פורסם על ידי: vandersister | אפריל 10, 2007

איינשטיין לא היה חושב על זה

בהמשך לפוסט הקודם בנושא "האוטובוס הישראלי – קווים לדמותו", אני חשה צורך להתעכב לרגע על עיקרון בסיסי של חוויית האוטובוסיות המקומית, הלא היא "חוק שימור הסירחון". זהו נושא שדנתי בו פעם עם הגב' שרון ואן-דר-דברים קטנים, אבל ראוי להתייחס אליו ביתר הרחבה.

בדומה לחוק שימור האנרגיה, חוק שימור הסירחון – פשוטו כמשמעו – אומר שבכל רגע נתון צריכה להיות בתוך כל אוטובוס כמות מסוימת של סירחון, שמיוצרת על-ידי גורם מחולל הקרוי "מוקד הסירחון". המוקד אחראי לא רק לייצור השטינק, אלא גם להפצתו, על צורותיו השונות: א. ניחוח זיעה, ב. צחנת בגדים לא מכובסים, ג. הבל-פה אלכוהולי, ד. ארומת עישון (סיגריות, סיגרים, מקטרת). החוק הוא גמיש להפליא והסירחון עשוי להיות מורכב מאחד מהסוגים הנ"ל, משילובים שלהם או מכולם ביחד. העיקר שיהיה מסריח.  

עכשיו, במידה והמוקד יורד מהאוטובוס בתחנה כלשהי, תוך שתי תחנות לכל היותר עולה מוקד חדש, כדי לשמור שרמת הצחנה לא תרד אל מתחת לסף הקריטי. אין כל הגבלה של גיל, מין, דת, גזע, נטייה מינית ומצב משפחתי – המוקד הוא פוליטקלי-קורקט במלוא מובן המילה. ממש חזון אחרית הימים.

 וכך ממשיך לו השטינקמוביל הישראלי לטרטר בדרכים, כלי רכב ישראלי גאה. אולי נרשום על זה פטנט בינלאומי? המוח היהודי, כך אומרים, ידוע בגאוניותו. חייבים לשמור על הגחלת. או להפוך לתתרנים.


Responses

  1. השטינקמוביל! ללא ספק ההגדרה הכי טובה אי פעם לאוטובוס הישראלי. :mrgreen: חשוב לציין שדרושה גם הגדרה ספציפית לדגם החדש. בשנים האחרונות מחליפים לנו לאט לאט למודל שמזכיר יותר את מה שמסתובב באירופה. הרבה פחות מושבים + חלונות קטנים יותר, שממוקמים גבוה ליד התקרה, ובנויים כך שפתיחתם וסגירתם הן סוג של התעמלות חושפת טפחיים ותופסת שרירים. זה גם מלווה בקולות רעם שמקפיצים אותך חופשי ומורידים איזו חצי שנה מחייך. לסיום, אין מוט אחיזה ליד דלת היציאה, כדי לוודא שהשלכת הנוסעים בתחנה תהיה יעילה יותר ונטולת גינוני טקס. במקום זה, בדלתות יש מעין קשקוש ברזלי בעל מבנה גלי שאנשים נאחזים בו בלית ברירה בסיבובים. נותר רק לקוות שהדלת לא תפתח פתאום באופן עצמוני, או בגלל שלנהג יש הבוקר טיק עצבני בזרת יד שמאל.
    האמת – יכול להיות שמקצת השינויים נועדו לאפשר לאנשים בכסא גלגלים לנסוע בתחבורה הציבורית בצורה קצת יותר סבירה, ואז חלק מהעדכונים (הרחבת המעבר, העלמת המוט ביציאה) הגיוניים ואף מבורכים. אבל החלונות, למה? המזגן בעל עשרה כוחות יתוש, שנמוג כליל בחציו השני של האוטובוס, למה? מאחזי הידיים שמסיעים אותך הלוך ושוב כשימפנזה מיטלטלת על התקרה בכל פעם שיש תזוזה, למה? אה? אה? 😯

  2. התגובה שלך גרמה לי לצחוק בקול רם :mrgreen: תבורכי!

    ולגופו של עניין – כל מילה בסלע!! האוטובוסים החדשים האלה מתאימים אולי למזג אוויר (ומנטליות) בארצות אירופאיות, אבל פה הם נחלו כישלון חרוץ. ואת צודקת לגמרי לגבי קול הנפץ שנשמע עם פתיחה/סגירה של התירוץ העלוב לחלון הזה למעלה. במדינה שבה יש מספיק פיצוצים, למה אנחנו צריכים להיבהל ככה באמצע נסיעה?

    קדימה, מרד צרכנים! ויו לה רבולוסיון!!

  3. 🙂
    אם כבר יחליפו את המודל, יש לי תחושה שידאגו לחוק שימור הפאניקה. אולי הדלתות יעשו גניחה של תחילת אזעקה כשהן נפתחות ונסגרות. בטח אפשר לסדר את זה. צריך לדאוג להמשכיות חוויית הנסיעה בשטינקמוביל, אחרי הכל.
    אולי הולוגרמות של חבילות חשודות המשמיעות תקתוק עצבני שיופיעו ויעלמו אקראית ברחבי האוטובוס?
    אני מרגישה את משק כנפיה של ההשראה.
    גם כן דרך להתאוורר.

  4. השראה זה דבר חשוב :mrgreen:
    אני חושבת שהניחוח הוא כבר חלק מהתרבות האוטובוסית פה. הם יכולים להוסיף עוד פיצ'רים מעניינים (רעשים מפחידים, קולות של התפוצצות גלגלים וכו'), אבל הריח יישאר עימנו לדיראון עולם.

  5. רואים שלא נסעתם מעולם באוטובוס נעול חלונות באוקראינה.
    הצחנה הישראלית – הא!
    הצחנה האוקראינית שמה אותה בכיס הקטן,
    רק כדי להיות מושפלת על ידי אחותה ההודית והסינית.

  6. הבעייה עם האוטובוסים שלנו היא שהם מסריחים גם בפנים וגם מבחוץ (בחיאתאק, יש שם מנגנון שנועד להרוג הולכי רגל ע"י ענן זיהום קטלני, ואני לא רוצה אפילו לחשוב איך נראות הריאות של אופנוען שעומד אחרי אוטובוס ברמזור אדום, פהההההה)

  7. נכון מאוד. תמיד אמרתי שעישון סיגריות זה כלום לעומת מה שמתחולל בכבישי ז'בוטינסקי (ובכלל באזור גוש דן). אפשר כבר לבלוע פחם ורעל מראש ולהגיע לאותה תוצאה.

    ונתאי, אני באמת לא מכירה אוטובוסים אוקראינים – צריך פעם לעשות מדד כזה, כמו שעושים את מדד הערים עם איכות החיים הגבוהה ביותר… "מדד צחנת האוטובוסים הבינלאומי". ההודי לוקח, מה?…

  8. אז מצבנו טוב אחרי הכל. 😀


כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

קטגוריות

%d בלוגרים אהבו את זה: