פורסם על ידי: vandersister | מאי 1, 2007

במלחמה הזאת, גם אנחנו נכשלנו

טוב, גם לי מותר לזנוח מדי פעם את ענייני החנטריש הרגילים ולומר כמה מילים רציניות בענייני פוליטיקה מקומית. מחר – בחזרה לדרעק של השגרה, אבל היום, יש לי איזו מילה לומר לגבי הסלט הממשלתי ברוטב וינוגרד שחוגג אצלנו בימים אלה.

הכל כבר נאמר לגבי אזלת היד של אולמרט, פרץ וחלוץ בניהול המערכה, על חוסר הידע המקצועי, על ההחלטות השגויות והעיוורות שהתקבלו, על הפקרת חיי החיילים ברשלנות, ובקיצור, על הצורה המטומטמת והחובבנית שבה התנהלה מלחמת לבנון השניה תחת ניצוחם של האנשים שאמורים לשמור על ביטחוננו כאן. לזכותם – אולי, בצורה מוגבלת ביותר – ייאמר שההזנחה של צה"ל ומערכות הביטחון וחוסר המוכנות הביצועית לא החלו בזמן כהונתם של אולמרט ופרץ, אלא הם תולדה של תהליך שחיקה ממושך שדווקא אריק שרון צריך לתת עליו את הדין – הוא זה שקבע את סדרי העדיפויות של צה"ל לפני שאולמרט נכנס לתמונה. סדרי העדיפויות הקלוקלים האלה הם שגרמו, בין היתר, לחוסר המוכנות של צה"ל. לא שזה מתרץ את הטיפול הרשלני של הממשלה, אבל לפחות לזכותם ייאמר שלא רק הם אחראים לקריסה המהדהדת של יכולת ההרתעה של ישראל.

אבל מה שמציק לי בכל העניין, הוא שגם בלי וינוגרד ובלי מלחמת לבנון השניה, האיש הזה לא ראוי לכהן כראש ממשלה בישראל (או בטנזניה תחתית, לצורך העניין). הוא פשוט לא ראוי, נקודה. הוא מושחת עד היסוד. אולמרט צובר חקירות בעוון שחיתות כמו שאנשים אחרים אוספים בולים או פקקים של קוקה קולה. הכעס שלי נגדו יוצא לא רק על המלחמה הזאת, אלא עוד הרבה קודם, על הפרצוף המחורבן של המדינה שהשגנו בזכותו, על פריצת כל גבול בלתי מתקבל על הדעת של שחיתות שלטונית במדינה שגם ככה הממשל שלה רקוב עד היסוד ומצחין מטובות הנאה, עסקאות מפוקפקות והשתלטות מאפיונרית על מוקדי כוח. האיש לא ראוי להיות ראש ממשלה. כך שמה שמצער אותי הוא שההפגנה ביום חמישי, אם תתקיים כמצופה, היתה צריכה להתקיים הרבה לפני כן. את התפטרותו של חדל האישים הזה היה חייב העם לתבוע הרבה לפני שאיבדנו כל כך הרבה במלחמה. כדברי אחד מעמיתיי לעבודה – הכישלון במלחמה הוא לא רק בגלל אולמרט, אבל השחיתויות הן רק בזכות עצמו. הוא ההורה היחיד והגאה של הרקב והרפש הזה. ההתפטרות היתה צריכה לקרות הרבה קודם.

אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא, ואם פסטיבל וינוגרד הוא מה שיגרום לאנשים להבין סוף סוף שהתגלמות השחיתות בצורת אדם הזה צריכה ללכת הביתה, הרי שבכל זאת הרווחנו משהו.


Responses

  1. מסכים עם כל מילה. אפשר להוסיף בקלות את שאול מופז לרשימת האחראים.
    צריך הרבה בשביל להוציא מסות של אנשים לרחוב. קצת שחיתות וכמה כשלונות אינם מספיקים. אולמרט בהחלט פרץ את כל הגבולות.
    אני אופטימי שאראה את המסות הגדולות בכיכר ביום חמישי.

  2. אל תשכחו, שאחרי המלחמה היו הפגנת מחאה בירושלים ומאהל מחאה מול בית ראש הממשלה. המסות של שנות ה-70 לא הגיעו, גם בגלל שאנשים עסוקים יותר בימינו ויש להם הרבה יותר אמצעי בידור ביתיים, וגם בגלל שהשפעת הממשלה על האזרח נמוכה משמעותית ממה שהיה בעבר. יהיו כמה עשרות אלפים בכיכר רבין ביום חמישי, נראה אם זה ישנה משהו.

  3. חותם על כל מילה שכתבת.
    בנוסף צריך לזכור שהסיבה העיקרית בהקשר למלחמה המחייבת התפטרות היא לא רק התנהלות המלחמה עצמה(המלאה בתירוצים בגלל הקודמים בתפקידי הפיקוד),
    אלא בעיקר ההחלטה הראשונית לצאת למלחמה. וכאן מדובר בהחלטה שעליה שילמנו מחיר מאוד יקר שבקלות יכל היה להימנע. היו חלופות שאולמרט דחה מהרגע הראשון(כמו שדחה על הסף את הסורים לאחר המלחמה).

