פורסם על ידי: vandersister | מרץ 29, 2007

זה נשמע יותר טוב בפרסית

השורה התחתונה היא, שלא מסתבכים עם האיש שמחזיק את כל חייך המשרדיים בין כפות ידיו הטכנולוגיות. הוא עוד עלול לחבל לי בדואר האלקטרוני, בחיבור לאינטרנט, במקלדת הארגונומית ובקיצור בכל נכסיי היקרים ביותר. מי צריך אידיאולוגיה כשה- Outlook לא עובד? כל חיי החברה שלי עלולים להימחק במחי אצבע מיומנת של איש תפעול כעוס.  

אותו איש – שהוא נעים הליכות, מוכשר וחביב בצורה לא רגילה מכל בחינה – הצליח להקפיץ לי פיוז בעייתי במיוחד, הלא הוא פיוז ה"אני-לא-בדיוק-פמיניסטית-רדיקלית-אבל-בעניין-הזה-דווקא-יש-לי-מה-להגיד". נקרא לו ג. (אות בדויה). וזאת כי, במסגרת דיון בעניינים אקטואליים, לאנשים כמוני לא אומרים משהו כמו "אבל למה את מתלוננת, לנשים פה במדינה הרבה יותר טוב מאשר לנשים באיראן".  

אז זהו, שזו לא הנקודה. ברור שלאישה ש – נניח – לא יכולה לקבל משכורת שווה לזו של גבר באותה משרה, או שלא יכולה לשרת בצבא בתפקיד שהיא רוצה כי הוא מיועד לגברים בלבד, או שלא יכולה לקבל א-פקעקטע גט מבעלה וחייבת להמשיך להיות נשואה לו כי, מה לעשות, למרות שבית הדין הרבני מצדיק אותה לגמרי, היא עדיין רכושו של הבעל ועד שהוא לא ייתן את הסכמתו, היא אסירה חסרת ישע – ברור שלאישה כזו יותר טוב מאישה שנידונה למוות באמצעות סקילה באבנים על ניאוף, כי גבר זר אנס אותה (מה שהוא אשמתה המוחלטת כמובן, על פי החוק האיראני). ברם, חברות וחברים יקרים, יותר טוב מחרא זה עדיין לא טוב. יותר טוב מחוסר צדק משווע זה עדיין לא צדק מוחלט. "קצת יותר מתחשבים בכן פה" זה לא "אתן בעלות זכויות שוות לכל דבר". וזה שיותר טוב לנו מהנשים באיראן, לא אומר שאנחנו צריכות לקפץ באושר ברחובות ולצעוק בקול "האח, הידד, איזה כיף לי שלא מתעללים בי על בסיס יומיומי ולא סוקלים אותי למוות באבנים! המהפכה הפמיניסטית הצליחה!" 

המקלדת הארגונומית עדיין כאן, אבל אני בטוחה שפעולת התגמול של ג. לא תאחר לבוא. אולי אפילו בצורת כרטיס טיסה לטהרן.


Responses

  1. חכי עד שתצטרכי עכבר ארגונומי. *אז* תראי מה זה.

    נשים לא צריכות עכבר ארגונומי! זה מפריע להן להניק! :mrgreen:

  2. (שרון אמרה לקפוץ להגיד שלום, אז קפצתי להגיד שלום. שלום!)

    ובהקשר לפוסט – בואי נניח שאת מירב המאמצים שאת משקיעה בשיוויון זכויות את יכולה להשקיע (רק) במדינה אחת. בישראל או באירן. איפה היית משקיעה?

  3. אולי תקני לו כרטיס לאירן?

  4. ברוכה הבאה לשכונה 🙂

    הנה לינק לפוסט (ארוך משהו) באותו נושא שהתפרסם בדיוק היום.

  5. פעם הבאה אפשר פשוט לספר לו שלגברים בארץ הרבה יותר טוב מלגברים בדארפור. נכון באותה מידה ורלוונטי באותה מידה.

    (והרווחת אותי כקורא, ולו רק בגלל השם. יציאה מבריקה)

  6. חבל רק שהפמיניזם שלך לא מחזיק מעמד בדיני מזונות, כי בגלל שהאישה מוגדרת בחוק כרכושו של הגבר, הוא צריך לפצות אותה גם אם הם היו שווים לגמרי בזמן הנישואים. חבל שהפיוז הפמיניסטי שלך שכח להזכיר כי גם אישה יכולה למנוע מבעלה להתגרש ממנה, ולאלץ אותו לשלם לה תמיכה בזמן הנישואים.
    חבל שהפיוז הפמיניסטי שלך לא קפץ כשבמשך כמעט שישים שנה גברים נאלצים לשהות בצבא שנה יותר מנשים, אפילו כשאלה תפקידים זהים לגמרי (כמו בלהקות צבאיות או ביחידות מחשב).

    אח…. כמה טוב שיש פיוז פמיניסטי שקופץ תמיד כשנוח 🙂

    הערה של הכותבת Re: פיוז פמיניסטי:

    מה שהכי יפה הוא שאת כל החוקים הללו שמנית קבעו גברים, לא נשים, ונשים מעולם לא ביקשו שהחוקים הללו ייקבעו ולא היתה התחשבות בדעתן בשום צורה, כך שאין להן ולו שמץ של יכולת להשפיע בעניין. אבל מי צריך עובדות כשאפשר להאשים נשים בהיותן נצלניות ומרושעות?

  7. על הפערים בשכר צריכה להיות מחאה קולנית. זה בלתי נסבל. (כתבתי את זה בעוד כמה מקומות).

    תתחדשי על הבלוג. גם אני הגעתי דרך שרון. אבל מי את? האודות עדיין מיותם…

    בהצלחה!

  8. תודה רבה 🙂 שרון מסייעת לי בימים אלה ממש להבין איך מתפעלים פה את החלקים השונים – עד עכשיו היה לי בלוג סהרורי למדי בלי יותר מדי פיצ'רים, אז יש לי מה ללמוד. ה"אודות" ימולא בקרוב, מבטיחה. וגם יהיה RSS וקישורים וכל מיני פרפראות. אולי אפילו יהיה הסבר לגבי ה"ואן דר גראף" (הלהקה ההיא כל כך הזויה, שזה מגיע להם).


להשאיר תגובה

קטגוריות

