פורסם על ידי: vandersister | יוני 4, 2007

יום הדין הגיע!

אני חוששת להסתכל החוצה מבעד לחלון לבל אראה כמה חזירים מעופפים, או את ארבעת פרשי האפוקליפסה, או את השטן מחפש איזה סוודר טוב כי הקפיאו לו את הבית. או שסוף העולם ממשמש ובא או שעברתי, כפי הנראה, ליקום מקביל שבו יש אנשים מנומסים במדינה הזו. דברים כאלה לא קורים.

או שכן קורים? אמש נסעתי לי הביתה באוטובוס – השטינקמוביל הידוע לשמצה – וכשעליתי והתיישבתי לי באחורי האוטובוס, כי לא היה מקום אחר, הבנתי לפתע כי אני יושבת בקרב חבורה של 6-7 בני תשחורת בגופיות ונעלי ספורט (ושיער לא מסורק – למה נערים צעירים לא אוהבים להסתרק?). השלמתי בליבי עם התסריט המוכר והבלתי נמנע: צעקות רמות, ואולי גם שירה ומחיאות כפיים, מחוות גסות בין הבחורונים לבין עצמם ובינם לבין יתר הנוסעים, והתנהגות בלתי נסבלת באופן כללי. נסענו מרחק שתי תחנות, ומצאתי את עצמי תוהה אם באמת לא ישנתי מספיק בלילה ואני הוזה.

היה שקט. דממה. מדי פעם החבר'ה החליפו ביניהם כמה מילים, דנו בעניין זה או אחר, אפילו חייכו וצחקו – אבל בשקט. שלוות האוטובוס היחסית לא הופרעה, ויתר הנוסעים הורשו לעסוק בענייניהם מבלי להתחרש, להתעצבן ולחפש את נתיב המילוט הקרוב ביותר. מצאתי את עצמי בוהה בנערים ותוהה מה קרה להם: אולי מכת שמש? תרופות הרגעה? ריטלין? ואולי הם תיירים ממדינה מתוקנת כלשהי, כמו נורווגיה או איסלנד? אבל לא, הם שוחחו ביניהם בעברית צחה ולא נראו כמו צאצאי הוויקינגים. בשלב מסוים עלה לאוטובוס איש מבוגר למדי ועשה את דרכו במעבר לכיוון המושבים האחוריים. אחד הנערים קם על רגליו (!) ופינה את מקומו לאיש (!!) ואז המשיך לדבר עם חברו, שעוד ישב, *בשקט*.

אני מרגישה שעברתי מעין טראומה ברוורס. כלומר הלם, אבל חיובי לחלוטין. בני נוער ישראליים מנומסים ואדיבים – האם לזה התכוון נפתלי הרץ-אימבר כשכתב "עוד לא אבדה תקוותנו"?… ממש הצטערתי באותו רגע שלא היתה לי איזו טבלת שוקולד בתיק, כדי שאוכל לתת פרס לחבורה המופתית הזו. מצד שני, הם בטח היו מסרבים: ילדים טובים לא לוקחים ממתקים מזרים.


Responses

  1. את כזאת פולניה! פעם אחת בחיים שלך ציפיותייך לרע ביותר לא מתגשמות ואת כבר מתלוננת! 🙂

  2. נו בוודאי שאני מתלוננת! אחרת יחרימו לי את הדרכון הפולני! :mrgreen:

  3. מצוין.
    כל כך נהניתי לקרוא, אם כי אני חושדת שהמצאת את הכל. דברים כאלה פשוט לא קורים.
    מה עוד יעשו הבלוגרים למען הרייטינג? מה?

  4. אחד המצחיקים. איזה קו זה, אני רוצה גם!

  5. אישיוז – זה לא שהמצאתי את הפוסט: פשוט שילמתי לנערים מראש כדי שיתנהגו יפה… 😉 הכל למען הבלוג.

  6. כלכלן – תודה 🙂 ומטעמי חמדנות, אני לא מגלה. אם יותר מדי אנשים יעלו על הקו, הוא יהפוך למוקד תיירותי ולפני שתוכל להגיד אברהם הירשזון, יהיו קישקושים בטושים על הקירות, זבל על הרצפה, רעש ומהומה, ובקיצור זה יהפוך להיות אוטובוס ארצישראלי מצוי. פויה!

  7. שוקינג. 😯 אני חושבת שזה קרה לי פעם אחת או פעמיים בחיי. בכל פעם התמלאתי עזוז ותקווה לעתיד האנושות. ואז, בדרך כלל, קמתי לרדת בתחנה ומישהו מירפק אותי כדי לרדת לפניי (מנהגי הדלת של הישראלים זה נושא בפני עצמו – למשל הנחישות להכנס למעלית לפני שנוסעיה יכולים לצאת ממנה), והסדר הטבעי הוחזר לשטינקוויל.
    לטובתם, יש לקוות שנערי הפלא האלה יתבגרו והפכו לאנשים מהסוג שמשתף בסלולרי את בן שיחו בעובדות חשובות כמו "עכשיו אני בתחנה, עכשיו הוא נוסע, יש פה המון אנשים, חם היום" בווליום של מחרטה תעשייתית. אחרת, נראה לי שאין להם סיכוי לשרוד פה. בשנים האחרונות אפילו הקשישים עדיני הנפש מגדלים ניבים בלית ברירה. השבוע נסעתי עם שני בני שמונים פלוס שאחד מהם התעקש להעיר לרעהו שלא ידבר עם הנהג, מה שנענה בתשובה "תשתוק, זקן מטומטם" (לווה בשיעול רם וממושך).

  8. "תשתוק, זקן מטומטם"?… אבוי… אפילו דור הנפילים כבר התקלקל… בשביל זה ייבשנו ביצות, חרשנו שדות וחלבנו פרות עוד לפני קום המדינה, אני שואלת אותך?… 😕

  9. אכן, מעורר תהיות עגומות. למרות שלגבי הנפיל הספציפי הזה, יש לי תחושה שהוא בעיקר ישב על הטרקטור (או על המחרשה) וחילק הוראות, תוך לעיסת פיתה שגנב מהטאבון של השכנים.

  10. LMAO 😀

  11. מזכיר לי את הבדיחה הנושנה על הזקנה שעולה לאוטובוס. על הכיסא יושבת ילדה בגיל תיכון ולא קמה.
    "כשהייתי בגילך היינו קמים לאנשים מבוגרים באוטובוס" גוערת הזקנה.
    "כשהיית בגילי," עונה הילדה "לא הייתם נכנסים להריון לפני החתונה"

  12. 😆


להשאיר תגובה

קטגוריות

