פורסם על ידי: vandersister | אפריל 29, 2007

הפוסטים האלה פשוט כותבים את עצמם

בהחלט ייתכן שארד מנכסיי בקרוב ואאלץ לפשוט יד ברחובות, אם העיתון "מעריב" יתחיל לדרוש ממני תשלום על החומרים הכל כך מוצלחים שהוא מספק לי לכתיבת פוסטים. לראיה, הנה במוסף "המגזין" של העיתון היום, התפרסם לו מדור שעניינו האופנה העדכנית של הקיץ הבא עלינו לטובה (ולחום ולזיעה ולפיכס וליתושים שעשו את הסיפתח שלהם אתמול על הרגל שלי). כותרת המדור: "הכי אישה". התצליחו לנחש, ילדות חביבות, מהן השמלות שיסייעו לנו להיראות הכי נשית וסקסית ושווה וכוסית בטירוף בקיץ הזה? חברו את הנקודות בין השמלות הנכונות ותוכלו לזכות בגרביון מחליף-צבעים, מתנת "פנינה רוזנבלום".

עד כאן אפשר פשוט לומר שהזלזול התהומי שלי בעולם האופנה ה"גבוהה" (למה גבוהה? כי הדוגמניות אנוקרטיות ולכן נראות יותר גבוהות?) הוא שגורם לי לגחך על המדור הנ"ל, וזה בהחלט נכון. ברם, יש עוד עניין בכתבה שגרם לי להרים גבה. במסגרת נפרדת בתוך העמוד, תחת כותרת המשנה " שיא הנשיות", ביקש המדור לשמוע מעט דברי חוכמה מן הגברת מצדה זאבי, שהיא, כך לדברי הכתבה, אופנאית ובעלת הבוטיק "מצדה בכיכר". הנה דגימה מתוך דבריה של הגב' זאבי: 

"כל אישה צריכה ללבוש מדי פעם שמלה. התחושה, ההליכה וההתנהלות הכללית משתנה ומתעדנת. שמלה היא פריט שכולו שיא הנשיות, והוא בהחלט משדר מסר מקסים לסביבה. מסר של אישה שגאה בנשיות שלה".

אתם כבר יכולים לנחש מה יבוא עכשיו, נכון?… פמיניסטית לוחמת צפויה-עד-בחילה שכמותי. ובכל זאת, הנה כמה הארות:

          בניגוד לדעת הרווחת, לבישת שמלות היא לא חלק מההתפתחות הטבעית של הגוף הנשי, ונערות בהחלט יכולות להגיע לבשלות מינית ומנטלית בלי פריט הלבוש הזה.

          התחושה, ההליכה וההתנהלות הכללית שלי ישתנו גם אם אנעץ לעצמי מסמרים בכפות הרגליים (המקבילה המיידית של נעלי עקב). אני לא רואה צורך לשנות את צורת ההליכה שלי בשביל חתיכת בד או טריז מפלסטיק או עץ, שתפקידם הוא להגביל את יכולת התנועה שלי כדי ליצור אשליה של "הליכה מעודנת".

          הכתבה משדרת מסר לפיו לבישת שמלה היא הבעת הנשיות האולטימטיבית, אות החותם הנשי, תו איכות של נשים אמיתיות: ואני, שוטה שכמותי, הייתי סוברת שמשהו כמו – המממ, בואו נחשוב – הווסת החודשית, או לידה, למשל, הן חוויות קצת יותר ייחודיות לנשים כנשים, מאשר לבישת שמלה.

          לגבי המסר המקסים שנשים משדרות לסביבה… כשאני ארצה לשדר מסרים חד-משמעיים לסביבה שלי אודות נשיותי המתפרצת, פשוט אלבש חולצה שעליה הכיתוב "אני אישה, לעזאזל!!!!!"  

לסיכום, כנראה שהחיווט במוח שלי לא תקין, כי אני לא מרגישה שום צורך ללבוש שמלה צמודה, או גרביונים, או נעלי עקב, או מחוך, או כל אמצעי עינויים אחר במסווה של אופנה, כדי "להרגיש נשית" או להיות גאה בנשיות שלי. אין לי שום דבר נגד נשים שלובשות שמלות, אם הן רוצות בכך. אבל הן לא יותר או פחות נשים מבנות-חווה אחרות שמעדיפות ללבוש מכנסיים. אגב, האישה המדהימה ביותר בשמלה שראיתי אי פעם, כולל איפור מושלם, גרביונים על רגליים ארוכות, חמוקיים להתפאר וכל מה שצריך – היתה דראג קווין. והיא באמת היתה מאוד גאה בנשיות שלה, במלוא מובן המילה. סחתיין, אחותי!


Responses

  1. ואני, בורה שכמותי, חשבתי לתומי ששתי הבליטות אצלי במרפסת (B-קאפ, אבל לא מתביישת בהן!) הן הסממן החיצוני הבולט ביותר לנשיותי המתפרצת. בין אם אני בטי-שירט מהוהה ובין אם אני עוטה על עצמי הוט-קוטור בתפירה עילית.

    הייתי רצה מייד לרכוש כמה שמלות יוקרתיות במחיר מופקע מבית היוצר של הגב' זאבי, אלמלא היה לי מעט כבוד עצמי המשולב בהכרה שרוב המין האנושי בהחלט אינו רוצה לצפות בשוקיי השמנמנות והלבנבנות.

  2. נעלי עקב הן בהחלט עינוי, אבל מה רע בשמלות? לא נראה לי שהן לא נוחות.
    בעיני שמלות הן פריט לבוש יפה.
    נתפשר על חצאית? 🙂

  3. אחותי, לא הבנת! הסיבה העיקרית ללבוש שמלה היא האיוורור! פעם גם הגברים הרשו לעצמם, עד שהכנסייה הקתולית קילקלה להם.

  4. יוחאי, ניסית פעם ללבוש שמלת מיני צמודה מבד שאינו כל כך אלסטי? נסה ותיווכח… נכון שלא כל השמלות הן עינוי, אבל פרנקלי, בשבילי הן ממש לא נוחות. לא נוח לי, מה לעשות? יותר נוח מכנסיים. אני לא צריכה להשגיח כל הזמן שהחצאית לא עולה מדי, או לא יורדת מדי, או לא מקומטת מדי, או לא מתעופפת ברוח מדי, או לא נדבקת לי לירכיים או לתחת מדי, או לא נתפסת באיזה פינת שולחן מצויה מדי… הבנת את הרעיון.

    מאזינה ברקע, יש עוד גברים שגאים בחצאיות שלהם! בסקוטלנד! 🙂 ועוד בלי תחתונים! אני אומרת, תנו את החצאיות לגברים – זה מאוד הולם אותם וגם יעזור להם להתחבר לגבריות שלהם. זה הכי גברי, ללבוש חצאית.

    ושרון – השוקיים שלי מזדהות עם השוקיים שלך… כבר שנים שהן לא ראו אור יום. נו שוין.

  5. איכשהו הצירוף של גברים + חצאית סקוטית לא-מי-יודע-מה ארוכה + בלי תחתונים, מעביר בי צמרמורת שעירה כזו.

    בררררר

  6. אפילו אם זה, נניח, יואן מקגרגור בחצאית?… 😉


להשאיר תגובה

קטגוריות