    לרמן- אל תשכח שאת רוב המחאות מתחילים בקטן, ואני עוד לא בטוח שרק כמה עשרות אלפים יגיעו. ואם יהיה צורך יהיו גם הפגנות נוספות.
    כל הנושא מרגיז אותי…אמרתי שלא אכתוב על אולמרט,אז במקום אני מגיב אצל אחרים…

  4. לרמן, גם אני הייתי פסימי עד פרסום הדו"ח. גם חשבתי שתהיה מחאה יחסית קטנה, ושהנושא יירד מהכותרות.
    חומרת הדו"ח והתפטרות כבל (הראשון ולא האחרון כך אני מאמין) הולידו אצלי תקוה חדשה להפלה מהירה של אולמרט.

  5. יוחאי, גם אני מנסה להיות אופטימית, אבל ההפגנה הזו כבר מאיימת להתפורר קלות עקב ניסיונות של גורמים פוליטיים להשתלט עליה. במילים אחרות, עצם המחשבה על השתתפות בעצרת מחאה שביבי אמור לנאום בה – מעוררת בלי חלחלה. יהיו שם למרבה הצער אנשים שהקריירה הפוליטית שלהם חשובה להם הרבה יותר מעשיית צדק או מתיקון ליקויים שהדו"ח הצביע עליהם. בשביל שביבי יחליף את אולמרט ונהיה תקועים עם אותו זבל רק בשם אחר, אני לא רוצה להפגין 😦 יחד עם זאת, אין ממש ברירה, מה?…

  6. אני מסכימה עם בכל, אבל פוחדת שאם אכן הוא יתפטר, יעלה ביבי…

  7. אני שומע את הטענה הזאת כל הזמן.
    אולמרט הוא כל כך גרוע מכל הבחינות, שהוא חייב לעוף, וכמה שיותר מהר.
    בכדי שביבי יהיה ראש ממשלה, דרושות בחירות חדשות. אין לחברי הכנסת אינטרס לפזר את עצמם. אני לא רואה בחירות כל כך מהר. תרחיש יותר סביר הוא עלייתה של ציפי לבני לרשות הממשלה. לא מציאה גדולה, אבל יותר שקולה ובטח לא מושחתת כמו אולמרט.
    באופן כללי, חשוב שכל ראש ממשלה שיחליף את אולמרט יידע שהוא חשוף לביקורת קטלנית של ועדת חקירה, ולשוט של הציבור. ראש ממשלה יותר זהיר לא היה יוצא בחיפזון למלחמה. כנ"ל נושאי תפקידים אחרים. רמטכ"ל שהיה מודע להשלכות האישיות של תפקודו, לא היה עוסק במכירת מניות בזמן שהוא יוצא למלחמה.

  8. יש כשל רציני בטענה שלך ש"מה שמצער אותי הוא שההפגנה ביום חמישי, אם תתקיים כמצופה, היתה צריכה להתקיים הרבה לפני כן. את התפטרותו של חדל האישים הזה היה חייב העם לתבוע הרבה לפני שאיבדנו כל כך הרבה במלחמה."

    בעצם את טוענת שאולמרט היה צריך להתפטר לפני חודשים בגלל פרשיות השחיתות שלו. אבל חלק לא קטן מהפרשות האלה היה ידוע עוד לפני הבחירות. ובתקופה הקצרה שבין הבחירות למלחמה לא היו הרבה גילויים חדשים בעניין. אנחנו בחרנו באולמרט למרות שידענו, ולכן נתנו לגיטימציה מלאה לשחיתות שלו. מי שלא ידע, פשוט לא התעניין, וזה לא פחות גרוע.

    צר וכואב לי להגיד, אבל עם ישראל קיבל בדיוק את מה שמגיע לו 😥

  9. יודע מה, חזי, קניתי את הטיעון שלך. הוא לא היה צריך להגיע בכלל למקומו הנוכחי. ואגב, לגבי ה"אנחנו בחרנו" – אולי אתה בחרנו. אני לא בחרנו 😉 כלומר לא באולמרט.

    יוחאי, אני מסכימה גם איתך (מה קורה איתי? אני מסכימה עם כולם). אחרי כל ההתלבטויות, השורה התחתונה היא שחשוב להביע תמיכה בעצרת המחאה, גם אם זה אומר שצריך לבלוע קצת צפרדע בצורת ביבי…

  10. נחשפתי רק השבוע לבלוג שלך. אז הלכתי קצת אחורה כי אני ממש ממש נהנה מהכתיבה שלך (ומעט משעמם לי).

    עברה שנה. ולולא טלנסקי לא היה קורה כלום. היי, עדיין לא קרה כלום בעצם. זה רק מתבשל. אני *עדיין* לגמרי שותף להרגשה שלך.

    ואנדר: תודה, אני שמחה שאתה נהנה 🙂

    והנושא כל כך עצוב שלא העזתי לכתוב עליו שוב. זה פשוט מרגיז מדי.


כתיבת תגובה

קטגוריות

