פורסם על ידי: vandersister | מאי 10, 2007

תנו לכפית לנצח

כעת, לאחר שכבר דנו ביתרונות של שינוע כפיות, הגיע הזמן לדון ב"מר כפיות" בכבודו ובעצמו. הבוקר התפרסמה ב- Ynet ידיעה לפיה אורי גלר, האיש והבלורית, פנה למנהלי אתר YouTube בדרישה להוריד מהאתר סרטונים של אדם בשם בריאן סאפיינט, שהציג קטעי וידאו המטילים ספק ביכולות העל-טבעיות של גלר. הסרטונים הורדו והחשבון של ספייאנט נחסם, אבל בזה לא הסתיים העניין: ארגון ה-EFF, הפועל למען חופש הביטוי באינטרנט, הגיש תביעה בשמו של ספייאנט נגד אורי גלר, בטענה שהסרטונים לא מהווים עבירה על החוק בשום צורה, ושלא מדובר בתביעה על הפרת זכויות יוצרים אלא שגלר פשוט מנסה בדרכים לא לגיטימיות להשתיק את המבקרים שלו. גלר מצידו לא נשאר חייב, והגיש תביעה בחזרה נגד ספייאנט. לא ברור עדיין איך יסתיים כל הברדק המשפטי הזה.

ואני שואלת – האיש מסוגל לכופף כפיות, לעצור שעונים, להפנט אנשים דרך הטלוויזיה, להשפיע על תוצאות של משחקי כדורגל – הוא לא יכול להעלים את כל הסרטונים האלה מ- YouTube בלי להסתבך בתביעות? למה לשלם שכר כל כך גבוה לעורכי דין, כשאפשר פשוט לכופף כל כפית, מזלג, שעון ומנורת לילה בביתו של ספייאנט המקטרג, עד שיתחנן על נפשו וישתכנע סופית ביכולות המופלאות של גלר? מה שהורס אותי בכל פעם מחדש הוא הסלקטיביות הבלתי-רגילה של בעלי היכולות העל-טבעיות למיניהם. הם יכולים לכופף כפית, אבל לא תרווד או מצקת, למשל; הם יכולים לגרום לאנשים להפסיק לעשן, אבל לא יכולים לגרום להם להפסיק להעלים מס; הם יכולים לדבר הרבה על כמה שמייקל ג'קסון אדם נפלא, ואחר כך לטעון שלא היה להם מושג שג'קסון עשה מעשים מגונים בשורה ארוכה של עוללים חסרי ישע. איך אדם עם יכולות על-טבעיות, שטוען לקשר רוחני ומנטלי ישיר עם ג'קסון, לא שם לב לעובדה הפעוטה הזאת? ויותר מזה, למה גלר – עם כל היכולת המדהימה שלו – לא ניצל את כוחותיו כדי לכופף לג'קסון את השכל כדי שיפסיק להתחרמן על ילדים, או לגמול אותו מפדופיליה? גמילה מסיגריות כן, גמילה מאוננות עם קטינים לא? כל הכוחות הגדולים האלה, וגלר מנצל אותם כדי להגיש עזרה לכפיות במצוקה שזקוקות לכיפוף דחוף להצלת חייהן?

גלר יקירי, רד מהעץ, ורד מ- YouTube. אם הכוחות שלך אמיתיים, הם יכולים לעשות כמה רוח שהם רוצים, ואתה תמשיך בשלך. אם הם לא אמיתיים, תפסיק לבלבל את המוח ולנסות לרדוף את מי שמעז להטיל בך ספק, כי זה רק גורם לך להיראות יותר רע. בסופה של אותה כתבה ב- Ynet, גלר מצוטט כאומר "חשוב לי להוסיף כי אותו איש שתבע אותי פירסם וידאו ב-YouTube המציג את אחד חברי הארגון שלו מרים חרא של כלב עם התנ"ך. אני לא רוצה להיות מקושר עם אנשים כאלה." אורי, אתה טוען שיש לך כוחות שיש רק לאלוהים, וכולנו יודעים מה סופם של נביאי שקר. אם אתה מרשה לעצמך להשתין בקשת על התנ"ך, אז מה ההבדל בין זה לבין חרא של כלב?

אגב, אם הבלוג שלי יתכופף פתאום, תתחילו לקרוא קריאת "שמע ישראל" לגלר, אחרת אני לא אצא מזה.


Responses

  1. מילים כדורבנות! אורי גלר הוא אחד הרמאים הכי גדולים בהיסטוריה, והגיע הזמן שיורידו אותו מהעץ שלו.

    אגב, אני זוכרת ציטוט נחמד של ג'יימס ראנדי, הקוסם שרודף את גלר כבר שנים. ראנדי אמר שמה שמדהים בעיניו זה לא הכוחות העל-טבעיים לכאורה של אורי גלר, אלא זה שאנשים בכלל מאמינים לו…

  2. בצורה משעשעת גם התייחסתי לנושא הכוחות של גלר, וגם השתמשתי היום בכותרת תנו לX לנצח, בהקשר של פרס, האם יש כאן איזה דמיון או שמא מדובר בפסטיש?

  3. יהונתן – אני חושבת ששנינו צריכים להכות על חטא. ברור לחלוטין שכוחותיו העל-טבעיים של גלר הם שגרמו לצירוף המקרים הלא-רגיל הזה. השעון שלי עוד לא נעצר, אבל אני בטוחה שזה יקרה… 1… 2… 3… עכשיו!

    או… אחר כך!!

  4. אוי, הבלוג התכופף! "שמע ישראל ה' אלוהינו, ה' אחד" (אם אני זוכר נכון).

    יש מדי פעם הודעות שגיאה על כך שוורדפרס אינו מצליח להתחבר ל DB , כאן ובבלוגים אחרים בבלוגלי.

  5. הוא טען פעם, באחד הראיונות שהכל התחיל בכך שרעה עב"מ ברחובות ת"א כשהיה צעיר וכך קיבל את הכוחות…
    ואני אומר, אדון מכופף יקר, גם אני אחרי ערב ארוך שסיימתי בגילופין ראיתי עב"מים, ועוד כל מיני דברים, לא צריך להיבהל- מה שאתה צריך זה אקמול ולנוח, תרגיש יותר טוב…
    אני רץ לבדוק אם הבלוג לא התעקם לי במקרה.

  6. ואנדר, את יכולה לצחוק כמה שאת רוצה, אבל יום אחד — אולי לא היום, אולי לא מחר, אולי לא עוד חודש — אבל יום אחד תגמר הסוללה בשעון שלך והוא ייעצר. ואז, או אז, תכירי בכוחותיו המדהימים של החשמל אורי גלר.

  7. יוחאי – נו, ולכופף מסדי נתונים זה לא משהו?… האיש גאון… גאון!

    כמעט30, זה מסביר למה הוא היה חבר כל כך טוב של מייקל ג'קסון. אם כבר חייזרים, אז עד הסוף.

    עידו – LOL 😀


להשאיר תגובה

קטגוריות

