

  7. לי אישית קשה להיכנס למעדניות האלה, זה נכון. זה מה שיפה בטיב טעם: זה מדבר גם לקהל הרוסי וגם לצברים. ולמה לא, בעצם? זה פותר בעיה של הצברים, ונותן גם לעולים מקום מרכזי טוב לקניות. בלי שום קשר, אני אשמח אם יהיו מעדניות שבהן אבין את השפה, זה מאוד יקל על הקניות ויוסיף לציבור הלקוחות של המעדניות הקטנות.

  8. אני מאמין שבכל זאת מרבית העולים מדברים עברית ברמה כזו או אחרת 😉 – אמא שלי בהחלט מצליחה לקנות במעדניות שכאלה. מצד שני, כמובן שחוסר הבנה של שלטים וכד' בהחלט לא מעודד את חווית הקניה. לעומת זאת, בשבוע שעבר נכנסתי בפעם הראשונה אי פעם לסניף טיב טעם. נחמד מאוד – עיצוב הפנים מצוין בעיני.

    כל זה מזכיר לי שפעם החנות של מזרע היתה תחנה קבועה בנסיעות משפחתיות (ואם כבר נוסטלגיה, אז תמיד קנינו שם סוכריות Pez).

  9. גאידמק בהחלט נתן לכולנו שיעור ביחסי ציבור. אני לא מתרגש, וצריך לזכור שאין ואקום, אם גאידמק היה סוגר את הרשת לחזרזירים, הלקוחות לא היו נעלמים- היו פשוט נפתחות עוד מעדניות או רשת חדשה.
    מה שמעניין הוא שלא משתנה ההתייחסות ליוצאי ברה"מ לשעבר, רובם פה מעל 10 שנים וחלקם כבר קרוב ל20 שנה (החל מ1989) ועדיין מתייחסים עליהם כ"העלייה הרוסית"(גם הגדרה שגויה- חלקם רק רוסים, יש לא מעט שהגיעו מאוקראינה,אוזבקיסטאן, ליטא וכו'). אני גם לא בטוח שהם עוד נהנים להיקרא "עולים"…

  10. דורון, זה כמו לצפות מאנשים לא לקרוא לי "אשכנזי לבנבן" – יש גבול ל-PC (שמא נתחיל לקרוא לאנשים "ישראלי ממוצא סובייטי לשעבר"?).

  11. דרור- לא היתה כוונה לכינויים כללים שמשתמשים בהם לרוב (למרות ש…מי מכנה אותך "אשכנזי לבנבן"???) , אלא הכוונה לכך שאנו עוד מתייחסים בתור חברה לכמות מאוד גדולה של אנשים שעלו לכאן על פני 20 שנה ממדינות שונות כ"רוסים". 1.העליה הזאת נגמרה(כבר אין גל עליה).2. אני כבר לא בטוח שלכולם אותם דעות ובחירות פוליטיות/חברתיות/תרבותיות. 3. האם ניתן להניח שמי שעלה לפה ב1989 מקייב בגיל 20 קונה את אותם מוצרים מטיב טעם, כמו מי שעלה לפה ב1995 בגיל 40ממוסקבה והאם שניהם מצביעים לאותה מפלגה? (לא בטוח).
    הבעיה היא לא מה אנו אומרים, אלא בהתייחסות שלנו.
    ואגב,אני דווקא נגד PC ,היא מאפשרת לכולם לדבר בלשון "נקיה" ולהישאר עם דעות קדומות וגזענות ללא בעיות מצפון. כך ניתן לטאטא בעיות במקום להתמודד(לא פלא שמדובר בהמצאה אמריקאית)

  12. כמעט30, אני מסכימה איתך לחלוטין שיש פה בעיה; אבל יש לי לא מעט ידידים יוצאי חבר העמים/בריה"מ לשעבר/רוסיה וסביבתה, שמתייחסים לעצמם בתור "רוסים", כך שהבעיה משכפלת את עצמה. אגב, הבעיה הזו קיימת לא רק עבור הרוסים, אלא גם (ואולי אפילו ביתר שאת) עבור העולים מאתיופיה. היחס כלפי הקהילה האתיופית גרוע בהרבה מהיחס כלפי העולים מבריה"מ לשעבר, והכוח האלקטורלי והציבורי שלהם שואף לאפס. כלומר, למרות הסטיגמות והתווית של "העלייה הרוסית", מדובר על ציבור שיש לו משאבים ויכולת השפעה לא מבוטלת, וחלק גדול מהכוח הזה מגיע דווקא בגלל ההדגשה של ארץ המוצא או המקור שלהם. נראה לי שיש סיבה לזה שהעולים, גם עולים ותיקים מאוד, לא רוצים לוותר כל כך מהר על הזיקה לארץ מוצאם (ולתרבות שנלווית לה).

    ואגב, אלי מתייחסים לא מעט אנשים בתור "פולניה", למרות שסבתי הפולניה נמצאת בארץ משנת 1937, הורי נולדו שניהם בארץ, והסבא-סבתא מהצד השני הם בכלל מהונגריה. מה אפשר לעשות?… 😉

  13. אני מקווה שלפחות שעשעתי אותך – מדובר בעיקר באנשים במילואים :-).
    כמו שאמרת, הבעיה היא לא האמירה אלא הכוונה. במשרד שעבדתי בו עבדו בעיקר אנשים ממוצא רוסי/אוקראיני שעלו לארץ בתקופות שונות, ובכל זאת כשמדובר בדברים כמו מעדניות רוסיות בהחלט ניתן היה להכלילם כקבוצה.


להשאיר תגובה

קטגוריות

